نماینده ویژه مجلس در پرونده ستار بهشتی خواستار برکناری رییس پلیس فتا شد

ستار بهشتی

مهدی دواتگری، نماینده ویژه مجلس شورای اسلامی در پرونده ستار بهشتی، وبلاگ نویس زندانی که در زندان «کشته شده است»، گفته که تخلف پلیس فتا در این موضوع «محرز» است و رییس پلیس فتا باید برکنار شده یا از مقام خود استعفاء دهد.
 
آقای دواتگری در گفت و گو با خبرگزاری فارس تصریح کرده که ستار بهشتی در جایی به نام «تحت نظرگاه» و به مدت یک شبانه روز نگهداری شده است که «این نگهداری کاملا غیر قانونی بوده است.»
 
به گفته وی، «زندان اوین و بازداشتگاه پلیس آگاهی جزء بازداشتگاه‌ های قانونی هستند که زیر نظر قوه قضائیه فعالیت می‌کنند و از استانداردهای قانونی برخوردارند و دوایر انتظامی تنها می‌توانند متهم را برای ساعاتی کوتاه و با حضور افسر نگهبان در محلی که به عنوان "تحت‌نظرگاه" و نه بازداشتگاه وجود دارد، تحت نظر قرار دهد.»
 
این نماینده مجلس با اشاره به چندین روز بازجویی از ستار بهشتی، گفته که «علیرغم دستور قاضی مبنی بر انتقال متهم به بازداشتگاه آگاهی، پلیس فتا پس از بازگیری متهم از زندان اوین باز هم وی را به "تحت‌نظرگاه" پلیس فتا منتقل کرد.»
 
ستار بهشتی، وبلاگ‌نویس و فعال کارگری منتقد حکومت، روز ۹ آبان توسط پلیس سایبری ایران (فتا) به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق فعالیت در شبکه اجتماعی» بازداشت شد و پنج روز بعد در زندان درگذشت.
 
دادستانی تهران روز دوم آذرماه اعلام کرد که برای تعدادی از مامورین نیروی انتظامی شامل افسران پرونده و مراقبین بازداشتگاه ستار بهشتی، قرار بازداشت موقت صادر و متهمان به زندان معرفی شده‌اند.
 
در حالی که مقام های جمهوری اسلامی ایران طی هفته های اخیر اظهارات ضد و نقیضی درباره دلایل مرگ ستار بهشتی بیان کرده اند، ولی بر اساس آخرین اطلاعیه دادستانی تهران، وی به مرگ طبیعی نمرده است و «محتمل‌ترین گزینه می‌تواند پدیده‌ شوک ناشی از ضربه یا ضربات به نقاط حساس بدن یا فشارهای شدید روانی باشد.»
 
مهدی دواتگری در مصاحبه با خبرگزاری فارس خواستار برکناری یا استعفای فرماندهی پلیس فتا شده و گفته است که «ابراز برائت پلیس فتا از اشتباه صورت گرفته که منجر به هزینه برای نظام شده، با برکناری و یا استعفای فرماندهی پلیس فتا امکان پذیر است.»
 
وی اعلام کرده است که کمیته زیر نظر وی طی هفته آینده گزارش خود را درباره مرگ این وبلاگ نویس به مجلس ارائه خواهد کرد.
 
مرگ ستار بهشتی با واکنش‌های گسترده ای روبرو شده است و قوه قضاییه وعده داده که این پرونده را به دقت مورد رسیدگی قرار خواهد داد.
 
مادر این وبلاگ‌نویس به سایت «سحام‌ نیوز»، پایگاه اطلاع ‌رسانی حزب اعتماد ملی، گفته که «هنگام تشییع جنازه فرزندش، آثار خون بر کفن ستار مشاهده کرده» و با تاکید بر اینکه ستار بهشتی هیچ بیماری خاصی نداشت و قرصی مصرف نمی‌کرد، گفت: فرزندش «کشته شده است.»

+114
رأی دهید
-14

real_patriot - واشنگتن - آمریکا
آره برکنار بشه دو روز دیگش بشه رییس تامین اجتماعی
دوشنبه 6 آذر 1391 - 20:26
مانفرد - ایران - ایران
فقط استعفا بده؟تموم
دوشنبه 6 آذر 1391 - 20:35
بابک - سبزوار - ایران
عجب قاتل های درنده تر از گرگ هستند استعفا یعنی چه باید مجازات شوند ای شغالها
دوشنبه 6 آذر 1391 - 21:16
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
آخیه , نه تر خدا آنقدر سخت نگردید ! مگه چی شده؟ فقط یه جوان را زیر لگد و قنداق تفنگ له و لورده ؛ شهید کردند , امام حسین که نبوده , یه کافر بی دین و ایمان که دیگه این حرفها را نداره.
‌سه شنبه 7 آذر 1391 - 03:41
razmandeh - استکهلم - سوئد
من که نمیدونم کاره کیه ؟؟ ولی‌ کار هر کی‌ هست انشالله خدا دست چپش را هم چلاق کنه !!!
‌سه شنبه 7 آذر 1391 - 05:19
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.