سرنوشت خانواده‌ای که به آلمان گریخت

خانواده‌ای که شاید تا ماه ژانویه نیمی از اعضای آن در آلمان باشند و نیم دیگر مجبور به ترک خاک این کشور شوند. سرگذشت خانواده‌ای لبنانی که به آلمان پناهنده شده است و برای ماندن می‌جنگد.

+135
رأی دهید
-43

MartinT - هایدلبرگ - آلمان
امیدوارم هر چه زود تر نیم باقیمانده هم آلمان رو ترک کنند،سرزمین کفار جای مسلمانان مفتخور نیست ،هررری
‌چهارشنبه 8 آذر 1391 - 16:03
farhad_swiss_zurich - زوريخ - سوئيس
الان قوانین پناهندگی سوئیس هم به شدت سختگیرانه شده است به طوری که توی ۶۰ روز تکلیف پناهنده را مشخص می‌کنن یا قبول میشوند و یا رّد شده و بلافاصله دیپورت میشوند این قوانین ۱ ماه پیش تصویب شد علتش هم افزایش جرم و جنایت که بیشتر آنها از کشور‌های تونس صربستان بوسنی کنیا مقدونیه و بعضی‌ کشور‌های دیگه بود توی سوئیس کسانی‌ که مجرد و مرد هستند شانس کمتری برای گرفتن اقامت دارند علتش هم اینه که مجرد‌ها می‌آیند اقامت گرفته بعد چند سال که خوب کار کار کردند و پول جمع کردند به کشور خودشون برمی‌گردند و با اون پول یک کار کاسبی توپ راه می‌اندازند این وسط کی‌ ضرر می‌کنه ؟ معلومه اقتصاد سوئیس هست که ضرر می‌بینه به خاطر این هست که مجرد‌ها کمتر شانس دارند البته خشونت و جرائم دیگه که جای خودشو داره !
‌چهارشنبه 8 آذر 1391 - 16:50
sanazsarmad - کلن - آلمان
آلمانی ها خیلی هاشون ادمهای خیلی خوبی هستند ولی خدا نکنه ادم گیر المانی احمق بی احساس بیافته، اینقدر بی رحم می شن. هر کاری می کنن که حرف خودشون را به کرسی بشونن و از هر راهی طرف را خراب می کنند ( البته الحق و انصاف تعداد این جور ادمها کم هست) این بیچاره ها هم گیر یک ادم لجباز افتادن. ایشالله که کارشون درست بشه. آقای MartinT - هایدلبرگ - آلمان، مردم المان دیده بهتری به مسلمانان دارند تا شمایی که خودت از یک کشور مسلمان اومدی و به احتمال زیاد هم مسلمان زاده هستی! انصاف داشته باش. می گه بچه هاشون تحصیل کرده هستند و اینتگریت شدند!!!
‌چهارشنبه 8 آذر 1391 - 17:59
احتراز - دورف - آلمان
خوب اینتگریه کردن، بد از ۱۸ سال اون روسری هنوز سرشونه،مسلمون جماعت تو اروپا نمیتونه اینتگریه بشه. همه اینها خطر هستند برای آلمان. همین چند روز پیش که عاشورا بود، آدمهای که من می‌شناختم از کلیسا تعمید گرفته و به واسطه آن اقامت گرفتند، رفته بودن هیأت و سینه میزدن. جالبه نه؟!!!.
