گنبد آهنین سامانه دفاع ضد موشک اسرائیل

بی بی سی : در نبردی که بین اسرائیل و حماس در جریان است، اسرائیل از یک طرف با سلاح های پیشرفته به غزه حمله کرده است و از طرف دیگر با استفاده از سیستم های دفاع ضد موشک کم و بیش جلوی راکت های شبه نظامیان فلسطینی را گرفته است. ارتش اسرائیل تلفات کم اسرائیلی ها را تا اندازه زیادی مرهون همین سیستم دفاع موشکی جدید می داند که گنبد آهنین نام دارد.

گزارش ازمجید خیام دار.

+143
رأی دهید
-62

reza.paris - تهران - ايران
اون موقع ایران می‌خواد با این‌ها بجنگد لول
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 08:59
sankari - هلسينكي - فنلاند
مرگ بر حماس و درود بر فلسطین و صلح.
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 09:11
ANTI JAHL - هامبورگ - آلمان
درود بر شرف و غیرت ملت اسرائیل.
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 09:43
haloo - آلاسکا - امریکا
اسرائیل هیچ غلتی نمی‌تواند بکند،امام خمینی
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 09:54
gharibe UAE - ابوظبی - امارات
این سیستم فقط برای موشکهای فلسطینیهاست اگر کشوری قدرمند با اسرائیل در گیر شود آنها حتی قدرت استفاده از همین ها هم ندارند اسرائیلیها مردمی ترسو بزدل و پست هستند باید موشکهای دقیق به مرکز بمبهای هسته ای اسرائیل بزنند تا فکر نکنند جان مردم اسرائیل از دیگران بهتر است
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 10:13
khodesham - بودا - مجارستان
برو دره .. بذار بابا!. ۴ تا بچه حماس گدا گشنه که ۱۰ ساله توی غزه از این همه تحریم و زندان و محاصره بوی گند گرفتن را گیر آوردن، و کلی‌ خوشحالن که تونستن موشک‌های دست سازی را که اونا با آفتابه درست کردنو با سیستمی ۵۰ میل$ می‌زنن. ایشالا که جنگ بیشتر نشه، ولی‌ اگه شد، خیلی‌ مایلم ببینم بد از وارد شدن حزب الله به جنگ، گنبداتون چه رنگی‌ میشه...
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 10:24
mehr47 - تهران - ایران
وای که حالم بهم میخوره این داستانهای فلسطین و اسرائیل را میشنوم و میبینم.. اه اه اه بابا 50-60 سال درگیری آخرش هم معلوم نیست؟؟؟؟ بسه دیگه آخه دیوانه ها... آخه تا کی بازیچه اینو اون ؟؟؟؟؟؟؟
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 10:29
paydar22 - لاهه - هلند
زنده جاوید باد اسراییل و قوم یهود و نابود مرده باد بعد خاهان اسراییل و قوم یهود تا ابدول اباد به امید پیروزی قوم مضلم و ستم دیده تاریخ یهود
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 10:40
gardash - برادفورد - انگلستان
درود بر ملت بزرگ اسراییل .
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 11:15
moci 30 - دوحه - قطر
دروغ میکن اینا تلفاتشونو مخفى میکنند که سربازها و مردم بزدلشون فرارى نشند و رسانه ها هم اکثریت با اونا همدستند از جمله رادیوفردا و ایرانیانuk
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 10:43
Saeid_021 - تهران - ایران
khodesham - بودا - مجارستان ببین شرو ور نگو موشک های ایرانی هست نه دست ساز خوبه دیگه همه میدونن موشک های فجر 5 دسته حماس بوده برو اطلاعاتتو ببر بالا حماس و ایران داره ساپورت می کنه این گنبد اهنین بیش از 95 درصد راکد های حماس رو زده بیش از 700 موشک پرتاپ شده و فقط 3 کشته اینقدر وراجی لطفا نکن اظلاعات نداری
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 11:13
amirbidgoli - رشت - ایران
وای به روزی که بخوان با ایران بجنگند. حریف غزه به این کوچکی نشدن
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 11:29
amirbidgoli - رشت - ایران
در حالی که موشک های مقاومت خواب رو از اسرائیلی های کثیف گرفته سایت های وابسته انحدام تعداد معدودی از موشک های فجر رو جشن گرفته و عقده خودشونو با تمسخر این موشک ها و ایران خالی می کنن واقعا مسخره ست.
