شکایت نظامیان زن آمریکایی از تبعیض جنسیتی در عملیات رزمی

نظامیان زن آمریکایی می‌گویند محدودیت‌های موجود مانع پیشرفت آنها شده‌اند

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا به نمایندگی از چهار نظامی زن آمریکایی یک دعوای حقوقی را علیه ممنوعیت به کار گرفتن زنان در اغلب عملیات رزمی آغاز کرده است.


این پرونده در دادگاه فدرال سان فرانسیسکو تشکیل شده و ادعایش این است که سیاست موجود درباره حضور زنان در عملیات رزمی خلاف برابری جنسیتی مندرج در قانون اساسی است.

ارتش آمریکا به زنان اجازه می‌دهد که در خط مقدم نبرد حضور یابند، اما آنان نمی‌توانند در واحدهای رزمی زمینی خدمت کنند.

یکی از سخنگویان پنتاگون می‌گوید در دوره وزیر دفاع کنونی ١٤٥٠٠ پست رزمی به روی زنان گشوده شده است. او افزوده که لئون پانه‌تا، وزیر دفاع، اختصاص پست‌های رزمی بیشتر به نظامیان زن آمریکایی را هم بررسی می‌کند.

اما آریلا میگدال، وکیل اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، می‌گوید این تغییرات "کافی نیستند."

سروان زوئی بدل، از تفنگداران دریایی و شاکیان این پرونده می‌گوید محدودیت‌های موجود مانع پیشرفت او در ارتش شده‌اند.

او می‌گوید: "ارتش آخرین جایی است که می‌توان پذیرفت علیه شما به خاطر جنسیتتان تبعیض اعمال شود."

از ١.٤ میلیون نفر نظامی آمریکایی، ١٤درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

