نماینده مجلس ایران: هر کس بگوید بازداشتگاه غیرقانونی داریم غلط کرده است

به گفته آقای کوثری " اوین زندان قانونی است و بازداشتگاه‌هایی هم که وجود دارد همه قانونی و تحت نظارت هستند."

 اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران می‌گوید که "بعد از ماجرای کهریزک دیگر هیچ بازداشتگاه غیر قانونی نداریم و هر کسی چنین ادعایی دارد غلط کرده است".

آقای کوثری روز جمعه دهم آذر در گفت و گو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت: "اینکه فردی مدتی در زندان اوین می‌ماند و پس از آن هم در بازداشتگاهی فوت می کند دلیل غیر قانونی بودن بازداشتگاه نیست."


به گفته آقای کوثری، "اوین زندان قانونی است و بازداشتگاه‌هایی هم که وجود دارد همه قانونی و تحت نظارت هستند."

این نماینده مجلس با اشاره به در خواست تعدادی از نمایندگان برای استعفای رئیس پلیس فضای مجازی ایران (فتا) گفت: "این حرف درستی نیست. باید مقصر یا مقصرین، در صورت وجود، مشخص شود بعد با آنها برخورد قانونی شود."

این مهدی دواتگری، از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران که از سوی این کمیسیون مأمور پیگیری پرونده درگذشت ستار بهشتی در بازداشتگاه پلیس شده است، پیش تر خواهان کناره‌گیری فرمانده پلیس فتا از سمت خود شده بود.

آقای دواتگری گفته بود که تخلف پلیس در پرونده ستار بهشتی "محرز" است و آنها آقای بهشتی را "بدون دستور قضایی" و به طور "کاملا غیرقانونی" نگهداری کرده اند.

به گفته آقای دواتگری: "ابراز برائت پلیس فتا از اشتباه صورت گرفته که منجر به هزینه برای نظام شده، با برکناری یا استعفای فرماندهی پلیس فتا امکان پذیر است".

ستار بهشتی، وبلاگ نویس منتقد ایرانی روز نهم آبان ماه توسط مأموران پلیس فتا بازداشت شد و چند روز بعد در حالی که هنوز بازداشت بود، درگذشت.

مادر آقای بهشتی در گفت و گو با یکی از سایت‌های نزدیک به مخالفان دولت ایران گفت که کفن فرزندش در زمان دفن خونی بوده است. او گفته که فرزندش در مدت بازداشت "کشته شده" و خواستار رسیدگی به این موضوع از سوی قوه قضائیه و دخالت نهادهای بین‎المللی شده است.

انتشار خبر درگذشت او بازتاب بسیار گسترده ای در جهان داشت که باعث شد نمایندگان مجلس و مقامات قضایی ایران موضوع را پیگیری کنند.

