رقص دیکتاتور ایران بر کشته های غزه و اسرائیل

دکتر بهروز بهبودی

آخر سخن را در آغاز بگویم ایران از جنگ در مرزها یا خاک اسرائیل استقبال و همه کوشش خود را صرف این موضوع می کند. حمایت از مردم مظلوم فلسطین و سخنان توخالی مقامات فاسدی که تا آرنج دستشان به خون جوانان ایران زمین آغشته است، همه و همه از جنس شعارهایی است که گوش ایرانیان را در همه این سی و چند سال پر کرده است.

بهروز بهبودی
www.bbehbudi.com
contact@bbehbudi.com


جمهوری اسلامی ایران نمی خواهد آتش جنگ را به مرزهای خود بکشاند وقتی که می بیند چنین آتشی در کنار گوش اسرائیل شعله ور است. در این میان اهمیتی ندارد که چه بر سر مردم دو کشور می آید.
 کسانی که به هموطنان خود رحم نمی کنند و آنها را از دم تیغ می گذرانند، کسانی که شبانه جوان ها را از بستر خواب بیرون می کشند و به مسلخ می برند، کسانی که شهروندان ایرانی را از بدیهی ترین حقوق انسانی خود محروم کرده اند، از انسانیت و طرفداری از مظلوم چه بویی برده اند؟
در حالیکه همین روزها ماجرای طرح سوال از محمود احمدی نژاد در مجلس مردگان ایران با حکم حکومتی رهبر منتفی شد، در حالیکه مردم آذربایجان درمیان برف و سرما گرفتار آمده اند و به گواهی آمارهای داخلی تنها دویست خانه از چندین و چند هزار واحد مسکونی ویران شده، ساخته شده است، در حالیکه به سبب گرانی های کمرشکن حسرت خوردن بعضی از خوردنی ها به دل مردم ایران مانده است، در حالیکه بسیاری از کارگران از کار بیکار شده اند و بسیاری دیگر در فهرست بیکاران چند ماه دیگر قرار دارند، در حالیکه هشت مردم گرفتار هشتاد است، و دریک کلام در حالیکه فلاکت از زمین و آسمان ایران می بارد، رئیس بی حمیت مجلس ایران ـ که وظایف قانونی خود را در مقابل مردم ایران کاملا از یادبرده است ـ با بلاهتی مثال زدنی اعلام می کند نمایندگان مجلس شورای اسلامی آماده اعزام به غزه و جنگ با اسرائیل در کنار مردم مسلمان فلسطین  هستند و از نماینده مصر در ایران می خواهد تا زمینه اعزام نمایندگان مجلس ایران را به غزه فراهم کند.
راستی اگر قلم بر سرنوشت مردم ایران بگرید سزاوار است. آیا به راستی قلب ها این اندوه سنگین را می توانند تاب بیاورند؟ این که می گویم نه از سر غلو که از اندوهی است که در این لحظه سینه ام را می فشارد. سفیه ترین حاکمان تاریخ ایران هم تا به این اندازه نسبت به سرنوشت ایرانیان بی اعتنا نبوده اند، اکنون به راستی چه بر سر ایران آمده که حاکمانی از این دست نادان را به خود می بیند و دم

فروبسته است. چگونه دنیا در برابر آتش افروزی های جمهوری اسلامی در غزه سکوت کرده و حاکمانی را که روی شیطان را هم سفید کرده اند، بازخواست نمی کند؟
بالاخره پس از چند روز تکذیب و تایید، محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، اقرار کرد که ایران فناوری تولید موشک را به حماس داده است، هرچند سخنان خالد مشعل پس از برقراری آتش بس چیز دیگری بود. او از کمک های تسلیحاتی ایران به مقاومت فلسطین تشکر کرد نه از فناوری ساخت تسلیحات. اگر حتی ادعای اسرائیل را مبنی بر شروع جنگ توسط حماس کذب محض بدانیم، آیا نباید پرسید علت حمله اسرائیل به نوار غزه چه بوده است؟ مگر نه آنکه بهانه این کشور وجود موشک ها در غزه و حمله برای نابودی آن موشک ها بود؟ چنانکه می بینیم یک پای کشت و کشتارهای این روزهای غزه و اسرائیل جمهوری اسلامی ایران است. نظامی که بقایش در ایجاد اغتشاش و جنگ خلاصه می شود.
