معاون سیاسی سپاه برای دومین بار ظرف یکسال تغییر کرد

رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی جدید سپاه پاسداران.

رسانه‌های داخلی ایران روز چهارشنبه، هشتم آذر، اعلام کردند که علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، برای دومین بار ظرف یکسال معاون سیاسی سپاه را تغییر داده است.
 
بر اساس گزارش‌ها، حجت‌الاسلام علی سعیدی در حکم خود سرهنگ رسول سنایی‌راد را به عنوان معاون سیاسی جدید سپاه و جانشین علی‌اشرف نوری منصوب کرد.
 
این دومین بار ظرف یکسال گذشته است که معاونت سیاسی سپاه پاسداران با تغییراتی مواجه می‌شود.
 
روز اول آذرماه سال گذشته، سردار یدالله جوانی از سمت معاون سیاسی سپاه کنار گرفت و به جای او علی‌اشرف نوری عهده‌دار این سمت شد.
 
آقای نوری که پیش از آن مسئولیت معاونت سیاسی نیروی مقاومت بسیج و نیز معاونت روابط عمومی و تبلیغات بسیج مستضعفین را برعهده داشت، در سمت جدید خود سخنرانی‌های مختلفی درباره مباحث روز کشور از جمله انتخابات ریاست جمهوری آینده و بحران اقتصادی ایران داشته است.
 
این در حالی است که آیت‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، در وصیت‌نامه خود نیروهای نظامی را از ورود به عرصه سیاست منع کرده است.
 با این حال، فرماندهان سپاه پاسداران نقش این نهاد را «روشنگری برای مردم»، «حفاظت از انقلاب و ولی فقیه در جنگ نرم» و «مقابله با جریانات برانداز» تعریف می‌کنند.
 
آقای نوری در یکی از آخرین مصاحبه‌های خود در سمت معاون سیاسی سپاه که با سایت «خبرآنلاین» انجام شد، به تحلیل انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ایران پرداخت و گفت که تمرکز «دشمن» در این انتخابات بر حوزه اقتصاد است.
 
به گفته او، «دشمن» درصدد ایجاد «مشکلات معیشتی» برای مردم و ایجاد «نارضایتی عمومی» است تا از دل اعتراضات، فردی که «مطلوب غرب» باشد سر دربیاورد و مردم به او رای دهند.
 
آقای نوری پیش از آن نیز در یک سخنرانی گفته بود که «تنها امید دشمنان به تحریم‌های فلج کننده، از بین بردن آستانه تحمل مردم و وادار کردن آنها به اردوکشی خیابانی همانند فتنه ۸۸ است.»
 
«فتنه» اصطلاحی است که مقامات حکومت ایران برای توصیف رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ و اعتراضات گسترده‌ای که رخ داد، به کار می‌برند.
 
میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو کاندیدای اصلاح‌طلب آن انتخابات سپاه پاسداران را به «دخالت»، «تقلب» و تغییر نتیجه واقعی انتخابات متهم کردند.
 
دلایل برکناری علی‌اشرف نوری
 
رسانه دولتی «شبکه ایران»، نزدیک به طیف محمود احمدی نژاد، در تحلیل خود از برکناری علی‌اشرف نوری به‌طور تلویحی علت آن را عدم موضع‌گیری آقای نوری در برابر «جریان انحرافی» دانسته است.
 
«جریان انحرافی» نیز اصطلاحی است که برخی از محافظه‌کاران حکومت ایران آن را به اطرافیان محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری ایران و اسفندیار رحیم‌مشایی، رییس دفتر او نسبت می‌دهند.
 
به گفته آنان، «جریان انحرافی» گاهی رییس‌ جمهوری را در برابر آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران قرار داده و این جریان هم‌اکنون در صدد برنامه‌ریزی برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است.
 
شبکه ایران نوشت: «به نظر می رسد عملکرد آقای نوری تناسب چندانی با انتظارات ضد انحرافی حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی [نماینده ولی فقیه در سپاه] نداشته است. به خصوص که آقای نوری ماه گذشته طی مصاحبه‌ای با شبکه ایران، سخنان بی‌سابقه‌ای را بیان کرده بود که تاکنون از زبان هیچ یک از مقامات سپاه پاسداران شنیده نشده است.»
 
در این تحلیل آمده است که آقای نوری با پذیرش تلویحی «رفتار نامناسب رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران از جمله فارس، جوان، نسیم و... گفته بود، اجازه نخواهیم داد رسانه‌های سپاه در انتخابات ریاست جمهوری آینده از کسی حمایت کنند.»
 
خبرگزاری فارس از جمله رسانه‌های منتقد اسفندیار رحیم‌مشایی است و اتهامات بسیاری را متوجه او ساخته است.
 
شبکه ایران همچنین سرهنگ رسول سنایی‌راد، معاون جدید سیاسی سپاه را از جمله «تندترین مخالفان رییس جمهوری» ایران معرفی کرده است.

+44
رأی دهید
-12

mashhabib - کبک - کانادا
چقدر قیافه این یارو اشناست ؟ اهان یادم اومد پریروز یه وانتیه سراتوبان. بهشت زهرا وایساده بود و هویج میفروخت . خود خودشه؟!!!!!!!!
جمعه 10 آذر 1391 - 15:26
PERSIANSPIDER - مشهد - ایران
تغییر کرد که کرد ! ما تو کار سیاسیون نباید دخالت کنیم
جمعه 10 آذر 1391 - 16:11
sange_sabor - نامور - بلژیک
اینا هماشون از یه اوباشن هماشون حـ... هستن
جمعه 10 آذر 1391 - 17:04
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.