قیمت بلیت پروازهای بین‌المللی شرکت‎های ایرانی هفتگی تعیین می‌شود

شرکت های هواپیمایی ایرانی می‌گویند هزینه‌هایشان تا شصت درصد افزایش پیدا کرده است

خبرگزاری مهر از قول مقام های مرتبط با خدمات هواپیمایی ایران گفته است که از این پس قیمت بلیت پروازهای خارجی شرکت های هواپیمایی ایرانی هفتگی اعلام می شود.

بر اساس این گزارش، معیار تعیین قیمت هفتگی بلیت بر اساس قیمت دلار مبادلاتی و فروش بنزین در منطقه خلیج فارس خواهد بود قیمت تعیین شده بلیت تا پایان روز یکشنبه هر هفته اعتبار دارد.
جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به تازگی به خبرگزاری مهر گفته بود: "هم اکنون قیمت فروش سوخت هواپیماها مطابق با فوب خلیج فارس در کشورهای همسایه بین ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ تومان است."

با شروع حذف یارانه ها در ایران قیمت بنزین هواپیما از لیتری ۱۰۰ تومان به ۴۰۰ تومان رسید.

اما این نرخ پایدار نماند و دولت ایران از پایان اسفند ماه سال گذشته خورشیدی نرخ سوخت پروازهای خارجی شرکت‌های هواپیمایی داخلی را از ۴۰۰ تومان به ۱۱۴۳ تومان افزایش داد.

شرکت های هواپیمایی ایران که با تحریم های بین المللی هم رو به رو هستند می گویند افزایش قیمت سوخت هزینه های آنان را تا ۶۰ درصد افزایش داده است.

در حال حاضر قیمت فروش بنزین به شرکت های هواپیمایی برای پروازهای داخلی لیتری ۷۰۰ تومان است. این رقم تا پایان آبان ماه امسال (کمتر از دو هفته پیش) ۴۰۰ تومان بود و پیش از حذف یارانه ها، ۱۰۰ تومان بود.

رسم قاسمی، وزیر نفت ایران هشدار داده است که در صورت خودداری شرکت های هواپیمایی از پرداخت قیمت های جدید،، عرضه سوخت به آنها متوقف خواهد شد.

همزمان با آغاز حذف یارانه ها و اولین افزایش قیمت سوخت از ۱۰۰ به ۴۰۰ تومان برای هر لیتر، یک هواپیمای شرکت هواپیمایی آسمان به دلیل عدم پرداخت پول بنزین به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نتوانسته بود از ساری به دمشق پرواز کند.

شرکت نفت ایران اعلام کرده است که از حدود دو هفته پس از اولین افزایش بهای بنزین، به دلیل عدم پرداخت بهای سوخت از سوی شرکت هواپیمایی آسمان، تصمیم داشته بنزین را فقط به شکل نقدی به این شرکت بفروشد.

+40
رأی دهید
-30

poriyaye_vali - دوحه - قطر
اقتصاد متزلزل که میگن یعنی این!
‌چهارشنبه 8 آذر 1391 - 10:22
بت شکن - مونترال - کانادا
پس تعیین نرخ دیه را هم هفتگی کنید!!
‌چهارشنبه 8 آذر 1391 - 11:35
PERSIANSPIDER - مشهد - ایران
آقا!!!!!!!!!!!!!قطار علیه السّلام ...خیلی‌ هم خوبه زیبا مطمئن جادار . دوو دوو چی‌ چی‌ چی‌
‌چهارشنبه 8 آذر 1391 - 10:34
tiz bin - شهر پاریس - فرانسه
برای واژگون کردن اساس یک مملکت هیچ وسیله‌ی ظریفتر و مطمئن تر از کاهش ارزش پول رایج نیست ،تنزل ارزش پول رایج تمام نیروهای پنهان اقتصادی را در راسته نبودی به کار می‌گیرد و این عمل را به گونه‌ای انجام میدهد کا حتا یک نفر از میلیونها نفر هم متوجه آن نمی‌شود. جان مینرد کینگز
‌چهارشنبه 8 آذر 1391 - 13:10
Afshin London - لندن - انگلستان
پس که گفتید تحریمها هیچ اثری نداشتند !!!
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 19:01
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.