توفان خوزستانی‌ها در ورزشگاه آزادی

بازی استقلال و فولاد

مهدی رستم پور

در آخرین بازی از هفته شانزدهم لیگ بر‌تر فوتبال ایران، استقلال صدرنشین این رقابت‌ها در ورزشگاه آزادی با نتیجه ۳-۲ مغلوب فولاد خوزستان شد.
 
آبی‌های تهران که می‌توانستند با غلبه بر میهمان خود ضمن قهرمانی در نیم فصل، موقعیتشان در صدر جدول را مستحکم کنند، حالا فقط یک امتیاز با سپاهان اصفهان فاصله دارند و بازی‌های هفته آینده مشخص می‌کند کدام تیم فاتح نیم فصل خواهد شد.
 
جدال استقلال و فولاد خوزستان در ورزشگاه آزادی با حضور فقط چهار هزار تماشاگر برگزار شد که ادامه‌ای است بر روند کاهش چشمگیر حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها، حتی برای تماشای رقابت تیمی که در صدر جدول حضور دارد!
 
در این بازی مهیج عبدالله کرمی در دقیقه ۶۲ گل اول سرخ‌پوشان خوزستانی را با ضربه سر وارد دروازه مهدی رحمتی کرد. قبل از او آرش افشین و مهدی نوری موقعیت‌های گلزنی خود را از کف داده بودند. برای استقلال هم آرش برهانی توپ را به تیر زد و جواد نکونام به دست‌های ارشاد یوسفی.
 
نکونام اما در دقیقه ۶۳ از روی نقطه پنالتی توانست گل مساوی را بزند. این پنالتی محل بحث بود و جواد خیابانی گزارشگر مسابقه اعتقاد داشت که خطا داخل محوطه جریمه رخ نداده است.
 بعد از آنکه داور پنالتی گرفت، رحمتی کاپیتان استقلال از طریق میثم حسینی به نکونام پیغام فرستاد و گفت که یوسفی به کدام جهت شیرجه خواهد رفت.
 
آرش افشین که مسئولین تیم فولاد می‌گویند با باشگاه لیل فرانسه به توافق رسیده در دقیقه ۷۲ توانست تیمش را مجدداً پیش بیاندازد. اما باز هم فقط دو دقیقه بعد استقلال توانست بازی را به تساوی بکشاند. این بار آرش برهانی گلزنی کرد.
 
سرانجام اما مهرداد جماعتی در دقیقه ۸۷ گل برتری را برای فولاد به ثمر رساند. گلی که دیگر فرصتی برای جبران آن نبود. داور پنج دقیقه وقت اضافه گرفت و پس از اتمام این پنج دقیقه، دو دقیقه دیگر هم محاسبه کرد اما فولاد توانست برتری شیرین خود در خانه تیم صدرنشین را حفظ کند.
 
مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، علی حمودی، میثم حسینی، جواد نکونام، جی‌لوید ساموئل، میثم بائو (دقیقه ۴۶ امین منوچهری)، خسرو حیدری، سیاوش اکبرپور (دقیقه ۸۶ میلاد میداودی) و آرش برهانی بازیکنان استقلال در این بازی بودند.
 
نیمکت نشینی و حضور کوتاه میداودی در شرایطی که هفته گذشته از برترین‌های تیمش بود، با اعتراض برخی هواداران استقلال به امیر قلعه‌نویی مواجه شد.
 
برای فولاد خوزستان ارشاد یوسفی، عبدالله‌ کرمی، ایوب والی، مهرداد جماعتی، امید خالدی، مهدی نوری، ایوب کلانتری، بختیار رحمانی، اسماعیل شریفات (سروش رفیعی)، آرش افشین (ساسان انصاری) و لوسیانو پریرا (عباس پورخسروانی) به میدان رفتند.
 
اظهارات بعد از بازی
 
حسین ابن‌قاسم از مربیان فولاد درباره پیوستن آرش افشین به باشگاه لیل گفت: او بعد از بازی هفته آینده مقابل نفت تهران به فرانسه می‌رود.
 
حسین فرکی سرمربی فولاد هم به خبرنگاران گفت: «بازیکنانم خودشان را باور کردند. تحت تاثیر نام استقلال قرار نگرفتند. روند رو به جلویی داشته‌ایم و با یک پیروزی دیگر نشان دادیم شرایط خوب است. استقلال خیلی خوب بود اما بازیکنان ما شاهکار کردند.»
 