آنچه امروز در غزه و اسرائیل می گذرد خشونت است؛ خشونتی که سازمان ملل هم محکومش کرد. هرچند گناه آغازکننده این خشونت ها دو چندان است، ادامه دهندگان آن نیز بی گناه نیستند. متاسفانه دولتمردان اسرائیل در روزگاری که منطقه به صلح و آرامش نیاز دارد و به اندازه کافی از حضور جمهوری اسلامی رنج می کشد، نباید به خشونت ها دامن می زدند و مردم دو کشور را در برابر تیغی قرار می دادند که مطلوب سران ایران است. روزگاری وقتی سازمان ملل موجودیت اسرائیل را در منطقه پذیرفت، به آن کشور به عنوان کشوری دموکرات می نگریست، دموکراسی قرین با صلح است، اکنون کار به کجا رسیده است که نتانیاهو هم چون گروه حماس به خشونت دامن می زند؟
اگر دولت نتانیاهو به دنبال صلح و آرامش در کشور خود و منطقه است با چه مجوز و حکمی به همان راهی می رود که حماس می خواهد؟ دنیا برخورد حیوانی حماس با چند فلسطینی متهم به جاسوسی با اسرائیل و سپس با جنازه آنها را دید، رفتاری سراسر خشونت آمیز که یادآور رفتار انسان عصر بربریت بود، در کنار آن اما دنیا کودکان کشته شده در بمباران های این روزها را هم در غزه دید؛ خشونتی که تنها قربانیان آن مردم بی دفاع بوده اند؛ مردمی که داغ و زخم همه این سال ها را بر قلب و سینه خود دارند و تفاوتی نمی کند که این کشته بی گناه به کدام سو تعلق داشته باشد، اسرائیل یل فلسطین.
متاسفانه ادامه خشونت ها در اسرائیل و نوار غزه، باعث آمده است نظام منزوی شده جمهوری اسلامی دوباره به تکاپو افتاده، فرصتی برای جولان در منطقه بیابد. اگر اسرائیل به واقع با ایران مشکل دارد

چگونه آب به آسیاب جمهوری اسلامی می ریزد و دقیقا همان کاری را می کند که سران ایران می خواهند؟
چنانکه پیش از این در مقاله ای دیگر نوشته ام، سران ایران انتظار جنگ را نه در ایران که در منطقه شام، می کشند. سخنان آنان در مقاطع و موارد گوناگون حکایت از آن دارد که آنها عصر ظهور موعود را نزدیک می دانند و از آنجا که مطابق با برخی پیش بینی ها و روایات پیش از ظهور، جنگ هایی در منطقه شام در می گیرد، آنان این درگیری ها را غنیمت می شمارند و از آنها استقبال می کنند. اگر به هر دلیلی این جنگ باز همان جنگ وعده داده شده نباشد، سران ایران باز توانسته اند عقده های این چند سال را با برافروختن جنگی و کشته شدن تعداد زیادی از مردم بی دفاع وا کنند.
در نگاه سران ایران اهمیتی ندارد که در برابر کشته های مردم غزه تنها چند اسرائیلی کشته شده باشند مهم آن است که چند اسرائیلی کشته شده اند و موشک های حماس هم به اسرائیل رسیده تا جمهوری اسلامی با تبختر سری بالا بگیرد و بگوید پوزه اسرائیل را به خاک مالیده است  و به کرده خود افتخار کندف همانطور که خالد مشعل آنچه را اتفاق افتاد شکست اسرائیل خواند. البته خالد مشعل حق دارد اینگونه تحریک آمیز و از سر بی مسئولیتی سخن بگوید زیرا خود در نوار غزه رندگی نمی کند تا بداند چه بر مردم آن سامان می گذرد. خالد مشعل در حالی از جنگ و شجاعت و پیروزی در نبرد سخن می گوید که جان خود را برداشته و از غزه به در برده است.
