اوباما: فرصت برای دیپلماسی با ایران باقی است

به گفته اوباما باید راهی وجود داشته باشد که به ایران اجازه دهد همزمان با رعایت تعهدات بین المللی خود، از انرژی صلح آمیز هسته ای برخوردار باشد

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده گفته است که به زودی تحرکات دیپلماتیک جدیدی را برای پایان دادن مناقشه بر سر برنامه اتمی ایران آغاز خواهد کرد.

آقای اوباما چهارشنبه در کاخ سفید به خبرنگاران گفت هنوز فرصت برای پایان دادن مسالمت آمیز این مناقشه باقی است.
باراک اوباما که در نخستین جلسه مطبوعاتی پس از پیروزی در انتخابات صحبت می کرد، گفت: "در رابطه با ایران، من خواهان راه حلی دیپلماتیک برای این مشکل هستم."

آقای اوباما همچنین به سوال های خبرنگاران درباره جنجال روابط عشقی رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سی آی ای، ناآرامی های سوریه، حمله به کنسولگری ایالات متحده در بنغازی و بحران مالی کشورش پاسخ داد.

آقای اوباما در سخنانش تاکید کرد که آمریکا با دستیابی ایران به سلاح اتمی مخالف است.

باراک اوباما گفت: "قبل از مبارزات انتخاباتی گفته بودم، در طول مبارزات گفتم و حالا می گویم که ما اجازه نخواهیم داد که ایران به سلاح اتمی دست پیدا کند. اما هنوز یک محدوده زمانی وجود دارد که این مساله را به طور دیپلماتیک حل کنیم."

ایران همواره با رد این ادعای آمریکا و دیگر کشورهای غربی، برنامه اتمی خود را صلح آمیز عنوان کرده است.

به گفته باراک اوباما "باید راهی برای بهره گیری ایران از انرژی صلح آمیز هسته ای وجود داشته باشد" که مغایر با تعهدات بین المللی این کشور نباشد.

او در این حال قریب الوقوع بودن گفت و گو با ایران را رد کرد.

آقای اوباما گفت:"من در مورد جزئیات مذاکرات حرف نمی زنم اما می توانم بگویم که ما می خواهیم مساله حل شود و اگر ایران در مورد حل مساله جدی باشد ما اجازه نخواهیم داد ظرایف یا پروتکل های دیپلماتیک ما را محدود کند."

علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران دوشنبه گفت که هرگونه تصمیم گیری درباره گفت و گوی احتمالی ایران و ایالات متحده با آیت الله خامنه ای، رهبر این کشور است.

آقای صالحی ابراز امیدواری کرد گفت و گوهای هسته ای ایران با پنج عضو دائمی شورای امنیت و آلمان به زودی از سرگرفته شود.

سرگئی ریابکوف، نماینده روسیه در این گفت و گوها نیز گفته است که کرملین از گفت و گوی مستقیم میان تهران و واشنگتن حمایت خواهد کرد.