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 11:42
yas abi - ببرسل - لز
یک اتفاق مهم: ایسریلل با حمایت کامل آمریکا و کشور‌های غربی و بازی از عربها، با ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای، انواع هواپیمای جنگی اف‌۱۶-اف‌۱۴، ناو موشک انداز، تانک، و کمک سازمان ملل، نتوانست بیش از هفت روز در برابر مردم بی‌ سلاح، بی‌ پول، بی‌ کمک جهانی‌، بی‌ برق و فقط کمی‌ ایمان و سلاح‌های درجه ۳ ایرانی‌ مقاومت کند و شکست خورد. این تو دهنی بزرگ برای اونایی که تو سازمان ملل نقاشی میکشیدند و ایران رو تهدید میکردند. نابودی رژیم قلابی و زورکی صهیونیستی نزدیک است.
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 11:45
khnight - تهران - ایران
اسراییلی ها سالهاست که دارند در زمینه رهگیری موشک تحقیق می کنند و کتاب و مقالات بین المللی زیادی در این زمینه دارند که البته با اینکه مقاصد نظامی داره ولی به پیشرفت علم کمک زیادی کرده.
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 11:45
alirezagho - تهران - ایران
بیشتر گنبد حلبی تا آهنی، اون فلسطین ریقو معلومه نمیتونه با این موشکاش کاری کنه
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 11:49
piki82 - تورین - ایتالیا
khodesham - بودا - مجارستان. موشک دست ساز ی که اونا با آفتابه درست کردن ??? مثکه شما در حد 4شنبه سوری فکر میکنی !! همین سیستم اگه نبود کلی اسرائیلی کشته میشدن !! مهم اینه که چقدر واسه جون مردم شون ارزش قائلن که اینهمه خرج کردن !!
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 11:51
Hatikva - توبه موری - انگلستان
من یه زنم، پاش برسه منم میرمو از سرزمین مقدس دفاع می‌کنم...درود به سرزمین مو عود
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 11:55
antikaselis - اصفهان - ایران
reza.paris - تهران - ایران همین گنبد آهنین اربابت را دیدیم چگونه توسط پهپاد حزب الله دور زده شد.ANTI JAHL - هامبورگ - آلمان-و درود بر بی غیرتی بعضیها-
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 11:57
Behnam1978 - شتوتگارت - المان
عاشقتم اسرائیل..
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 12:52
danial nabi - استكهلم - سوئد
بالاخره دخلتون رو میاریم، این فقط دست گرمی‌ بود برای مقاومت، سرزمین اشغالی را از سیونیستها پس میگیریم ولو با پس گردنی.
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 13:25
100ra - پیرانشهر - ايران
- آلاسکا - امریکا. خمینی هیچ غلتی نمی‌تواند بکند
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 14:24
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
Hatikva - توبه موری - انگلستان / پاش رسیده دیگه! الان 60 ساله که اسرائیل و فلسطین دارن جنگ میکنن! پس کی به نظر شما قراره پاش برسه؟ دو صد گفته چون نیم کردار نیست..
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 15:42
khodesham - بودا - مجارستان
Saeid_021 - تهران - ایران:: شما خودتو ناراحت نکن دانشمند! یوقت شیرت خشک میشه.. جناب موشک زاده، برو ببین از این همه موشک چندتاش فجر ۵ بوده! در ضمن برو یکم بزرگتر شو بد بیا باهم صحبت کنیم..ایشالا که با شخصیت حرف زدنو هم یاد میگیری!!. piki82 - تورین - ایتالیا, دوست خوبم،:: مطمئناً در حد ۴شنبه سوری نیست، ولی‌ اگه دوست داری یه سریع توی نت بزن، ببین این بیچاره‌ها با چه چیزایی موشک درست می‌کنن.. اینا در برابر این سیستم از حد ۴شنبه سوری هم کمتره..