نکته آخر آنکه ایران با برافروختن آتش این جنگ توجه دنیا را از جنایات اسد در سوریه به آن سوتر متمایل کرد، این فرصت برای اسد هم بسیار غنیمت است. قهقهه مستانه شیاطین جمهوری اسلامی بر سر کشته های غرق در خون منطقه کاملا به گوش می رسد تنها باید گوشی شنوا داشت.
بهروز بهبودی
نیویورک –  جمعه 23 نوامبر 2012
 

+750
رأی دهید
-198

ghazgholang - لندن - انگلستان
کشور ما مشکله سیاسی نداره.. همه گرفتاریهای ما از خودمونه.. از مشکلات فرهنگی‌،، اجتماعی. اگه هرکی‌ اول از خودش شروع نکنه باید بچرخید تا بچرخیم.
یکشنبه 5 آذر 1391 - 01:30
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
ghazgholang- لندن - کشور ما مشکل داشتن آدمهای نادان و بیسواد و بی فرهنگی مثل شما دارد که فقط تا جلوی دماغشان را میتوانند ببینند. حرفی بی ارزشتر از این که شما زدید تا حالا نشنیدم! کشوری اگر سیاستش درست نباشد چرخهای دیگرش هم مثل فرهنگ و حقوق مردم و دیگر موردهای اجتماعی و اقتصادی اش هم میلنگد. شرط ببندیم از جیره خواران رژیم فاشیستی ملاها هستی که تقصیر و گناه اوضاع اسفناک فعلی ایران را میخواهد به گردن خود مردم ایران بیندازد و بگوید که خود مردم ایران مقصرند چونکه بی فرهنگند. در حالی که شاهدش هستیم که سیاست احمقانه حاکمان دیکتاتور حکومت اسلامی ایران در عرض 34 سال بوده که اینهمه خرابکاری و ویرانی برای ایران و ایرانی داشته و بدلیل مدیریت سیاسی غلط اسلامی بوده. حرفهایت از بیخ و ریشه اشتباه جامعه شناسی دارد که آسیب شناسی جامعه را در فرهنگ که چیزی روبنائی است میبیند نه در اقتصاد که زیر بنای هر جامعه است و در صورت مریض بودنش چرخهای دیگرش هم فلج میماند نمونه اش ایران. حرفهای آقای بهبودی هم مورد تصدیق کامل من است و آفرین دارد و درست میگوید.
یکشنبه 5 آذر 1391 - 03:53
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
دقت کردیم ایدولوژی رسیدن به صلح اسلام فقط با آدم کشی میسر هست!؟ این خنده دار‌ترین مقلطهٔ دنیاست!این مثل این می‌مونه که بگی‌ من برای دفاع از باکرگی می‌خوام برم رابطه جنسی‌ داشته باشم!امام زمان هم همینطور، میگن میخواد بیاد رو زمین صلح بر قرار کنه، و برای این کار یه لشگر میاره که کافران رو بکشه! آخه کسی‌ که آدم بکشه که دیگه نمیشه اسم صلح گذاشت روش!!!
یکشنبه 5 آذر 1391 - 07:05
muhammad-yousefi - تهران - ایران
بدجوری کمک های تسلیحاتی ایران اسراییل رو عصبی کرده.تو هم که اصلاً معلوم نیست نوکر اسراییلی!! چی شده؟حالا که ضایع شدید،به کشته های غزه میگید:مردم مطلوم فلسطین!
یکشنبه 5 آذر 1391 - 09:10
PERSIANSPIDER - مشهد - ایران
می‌شه دقیقا مشخص کنید منظور از دیکتاتور کیه؟ تا اونجای که یادمه ما تو ایران دیکتاتور خاصی‌ نداشتیم،یکی‌ ۳۰ سال پیش بود به نام مسعود رجوی که اونم پرتش کردیم بیرون ! والا از آمریکا نشین‌ها و منافقین و این مثل روشن فکرای اروپا نشینه پاسپورت قشنگ دیکتاتور تر ندیدیم، که حتا حاضر نیستند نظرتو تو این سایت تحمل کنند .