‌چهارشنبه 8 آذر 1391 - 18:28
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
MartinT - هایدلبرگ - آلمان آقای آلمانی‌ خیلی‌ خوشوقتم از دیدار شما، لابد شما در سرزمین اسلامی دنیا نیومدی و حتما هم ختنه نشدی!!! . راست میگن مهمان از مهمان خوشش نمیاد صاحب خانه از هر دو!. اگه شما از شرایط مملکتت فرار کردی چون فکر میکردی که این جو اسلامی مخالف رشد و پیشرفت شماست، بدون الان هم خودت داری آرزوی اخراج کسانی‌ رو میکنی‌ که از ایده و عقیدشون خوشت نمیاد. فرق تو با آخوند چیه؟
‌چهارشنبه 8 آذر 1391 - 19:03
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
farhad_swiss_zurich - زوریخ - سوئیس اصولاً حرف شما چیه؟ مردمی که در کشور خودشون زندگی‌ رو به سختی میگذرونن به کشور‌های ثروتمند تر میان، وقتی‌ در کشور جدید فرصت‌ها عادلانه و برابر نیست و این افراد عملا شانسی برای تحصیل و زندگی‌ بهتر ندارند، باید چه کار کنند؟ خلاف و جرم امری طبیعی هست. حالا در نظر میگیریم که چون شما پوست فوق‌العاده سفیدی داشتی و خیلی‌ زیبا بودی و آلمانی‌ خوب بلد بودی و مدرک تحصیلی‌ بالایی‌ داشتی و نژادت هم آریایی بود دولت سویس به شما اقامت داد، تکلیف بقیه که برای پناهندگی میان اینه که همرو بیرون کنن چون دنیای قشنگ شما (سویس) و اقتصادش رو این بنده خدا‌ها خراب میکنند.. واقعا اسم خودت رو میذا‌اری انسان؟
‌چهارشنبه 8 آذر 1391 - 18:59
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
درود بر شما
‌چهارشنبه 8 آذر 1391 - 19:04
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
مسلمانهای عرب بهتر بروند ایران بهشت مسلمانها پناهنده شوند چونکه مسلمانهای ایران عربها را دوست دارند و میپرستند و برایشان سر و سینه چاک میکنند. همین مسلمانها هستند که میگویند آلمانیها گوشت خوک خورند و نجس هستند. باید ورود مسلمانها کلاً به اروپا گرفته شود به دلیل خطر پتانسیل تروریست بودنشان.
‌چهارشنبه 8 آذر 1391 - 19:52
modire behesht - هایدلبرگ - آلمان
MartinT - هایدلبرگ - آلمان. -- درود بر تو همشهری خوبم !، من هم با شما موافقم !
‌چهارشنبه 8 آذر 1391 - 20:35
sohrabsun - تهران - ایران
مسلمانان فاتحان جهان اینده هستند درود بر دین محمد (ص) که پاکی و راستی را برای جهانیان به ارمغان اورد ولی بزارید بعضی ها همین جور از رحمت خداوند دور باشند
‌چهارشنبه 8 آذر 1391 - 20:41
emetis83 - استکهلم - سوئد
18 سال وقت اداره مهاجرت رو گرفتن کلی هزینه روی دست مالیات دهنده ها گذاشتن حالا میگن لبنان امن نیست.لبنان چه مشکلی داره؟
‌چهارشنبه 8 آذر 1391 - 21:37
آسمانی - ریچموند - کانادا
چون لبنانی هستند ایرانی ها از رو حسودی می گن دیپورتش کن.
‌چهارشنبه 8 آذر 1391 - 22:39
khosrow norsk - اسلو - نروژ
قضاوت سخته دوستان ولى در کل این اسلامیها ر....دن تو اروپا.من نمیدونم اینها با این شکل و شمایل چه مشکلى دارن تو کشورهاشون؟
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 00:25
miumiu - لندن - انگلستان
میدونید برای چه مردم اسیایی میایند تو کشورهای ازاد به خاطر این که مفت و مجانی زندگی کنند چون این کشور ها همه چیز بهت میدهند مجانی و بعد هم میروی کار میکنی یواشکی و همه پولهاشون را میگیرند میفرستند کشورشون را میسازند این همه یک نوع کاسبیه دیگر..................
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 01:31
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
sanazsarmad - کلن - آلمان درود بر شما
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 01:51
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
khosrow norsk - اسلو - نروژ در مورد شما فکر می‌کردم خیلی‌ افراطی هستید، ولی‌ الان میبیبنم یه تعداد از هموطنان از شما افراطی تر هستند و شما معقول تر. اینکه مسلمانان اروپا رو خراب کردن، حرف درستی‌ نیست، بدان با حقوق بالای کارگر اروپایی ساخت و ساز عملا غیر ممکنه، مخصوصاً بعد از جنگ جهانی دوم، آلمان اون همه خرابی‌ رو با کمک نیروی کار ارزآن ترکیه ساخت. از اروپایی‌ها بپرسی‌، براشون مذهب خارجیها مهم نیست، اون تعداد که افراطی فکر می‌کنن نمیخوان اصلا خارجی‌ - با هر مذهبی‌ - در کشورشون زندگی‌ کنه. بدان که وجود مسلمانان برای یک جامعه [multi culturist] الزامی هست، اگه نباشن که خود شما، یک خارجی‌، رو زنده نمی‌زارن!! از ترس همین مسلمانان هست که شما راست راست میگردی [skin head]‌ها کاری به کارت ندارن. بله!
