ایران ارسال موشک فجر ۵ برای حماس را تکذیب کرد

در حالی که شبه‌نظامیان حماس در غزه اعلام کرده‌اند موشک‌های "فجر ۵" ساخت ایران را به سوی تل‌آویو شلیک کرده‌اند، رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس وجود چنین موشک‌هایی در دست شبه‌نظامیان حماس را به شدت تکذیب می‌کند.
 

مقام‌های جمهوری اسلامی اتهام اسرائیل را تکذیب می‌کنند که موشک‌های ساخت ایران موسوم به "فجر ۵" در اختیار شبه‌نظامیان حماس است.
 
علاء‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی، روز چهارشنبه (۱۷ نوامبر / ۲۷ آبان) در این رابطه به خبرگزاری فارس به تأکید گفت که جمهوری اسلامی ادعای اسرائیل "در خصوص ایرانی بودن موشک‌های فجر ۵ را قویا تکذیب" می‌کند. وی افزود، کمک‌های ایران به حماس فقط "حمایت‌های معنوی" بوده است.
 
این سخن بروجردی در تناقض آشکار با اظهارات شبه‌نظامیان حماس است. به گزارش خبرگزاری رویترز، گردان‌ قسام، شاخه نظامی حماس در همان روز چهارشنبه اعلام کرد که یک فروند موشک از نوع "فجر ۵" را به سوی کلان‌شهر تل‌آویو که در ۷۰ کیلومتری واقع است، شلیک کرده‌اند. این موشک توسط سامانه پدافند موشکی اسرائیل در هوا منهدم شد و نتوانست آسیب جانی و مالی از خود برجای بگذارد.

روز یکشنبه (۱۸ نوامبر / ۲۸ آبان) نیز دو فروند موشک "فجر ۵" به سوی تل‌آویو شلیک شدند که به گفته شاهدان عینی و آن‌گونه که در شبکه‌های تلویزیونی بین‌المللی نشان داده شد، توسط پدافند موشکی اسرائیل موسوم به "گنبد آهنین" در هوا منهدم شدند.
 
موشک "فجر ۵" ساخت جمهوری اسلامی است و بردی ۷۵ کیلومتری دارد و کلاهک آن قادر است ۱۷۵ کیلوگرم مواد منفجره حمل کند. داشتن این موشک یکی از افتخارات حماس است. در پی شلیک این موشک، نیروی هوایی اسرائیل بر عملیات تهاجمی خود به شدت افزود و مقر دولت حماس را بمباران کرد. این حملات همچنان ادامه دارند.
 
لاریجانی: کشورهای اسلامی به حماس کمک نظامی کنند
 
بروجردی و نیز علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، از بی‌تفاوتی کشورهای عربی و به‌ویژه شورای همکاری اسلامی نسبت به حملات اسرائیل به شبه‌نظامیان حماس انتقاد کردند.
 
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی لاریجانی روز یکشنبه (۱۸ نوامبر / ۲۸ آبان) گفت، "کشورهای عربی با سکوت خود به طور حتم" در آنچه که اسرائیل در نوار غزه برجای گذارده شریک هستند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به کشورهای "انقلابی منطقه" گفت: «امروز توقع می‌رود که این کشورها کمک جدی نظامی را برای حمایت از مردم فلسطین در دستور کار خود قرار دهد.»
 
لاریجانی در حالی که در سخنان خود برخی کشورهای عرب را به باد انتقاد گرفته بود، نگفت که منظورش از "کشورهای انقلابی منطقه" کدام کشورها هستند. وی فقط از سوریه نام برد و گفت، دولت سوریه در چند سال اخیر نه تنها موضع سیاسی قاطعی را در مقابل اسرائیل اتخاذ کرده، "بلکه هرگونه کمکی را به پیروزی مقاومت کرده است".

