آژانس بین المللی مبارزه با دوپینگ: محرومیت ورزشکاران دوپینگی دو برابر خواهد شد

چندی پیش آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ تمامی عنوان‌های قهرمانی لانس آرمسترانگ را به دلیل آنچه "پیچیده ترین دویپنگ تاریخ" اعلام شد، پس گرفت و او را تا آخر عمر از فعالیت‌های ورزشی محروم کرد

آژانس بین المللی مبارزه با دوپینگ قصد دارد دوران محرومیت ورزشکارانی که دوپینگ آنها محرز شده را از دو سال به چهار سال افزایش دهد.

بر اساس پیش نویس قانونی که به تصویب این آژانس رسیده، این افزایش دوران محرومیت از سال ۲۰۱۵ اجرایی خواهد شد.


در حال حاضر اگر دوپینگ ورزشکاران برای بار اول اثبات شود، آنها دوسال از فعالیت‌های ورزشی محروم خواهند شد و اگر برای بار دوم تست دوپینگ آنها مثبت باشد، تا آخر عمر از ورزش محروم خواهند شد.

جان فاهی، رئیس آژانس مبارزه با دوپینگ گفته است:" اراده‌ای قوی برای افزایش این محرومیت‌ها وجود دارد. در نسخه دوم پیش نویس قانون جدید مبارزه با دوپینگ، دوران محرومیت از ورزش برای افرادی که دوپینگ آنها اثبات شده، دو برابر شده است و دامنه فعالیت‌های سازمان‌های مبارزه با دوپینگ برای محرومیت دایمی برای ورزشکاران مجرم گسترش خواهد یافت."

آقای فاهی همچنین با اشاره به اینکه برای دومین سال پیاپی بودجه این آژانس ثابت (۲۸ میلیون دلار) خواهد بود گفت: "عدم افزایش بودجه آژانس، نشانه خوبی برای مبارزه با دوپینگ در ورزش نیست."

محرومیت چهار ساله از ورزش برای دوپینگ‌های جدی مثل استفاده از مواد استروئیدی، هورمون های رشد و داروهایی که باعث منفی شدن آزمایش دوپینگ می شوند و اعمال خواهد شد.

هنوز مشخص نیست کمیته بین المللی المپیک در صورت تایید این تصمیم چه تغییری در قانون فعلی اش خواهد داد. طبق قانون فعلی ورزشکاری که شش ماه به علت دوپینگ محروم شود، از شرکت در المپیک منع خواهد شد.

+31
رأی دهید
-9

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.