فرکی که فصل قبل به انتخاب بینندگان برنامه تلویزیونی ۹۰ به عنوان بر‌ترین مربی نیم‌فصل معرفی شد، امسال هم نیم‌فصل خوبی را در تیم جدیدش سپری کرده و حالا در رده سوم هستند.
 
سرمربی تیم فوتبال فولادخوزستان درباره جدایی افشین از فولاد گفت: «خوشحال می‌شویم که افشین خارج از ایران بازی کند اما اگر برگردد هم خوشحال می‌شویم چون به او نیاز داریم.»
 
کمک‌مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره تاکتیک تیمش مقابل استقلال یادآور شد: «می‌دانستم حمودی میل زیاد به نفوذ دارد، این موضوع را خوب آنالیز کردیم. فضاهای خالی پشت او، راه حمله بود که از آن فضا‌ها استفاده کردیم. اگر دقت می‌کردیم تعداد گل‌ها بیشتر هم می‌شد.»
 
امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال هم پس از شکست، به تیم فولاد و بازیکنان این تیم به دلیل «فوتبال مردانه و تاکتیکی» تبریک گفت.
 
او با اشاره به تعویض اکبرپور گفت: به خاطر مردم تعویض کردم. به مردم احترام گذاشتم. ما باید کار خود را کنیم اما جایگاه پشت من، بازیکن را صدا کردند و من هم یک تعویض کردم. در نیم فصل دوم به جذب ۶ بازیکن احتیاج داریم. در غیر این صورت به مشکل می‌خوریم.
 
قلعه‌نویی درباره گل‌هایی که استقلال دریافت کرد، یادآور شد: گل دومی که خوردیم به این خاطر بود که آرش افشین پشت حمودی رفت. نقطه قوت ما سمت راست است که پنالتی هم گرفتیم. رحمتی ۳ گل خورد اما روز خوبی داشت. فولاد لیاقت برد را داشت و مبارکش باشد.
 
سرمربی استقلال در پایان مصاحبه باز هم به تشویق میداودی از سوی تماشاگران اشاره کرد و گفت: از برخی دوستان دلخورم چون فشار آوردند روی بازیکنان. برخی هواداران مقصر هستند.


 