+60
رأی دهید
-50

delmorde - یوتوبوری - سوئد
عربها خود میدانند که با اتش نمی شود بازی کرد انها جرات و جسارت چنین کاری را در خود نمی بینند و گرنه عرق پان عربیست انها بجوش می امد. همین بهتر در حالت خفقان باقی بمانند تا گزندی متوجه انها نشود. سر در خمره شراب و عیش و نوش کردن برایشان لذت بخش تر است چرا خود را به خطر بیاندازند؟! حماس غلط کرد و باید پاش را بخورد.
یکشنبه 28 آبان 1391 - 22:03
shadan shirin sokhan - هایدلبرگ - آلمان
جمهوری استفراغی در دروغگویی در جهان رتبه اول را دارد! ، برای مثل این دو حرف را با هم مقایسه کنید و به ماهیت کثیف آخوندها پی‌ ببرید ! ؛ علاء‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی، روز چهارشنبه (۱۷ نوامبر / ۲۷ آبان) به خبرگزاری فارس گفت که جمهوری اسلامی ادعای اسرائیل "در خصوص ایرانی بودن موشک‌های فجر ۵ را قویا تکذیب" می‌کند ، کمک‌های ایران به حماس فقط "حمایت‌های معنوی" بوده است.!!!,,, @ ،،، لاریجانی : کشورهای اسلامی به حماس کمک نظامی کنند !!!،،،@ ،،، ببینید چقدر دروغگو هستند ؟!،، خودشان کمک معنوی میکنند ؛ و دیگری کشور‌های دیگر منطقه را دعوت به کمک نظامی !!!،، اصلا با هم جور در نمی آید !!،،، این منافقین دو رو اگر نبودند تا به حال این همه جنگ در منطقه وجود نداشت و صلح بین اسرائیل و فلسطین نیز انجام میشد و این همه دو طرف دچار خشونت نمیشدند و کشتاری نیز وجود نداشت !،،، یک روز پادشاه عربستان سعودی به آمریکا گفته بود که ببرید و قطع کنید سر این مار را ( جمهوری استفراغی ) تا در منطقه آرامش برقرار شود !،، واقعا راست گفته بود ! تمام فتنه و آشوب زیر سر آخوندهای کثیف است !.
یکشنبه 28 آبان 1391 - 22:16
rezgar - لینشوپینگ - سوئد
علاءالدین بروجردی از ان دروغگوهای بزرگ جمهوری اسلامی است که هر جنایت اشتباه علط داخلی و خارجی که افراد کوچک و بزرگ نظام جمهوری اسلامی مرتکب میشوند فورا" بروجردی واکنش نشان میدهد و یه دروغی در مورد جنایت یا اشتباهات انجام شده را درست میکند و بخورد مجلس اسلامی و رسانه های خبری میدهد و میگوید کار افراد یا نظام نبوده . چند روز پیش در مورد به قتل رسیدن ستار بهشتی دروغ بزرگی را درست کرد. روات سیاه باد علاءالدین برجردی برای این همه دروغ
یکشنبه 28 آبان 1391 - 22:23
hameshehbahar - انگلستان - انگلستان
پس کی‌ بود هارت و پورت میکرد !!! دوباره رهبر افتاد به ..خوردن که!!!
یکشنبه 28 آبان 1391 - 23:03
bardia.kaviani - زوریخ - سوییس
ارواح ننت اگه راست بگی
یکشنبه 28 آبان 1391 - 22:24
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
اینهم از فشقشه فجر!! به یه چیز دیگه تبدیل شده که نمیشه اینجا نوشت!! یه هواپیما تهباد فرستادن ٥٠ کیلومتر رفت دیگه فکر کردن إسرائیل زرشکه! حماس یه غلطی کرده به .. خوردن افتاد دوباره. دوباره هم داره اعتراضات مردمی بالا میگیره تو ایران، جمهوری إسلامی باز انگولک کرده که فکر ها معطوف أونور بشه
یکشنبه 28 آبان 1391 - 23:35