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 01:58
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
sohrabsun - تهران - ایران تو یکی‌ حرف نزن بابا، هر وقت مسلمانان یاد گرفتن که به همه احترام بزارن - نه فقط به فکو فامیلشون - اونوقت شاید کنترل کشور‌های خودشون رو به دست بگیرن..
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 02:05
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
miumiu - لندن - انگلستان شما خودت کجایی‌ هستی‌؟؟؟؟
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 01:49
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
emetis83 - استکهلم - سوئد نه که شما خیلی‌ تو سوئد مالیات دادی، پناهنده هم نشدی.. راستی‌ تا به حال نظر یک سوئدی از اینکه تو تو کشورشون زندگی‌ میکنی‌ رو پرسیدی؟ . از جیب تو که مالیات نگرفتن، تو چرا ناراحتی‌؟ از اینکه ایرانیها جوش دیگران رو میزنن - کاسه داغ تر از آش - حالم به هم می‌خوره، امثال شما هستند که جوش عرب حسین نامی‌ رو میزنند سر و صورت جر میدان دیگه. شما هم سر و سینت رو برای یه مشت آلمانی‌ جر میدی.. بده تا حقوقت قطع نشه..
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 01:48
Rahsaba - کلاگنفورت - اتریش
اصلاً این خبر چه ارتباطی به دین پناهنده ها داشت؟ کی یاد می گیرم که دین یه مسئله ی شخصیه؟ هرچند اسلام واقعاً گندش رو درآورده
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 08:33
MartinT - هایدلبرگ - آلمان
modire behesht - هایدلبرگ - آلمان درود بر شما و همه کسانی‌ که حقایق رو ماله کشی‌ نمی‌کنن
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 08:48
MartinT - هایدلبرگ - آلمان
winnie1987 - بیرمنگهام - یوکی . sanazsarmad - کلن - آلمان من متوجه منظور شما نشدم.در سرزمین اسلام زده ایران به دنیا اومدم بله درسته.پدرم من رو ختنه کرد من هم اسلام رو.فرار کردم اومدم جایی که قوانین اسلامی حکم فرما نیست.حالا چه دلیلی‌ داره من از افراد یا عقاید افرادی حمایت کنم که باعث ویرانی وطن عزیزم ایران شدن.برو تو ایران زندگی‌ کن فرق من رو با آخوند می‌فهمی!!!
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 08:45
farhad_swiss_zurich - زوريخ - سوئيس
winnie1987 - بیرمنگهام - یوکی- دوست عزیز این نظر من که نیست نظر کسانی‌ هست که به پناهندگان جواب قبولی یا ردی میدهند من نظر آنها را برای هموطنانم منعکس کردم و الا اگر دست من بود به پناهندگان امکانات بیشتر و در صد قبولی بیشتر میدادم خواهشاً اشتباه برداشت نکنید :)
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 09:51
goleshab - اوگسبورگ - المان
خوب شد خودت اعتراف کردی که جزو مفتخور‌ها هستی‌ به معنی‌ دیگر تن دلش ولی‌ مطمئن باش همه مثل تو سوسیل بگیر نیستند . لطفا دفعهٔ دیگه جمع بندی نکن فقط از خودت حرف بزن البته اگه چیزی برای گفتن داری .در ضمن به کی‌ چه مربوطه که کی‌ بیاد و کی‌ بره ما خودمون هم جزو همین دست‌ها هستیم چرا بعضی‌‌ها همه چیز را فقط برای خودشون میخوان .
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 10:44
goleshab - اوگسبورگ - المان
راستی‌ یادم رفت که در کامنت قبلی‌ اشاره به miumiu -landan engelestanکنم .
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 10:48
goleshab - اوگسبورگ - المان
امتیس۸۳ - استکهلم - سوئد - عزیز همون مشکلی‌ که ما در کشورمون داریم اگه لبنان مشکلی‌ نیست و همه می‌تونند در آنجا راحت زندگی‌ کنند خوب خود شما چرا نمیری در لبنان زندگی‌ کنی‌ ؟ همیشه اون چیزی که برای خودت میخوای برای دیگران هم بخواه در ضمن خوب که شما و امثال شما‌ها آب و نونشون را نمیدید .
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 10:57
goleshab - اوگسبورگ - المان
بعضی‌‌ها که در هر کشوری به غیر از ایران زندگی‌ میکنند اینقدر برای اون کشور یقه‌ چاک میکنند که هر کی‌ ندونه فکر میکنه ارث بهش رسیده و بقیه هیچی‌ نمی‌دونند .