+33
رأی دهید
-18

STING68 - گنبد - ایران
جنیفر کاماندو........................پس اونور کماندو هست !!!.....................جامعه ضد خدا همینه دیگه
‌چهارشنبه 8 آذر 1391 - 12:12
Mr. black - جاکرتا - اندونزی
خوب که چه؟؟؟ یعنی‌ تو میخوای‌ بگی‌ که به اندازهٔ مردا قوت داری؟؟؟ وقتی‌ که تو جنگ گروگانت بگیرن، و تو چنگ سربازایی بیفتی که از سر خر هم نمیگذارن اون وقت می‌فهمی که دنیا دست کیه!!
‌چهارشنبه 8 آذر 1391 - 14:25
nightman - تهران - ایران
بابا بیا برو سبزیتو پاک کن
‌چهارشنبه 8 آذر 1391 - 14:28
mountainman - استکهلم - سوئد
هاهاها اینجا شکایت کردن که چرا زنها رو به کار نمیگیرن زنای مسلمان زنای افغانستان زنای ایران یاد بگیرید
‌چهارشنبه 8 آذر 1391 - 15:34
antikaselis - اصفهان - ایران
این هم از امریکا!!!حرفتان چیست؟
‌چهارشنبه 8 آذر 1391 - 15:46
PERSIANSPIDER - مشهد - ایران
سربازای آمریکایی بیشترشون همجنسبازن ! حالا تصور کنید یه سرباز همجنس باز آمریکایی . در مقابل یه پسر بسیجیه ایرانی که آماده شهادته !!! کدوم پیروز می‌شه؟
‌چهارشنبه 8 آذر 1391 - 11:58
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
STING68 - گنبد - ایران - Mr. black - جاکرتا - اندونزی. ببینم چه چیز این قضیه در ذهن علیل شما مخبطان اسلامی مشکل ایجاد کرده که اینطوری به نماد های دموکراسی حمله ور میشوید؟! شما مخبطان اسلامی از درک بدیهیات هم عاجزید؟! زنان در جامعه بقول شما بی خدایان دنبال برابری با مردان حتی در عملیات رزمی هستند جایی که با مرگ و زندگی سر و کار دارند. کجای این کار اشکال دارد عقب ماندگان اسلامی؟! اولا تجاوز فقط از مسلمین وحشی بر میاید و بس! ثانیا سرباز, چه زن و چه مرد میداند با چه سرنوشتی ممکن است مواجه باشد. پس احکام آیین اسلام خوب است که ارزش زن را نصف بیضه چپ مرد میداند؟! واقعا شما اسلام چیها وقاحت را از هر وقیحی ربوده اید. (( علی امام اول شما مخبطان شیعه گفته زنان ناقص عقل و ناقص بخت و ناقص ایمان هستند! )) وقتی چنین امامتان است تعجبی نیست که شما عقب ماندگان ذهنی هم پیروان او هستید! وقتی چنین امامی دارید باید هم چنین کامنتهای احمقانه ای بگذارید!
‌چهارشنبه 8 آذر 1391 - 17:21
massoudoslo - اسلو - نروژ
یک زن سرباز امریکایی کارایی ۸۰ تا پاسدار و ۲۰۰ بسیجی ایرانی را در جنگ دارد! چون جنگ شعور میخاد و نه مثل پاسدار بسیجی فقط دهن گشاد دارند و مغز های کوچیک .(جدی میگم )
‌چهارشنبه 8 آذر 1391 - 18:14
princesse - تهران - پرژن
SPIDER-جواب که مشخصه!!! سرباز آمریکایی پیروز هست چون به قول تو همجنسبازه و خوووووووب میدونه با اون بچه بسیجی‌ ..چیکار کنه .
‌چهارشنبه 8 آذر 1391 - 23:54
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
PERSIANSPIDER - مشهد - ایران. واقعا اسلام چه بلایی بر عقل مریض شما مخبطان میآورد که همه را از کیش خود می پندارید و اینچنین دچار فساد فکری و روحی میشوید؟! اگر یک بسیجی یک سرباز ارتش آمریکا را رو در روی خود ببیند از هیبت او از سر تا به پا قهوه ای میشود! سربازان ارتش آمریکا بر خلاف شما نوکران سگ علی عظمی و مزدوران عرب زاده بی وطن از پیشرفته ترین آموزشهای نظامی و فیزیکی و مهارتهای علمی و عملی برخوردار میشوند نه مثل بسیجیان مخ بر کف شستشو مغزی شده که فاقد هرگونه سواد و تکنیک و مهارتی هستند. در ضمن بهتر است سری به پادگانهای بسیج و سپاه و اردوهای آنها بزنید تا ببینید درجه فساد در چه حد است. ...
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 00:20
exam292 - تهران - ایران
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا: خداوند زن را موجود لطیفی قرار داده، بسیاری از مشاغل مردان، انجامش برای زنان ظلمه، عربها قبل از اسلام دخترهارو زنده بگور میکردند.. حالا غربیها دارن به یه شکل جدید زن رو زنده بگور میکنن..
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 12:34
Mr. black - جاکرتا - اندونزی
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا"" مثل اینکه هیچ جای دنیا خبر نداری یا اینکه خودت رو به نفهمی میزانی‌،حتا در حیوانات هم کار محافظت و دفاع به عهده نر هستش، در ضمن کی‌ گفتِ اسلام وحشیه؟؟؟ تو اسلام رو با این آخوندا مقایسه میکنی‌ و فکر میکنی‌ که اسلام همین شیوای هستش که این آخوندا الان دارن حکومت می‌کنن؟؟؟ نه عزیز من اسلامی واقعی‌ زمین تا آسمان با این شیوهٔ حکومت اخوندی دیکتاتور فرق می‌کنه، تو هم که از اسلام چیزی نمیدونی، و تقصیری هم نداری، در ضمن این همه اخبار از تجاوز به مردم عراق و افغانستان به دست سربازان آمریکای رو نمیبینی؟؟؟ آمریکا فقط و فقط به فکر منافع خودش هست،و این همه شعار آزادی، انسان دوستی‌ ، دموکراسی، فقط شیره ای هستش که به سر شماها میماله،
جمعه 10 آذر 1391 - 11:03
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.