یکشنبه 5 آذر 1391 - 09:12
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
دقت کردیم ایدولوژی رسیدن به صلح اسلام فقط با آدم کشی میسر هست!؟ این خنده دار‌ترین مقلطهٔ دنیاست!این مثل این می‌مونه که بگی‌ من برای دفاع از باکرگی می‌خوام برم رابطه جنسی‌ داشته باشم!امام زمان هم همینطور، میگن میخواد بیاد رو زمین صلح بر قرار کنه، و برای این کار یه لشگر میاره که کافران رو بکشه! آخه کسی‌ که آدم بکشه که دیگه نمیشه اسم صلح گذاشت روش!!!
یکشنبه 5 آذر 1391 - 07:05
paksan - آمریکا - آمریکا
چیزی که حکومت ایران باهاش سرکاره فقط مرگ و فساد و دین فروشیه .. تبریک پیروزی بیشتر به قول شما به رقص و پایکوبی خامنه ای بر اجساد عربهای زبون بسته است که با هندوانه های خامنه ای زیر بغلشون دارن خون گریه می کنند و می رقصند و ادای فاتحان رو در میارن ..
یکشنبه 5 آذر 1391 - 08:30
احتراز - دورف - آلمان
همه مشکلات ما از اسلام است. الان ببین این روزها مردم همشون تو این هیتها هستن، آخوندها هم همین میخواهند
یکشنبه 5 آذر 1391 - 09:27
azadi-iran - وین - لااتریش
رژیم اصلا مقصر نیست، بلکه مردم ایران است که این رژیم را پذیرفته، ما مردم نون خوردن نداریم و اکثراً مستاجرند. ولی‌ پول‌های بسیاری را به جیب وزارت اوقاف میریزند تا مکه و کربلا بروند، یا این که در ماه محرم یا رمضان مسجد‌ها و خیابان‌ها را پر میکنند و یا از جیب بچه‌ها ‌شان میزنند نذر مسجد یا تکیه‌ها میکنند. چه تبلیغ بهتر و پشتبانی از این رژیم اسلامی. ***** پس خلایق هر چه لایق ********
یکشنبه 5 آذر 1391 - 07:21
antikaselis - اصفهان - ایران
در حرفهای این شخص معلوم الحال جز شعار چیز دیگری نبود.کجا جمهوری اسلامی ایرانیان را از دم تیغ میگذراند ؟ سند دارید؟نکنه برای اعدام چند شخص قاتل و قاچاقچی مواد مخدر خونتان به جوش آمده؟-بعدش هم در سخنانتان گفتید مسبب اصلی جنگ جمهوری اسلامی بوده که به غزه سلاح داده.حال باید به شما بگویم آیا نمیدانید داشتن سلاح از بدیهی ترین حقوق ملتها برای دفاع از خودشان است؟آیا غزه و حماس نمیتوانند سلاح داشته باشند؟آیا شروع کننده جنگ یعنی اسرائیل مقصر نیست و جمهوری اسلامی صرفا به خاطر دادن سلاح به فلسطین مقصر است؟ پس تسلیحات اسرائیل از کجا آمده؟تسلیحات اسرائیل مگر امریکایی نبود که دهها زن و کودک را کشت؟آیا امریکا مقصر نیست؟
یکشنبه 5 آذر 1391 - 09:51
میکایل - مالمو - سوئد
با تشکر از مقالات زیبا و پر معنا و تاثیر گذارتان باید بگویم ملت ایران به دودسته تقسیم شدن دسته پولدارها و بی‌ پولها پول دارها فکر عیش و نوش هستند بی‌ پولها هم غرقه در بد بختی خودشان متاسفانه قشر متوسط از بین رفته که می‌توانست تاثیر گذار باشد تا قبل از اینکه ایران را هم ببلعن کاری باید کرد وطن پرست‌ها را هم یکی بعد از دیگری میکشند و خدا هم نزار ه گر‌،،،،،،،،،،،،
یکشنبه 5 آذر 1391 - 10:38
alwaystruth - تهران - ایران
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان.. ببنددهنو.. بجاش کمی هم فکر کن.. اگر بلدی؟!!