+142
رأی دهید
-23

ghafas - مشهد - ایران
مزده خوری عاقبت نداره خاله جان
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 00:22
nader46 - لندن - انگلیس
وای وای چطور شد؟!استق ولو شد،،واای واای چطور شد استق سوراخ سوراخ شد:)))نه تیم داوری نه تیر دروازه نه مافیای امیر قد قد نه سفارش‌های فدراسیون و دولتیها،نه هشت دقیقه وقت اضافه ،،هیچ کدام نتونستن باعث شکست خفت انگیز استق در آزادی بشه،،عاقبت فوتبال چرک و تاکتیک مرغی از این بهتر نمیشه،،حتا مساوی شدن این بازی،،اجحاف به بازی خوب فولاد و توهین به فوتبال پاک و با برنامه بود،،تیمی که بهترین بازیکنش در همه بازیها دروازه بان آن تیم باشه،!!،خب دیگه حالش معلومه،تیمی که دولتی‌ها و رژیم از آن حمایت کنه تیمی که سر مربی آن سر چاه جمکران سینه میزنه و درخواست پیروزی میکنه ،،همینه دیگه:)))خدا به هواداران این تیم صبر بده که چه حرص و زجر‌هایی‌ باید در آسیا بکشن،،زنگ تفریح تیمهای عربی‌ و آسیایی،،خدا صبرتون بده هواداران پریشان از حماسه*3*10*10
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 00:35
Labe karoon - شیین - نروژ
درود بر همهٔ فولادی‌ها امیدوارم صنعت نفت هم بیاد بالا برای آرش افشین هم در تیم لیل فرانسه آرزوی موفقیت دارم.
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 01:04
zoroye iran - وين - اتريش
هر تیمی آبی بپوشه قرمز سوراخش میکنه ،
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 01:13
بچه پرو آبادانی - مانیل - فیلیپین
و باز هم استقلال سوراخ شد...
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 01:52
Hamid1970 - ارواین - امریکا
داشتم با دوستم درباره فوتبال ایران و حرف میزدیم به یک مطلب جالب برخورد کردیم تا حالا هم علامت سوال مانده برای ما جریان این است که تیم پیروزی سال 1376 در اقدامی عجیب و با زرنگی عابدینی و به بهانه بازیهای تیم ملی بعد از هشت بازی از لیگ کنار رفت. تیم پیروزی با تیم های پاس، ذوب آهن، استقلال اهواز ، سایپا، تراکتورسازی تبریز، صنعت نفت آبادان، شهرداری تبریز و فجرسپاسی شیراز بازی کرد. استقلال با 28‌ بازی 16 ‌برد، 10‌ مساوی، 2‌ باخت، 46‌ گل زده، 21‌ گل خورده و 58 امتیاز، با مربیگری ناصر خان با قدرت قهرمان شد. آیا پرسپولیس به خاطر ترس از سقوط و پنج تایی شدن کنار نرفت ؟؟؟ استقلال 5 تراکتور 1 --- استقلال 5 فولاد 1 و سوال آخر چطور میشود تیمی که از لیگ کنار میکشد به دسته پایین تر سقوط نمیکند؟؟عجیب والله. فقط در ایران اتفاق می افتاد
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 02:14
ضدسرخابي - سانتا انا - امریکا
اقا این فولاد عجب تیمی است واقعاً فولاد بود استق حد اقل باید 5 می خورد وأی ای ول فولاد ای ول أن سوراخ بعدی هم باز داور وسازمان لیگ بدادش رسیدن حق ملوان بُرد بود ولی خوب با داور کسی نمی تواند مبارزه کنه نمونه اش هفته قبل بازی با ذوب اهن بود .حالا حالا بازی مانده و این دو تیم سوراخ های لیگ خواهند شد.سوراخهای بدبخت هر دو تیم بدرد خامنه ای می خورند طرفدارانشان هم نوحه خوان ساندیسی هستند.
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 02:17
zoroye iran - وين - اتريش
دقیقا من هم با نادر جون موافقم
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 02:19
1k adame sadegh - تورنتو - کانادا
بابا داور چقدر سعی‌ کرد که این استفراغ ببرد باز نشود.پنالتی که خارج از ۱۸ بود و ۵ دقیقه وقت اضافه را هم به ۷ رساند تا شاید یک غلطی بکنند که باز هم نشود. بابا این فدراسیون داوران چقدر به شما لطف دارند؟ البته که اگر غیر از این بود که الان در صدر جدول نبودید؟
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 02:59
dave07 - سیدنی - استرالیا
باز یه تقی‌ به طوقی خورد و این لنگ به کمر بسته‌ها رو به رقص آورد. تو تیمه خودت کجایه جدوله که داری لامبادا میرقصی آخه؟ اون سردار اخوندتون از پوله این مردم بدبخت میلیارد میلیارد خرج بازیکنو مربی کرد ولی‌ آفتابه هنوز پایینه جدول داره جفتک میندازه. تیمه ما که یک دهمه تیمه آخوند پلیس خرجش نشده و این همه بازیکنه مصدوم رو دستشه اوله جدوله. سنگه پایه قزوین رو شما رو سفید کردین
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 05:52
asal55290 - مشهد - ایران
باخت استق از این هفته شروع شده تازه شانس اورد ده تایی نشد ..یک جادوگر پیش بینی کرده از این هفته تا شش هفته متوالی استق میبازه....
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 06:31
asal55290 - مشهد - ایران
