پلیس ایران: از فوت ستار بهشتی متاسفیم

ستار بهشتی، وبلاگ نویس پس از بازداشت توسط پلیس در جریان بازجویی کشته شد

احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی ایران، گفت که پلیس از درگذشت ستار بهشتی، وبلاگ نویس منتقد حکومت، "متاسف" است.

سرتیپ رادان امروز سه شنبه ۲۳ آبان (۱۳ نوامبر) با تاکید بر اینکه در این ارتباط تیمی تشکیل شده تا ابعاد مختلف ماجرا بررسی شود افزود: "مردم ایران مطمئن باشند که با دقت موضوع رسیدگی شده و اگر قصوری صورت گرفته باشد با متخلفان برخورد قاطع خواهد شد."
این در حالی است که سرتیپ حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، روز گذشته تایید کرده بود که وبلاگ نویس متوفی در اختیار پلیس فتا (مسئول مقابله با جرایم اینترنتی) بوده است.

در دامه واکنش‌ها به کشته شدن ستار بهشتی، عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران امروز اعلام کرد که روز گذشته چند نفر به اتهام دست داشتن در این واقعه دستگیر شده‌اند.

آقای دولت آبادی افزود: "سیاست قوه قضاییه رسیدگی بدون اغماض به این پرونده است و این روزها اگر ما مطلبی نمی‌گفتیم، به معنای عدم موضع‌گیری نبود بلکه به معنای این بود که ممکن بود بیانات ما باعث شود تحقیقات سوخت شود و سکوت ما از سر این بود که تحقیقات از بین نرود."

دادستان تهران اظهار امیدواری کرد که "تا ۱۰ روز آینده" با کامل شدن تحقیقات اطلاعات بیشتری منتشر شود.

این در حالی است که محمد دهقان، عضو هیات رئیسه مجلس، در خصوص مرگ ستار بهشتی گفته است: "اگر با ماموران و قضات متخلف در ماجرای کهریزک در سال ۸۸ برخورد می شد، امروز شاهد این اتفاق تلخ نبودیم."

به گفته آقای دهقان درخصوص کشته شدن ستار بهشتی نیروی انتظامی باید در مرحله نخست درباره رفتارش با این زندانی توضیح دهد.


در واکنشی جداگانه، سیدحسین نقوی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشته که این کمیسیون "موضوع را به دقت پیگیری خواهد کرد تا همه ابعاد مرگ ستار بهشتی روشن شود" و از قوه قضاییه خواسته است تا "همه ابهامات و سؤالات مطرح را بررسی و شفاف‌سازی کند".

غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه ایران، دیروز تایید کرده بود که ۵ نقطه از جسد ستار بهشتی، وبلاگ نویس منتقد حکومت ایران، "از جمله ساق پا، دست، پشت کتف و یکی از ران های او" دارای علامت کبودی بوده است.

با انتشار خبر درگذشت ستار بهشتی، بسیاری از رسانه های داخل و خارج ایران به انعکاس خبر این واقعه پرداخته و تعدادی از کشورها و نهادهای بین المللی خواستار توضیح مقام های ایران در مورد علت مرگ وی شده اند.

