اسرائیل: در صورت شکست آتش‌بس حمله به غزه را از سر می‌گیریم

اهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل، روز پنجشنبه هشدار داد که در صورت شکست آتش بس میان اسرائیل و گروه حماس، عملیات نظامی علیه غزه از سر گرفته خواهد شد. در همین حال، ارتش اسرائیل از دستگیری «۵۵ تروریست فلسطینی» در کرانه غربی خبر داده است.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، اهود باراک روز دوم آذرماه گفت: «آتش بس می‌تواند ۹ روز، ۹ هفته یا بیشتر دوام داشته باشد، اما اگر این آتش بس ادامه نیابد، می‌دانیم باید چه کنیم و در صورت از سرگیری حملات و تنش‌ها، البته که امکان از سرگیری عملیات نظامی (از سوی اسرائیل) را مد نظر قرار می‌دهیم.»
 
پس از هشت روز درگیری میان اسرائیل و نیروهای حماس، از ساعت ۱۹:۰۰ روز چهارشنبه، اول آذرماه و با میانجیگری مصر، در نهایت میان طرفین درگیر آتش‌بس برقرار شد. تا این لحظه خبرگزاری‌های بین‌المللی از پایبندی حماس و اسرائیل به توافقنامه آتش‌بس گزارش داده‌اند.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک روز پس از برقراری آتش‌بس، ارتش اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در مجموع «۵۵ عامل ترور فلسطینی» را در کرانه غربی دستگیر کرده است. رادیوی اسرائیل می‌گوید شماری از اعضای حماس و جهاد اسلامی در میان دستگیر شدگان حضور دارند.
 
به نوشته این بیانیه، این افراد در ارتباط با «خشونت‌های اخیر» در کرانه غربی که در اعتراض به بمباران‌های اسرائیل علیه نوار غزه صورت گرفته است، دستگیر شده‌اند.
 
طبق توافقنامه آتش‌بس که متن آن در اختیار رویترز قرار گرفته، از جمله مقرر شده است که ضمن توقف تمامی خشونت‌ها از سوی دو طرف، اسرائیل محدودیت‌های صورت گرفته برای ۱.۷ میلیون ساکن غزه  را کمتر کند.
 
منابع اسرائیلی می‌گویند که این توافق به منزله لغو محاصره غزه نیست و این در حالی است که خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی حماس، می‌گوید توافق مزبور شامل «بازگشایی تمامی مرزهای غزه می‌شود».
 
قرار است که اجرای مفاد توافق‌نامه ۲۴ ساعت پس از آتش بس آغاز شود.
 
پس از خروج نیروهای اسرائیلی از نوار غزه که پس از ۳۸ سال، در سال ۲۰۰۵ صورت گرفت، به دنبال پیروزی حماس در انتخابات فلسطینی در سال ۲۰۰۶، اسرائیل باریکه غزه را در محاصره گرفت و به جز مرز غزه با مصر، تمامی مرزها را مسدود کرد تا به گفته آن، مانع «مسلح شدن حماس» شود.
 
به گزارش رویترز، در درگیری‌های هشت روزه اخیر به نقل از منابع پزشکی غزه «۱۶۲ فلسطینی» از جمله «۳۷ کودک و ۱۱ زن» در اثر بمباران‌های اسرائیل کشته شده‌اند. در اسرائیل نیز راکت‌پرانی‌های حماس به مرگ پنج تن، از جمله یک سرباز اسرائیلی، انجامیده است.
 
به گفته ارتش اسرائیل در حالی که در این مدت «حدود هزار و ۴۰۰ راکت» از طرف غزه به سمت اسرائیل پرتاب شده است، بمباران‌های اسرائیل علیه غزه، «بسیار بیشتر» از این رقم بوده است.
 
ساکنان غزه پیش از این نیز، اواخر سال ۲۰۰۸، نبرد ۲۲ روزه‌ای را میان نیروهای اسرائیلی و حماس شاهد بودند. در جریان حملات اسرائیل علیه غزه در آن زمان، «هزار و ۳۰۰ فلسطینی» جان خود را از دست دادند.