یکشنبه 5 آذر 1391 - 10:53
robinsson77 - استکهلم - سوئد
ghazgholang - لندن - انگلستان)) با یه قسمت از حرفات که میگی مشکل فرهنگی و این حرفاس موافقم و باید هر کسی اول از خودش شروع کنه. اما جدآآآ ایران مشکل سیاسی نداره؟!!! یه کوچولو، یه میکرون انصاف هم خوب چیزیه، اول یه نموره فکر کن بعد نظر نهاییت رو بده.
یکشنبه 5 آذر 1391 - 10:47
houman - بیرمنگهام - انگلستان
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان. عزیز جان ، این بنده خدا که حرف بدی نمی زنه ، مشکل فرهنگی که فحش نیست تاریخ ما مردم همین بوده ، در طول ادوار ما مظلوم بوده ایم چون اصولا مردمان نرم و سرسپرده ای هستیم ، تنها اتفاق تازه اینکه حالا پر شدیم از امراض اجتماعی که در حرفهای شما کاملا مشهوده و گرنه چه کسانی تن به این همه ادبار و حقارت می دهند و دم بر نمی اورند ، جز ما ...
یکشنبه 5 آذر 1391 - 11:23
khorramdin babak - فرانكفورت - فرانكفورت
بعد از سالها یک گزارشگر که به زبان ساده بدون فحش و توهین وظیفه خبرنگری خود را انجام می‌‌دهد. ساندیس‌ها به این می‌‌گویند خبرنگار . مهم نیست مخالف یا موافق. ولی‌ شریهتمدری نیست و روزنامه کیهان. یک آغاز می‌‌باشد . تا رژیم خونخوار شما بیشتر و بیشتر رسوا شود. به امید روزی که متبوهات داخلی‌ هم چنین آشکار شما قاجار دوم را هم رسوا کنند .
یکشنبه 5 آذر 1391 - 11:34
Roj.dk - کوپنهاگ - دانمارک
تا مذهب حکومت کنه همینه..
یکشنبه 5 آذر 1391 - 12:54
داریوش یاس - تهران - ایران
یه چیزی برای من خیلی جای سوال داره. این که چرا مردم با این همه مشکلات و بدبختی که این رژیم براشون به ارمغان اورده هیچ اقدامی نمیکنن ؟ این رو همه میدونن فقط کافی بود که یکی از این هزاران جنایت و کثافتکاریهای این رژیم خونخوار تو زمان شاه خدابیامرز اتفاق میافتاد, تا اون وقت میدیدم که چطور رضا شاه که هیچ,,, کوروش کبیر رو از قبر مکشیدم بیرون. به قول یه بنده خدایی که گفت روی سنگ قبرمون تاریخ نزنید تا آیندگان نفهمن که چقدر بی غیرت بودیم...
یکشنبه 5 آذر 1391 - 12:37
piki82 - تورین - ایتالیا
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان. جناب حقیقتجو ...بد نیست شما که ادعای فرهنگ داری...هرکی نظر میده که خوشت نمیاد زود انگ جیره خوار رژیم و اینا رو بهش نزنید !! اون آقا هم حرف بدی نزده...ما فرض کنیم مشکل فقط سیاسی هست و ربطی به فرهنگ نداره و مال همین 34 سال هست..میشه بفرماید مردم اگر فکر و فرهنگ درستی داشتن چرا اصلا انقلاب کردن ??? نه عزیزم مشکل ریشه ای تر از این حرفهاست...به نظر من هم ما فرهنگ و اخلاقمون بیشتر از هر چیزی اشکال داره...