+27
رأی دهید
-126

apocryphal - اورلاندو - ایالات متحده
محو جمال عکس شدیم!!!
شنبه 11 آذر 1391 - 10:43
Azadikhah - تكسل - هلند
در مجلسی که ایشان نماینده کمیسیونش باشه رو باید گًل گرفت!
شنبه 11 آذر 1391 - 10:56
parviz1 - کترینگ - انگلستان
مرتیکه مثل اینکه کامیون از رو صورتش رد شده . یکی از یکی زشت رتر هستن.تمام اعمال و جنایتشان و دزدیها و تجاوزات در صوررتشان نقش بسته.قربون خدا برم .چه بلائی سرشون آورده که هیچ دکتر جراح پلاستیک در جاان هم نمیتونه این قیافه‌های تصادفی‌ را جم و جور کنه.اون ضرغامی اون از خامنه آی‌ شیره آی‌ اون از دکی و... یکی از یکی بیریختر هستن.
شنبه 11 آذر 1391 - 11:01
amirehsan1 - آمستردام - هلند
هم خودت غلط کردی و هم اون ارباب دزدت علی‌ گدا یک دست ، شما کلا مریضید ، علی‌ گدا که سالهاست مریضه ، هر کاری میکنه که همانند شاهنشاه آریامهر محبوب بشه اما زهی خیال باطل .
شنبه 11 آذر 1391 - 11:08
hossein-87 - تهران - ایران
به به!چقدر زیبایی! چه سری! چه دمی! عجب پایی! کل ذاتت سیاهرنگ و قشنگ! از دید تو،نیست بالا تر از سیاهی رنگ!!
شنبه 11 آذر 1391 - 11:18
sama128 - شیراز - ایران
می خواستند در واقع ستار بهشتی را بکشند حال این عمل در اوین - در فتا - در رباط کریم و ... در میدان توپخانه در تهران در شهرستان و یا هر جای دیگر رخ داده یا نداده و صحبتهایی از این قبیل تمام کشک کشک کشک کشک مهم و مهم کشتن این جوان بدبخت بود که شد و بنده خدا رفت زیر خاک بقیه حرفها اراجیفی بیش نیست .
شنبه 11 آذر 1391 - 11:24
داماهی - بندرعباس - ایران
غلط توکردی مردیکه بیشعور دستمال یزدی مردیکه خودفروش خائن ملت.
شنبه 11 آذر 1391 - 11:33
vahid_ - گلاسگو - انگلستان
سود دهی طویله بیشتر از مجلس ایران ..
شنبه 11 آذر 1391 - 11:44
so_real - زنجان - ایران
این ۱ نمونه دیگر از حرف زدن‌های مسئولین کشور ما
شنبه 11 آذر 1391 - 11:37
be_pa.khaste - هارلم - هلند
عجب دماغ قلمی زیبای آره دیگه نداریم چون اکثر بازداشت گاهاً تو دماغ گنده و بی‌ ریخت جناب عالی‌ هستن .
شنبه 11 آذر 1391 - 12:10
darkoob-1390 - قم - ایران
شما تقصیری نداری ،ادبیات رهبرتون هم بهتراز این نمی‌شه ،چه برسه به شما !
شنبه 11 آذر 1391 - 12:33
hamid shojaei - تهران - ایران
توف به آدم دروغگو ... باشه ؟ ... از شما بیشرف تر ، کثیف تر ، خدا نیافریده ... از رهبر بگیر ، تا اون جوجه بسیجی‌‌های شپشو ....
شنبه 11 آذر 1391 - 12:06
paydar22 - لاهه - هلند
غلط خودت کردی و رهبرت و هفت جد تون ....خود من مدت 8 ماه در چنین بازدشکاهاهی بودم دم اخر هم بعلت بیماری که از زور شکنجه و سوع تغذیه همراه با طزریق امپواهای اعتراف دو چار شدم با گرفتن وسیقه ازاد شدم بعد از ازادی هیچ دگتری من را برای مالجه قبول نمی کرد. نمی دونم این هم رو را از کجا اوردان در ضمن اسم بازداشکاه توحید بود ان هم داخل زیر زمین
شنبه 11 آذر 1391 - 13:17
دل سوخته - اریزونا - امریکا
تو غلط کردی دزد جنایتکار بازداشتگاهایی که دارین قانونی و تحت نظارت هست که خیلی راحت جوان مردمو میکشید ( ستار بهشتی ) . فقط خوشحال از اینم که یکی یکیتون دارین توی این دنیا جواب پس میدین و خدا مرگ های بدی نصیب خودتون و خانواده هاتون میکنه . مثل همین نماینده ای که چند روز پیش تصادف کرد و مرد یا آقا زاده محسن رضایی که توی هتل میکشنش و میمونه تا جسدش فاسد بشه . خدارو شکر که اینچنین مرگ هایی نصیبشون میکنه که حتی نزدیکانشون با کراهت دست به جسدشون بزنه
شنبه 11 آذر 1391 - 14:01
tiz bin 4 - پاریس - فرانسه
خاک تو سر اونای کا تو و امثال تو رو تائید می‌کنن .حیف خاک
شنبه 11 آذر 1391 - 14:51
sarbedar5 - تهران - ایران
مثل فیلم های هالیوود آدم بدا وتقش منفی ها همیشه از زیبایی هم بی بهره اند دروغ گو خشن بی رحم چاپلوس رییس خلاصه در آخر حتی سیگارهم می کشند
شنبه 11 آذر 1391 - 14:48
persiangulf2535 - لند‌ن - انگلیس
غلط خودت کرد هم غلط خوردی با تمام اون نمایندهایه دزد اون طویله که اسمش رو گذاشتین مجلس.
شنبه 11 آذر 1391 - 16:53
kobalt - کرج - ایران
برادر از چهره معصومت پیداست که از دروغ بیزاری وآنچه میگویی عین حقیقت است شمااز نمایندگان راستین ملت مسلمان وذوب شده در ولایتید من ایمان دارم قلب شما بمانند مغز شما پاک پاک است
شنبه 11 آذر 1391 - 17:50
مانفرد - ایران - ایران
این هنوز تو مرحله دوم نظریه داروین داره درجا میزنه با این قیافه نحسش /مجموع وزن دماغش با اون سه تا خال کوشتی بالا و دوطرف خرطومش 25 برابر مغزشه.خاک تو سر اونهایی که به این یابو رای دادند هرچند که انتصابیه.
شنبه 11 آذر 1391 - 20:40
a.ahooraei - کلن - آلمان
چرا هرچی آس تو مملکت داریم نمایندگان این خاق شدند؟ واقعاً ملتمون اینقدر زشت پسندند؟
یکشنبه 12 آذر 1391 - 00:07
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
ای بابا اون که دماغش نیست , اون چماقش که استتار کرده , برای روزهای چماق کشی و لباس شخصی ازش استفاده میکنه./ غلط بابات کرد که ترا پس انداخت.
یکشنبه 12 آذر 1391 - 05:35
kuhestan - میلان - ایتالیا
... بی‌ سواد وطن فروش.از دیدن عکس و نوشتهٔ این جانی به‌‌‌ نام انسا نیت شرمنده شدم
یکشنبه 12 آذر 1391 - 11:35
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.