+32
رأی دهید
-129

Azadikhah - تكسل - هلند
نامرد‌ها کشتینش حالا مرگش رو به گردن این و آن میاندازید.شرم بر شماها
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 09:41
اشك شفق - ساری - ایران
داریم یه کارایی میکنیم نه بابا یعنی ما هم میتونیم جلو اینا قد علم کنیم!!!!!!. کاشکی مردم ایران بفهمن چه قدرتی دارن. کاشکی یه کم بجنبن اینار و بیرون کنیم.
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 09:54
Azadikhah - تكسل - هلند
شهادت فریبرز رئیس دانا، عبدالفتاح سلطانی، سعید متین پور، فریدون صیدی راد، سعید جلالی فر، سروش ثابت، یاشار دارالشفاء، وحید علی قلی پور، داور حسینی، وجدان، رضا شهابی، بهنام ابراهیم زاده، رضا انصاری راد، اسداله اسدی، غلامرضا خسروی، علی معززی، کامران ایازی، امید خوارزمیان در مورد شکنجه ی ستار بهشتی:ستار بهشتی زندانی سیاسی – عقیدتی را در تاریخ ۱۰ آبان ۱٣۹۱ به بند ٣۵۰ زندان اوین آوردند. از لحظه های ورود هر کس او را دید دانست که وی از یک جهنم روی زمین بیرون آمده است. چهره ی زرد و تکیده و ژولیده که فریاد فروخفته ی درد و آزار را در جلوی چشمان همه ی هم بندیان به نمایش می گذاشت. بدنی فرتوت و ناتوان از راه رفتن عادی، حتی نشستن و خوابیدن و کلامی که اصوات رنج را هجا می کرد. از آغاز دانستیم که او زیر سخت ترین آزارها و شکنجه ها بوده و از بازداشتگاه های پلیس امنیت به اینجا آورده شده است. جای جای کبود شده ی بدن و جای دستنبد و غل بر دست و پایش مهرهایی بودند برای تایید رفتار سنگدلانه با او.
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 10:44
Azadikhah - تكسل - هلند
او در مدت توقف و به خصوص هنگام بازگردانده شدن بارها در حضور بسیاری از هم بندیان اعلام کرد که با او به قصد انهدام یا تبدیلش به چیزی خالی از هر چیز رفتار کرده اند و افزود که اینبار او را در زیر شکنجه و آزار خواهند کشت. نسخه ای از تظلم خواهی و برخی از حرف های او موجود است. حرف او درست بود. پس از یک هفته در تاریخ ۱۶ آبان ۱٣۹۱ خبر جان باختن او اعلام شد و ما می دانیم که لحظه به لحظه ی مراسم تحویل و تدفین جنازه زیر شدیدترین مراقبت های پلیسی و امنیتی خواهد بود. ما وظیفه انسانی و تاریخی خود می دانیم که در این حصار و بند فرصت را برای بازنگری حقیقت از دست ندهیم، با هر هزینه ای که ممکن است برایمان داشته باشد. خاموش ماندن ما فقط صحه گذاشتن بر رفتارهای ضد بشری علیه مردم آزادیخواه و به حرف آمده نیست، بلکه امضا کردن گواهی رفتارهای ضد انسانی باز هم بیشتر بر ما و فراموش کردن انسان بودن خودمان است.
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 10:45
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
می‌خواهم صد سال سیاه متاسف نباشید!! نوش دارو بعد از مرگ سهراب!!!
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 11:03
pooyan21 - رم - ایتالیا
سلام من عضو جدید هستم
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 11:08
compatriot - تورنتو - کانادا
لابد ما هم باید باور کنیم?
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 11:39
irane aziz - وین - اتریش
ای بیشرمها یه جوری برخورد می‌کنین که انگار اولین بار از این اتفاقا میافته ،یادتون رفت با ماشین رفتین تو دل مردم،،،اونو هم گفتین بر رسی‌ می‌کنین،،،کهریزک رو هم گفتین،،،،دروغ که حناق نیست تا گلو تونو‌ بگیره
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 11:54
agha_ehsan - تهران - ایران
بابا صاف و مستقیم به شخص رهبری توهین کرده تو وبلاگش. بهش اخطار دادن, گفته بازم میگم. اینا هم گرفتن بردن تا مرگ زدنش. من و شما چرا نمیریم ازین کارا بکنیم. چون میدونیم عاقبتمون اینه. طفلک سرشو بخاطر حرفاش به باد داده دیگه
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 12:51
star44 - یوتبوری - سوئد
نوبت خودتون هم میشه , دیرو زود داره ولی سوخت و سوز نداره جلادا.
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 13:03
اهورا شمس - تهران - ایران
برخورده قاطع یعنی به زودی بهشون ترفیع مقام میدینو ی سازمانی چیزیو بهشون دست خوش میدین دیگه ...؟؟الهی سره بچهاتون بیاد کارایی رو که با جوونای مردم میکنین
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 13:29
truth_hurts - سن فرانسیسکو - آمریکا
شما کثافتها خجالت نمیکشید. اگر بچه‌های خودتونو بکشن و بعد بگن متاسفیم چه حالی‌ پیدا می‌کنید؟ آیا این اولین فرد بود که کشتید و این بازی‌های مسخررو در آوردید؟ مجلس فرمایشی پلیس فرمایشی دولت فرمایشی، عصر هاجر هم اینجور نبود که شماها مملکت اداره میکنید. شرم بر تو همهٔ شما. چه گونه شب می‌خوابید در حالی‌ که خانواده این شهید در غم و آاندو سر به زمین میگذارند؟ اگر اینها قدرت دستشون بیفته که چشمهای شمارو از کاسه در میرن مرتیکه احمق!
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 19:43
arash_1932 - مشهد - ایران
گور بابات لعنتی با تاسفت.
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 20:03
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.