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 11:00
goleshab - اوگسبورگ - المان
جهت اطلاع به دوستان باید بگم که تمام ایرانی‌های خارج از کشور از جمله خود من لطفا در اینجا چون هیچکس ، هیچ‌کسی را نمی‌شناسه برای همدیگه قمپز در نکنید چون ما خودمون بهتر می‌دونیم که در غربت داریم چجوری زندگی‌ می‌کنیم و ضمنا تا این همه غرور و تکبّر و فاصله بین ما هست ایران آباد نخواهد شد و همه باید همین جا در غربت بپوسیم .
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 11:08
فراوانی - قطر - قطر
من جای دولت آلمان بودم درنگ نمیکردم همه شان را برمیگردوندم همین پسره فردا خواهرش اگر با یک پسری دوست بشه سرشو میبره ولی اگر خودش با هزارتا دختر رابطه داشته باشه ایرادی نداره چون آلمانهاکافر هستند وباید به همشون تجاوز کرد
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 11:39
emetis83 - استکهلم - سوئد
winnie1987 - بیرمنگهام - یوکی....ادم کاسه داغتر از اش باشه خیلی بهتر درباره چیزی که نمیدونه نظر بده.شما از کجا خبر داری من پناهنده ام؟منم مثل اروپایی ها از پناهندگی متنفرم.مسلمه خودم رو برای اروپایی ها جر میدم چون اینجا دانشجویی اومدم و حتی در دوران دانشجویی هم مالیات دادم.الان مشکلتون از بابت مالیات من حل شد؟برو شب راحت بخواب.نیازی به حقوق دولت هم ندارم چون مثل شما پناهنده ها مفت خور نیستم.سوئدی ها هم مشکلی با بودن امثال من در کشورشون ندارن از ادمای بیکار مفت خور بدشون میاد.شما نگران خودت باش
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 11:51
emetis83 - استکهلم - سوئد
hosrow norsk - اسلو - نروژ............گل گفتی.اینا سر و وضعشون به درد همون مملکت خودشون میخوره.همین ها هستن تو اروپا یه سره ناله دارن اروپا به درد نمیخوره اروپایی ها نژادپرستن و.......حالا که مثل سگ دارن بیرونشون میکنن چی شده به گریه افتادن؟
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 11:55
titan - ایران - ایران
winnie1987 - بیرمنگهام - یوکی/sanazsarmad - کلن - آلمان. ممنون از نگاه درست این دوستان . و متعجبم از ایرانیهایی که خودشون مهاجر یک کشور اروپایین و مخالف پذیرش مهاجر از بقیه کشورها !؟!؟!؟؟! این تناقض خنده دار به چی بر میگرده؟؟!!؟!؟!؟!!؟! واقعا این اشخاص فکر می کنن مثلا اون کشوری که توش زندگی می کنن بین این شخص و یک مهاجر جدید مثلا سومالیایی فرق میزاره؟؟!!! . و متعجبم از به اصطلاح روشنفکرایی!!! که انسانیت براشون مهم نیست و نژاد مهمه (مثلا از اعراب بد میگن) یاد اون کاریکاتوری افتادم که مغز اروپایی و افریقایی و اسیایی رو یکسان کشیده بود اما مغز نژاد پرست رو کوچکتر از بقیه
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 11:02
goleshab - اوگسبورگ - المان
امتیس۸۳ - استکهلم - سوئد - تو گفتی‌ من دانشجویی آمدم و پناهنده نیستم ما همه هم باور کردیم اولا برو خودتو سیاه کن ، دوما تو اگه به قول خودت دانشجو بودی و جز تحصیلکرده‌ها هستی‌ حداقل طرز فکرت به همنوع خودت به این صورت نبود . این همه هم خودتو اون بالا بلاها نبر یک وقت با پوز می‌خوری زمینهههها!
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 13:54
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
emetis83 - استکهلم - سوئد ببین عمو، تو اگه چند صد یورو شهریه دادی تو سوئد، من ۴ سال سالی‌ ۱۵،۰۰۰ پوند تو انگلیس شهریه دادم. سوئد هم مثل انگلیس، درس که تموم می‌شه یه تیپا میزنن میندازنت بیرون. پذیرش اول من از سوئد بود، فکر نکن با افراد بی‌ اطلاع داری حرف میزنی. حرف هم تو دهان سوئدیها نذار، یه طور میگی‌ آدم فکر می‌کنه طرف پخیه، میره می‌بینه یه سیاه سلوخته کوتوله هست که ۲ کلمه هم سوئدی بلد نیست. این قصه‌ها رو برا اونایی بگو که که هیچی‌ حالیشون نیست. هنوز هم نفهمیدم، تو که سوئد هستی‌ چجور مالیات آلمانی‌‌ها رو میدی؟ در ضمن، به عنوانه دانشجو کدوم مالیات رو دادی که یک پناهنده نمیده؟؟؟ مفتخور هم اونی‌ هست که میگه، مراقب حرف زدنت باش.