Islam zoda - تورنتو - کانادا
ترسو‌های بی‌ مرام، جرات ندارین که، فقط بلدین شعار بدین و با پول نفت، دیگران ترقه‌هاتون رو براتون بترکونند. مشت نمونه خروار است. اینها قدرت اجرای هیچ جنگی به جز سر کوب‌های داخلی‌ رو ندارند. تقیه کنید که این بهترین ارمغان اسلام هست.
دوشنبه 29 آبان 1391 - 02:03
1k adame sadegh - تورنتو - کانادا
ابدولله بروجردی تو و آن رهبرت آفت الله خامنه‌ای و بیت فحشای رهبری هر روز دارید فریاد میزنید مرگ بر اسرائیل حالا چطور شد که پاپوون کردید. چون فجر۵ شد زجر ۵ برای نظام اسـ....
دوشنبه 29 آبان 1391 - 02:13
دستان - تهران - ایران
اگه داده دستش درد نکنه جواب هر تجاوزی باید کوبنده باشه .ضمنا شماها کم واق واق می کنید اجنبی پرستان خود فروخته هر جا خون کسی بی گناه ریخته بشه ما به اون کمک میکنیم تا شما پاچه خوران بسوزید.حالا هی هر غلطی میخواهید بکنید.به شما ربطی نداره.ضمنا اینقدر دروغ چرا این تار عنکبوت (گنبد آهنین)اونقدر سست و اسیب پذیره که حریف موشکهای اولیه نشده برید تحلیل روزنامه های خارجی اربابانتون را بخونید که گنبد اهنین را جوک معنی کردند.چطوره بخاطر اعتراض به موشکباران اسرائیل همگی با هم برید اورشلیم و به حمایت از اونا لخت بشید فرق نمیکنه زن و مرد آخه اونجا مردانگی معنی نداره.
دوشنبه 29 آبان 1391 - 05:42
skyskysky - ایران - ایران
اسرائیل جنایتکار به جهنم برود ، لحظه‌شماری می‌کنیم که دشمنان خداوند و انسانیت را با آغوشی باز به درک واصل کنیم ، بیایید با هرچی‌ دارودسته و هرچی‌ حامی‌ دارید. از سیاهی رنگی‌ بالاتر نیست بترسید که مجازاتتون فرا خواهد رسید و در حین دنیا هرچی‌ جنایت کردید را باید جواب بدید دیر و زود داره سوخت سوز نداره
دوشنبه 29 آبان 1391 - 09:35
morid - بوشهر - ایران
به هر حال این فشفشه ها دمار از پایتخت صهیونیستها را در آورد و امروز با شرایط حماس برای آتش بس موافقت کردند. فکر میکنید عربستان و قطر به فلسطینیها موشک میدهند؟؟اونا که دارند با همکاری القاعده سر برادران عرب خود در سوریه را میبرند!! چه فشفشه های عجیبی حتی فرودگاه بن گوریون هم تعطیل کرد!! اف16 را از ارتفاع 40هزار پایی سرنگون میکنه!!! چه میکنه این فشفشه؟؟؟!!!
دوشنبه 29 آبان 1391 - 09:38
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
جناب از مرحله پرت!!!! موشک فجر ٥ زمین به زمینه، أف-١٦ رو با اون نمیزنن!!!! وقتی محل تجاری رو هدف میگیره میوفته تو دریا دیگه ذرت پرت نکن!!! ترسو ها رفتن وسط غیر نظامی ها سنگر گرفتن تا وقتی أوضاع تنگ اومد بگن غیر نظامی ها دارن کشته میشن. باز هم توهم زدین که حزب الله پیروز اومد بیرون؟؟!! شرائط حماس رو میتونی بگی چی بوده جناب پروفسور که إسرائیل موافقت کرده؟؟
دوشنبه 29 آبان 1391 - 18:45
morid - بوشهر - ایران
خنگول منم نگفتم با فجر5 با سجیل زمین به هوای ایران هواپیمای اربابت را زدند!!!
‌سه شنبه 30 آبان 1391 - 17:31
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.