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 16:41
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
موشک‌های حماس، همشون تو گاراژ تولید شده نیستن. این "گنبد آهنین" موشک‌های ساخت ایران در اختیار حماس که سرعت ۲۱۰۰ کیلومتر در ساعت دارند رو در هوا منهدم می‌کند. ارتشی که تمام دلشو فقط به موشک خوش کرده مثل سپاه ، مطمئناً در یک جنگ منظم نابود خواهد شد. اصلا قبل از اینکه یک موشک ایرانی‌ شلیک بشه، قبل از آین با سیستم EMP تمام کشور ایران رو فلج می‌کنن. از نیروگاه برق بگیر، تا هر چیز دیگه
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 19:51
piki82 - تورین - ایتالیا
khodesham - بودا - مجارستان. من ندیدم چطوری درست میکنن..اما میدونم حق با شما هست...ولی فکر میکنی فقط اونایی که شما دیدی تو زیرزمین درست میکنن استفاده میکنن ??? میدونی همون بیچاره ها که میگی..چقدر از جاهای دیگه مهمات میرسه بهشون ?? یک کشور مگه انقدر نفهم هست که اینهمه خرج کنه برای اون راکت آفتابه ها ! البته بازم دمش گرم که انقدر خرج میکنه واسه مردمش !
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 21:13
khodesham - بودا - مجارستان
piki82 - تورین - ایتالیا. . باهات موافقم که مسلما اونا به هیچ وجه احمق نیستن و خرجی که کردن برای مقابله با تهدیدهای خیلی‌ بزرگتر، جدی‌تر و قویتر از این موش موشکها بوده، و برای همین هست که از دید من خبر زدن چندتا موشک از غزه نه موفقیت بزرگی‌ حساب میشه و نه ارزش بزرگنمایی داره!. به نظر من، در مورد موفقیت این سیستم بعد از وارد شدن حزب‌ا‌لله و موشک هاش به جنگ میشه اظهار نظر کرد!
‌پنجشنبه 2 آذر 1391 - 02:22
Iran e azad - هورتن - نروژ
حمله و دفاع تنها حق پولدارها،پر طرفدارها و رسانه‌ دارهاست.تنها رفاه، جان و خون آنها اهمیت دارد. هر ۲ طرف به همراه حامیا‌نشان شرافت انسانی‌ را زیر پا گذاشتند. جدا از مساله یهودی،مسلمان کمی‌ به بعد انسانی‌ این موضوع هم فکر کنیم،تا مشخص شود که کدام طرف وحشی تر از دیگری است.
‌پنجشنبه 2 آذر 1391 - 02:51
khodesham - بودا - مجارستان
piki82 - تورین -ایتالیا. با این حرفتون هم کاملا موافقم که دم همهٔ کسا‌یی که بابت مردمشون خرج می‌کنن، گرم،،،، !!! البته دم اینها اونقدر گرم هست که برای مردمشون یه کشور دیگرو اشغال می‌کنن،،،، به خاطره مردمشون که فکر کنم ۳ میلیون بیشتر نیست، ۲تا۳ میلیون فلسطینی رو از خاکشون بیرون می‌کنن و بقیشونو مثل گاوو گوسفند میچپونن تو ۲ تا گوشه خاکشون! مثل ۱/۷۰۰/۰۰۰ میلیون آدمی‌ که توی غزه حبس شدن... هر چند وقت یک بار هم، مثل بازی‌های کامپیوتری، با تانک و هواپیما مهمات اضافه، فسفری و غیر متعارف که جا ندران نگه دارن را می‌ریزن روی پر تراکمترین نقطه دنیا، و هرکسی میخوان ترور می‌کنن! وقتی‌ هم که اونا از حقوق اولیه، خانواده و سرزمین نداشتشون دفاع می‌کنن (مثلا با آفتابه)، بخاطر آسایش مردمشون اینقدر خرج می‌کنن و مثل آب خوردن به معنای واقعیه کلمه نسل کشی می‌کنن.. فقط می‌تونم بگم بابا انصافشونو شکر! . خلاصه ایشالا خدا همهٔ بلاها رو از کشور و مردمم دور نگاه داره! --- شرمنده، پر حرفی‌ کردم --- شادو سر بلند باشی‌..
‌پنجشنبه 2 آذر 1391 - 02:23
morid - بوشهر - ایران
استی چرا بعضی کامنت گذاران میکرونوکر اسرائیل و ضد ایرانی هی دوست دارند پاچه دیگران بگیرند و مرتب دندانهایشان به دیگران نشان دهند.در صورتیکه اینها در این سایت فقط نظراتشان مینویسند و کاری هم به اونا ندارند و محلی بهشان نمیگذارند؟.با تشکر از سایت محترم ایرانیان-یوکی.
‌پنجشنبه 2 آذر 1391 - 07:49
asya123456 - شهرضا - ایران
danial nabi - استکهلم - سوئد : تو یکی کوتاه بیا و این کارو نکن
‌پنجشنبه 2 آذر 1391 - 08:48
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.