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 14:11
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
MartinT - هایدلبرگ - آلمان من میفهمم که شما قربانی مذهبیون افراطی در ایران بودی، این باید باعث بشه که شما با دیگر قربانیان احساس همدلی کنید، نه اینکه اخراج اینها رو بخواین به خاطره عقایدشون. من نگفتم طرفداری کن، ولی‌ دیگه شادمانی هم نکن..
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 14:24
goleshab - اوگسبورگ - المان
تیتان - ایران ایران - جان با نظرت موافقم ! تیتان میدونی‌ چرا بعد از ۳۳ سال که از نابودی ایران می‌گذره هنوز هیچکس نتونست ابادش کنه ؟ چون کلی‌ از روشنفکران ما اینجا ، یعنی‌ در همین سایت دستشون بنده ،بنده خداها اگه نه تا الان ایران آباد شده بود !
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 14:03
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
MartinT - هایدلبرگ - آلمان خودت رو بذار جای اون خانواده. در یک کشور زندگی‌ می‌کنید که افکار مثبتی نسبت به شما ندارند. از اونجایی‌ که دیگران در پی‌ آزار و اذیت شما هستند، مجبور به کوچ اجباری میشید به جایی‌ که اون رو دوست ندارید (لبنان). این قصه شباهتی به خودت نداره؟ که مجبور شودی خانه و خانواده رو رها کنی‌ بیای اروپا، سرزمینی که گرما و محبت کشور و ملت خودت رو نداره. میدونم چی‌ فکر میکنی‌، الان میگی‌ این خانواده که اصالتاً لبنانی هست.. حالا به این فکر کن، بعد ۲۰ سال تو اروپا ریشه دواندی، زن و بچه داری حالا مردم اون کشور میان میگن ما از تو خوشمون نمیاد، از لهجیی که آلمانی‌ حرف میزانی‌ خوشمون نمیاد، از اینکه فارسی حرف میزانی‌ بدمون میاد، از اینکه تو ایرانی‌ هستی‌ متنفریم، برو مملکتت.. خودت رو بذار جای اون خانواده، شاید اون‌ها هم به دلیل مشکلات کشورشون به اینجا اومدن.. شاید حزب‌الله میخواسه تسویه حساب کنه با این ها.. نه؟
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 14:21
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
نمیدانم چطور یکسری که در ایران عقب مانده اسلامی نشسته اند به خودشان اجازه میدهند در باره مهاجرین در آلمان نظر بدهند و مسئله را قاطی میکنند؟ دفاع از حقوق انسانی باارزش است ولی خود مسلمان به غیر مسلمان که میرسد حقوق انسانی را قبول ندارد و با ترور جواب میدهد. مگر این سالافیستهائی که در کنار خیانهای آلمان قرآن جلد طلائی مجانی با پول شیخ احمقی از عربستان پخش میکنند و در تظاهراتی زدند بیش از ده پلیس آلمان را با چاقو زخمی کردند و در سایت اینترنت شان خودشان میگویند آلمان را کشور اسلامی میخواهند بکنند و غیره تهدیدها، مسلمان نیستند که حقوق انسانی آلمانی ها را اول برای اقامت گرفتن استفاده کردند و حالا اکثراً خطری برای امنیت المان شدند چونکه در مقابلشان دست راستی های فاشیست المانی هم زیاتر شد و میشود. شماها میدانید که دولت المان سالیانه چند میلیارد یورو برای اینتگراسیون ( تطبیق دادن ) این مسلمانهای از کشورهای عقب مانده خرج میکند و حالا بیا آمار پیشرفتشان را ببین که تا حد موفق بودند. کتاب بوشکوفسکی شهردار قسمتی از برلین را بخوانید که راسیست نیست و سوسیال دمکرات و چپ است. مسلمان درست بشو نیست!