باخت استق از این هفته شروع شده تازه شانس اورد ده تایی نشد ..یک جادوگر پیش بینی کرده از این هفته تا شش هفته متوالی استق میبازه....
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 06:37
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
بیخود چرند نگین "ما هنوز با اقتدار صدر جدولیم". چون میبینید پس از چند هفته برد پشت سر هم با یک باخت حتی به رده دوم نرفتیم به شدت میسوزید میاین بلافاصله چرند مینویسین. یه نگاه به تیم خودتون بندازید ببینید تو چه باتلاقی فرو رفتین. قبلا هم گفته بودم 4پول لیس تا میاد نزدیک تک رقمی شدن شه باز سقوط میکنه این چندمین دفعه اس هه هه یازدهمی مبارک ده پله زیر سرورتون هستین ها ها ها ها.
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 10:01
داماهی - بندرعباس - ایران
پرسپولیس سروراستقلال.قلعه مرغی چاپلوس ودستمال بدست ناک اوت.
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 10:03
Afshin London - لندن - انگلستان
عجب مربی حرفه ایست این گروهبان قلعه مرغی: به خاطر مردم تعویض کرد !!! اگر تیمش برده بود که عمرن این تعویض را به گردن مردم میانداخت
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 14:23
فريادزيره آب - اهواز - ایران
آرمان آستاره_خیلی تابلوی که داری آتیش میگیری؛اینقدر سرو صدا کردین حالا تحویل بگرین ؛فوتبال همینه
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 16:52
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
فریادزیره آب. برو سرچ کن کلا ببین بین خبرهای آبی و قرمز کدام یک از هواداران بیشتر تشنه کامنت گذاشتنه انوقت خودت متوجه میشی لنگا تا کوچکترین اتفاقی می افته لحظه شماری میکنن بیان عقدشونو اینجا خالی کنن(بالا رو یه نگاه بنداز میفهمی). سر و صدامون هم کاملا بجاس چون کلی فاصله با لنگتون داریم(اهوم-برو کنار بذار باد بیاد) اما 100٪ مطمئنم اگه امثال شما لنگیها جای ما اون بالا بالا بودین!!(عمرا مگه تو لالا ببینین) از خواب و غذا و تفریح همه چیزتون میزدین و صفحه رو سیاه میکردین حاضرم قسم بخورم. اگه به قول تو فوتبال همینه پس باید لنگ لااقل وضعش یه ذره خوب میشد تا کی ممد 4444لیتری میخواد از کیسه خلیفه ببخشه و این تیم هنوز که هنوزه نتونسته خودشو تو جدول بالا بکشه؟ "من نمیگم فوتبال مملکتمون خوبه چون بالاخره ورزش هم مثل خیلی چیزهای دیگه تو مشت نظام کثیف آخوندیه" اما مطمئنم با توجه به کمکهای مالی بیشتر دولت به 4پولیس نسبت به استقلال خیلی وقته این استقلاله که خوب نتیجه میگیره و نتایج استقلال اصلا قابل مقایسه با 4پولیس نیست. فقط کافیه این چیزهارو همتون درک کنین
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 21:28
faryade.abi - دوحه - قطر
ارمان عزیز جواب بدی رانباید بابدی داد ما باهم رقابت داریم نباید اینچنین تشنه ی خون اشام یکدیگر باشیم اگر بد گفتند تو خوب بگو طرف شرمنده میشود من ابیم ارزو میکنم پرسپولیس قهرمان هر 3 جام شود از انسانهای هوادار سرخابی خواهش میکنم هیچ گونه توهینی به همدیگر نکنید پاینده تیم محبوبم تاج وزنده باد پرسپولیس 12 ریشتری
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 23:32
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
faryade.abi. اوووه چه خبره بابا رلکس دوست عزیز آبی حالا کی تشنه خون دیگری شده!!! بعید میدونم حرف زشتی بین من و فریاد زیر آب گفته شده چون آتش گرفتن که بهش اشاره کرد فکر نکنم حرف بدی بوده باشه من هم انصافا با بدی جوابشو ندادم(اینا همش کری خواندنه شما جدی نگیر).اتفاقا بنده همیشه برای آزادی ایران و تمام ایرانیها(ایرانیهای فهیم و روشن فکر هر رنگی و هر شهری...) تا حد توان تو بسیاری از سایتها نظرمو گفتم. درواقع دشمن ما ایرانیان رژیمی دزد-خود درگیر-عقب مانده و نالایق ج ا یست. چرا که با وجود سرمایه عظیم خدادادی که بسیاری از کشورها حسرت نفت و گاز ایرانو میخورن کاری کرده که بسیاری از مردم تو نگاه زن و بچشون شرمنده اند. ضد زن بودن و ضد آزادی ضد شادی ضد همرنگ بودن با دنیا و ادغام دین در سیاست برای راهبرد اهداف ذکر شده و.. این رژیم هم آن سوی دیگر قضیه اس. چه بسا کشورهایی بودن زمان قبل از این رژیم از ایران تو تمام زمینه ها عقب بودن و الان کیلومتر ها از ایران جلو هستن و به قول معروف آقای خودشون هستن.(برخی از مردم هم مقصراند تو پسرفت مملکتمون). زنده باد ایران آزاد و ایرانیان روشن فکر و عاقل.
جمعه 10 آذر 1391 - 16:08
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.