نماینده مجلس: ستار بهشتی در زندان رباط کریم درگذشت , اولین توضیحات رئیس پلیس پایتخت درباره فوت ستار بهشتی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه زندان رباط کریم (محل درگذشت ستار بهشتی وبلاگ نویس)، زیر نظر سازمان زندان‌های قوه قضائیه اداره نمی‌شود، گفت: احتمالا زندان رباط کریم زندان نیروی انتظامی است و حکم بازداشتگاه موقتی را دارد.

حجت‌الله سوری در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره بازدید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از زندان رباط کریم برای رسیدگی به پرونده مرگ وبلاگ‌نویس، گفت: کمیسیون همواره از زندان‌های تهران و شهرستان‌ها به صورت سر‌زده بازدید کرده اما فعلا بازدید آن از این مرکز قطعی نشده است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، وی با بیان اینکه با دستور رئیس مجلس شورای اسلامی بررسی درباره ابعاد پرونده مرگ ستار بهشتی وبلاگ نویس به کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی محول شده، افزود: این کمیسیون نیز رسیدگی درباره این پرونده را به کمیته امنیت واگذار کرده است و بر این اساس قرار است کمیته امنیت مجلس امروز دوشنبه (۲۲ آبان)  بعد‌‌ از ظهر به صورت اختصاصی در این باره تشکیل جلسه دهد.

سوری، افزود: رئیس سازمان امور زندان‌های کشور، اعلام کرده زندان رباط کریم، جز سازمان زندان‌های قوه قضائیه نیست و دلیل آورده که زندان‌ قوه قضائیه محلی است که زیر نظر رئیس قوه قضائیه اداره شود و افراد با حکم و دستور قاضی در آن زندانی می‌شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصریح کرد: احتمالا زندان رباط کریم زندان نیروی انتظامی است و حکم بازداشتگاه موقتی را دارد.

اولین توضیحات رئیس پلیس پایتخت درباره فوت ستار بهشتی

 عصرایران - فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار عصر ایران به سوالاتی که اخیراً در خصوص نحوه فوت ستار بهشتی در برخی از رسانه ها مطرح شده است پاسخ داد:
 
 سردار ساجدی نیا ، آیا اصولاً متهمی به نام ستار بهشتی در اختیار پلیس بوده است؟ 

بله ، متوفی با حکم مقام قضایی برای تکمیل تحقیقات مدتی در اختیار پلیس فتای تهران بزرگ بود.
 
 اتهام  متوفی چه بوده است؟
 
پلیس فتا حسب وظایف ذاتی خود مسئول رسیدگی به جرائم در فضای مجازی است.
 
دقیقاً اتهام ایشان چه بوده است؟
 
چند عنوان اتهام علیه متوفی مطرح بوده ولی تحقیقات هنوز کامل نشده بود و طبق قانون افشای اتهامات افراد از اختیارات پلیس نیست و در صورت لزوم مقامات قضایی اعلام خواهند کرد. 

طبق قاعده وقتی متهمی در هر یگان دچار حادثه ای  می شود انگشت اتهام به سوی آن سازمان نشانه می رود. پاسخ شما در خصوص اتهاماتی که شبکه های ماهواره ای و بعضی از سایت های برون مرزی مطرح می کنند چیست؟ 

برای ما این فضا سازی ها تازگی ندارد ولی از نظر عقلی قبل از بررسی تمام جوانب امر هر گونه اظهار نظر فاقد وجاهت قانونی است و این امر از سوی مقامات قضایی و سازمان های نظارتی با دقت در حال انجام است و فارغ از صحت سقم موضوع، نتایج تحقیقات  با مجوز مقامات قضایی به آگاهی مردم خواهد رسید .

+34
رأی دهید
-254

golden ari - ایران - تهران
ستار بهشتی‌ فردی خطرناک و قاتلی بالفطره بود و چندین بار به باتون برادران بازجو حمله کرد و با سر و صورت باتون برادران را مورد ضرب و شتم قرار داد که حال باتون‌ها وخیم گزارش شده، و خودش را هم مرداند،
دوشنبه 22 آبان 1391 - 23:31
bnajafi2003 - گوتنبرك - سوئد
دوستان عزیز بیایید حدس بزنید جواب مسئولین و حکم مقصرین این جنایت رابه روش جمهوری اسلامی
‌سه شنبه 23 آبان 1391 - 00:09
مارتین الله - دابلین - ایرلند
کار کار شیفت بعد از ظهریاست .... میگی نه نیگا کن .
‌سه شنبه 23 آبان 1391 - 00:38
compatriot - تورنتو - کانادا
چطور وقتی‌ جرمی‌ محرز نشده شکنجه وجاهت قانونی‌ دارد ولی‌ اظهار نظر "فاقد" وجاهت قانونی‌ است؟! اصلا شما مشتی حیوان در قالب انسانید.
‌سه شنبه 23 آبان 1391 - 04:38
hassan5 - تهران - ایران
این قتل صد در صد با حکم و فتوای رهبری صورت گرفته و این قاتلین بالفطره که بنام بازجو اجرای دستور میکنند گرگهائی هستند که از بین بیماران روانی انتخاب میشوند شاید مثل گرگ بتوان این بازجو ها را جزو قاتلین بیگناه بحساب اورد .بعکس قاتل و مقتول که در کنار هم گذاشته شده دقت کنید ایا این سردار از گله قاتلین بیگناه نیست؟؟؟
‌سه شنبه 23 آبان 1391 - 07:09
ghafas - مشهد - ایران
چشمهای ندا را یادتان هست ؟ چشمهای سهراب را چه طور ؟ اینهم از چشمهای ستار ...!! خدایا این نگاه ها چرا اینقدر زیبا و گویایند ؟
‌سه شنبه 23 آبان 1391 - 08:19
irane aziz - وین - اتریش
همینجور ادامه بدین،بیشتر آبروی خودتون رو میبرین،مردم آگهتر از تصورات احمقانه شما هستن
‌سه شنبه 23 آبان 1391 - 09:47
انقلاب دوم - هامبورگ - آلمان
کار کاره اینگیلیسیاست، وگرنه نیروی انتظامی ایران و این حرفها، استغفرلله. این حرفها به برادران ساندیس خور ولایت عظمی نمی‌چسبه!!!
‌سه شنبه 23 آبان 1391 - 11:01
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.