یکشنبه 5 آذر 1391 - 13:54
antikaselis - اصفهان - ایران
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا-ایدئولوژی صلح اسلام آدم کشی نیست.اگر کمی مطالعه میکردی میفهمیدی که در تمام جنگهای پیامبر (ص) حذاکثر(دست بالا) 1300 نفر خودی و غیر خودی کشته شدند.ممکن است کشتارهای فتح ایران را به رخ من بکشی باید بگویم که آن کشتارها مورد تایید اسلام راستین شیعه و جمهوری اسلامی و حضرت علی (ع) نمیباشد و منعکس کننده ی چهره ی شیعه و اسلام راستین نیست.
یکشنبه 5 آذر 1391 - 13:58
PARVANE1 - برنموث - انگلستان
خدا؟؟؟ انسان را آفرید، و انسان دین را.!!! از آن پس شد که انسان بیچاره شد.
یکشنبه 5 آذر 1391 - 15:37
احتراز - دورف - آلمان
PERSIANSPIDER - مشهد - ایران باز تو نطق کردی شمع دزد
یکشنبه 5 آذر 1391 - 15:51
خوش اخلاق - ارومیه - ایران
مثل همیشه کامل و دقیق و شیک! دمت گرم اقای بهبودی
یکشنبه 5 آذر 1391 - 16:03
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
alwaystruth- تهران - کاسه لیس و مزدور رژیم ملاها تو اصلاً فهمیدی من در کامنتم چی نوشتم؟ به یکسری از شماها جیره خواران حکومتی گویا دستمزد خوبی میدهند که هرکسی را که دست به افشای خیانت رژیم دیکتاتوری ملاها و اسلام زد ساکتش کنید. امثال شما که تحمل شنیدن حقایق توسط دلسوزان ایران مثل شهید وطن ستار بهشتی را که ندارند حتی از شکنجه و تجاوز و قتل هم ابائی ندارند. باید هم که انتقاد به نوکران رژیم به کامشان تلخ باشد و دهن گشاد خود را مثل تو برای توهین به دیگران بگشایند. رژیم اسلامی برای خائنینی مثل خودت فرصت طلائی را درست کرده تا هرچه بیشتر با کاسبی دینداری کیسه گشادی را که برای سر کیسه کردن مسلمانهای ساده و ناآگاه دوخته اید با مال مردم پر و پرتر کنید. از امثال شماها که 34 زیر یوغ استبداد مذهبی حکومت جهل اسلامی ملاها زندگی میکنند و نان سرسپرده گی خود را میخورند و در تعصب خشک مذهبی بسر میبرند بعید است که فهم و درک مسائل اجتماعی پیچیده را داشته باشند. من از بسیجیها که ارتش سایبری درست کردند و حضور فعال اینجا دارند و نان مزدوری خود را مثل جنابعالی میخورند انتظار تایید و تمجید ندارم!
یکشنبه 5 آذر 1391 - 16:34
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
piki82- تورین - در جواب شما که گویا دلیل انقلاب کردن مردم را به حساب بی فکری و بیفرهنگی مردم میخواهید بگذارید باید بگویم که ریشه اصلی اکثر انقلابها فقر اقتصادی اکثر مردم است توام با ظلم و ستمگری سیستم حاکمه. این قواعد پیش شرطی که زمینه را برای انقلاب کردن مردم مساعد میسازند جهانیست. تازه اگر مردم کشوری از روی بیفرهنگی و بیفکری و یا بقول بعضی ها از روی شکم سیری انقلاب کنند باز تقصیر خود سران حاکمه میشود که مردمش اینجوری " بیفکر و بیفرهنگ " به قول شما بار آمدند. شما فکر میکنید مردم از شکم مادرشان با فرهنگ یا بیفرهنگ بدنیا میآیند یا فرهنگ از آسمان و جایی میبارد؟ چون فرهنگ دار شدن یک اصل اکتسابی است و هر فردی آنرا از جامعه پیرامونی خودش کسب میکند و ژنتیکی و ارثی نیست بنابراین همانطور که مردم را برای کسب علم و دانش باید در تاسیسات مدارسی و دانشگاهی آموزش داد برای بافرهنگ شدنشان هم نیاز به برنامه ریزی اجتماعی و حقوقی و آموزشی است و استفاده از ابزارهای فرهنگی مثل هنر است. ولی مهمتر ساختار سیاسی درست و سالم است در چهارچوب دمکراسی مردمی که ایرانیها در کل تاریخشان نداشتند.