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 16:16
Khoda boze - تبریز - ایران
من نمیفهم . این مسلمانان که میگن اسلام دین برتره و عالیه!!! پس چرا همه به کشورهاى بقول خودشان کافر پناهنده میشن. پس اسلام یعنى دکتانور
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 17:38
emetis83 - استکهلم - سوئد
goleshab - اوگسبورگ - المان.........من لبنان و امثال لبنان نمیرم چون اصلا زندگی به سبک اسلامی رو قبول ندارم وگرنه همون ایران خودمون می موندم اما اینا با این سر و وضع لبنان براشون خیلی هم مناسبه.اگه درست کامنت منو میخوندی برات سوال پیش نمی اومد.کسی که تصمیم به مهاجرت میگیره باید با فرهنگ و قانون کشور میزبان خودش رو وفق بده غیر از این باشه وصله ناجور به حساب میاد در اون جامعه...اروپا و اروپایی ها اسلام رو نمیخوان بنابراین جای چنین افرادی در اروپا نیست میتونن تشریف ببرن عربستان تا بیشتر و کامل تر حجاب کنن و بهشون خوش بگذره.من اونچه که برای خودم میخوام رو نمیتونم برای دیگران بخوام چون خواسته و سلایق ادما فرق داره اینا دین و حجاب و روسری و توسری میخوان که من نمیخوام پس حرف شما اصلا منطقی نیست.خر و خرما رو نمیشه با هم داشت هم بخوای حجابت رو حفظ کنی هم در سرزمین کفر از امکانات غربی های نجس بهره ببری.به اندازه کافی توضیح دادم؟
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 18:10
emetis83 - استکهلم - سوئد
itan - ایران - ایران........شما متعجبی از مهاجرایی که مخالف مهاچر هستن برای اینکه هنوز فقر مهاجر و پناهنده مفت خور رو نمیدونی ;)........برای اروپایی ها هم زمین تا اسمون مهاجرا ها و ملیت و دینشون فرق داره.نمی دونستی بدون.در کل همیشه همین بوده یعنی مهمون از مهمون خوشش نمیاد صابخونه از هر دو.پس زیاد به مغزت برای فهم این مسایل فشار نیار :))
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 18:00
nikiniki12 - ماینز - المان
winnie به عنوانه کسی‌ که خودش رو روشنفکر می‌دونه در تجزیه تحلیل کردن شما در تعجب هستم. ۱) زمانی‌ که ترکها بد از جنگ جهانی دوم به آلمان برای بازسازی آمدند از دهات آناتولی آمدند که در آن زمان حتا شکم خود رو نمیتونستند سیر کنند، عاشق چشم آبروی آلمانها که نبودند، اینجا کار کردند و با پولی‌ که جم کردن حداقل در ترکیه یکی دوتا خونه خریدند چیزی که در خواب شب هم نمیدیدند، نگفته نماند که نسل اول ترکها شرافتمندانه کار کردند، و به رویاهاشون هم رسیدند
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 21:05
nikiniki12 - ماینز - المان
ادامه....اما نسل دوم که امکانات این رو داشتند که از امکانات تحصیلی‌، دورههای مجانی‌ تحصیلی‌ در آلمان استفاده کنند، تان به کار ندادند و با کلک(کاری که یکسری از هموطنهای ماهم میکنند) از دولت کمک مالی گرفته و سیاه هم کار میکردند، و به جز عده‌ای کمی‌ از ترکها و عربها، بیشترشون از آلمان و جامعه‌ای آلمان طلبکارند و حاضر نیستند حتا زبان آلمانی‌ رو درست یاد بگیرند.سودای نوار ترکی‌ رو توی ماشینهاشون تو خیابون بلند میکنند و به آلمانی‌ فحش میدند
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 21:13
nikiniki12 - ماینز - المان