 

+102
رأی دهید
-19

jahanara - لاهتی - فنلاند
فلسطینا که آدم نیستند باید مثل گوسفند البته با کامل معذرت از گوسفندای محترم داخل طویله اندخت
‌پنجشنبه 2 آذر 1391 - 19:41
Perspolisi - سیدنی - استرالیا
و صد البته این اتفاق خواهد افتاد. حماس دوباره توسط ایران مسلح خواهد شد و کرم ریزی برادران جان بر کف حماس از نو اغاز خواهد شد. مثل بازی های کامپیوتری
‌پنجشنبه 2 آذر 1391 - 21:46
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
اسرائیل با زنده گذاشتن سران حماس کارش را خوب انجام نداد و کاملاً موفق نبوده. اینهائی که ادعا میکنند حرکت هر مورچه ای را در غزه میبینند حالا جای سئوال دارد که چرا سران مهم حماس هنوز زنده هستند یا در این جنگ زنده ماندند؟ خراب کردن خانه بر سر مردم و کشتن چند تا کودکان فلسطینی هنر است؟ تا زمانی که عاملین تروریستی حماس مثل اسماعیل حنییا زنده اند چیزی عوض نخواهد شد. با قبول کردن آتش بس اسرائیل ضعف خودش را نشان داد و میتوانست در صورتی موافقت کند که سران حماس را دستگیر و تحویلش دهند و بعد کوتاه بیاید. یا باز میخواهند از آمریکا امتیاز بیشتری مثل همین شرط موافقت با آتش بس بگیرند؟ ریشه اصلی شرارت حماس در غزه رژیم خامنه ای است و تا زمانی که ملاها بر سر قدرت هستند تروریستهای حماس هم موی دماغ اسرائیل خواهند بود. اینها باید به سراغ رژیم ملاهای ایران بروند و سر مار را بزنند نه دمش حماس را. خامنه ای است که با میلیونها دلار ثروت مردم ایران حماس را هرگونه حمایت کرده و میکند که خودشان هم اعتراف کردند. مردمان غزه هم بازی خورده های رژیم ایرانند. اسرائیل چرا دشمن اصلی خودش را اشتباه میگیرد؟
‌پنجشنبه 2 آذر 1391 - 21:43
delijaan - لندن - بریتانیا
حق با اسرائیل است.تروریست های فلسطینی دنبال پول وسوءاستفاده برای جیب خودهستندهرچه بیشتر کشته شوند بسود آنهاست
‌پنجشنبه 2 آذر 1391 - 22:01
abdolmalek - رامسر - ایران
امیدوارم اسراییل ضربه مهلکی بر فلسطینیهای لاشی وارد کنه...به امید نابودی حماس و جنبش ((فتق))
جمعه 3 آذر 1391 - 02:40
دستان - تهران - ایران
به هر حال معلوم شد گنبد تار عنکبوتی اسرائیل چقدر اسیب پذیر است .قدرت پوشالی که شمارش معکوس برای برای نابودیش از جنگ 33روزه بعد جنگ 22روزه و حالا جنگ 8 روزه اغاز شده.از همه بدتر برای رژیم جعلی اسرائیل دلیل اتش بس اعتراف نتانیاهو بود که گفت :مردم اسرائیل تحمل موشک بارانهای فلسطینیان را ندارند.اخه ابله شما که تحمل موشک از رده خارج شده فجر 5 ایران را ندارید موشک شهاب 3 و سجیل و غیره را چطوری تحمل میکنید.
جمعه 3 آذر 1391 - 03:19
exam292 - تهران - ایران
توی هرجنگی، یکی ظالمه، و دیگری مظلوم.. وظیفه ی هر انسان آزاده ای در این میان دفاع از مظلومه، اسرائیلی که شکل گرفتنش با زور و کشتار بود و اگه توی قانون اساسی اسرائیل مراجعه کنی، اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات پیش بینی شده که با دو خط آبی رنگ هم توی پرچم شون نشون دادن. حالاهر عقل سلیمی تشخیص میده که اسرائیل ظالمه و ما نباید طرفدار ظالم باشیم....
جمعه 3 آذر 1391 - 07:37
Azadikhah - تكسل - هلند
زرشک!حماس باز شکست خورد .رهبر حماس که از ترسش در مصر نشسته بود!خیلی‌ بابا اینها شجاع و دلیر هستند اروح شیکمشان.
جمعه 3 آذر 1391 - 09:15
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.