یکشنبه 5 آذر 1391 - 18:05
shima-irani - گلاسکو - اسکاتلند
قهقهه مستانه شیاطین جمهوری اسلامی بر سر کشته های غرق در خون منطقه کاملا به گوش می رسد تنها باید گوشی شنوا داشت.
یکشنبه 5 آذر 1391 - 22:53
rana-azad - برایتون - انگلستان
تمام این زحمات جای تشکر دارد اما چقدر باید در جهت اگاهی رسانی و هدایت مردم ایران ، نیرو و انرژی به خرج داد تا بتوان با تبلیغات منفی و تخریب فرهنگی جمهوری اسلامی مقابله کرد ؟
یکشنبه 5 آذر 1391 - 22:58
piki82 - تورین - ایتالیا
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان. بله حرفهای شما درست هست ...البته به نظر من تا مردم به اون درجه شعور بالا و فرهنگ نرسن...اون ساختار درست سیاسی هم شکل نخواهد گرفت...اینها همه مکمل هستن ...ما هم نگفتیم مردم از شکم مادرشان با فرهنگ به دنیا میان ((: گفتیم تا اینا نباشه...اون ساختار سیاسی که شما منظورت هست به وجود نمیاد !! خوش باشی..
یکشنبه 5 آذر 1391 - 23:14
م تهرانی - دورتموند - آلمان
احتراز - دورف - آلمان خوب اومدی دوست من این مش پرشین عقده ای فکر میکنه اگه ورور نکنه ملت فکر میکنن لاله هرجایی باید اون ذات پلیدش رو نشون بده البته پولش رو هم میگیره
دوشنبه 6 آذر 1391 - 02:23
PERSIANSPIDER - مشهد - ایران
احتراز - دورف - آلمان. متاسفم که ایرانیان یوکی با درج نظرات توهین آمیز به قومیت‌ها و شهر‌های دیگر ایران موجبات تجزیه کشور رو سرعت میبخشه !
دوشنبه 6 آذر 1391 - 04:52
jimy110 - رم - ایتالیا
چند روز بود مرگ بر اسراییل ننوشته بودم . انگار چیزی گم کرده بودم . هزاران بار لعن و نفرین و مرگ بر اسراییل . همتون اخرای راهید .
دوشنبه 6 آذر 1391 - 06:15
amirbidgoli - رشت - ایران
بدجوری کمک های تسلیحاتی ایران اسراییل رو عصبی کرده.تو هم که اصلاً معلوم نیست نوکر اسراییلی!! چی شده؟حالا که ضایع شدید،به کشته های غزه میگید:مردم مطلوم فلسطین!.
دوشنبه 6 آذر 1391 - 06:22
skyskysky - ایران - ایران
آفرین آقا امیربیدگلی - رشت
دوشنبه 6 آذر 1391 - 11:15
vahid71 - تهران - ایران
به به چه بحثهای گرمی :). اما آقایان عزیز، مخصوصا اونایی که بظاهر از کشورهای دیگه هستن اما مسلما از ایادی این سلطه جویانند: بدانید که ظلم همیشه در لوای تیره و تار نمایان نمیشود و امروز حکومت ایران همان است که در هزار و اندی سال در مقابل حسین ایستاد و به قول خودشان حقیقت کامل را گردن زدند. اینها نه دین دارند نه انسانیت، تنها دنیا طلبانی هستند که بهترین حربه ی ممکن که چیزی جر دین نیست را برای رسیدن به مقاصد سلطه جویانه ی خودشون انتخاب کردند، و بسی دیغ و افسوس از آنهایی که این ایدئولوژی رو پذیرفتند و باور دارند، ای برادر عزیز آیا این درسته که آنچه سالها در ذهن این مردم ارزش داشت را بی ارزش کنید؟. شمارا به خدا دین را به جای خودش که درون آدمهاست برگردانید و بجای حکومت بر دلها برای آرامش و آسایش مردم تلاش کنید ، چراغ خانه ی خود را روشن و پایدار کنید و بعد به مستحبات دیگر بپردازید، مردم ایران مچر بیش از این از شما چیز دیگری هم میخواهند؟.