ادامه۳). فراموش نکنیم که بیشتره تروریستهای اسلامی در آلمان زندگی‌ میکردند، که از تمام امکانات اینجا استفاده و براحتی نقشه تروریستی خود رو اینجا پیاده کردند، به اروپایی لقب خوک خور، کافر و....میدند و توقع دارند فرهنگ کشورشون اینجا پیاده بشه، معلومه که نباید راحت هر فالیرو قبول کنند. افغانی در ایران هیچ حقی‌ نداره، حتا بچهی بیگناه از درس خوندن محرومند، اما صدایی کسی‌ در نمیاد. مسلمه وقتی‌ به من هر حق انسانی‌، تحصیلی‌ و.. در کشوری بیگانه داده می‌شه طرفداری هم می‌کنم.سوال از کسانیه که‌در خارج از کشور حقوقی دارند که در کشور خودمون نداریم، اما همش در حال انتقادند اینه که اینها چرا به کشور بهشته ما بر نمی‌گردند؟؟؟
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 21:30
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
nikiniki12 - ماینز - المان دوست عزیز و روشنفکر، شما اول به من بگو اول مرغ بود یا تخم مرغ؟ این سوال رو اگه بتونی‌ جواب بدی مشکل این بحث حل می‌شه. هیچ کس اول نمیتونه بگه که دلیل این مشکلات که شما ذکر کردی چی‌ بوده، نفرت بی‌ دلیل مسلمانان از غربی‌ها یا رفتار بد و نژاد پرستانه ی غربی‌ها؟ در آلمان زندگی‌ نکردم، ولی‌ در انگلیس، و در بیرمنگهام چرا، بذارید برای شما چیزی رو تعریف کنم. محله‌هایی‌ در بیرمنگهام وجود داره مثل [perry barr]، [handsworth] و غیر، که اگه شما به این محلات تشریف ببرید آثاری از سرزمین "اروپایی" نمی‌بینید. شما حساب کن یک محل به چه بزرگی‌ همش رنگین پوست. به محل‌های دیگری همچون [sutton coldfield] و [west bromwich] برید، همه سفید - تاکید می‌کنم - "همه" سفید پوست. در محله‌های رنگین پوستان فقر و جرم بیداد میکنه، و در محله‌های سفید پوستن راحتی‌ و رفاه. داستان از اینجا شروع شد که از دهه 60 تا 80 میلادی هر چه مهاجر به انگلیس آمد، اونارو در محله‌های فوق‌العاده "بد" قرار دادن، و به طور کلی‌ سفید و رنگی‌ رو جدا کردن
جمعه 10 آذر 1391 - 03:00
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
emetis83 - استکهلم - سوئد ببین، آدم... چون دهان باز کند زود رسوا شود.. پستهٔ بی‌ مغز چوو لب باز کند زود پیدا شود. فقط بهت بگم خودتم جر بدی یک ایرانی‌ هستی‌، یک آسیایی هستی‌ و نژادت هم با مغول و عرب ترکیب شده. .... حداقل انقدر مرد باش که هوای هموطنت رو داشته باشی‌، که تو این غربت هیچ کی‌ هوای کسی‌ رو نداره.. اگه ۲ روزه تازه رسیدی به سوئد، جو برت نداره، هیچ خبری نیست. نه از توهین به هموطنانت تو سوئد یا جای دیگه پیشرفتی حاصل میکنی‌، نه با دفاع از اروپایی ها، حوری چشم قشنگ بغلت میاد. یادت نره اون موقع که راهت دادن دنبال زمین شور و راننده تاکسی میگشتن، نه آقا و سرور.
جمعه 10 آذر 1391 - 03:14
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان شما که میدونی‌ مسلمان جماعت چه عقاید ضّد انسانی‌ داره لطفا خودت اسلامی فکر نکن. به همه باید فرصت داد، پیش داوری و قضاوت و نفرت بی‌دلیل مارو به اینروز سیاه نشونده. اگه مسلمان بد هست، تو خوب باش. از خوبی‌ تو شاید اون‌ها هم خوب بشن، از بدی تو هیچ چیز خوب نخواهد شد. شما الان خودت به یک غیر همکیش - یک مسلمان، با فرض اینکه شما مسلمان نیستی‌ - رسیدی میخوای ریشه ش رو بکنی، فرق تو به یک مسلمان چیست؟
جمعه 10 آذر 1391 - 03:23
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
واقعا امروز فهمیدم که از ما ملت نژادپرست تر، بد تر، نادرست تر، نادان تر، بی‌ سواد تر، بی‌ شعور تر و بی‌ فرهنگ تر وجود نداره. از اون یه عده قلیل که در جمله قبل من تردید ایجاد کردند و میکنند، صمیمانه پوزش می‌خوام.