+56
رأی دهید
-80

IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان
باراک حسین اوباما به کلوب جنایتکاران+ادمخوران+اشغالگران فاشیستی- استالینیستی حکومت جهل و جنایت اسلامی خوش آمدی، بالاخره تره به تخمش میره حسین به باباش، ۴ سال دیگه هم شاهد اتحاد جماهیر آمریکا خواهیم بود.
‌پنجشنبه 25 آبان 1391 - 00:48
ahoramazda.pers - امستردام - هلند
همین شماها ماها رو به این روز انداختید آشغالها ستار بهشتیها برای این کشته میشوند چون شما‌ها میخواهید که با آخوند‌های قاتل هیچ فرقی‌ ندارید
‌پنجشنبه 25 آبان 1391 - 01:50
baharmazaheri - عجمان - دبي
مسلما زینفه. از همه میگیرند که جماعت آمریکا راحت باشند .............. سیاست و منافعه وجدان نمیشناسه ...سال ۸۸ ...........مردم عزیز شعار دادن اوباما.اوباما.......یا با اونا یا با ما !!!!!!!!!
‌پنجشنبه 25 آبان 1391 - 02:14
samuk66 - لندن - انگلستان
باید ۴ساله دیگه به آتش این مردک مردمِ ایران بسوزه !!!از این اوباما خائن تر ، کثیف تر ، .. کسی‌ نیست ،این اوباما نشون داد که دشمن مردمِ ایران هست!!!لعنت بر اوباما
‌پنجشنبه 25 آبان 1391 - 02:29
samuk66 - لندن - انگلستان
خائن تر از تو اون ایرانی‌‌های الغی بودند که طرفدار تو بده و هستند! اوباما یه خائن
‌پنجشنبه 25 آبان 1391 - 03:08
dave07 - سیدنی - استرالیا
بگیر بتمرگ توام با این فرصته دیپلماسیت. تو همون حرف نزنی‌ سنگین تری. یه مشت احمق تر از خودت بهت ری دادن حالا هم اومدی گربه می‌رقصونی صحبت از دیپلماسی میکنی‌. هیچ کس هم نه همون آخوندا قراره دیپلماسی بفهمن و با تو دیپلماسی کنن.
‌پنجشنبه 25 آبان 1391 - 03:43
khane_iran - تهران - ایران
انشالله خبر مرگت بیارن اوباما
‌پنجشنبه 25 آبان 1391 - 06:09
paksan - آمریکا - آمریکا
حالم از این آدم ترسو و ضعیف بهم می خوره ؟! از رامنی و جنگ خوشم نمی یاد ولی این اوباما هم در مسائل داخلی و هم خارجی فوق العاده ضعیف و بی برنامه و فقیره و اصلا نمی دونه می خواد چکار کنه .بیمه همگانیش مثل جک می مونه و حمایتهاش از اقتصاد هم بیشتر به نفع پولدارا بوده تا مردم در سیاست خارجیش هم وضعش با خودش معلوم نیست قدرت نظامی و سیاسی آمریکا نه کم شده نه مشکلی داره ولی یک آدم مس مسو وقتی سرکار باشه همه چیز معطل و بی هدف می شه .
‌پنجشنبه 25 آبان 1391 - 06:58
abdol1987 - تهران - ایران
باراک. با مایی یا با اونا؟؟خالی هم نبند. فردا می شینی سر میز مذاکره. سید علی یه بیل آخ نشون میده بهت . فرداش بلند میشی تحریم میکنی. ببین داداشم، کل زورت همین بود؟ ما باز هم منتظر تحریم های جدید هستیم. جان من تحریم کن. من تازگی 10000دلار خریدم. منتظر دلار 5000تومنی هستم.
‌پنجشنبه 25 آبان 1391 - 09:04
Kamran631 - لیون - فرانسه
باراک‌-حسین اوباما هم دست نظام جهل و جنون !!
‌پنجشنبه 25 آبان 1391 - 10:11
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
مگه هنوز همه اسلحه هاتون رو به اعراب نفروختین؟
‌پنجشنبه 25 آبان 1391 - 10:39
خوش اخلاق - ارومیه - ایران
دوستان خونسردی خودتون رو حفظ کنید! من این شیوه اوباما رو دوس دارم چون همونطور که از اسمش پیداست او باماست!وضعیت ایران نسبت به سال های گذشته خیلی فرق کرده،قدرتش رو تو منطقه از دست داده،مشروعیت خودش رو بین مردم خودش و کشورهای منطقه از دست داده،مثلث قدرت شیعیان(ایران سوریه حزب اله...)داره از هم میپاشه،اقتصادش فلج شده و تحریم ها هم دارن روز به روز بیشتر میشن و خلاصه حکومت داره شدیدترین فشارهای 33 سال حکومت خودش رو متحمل میشه! امریکا نمیتونه تو این وضعیت با توجه به رکود اقتصادی خودش و وضعیت سوریه ونگاه مردم منطقه به امریکا و فشار های چین و روسیه به ایران حمله کنه! به نظر من اگه قرار باشه حمله ای هم صورت بگیره بعد تضعیف شدن کامل ایران تو منطقه و جهان این کارو میکنن که براشون کمتر هزینه داشته باشه و بتونن افکار عمومی رو هم تو این مدت به نفع خودشون هدایت کنن.(مثل جنگ با عراق)....ولی این وسط ضربه اصلی رو مردم بیچاره ایران خواهند خورد که که در حالت کلی روز به روز از تکنولوژی و دنیای مدرن دورتر میشن و...! به امید خلاص شدن از دست آخوندای لج باز و حکومت نظامی
‌پنجشنبه 25 آبان 1391 - 11:41
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.