دوشنبه 6 آذر 1391 - 16:02
vahid71 - تهران - ایران
تعصبات پوچ و بیخودو کنار بگذارید، به جای گردنکشی بهتر نیست با صلح با دنیا رابطه برقرار کنیم؟. چرا باید همیشه همه چیزو از بدترین و سخت ترین راهش بدست بیاریم؟. چرا دم از مدنیت میزنید اما علناُ برای افکاری خارج از ایدئولوژی خودتون هیچ ارزشی قائل نیستید؟. به همان خدا و مقدساتی که هم شما دارید و هم تمام دنیا و هیچ برتری بر هیچکدامشان نیست، باور کنید دنیا گذراست و چیزی جز خوبی و یادهای زیبا ماندگار نیست.
دوشنبه 6 آذر 1391 - 16:03
khane_iran - تهران - ایران
دکی جون هیچی‌ در مورد اسرائیل نمیدونی
دوشنبه 6 آذر 1391 - 17:30
kitaro - تهران - ایران
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان. درود بر تو!. کاملا درست گفتی.
دوشنبه 6 آذر 1391 - 20:00
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
kitaro- تهران - ایران- درود بر خود شما و دیگر ایرانیهای چیز فهم که به آدم امید میدهید که هنوز چهارتا آدم روشنفکر و چیز فهم در ایران و در بین ایرانیهای داخل ایران و خارجش هستند و هنوز همه ملت ایران به خرافات و غده سرطانی اسلامی مبتلا و بیمار نشدند و به نوکری رژیم فاشیستی ملاها در نیامدند. موفق و سلامت باشید! درود بر همه آزادیخواهان و طرفداران دمکراسی و حقوق بشر! ننگ و نابود باد ارتجاع اسلامی و حکومتش به سرکرده گی خامنه ای دیکتاتور!
‌سه شنبه 7 آذر 1391 - 01:22
monsefi - تهران - ایران
سلام به همه افرادی که آزاد می اندیشند. تا زمانی که مردم بی پناه زیر بمباران ظالمان قرار دارند هیچ حرفی از طرف نویسنده محترم زده نمی شود و درست زمانی که مردم تحت ستم می توانند به هر وسیله ای از خود دفاع کنند، داد بر می آید که مردم کشته شده اند و فلان. آخر کمی هم انصاف داشته باشید و آزاده باشید.
‌سه شنبه 7 آذر 1391 - 07:54
modire behesht - هایدلبرگ - آلمان
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان. -- دوست عزیز خودم جناب آقای حقیقتجو ; مثل همیشه از خواندن کامنت‌هایت که بر گرفته از اندیشه‌های روشن ات می‌‌باشد لذت می‌برم و همیشه بهترین‌ها را برایت آرزو دارم !،، با احترام و عرض ادب خدمت شما دوست روشنگر و خوش فکرم !،، در ضمن مثل همیشه کامنت‌هایت را می‌خوانم .
‌پنجشنبه 9 آذر 1391 - 09:39
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
modire behesht- هایدلبرگ - آلمان- با عرض ارادت و کوچکی و مخلصی! چه فایده که شیرین سخنی دوست گرامی شادان از هایدلبرگ را ندارم! تو رو خدا حالا که مدیر بهشت شدی ( تبریک میگویم ) یکم هوای مرا داشته باش چونکه بدجوری به کافری میزنم که خودت بهتر میدانی. نمردیم خلاصه یک پارتی در بهشت برای ما جهنمی ها پیدا شد! راستی در بهشت شما Rotwein هم است؟ از حوریان بهشتی چه خبر؟ سلام ما را به محمد آقا هم برسان بهش بگو 1400 سال پیش خوب حالی به ایرانیها دادی! سلامت و خوش و موفق باشی!
جمعه 10 آذر 1391 - 02:24
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.