جمعه 10 آذر 1391 - 03:30
nikiniki12 - ماینز - المان
ویننی دوست گرامی‌، حرف شما راجب انگلیس حتما نادرست نیست، من بارها لندن بودم و اختلافات طبقاتی در انگلیس در حد بالای هست، اما راجب آلمان بد از ۳۰ سال زندگی‌ در اینجا و اکتیو بودن در جامعه آلمان باید بگم خیلی‌ از ترکها و عربها حرکت و رفتار ناخوشایند دارند. با وجود بوجیه اینتگراسیون ، این افراد هیچ علاقهی به حتا یادگیری زبان آلمانی‌ نشون نمیدندد، با وجود ۳۰۰ ساعت مجانی‌ درس آلمانی‌ در صورت نداشتن وضع مناسب مالی اشخاص و خیلی‌ از مزایای دیگه. صحبت از حقیقت جامعه آلمانه نه طرفداری کورکورانه. به هر حال فکر می‌کنم آرزوی ما درست شدن ایران و یاد گرفتن انتقاد پذیری. موفق باشید!
جمعه 10 آذر 1391 - 12:16
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
winni1987- بیرمنگهام- یوکی- جنابعالی آروقهای روشنفکری میزنی ولی نمیدانی که برای روشنفکر شدن باید خمیر مایه واقع بینی داشته باشی که نداری! سر آخر که کم آوردی تمام ملت ایران را بی شعور و بیسواد و بیفرهنگ و نادانتر و بدتر و نژادپرست تر و دیگر توهینها را کردی! یعنی نشان میدهی که شخصیت عصبی هستی و لازم به روانکاوی چیزی داری یا دوتا قرص آرامبخش بخور و یا شاید هم هوای گند انگلیس بهت نمیسازد. در کدام دنیای حصار کشیده زندگی میکنی؟ بیا دستت را بگیرم ببرم چهارتا خانواده عربها و ترکهای مسلمان را با 7-8 بچه نشان دهم که بالای بیست سال هم در آلمانند. پدر و مادر مسلمان دختربچه ها را بزور وادار میکنند که روسری بگذارند. بچه ها را ممنوع میکنند در درس شنای مدرسه دختر و پسر قاطی شرکت کنند تا دولت آلمان قانون جریمه برای چنین پدر و ماردان مسلمان صادر کرد. در یک کلام این مسلمانها اروپا هم که میایند دور خود حصار ارتجاع اسلامی را میکشند و خیلی ها اگرچه در کشور مسیحی زندگی میکنند ضد مسیحیت هم هستند و برعلیه آن تبلیغ میکنند. آمار تروریست شدن مسلمانها هم که عیان است. و صدها مشکل سازی دیگر توسط مسلمانها!
جمعه 10 آذر 1391 - 12:59
goleshab - اوگسبورگ - المان
امتیس۸۳ - استکهلم - سوئد - خیلی‌ متاسفم که زیاد فرصت ندارم باهات بحث کنم فقط می‌تونم در کلّ بگم که با نظر و طرز فکرت کاملا مخالف هستم امیدوارم فرصتی دست بده که بتونم در این مورد بیشتر توضیح بدم .
جمعه 10 آذر 1391 - 14:57
emetis83 - استکهلم - سوئد
winnie1987 - بیرمنگهام - یوکی.......حالت اصلا خوش نیست.از کی تا حالا لبنانی هموطن من شده که باید هواش رو داشته باشم؟ :)) تو شاید برای شوفری اومدی که همونم نصیبت نشده و تو کمپ همچنان مفت خوری میکنی اما من دانشجویی اومدم و اروپایی ها هم اینو میدونستن .اوا زمین شورهاشون رو از بین شماها انتخاب می کنن :D من از 18 سالگیم اینجام نزدیک 20 ساله.بازم سوالی داشتی در خدمتم.فقط زیاد به خودت فشار نیار برای قلبت خوب نیست هموطن.بفرما اینم گفتم نگی بی معرفتم هوای هموطن رو ندارم .تو هم به جای اینکه خودتو برای لبنانی ها جر بدی برای انگلیسی ها جر بده حقوقت بیشتر شه
جمعه 10 آذر 1391 - 17:30
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان من ادعای روشنفکری ندارم، "متاسفانه". چشمهای بینا را بیشتر باز کن تا ببینی‌، بعضی‌ هموطنان خودت به چه خلاف‌هایی‌ در اروپا دست میزنند ولی‌ یک عرب پیدا نمیکنی‌ بگه: " این‌ها رو بیرون کنید. ". در ضمن، از اون تعداد آدم فهمیده پیشاپیش پوزش خواستم، اگه خودت رو فهمیده میدونی‌...
جمعه 10 آذر 1391 - 20:14
PARVANE1 - برنموث - انگلستان
لطفا یکی‌ به من بی‌سواد بگه: (اینتگریه) یعنی‌ چی‌؟!
جمعه 10 آذر 1391 - 19:32
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.