حمام را ترک‌ها نجات دادند

درحالی که دوران حمام و گرما‌به‌های عمومی در ایران به سر آمده، در ترکیه اما حمام‌ها همچنان دوران شکوفایی طی می‌کنند. تقریبا در تمام استخرها و حمام‌های سونای شهرهای اروپایی، "حمام ترکی" نیز وجود دارد.

برای دیدن تصاویر کامل این گزارش , بر روی عکس زیر کلیک کنید

+568
رأی دهید
-83

khosrow norsk - اسلو - نروژ
عجب کار چرتی کردن این ترکها ...داشت نسل این کثافت کاریها تموم میشد. کثیفترین جای ممکنه این حمام‌های عمومی
دوشنبه 22 آبان 1391 - 16:54
persian_king - وین - اتریش
جونه مادرت ترکیه رو با ایران مقایسه نکن مسله این میمونه که بخای تالارو با آهن مقایسه کنی ترکیه کجا ایران کجا
دوشنبه 22 آبان 1391 - 17:11
perser68 - فلوریدا - امریکا
از اسلام ناب خامنه‌ای نکبت بیشتر از این انتظار نمیره!جیره بگیر هاش و مزدور هاش وقتی‌ فقط بلدن مرگ بر،مرگ بر استفراغ کنن،نیاز به توریست ندارن!سادیسمی ساندیسی‌ها خیلی‌ وقته که فهمیدن مملکت کپک زده اسلامی جهنمی شون فقط بدرد جونور‌هایی‌ مثل خودشون میخوره از انگولا،سودان،نامیبیا،کنیا و اینا هم میان برای کاسه لیسی‌ و گدایی!اون ۴تا غربی هم از روی کنجکاوی نه برای لذت بردن!برای آدم خور‌های خامنه‌ای منفور جیره به اندازه کافی‌ می‌رسه!
دوشنبه 22 آبان 1391 - 17:39
عاشق ایران - منچستر - انگلستان
وای که چقدر به ماساژ بدن احتیاج دارم. منم باید برم.
دوشنبه 22 آبان 1391 - 18:05
raha1984 - هامبورگ - المان
ترکها کشورشون رو از یونانیها کلچر رو از ایرانیان دین و مذهبشون رو از اعراب غذاهاشون از یونانبها ، بلغاریها و ارامنه گرفته اند من موندم زمانی که کوچ کردنند چی واقعا خودشون داشته اند !!!!
دوشنبه 22 آبان 1391 - 18:45
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
اتفاقا خیلی جالب است ایکاش توی ایران هم میتوانسیتم حمام های عمومی را مثل استخرها و سونا های عمومی توسعه داده و بعنوان یک محل تفریحی و ریلکس مورد استفاده قرار بدیم.
دوشنبه 22 آبان 1391 - 20:00
traxtur - زوریخ - سوییس
کثافت کاری نیست اگه با اصول بهداشتی باشه خیلی‌ هم حال میده تو همین زوریخ چند تا هست که ورودیش ۶۵ فرانک است خیلی‌ از این سویس‌ها هم خوششون میاد و میرند تو این حموم ها
دوشنبه 22 آبان 1391 - 20:12
oghab - هلسینکی - فنلاند
انگشتر عقیق . کباب و حمام ایرانی همه به نام ترکیه دردنیامعروف شده .. تازه بعضی ها/صمد به شهر میرود/ میگن کار چرتی کرده ...خلایق هرچه لایق
دوشنبه 22 آبان 1391 - 20:37
simavad - برگن - نروژ
ولی‌ خدائیش گوشت کوبیده توی یون حمامها میچسبید خسرو نورسک حالا چرا عصا ب نداری؟
دوشنبه 22 آبان 1391 - 21:42
khosrow norsk - اسلو - نروژ
نه عزیز غرض مقایسه ایران وترکیه نبود که میدانیم کارى بس عبس است. ترکیه یک اسمان از ایران جلوتره. اما نسل این حمامها اگه برداشته میشد خوب بود براستى جاى کثیفیه.
دوشنبه 22 آبان 1391 - 21:55
ab shangooli - لندن - انگلند
در بریتانیا چنین حمام هایی نیست ، این که گفتید یک دروغ است ، ضمناً ترکیه کجا و قرن بیستم کجا ، هنوز هم از ترک‌ها جلوتریم و سر تر.
دوشنبه 22 آبان 1391 - 22:48
bawafa1385 - هامبورگ - المان
نمیدانم شما این حمام ترک ها را دیده اید . نمیدانم شما اطلاع دارید در سال چه تعداد توریست از نقاط مختلف اروپا فقط بخاطر همین خمام راهی ترکیه میشوند. وانگهی این چه نوع طرز تفکری است که ما ایرانیها را با ترک ها مقابسه نکنیدو از حهت فرهنگی . من این اظهار نطر شما دوستان را قبول دارم ولی از نظر اقتصادی همین حکومت تقریبا مدهبی تزکیه برای تمام مردم ترک که در اروپا توالت و خیابان تمیز میکردند ایحاد کار و شغل نموده . در سواحل ترکیه زن مسلمان ترک شورت و مایو توریست اروپائی را تمیز میکند و به ناموس اسلام هم خدشه ای وارد نمیشود . ولی در وطن اسلام زده من شما اگر روسری یک سانت بالا لرود اسمان را اسلام دوستان بزمین میاورند. یک مقدار عمیق تر فکر کنید
دوشنبه 22 آبان 1391 - 22:31
sarbaz vatan - رم - ایتالیا
عکس اول حمام سنتی قزوین است با قدمت 400 ساله من 1 سال پیش که به قزوین برای دیدن آثار باستانی اش رفته بودم به این حمام رفتم و همین آقا که توی عکس است دلاکش بود (عاشق ایران - منچستر - انگلستان ) جات خالی یه مشت و مال حسابی هم داد که تمام خستگیم در رفت . متاسفانه صاحبش میگفت روزی 20 تومن هم در آمد ندارم و میخوام تعطیلش کنم سفرخانه سنتی بزنم.
دوشنبه 22 آبان 1391 - 23:18
Tourkan - کپنهاگ - دانمارک
بدون تعارف بگویم تورکیه در طول تاریخ از ایران جلو تر بده و هست، خودتون را با ترک‌ها قیاس نکنید
‌سه شنبه 23 آبان 1391 - 00:13
gardash - برادفورد - انگلستان
raha1984 - هامبورگ - المان. داشتم داشتم حساب نیست . دارد دارد حساب است . یاشاسین تورک میلتی .
‌سه شنبه 23 آبان 1391 - 00:46
toopchiyan1986 - لندن - انگلستان
ab shangooliلندن - انگلند -اتفاقا در بریتانیا و به خصوص لندن به وفور این حمامها دارند بیشتر میشوند. در کنار استخر‌ها ، سونا و اتاقهای بخار حمام‌های ترکی نیز هستند . کافیست در گوگل جستجو کنید لیست آنها موجود هست
‌سه شنبه 23 آبان 1391 - 01:07
persian_king - وین - اتریش
. عربها به ما آموختند برای شمارش خودمان به جای تن از نفر استفاده کنیم که خودشان برای شمارش حیوانات بکار می برند...به ما آموختند که به جای واق واق سگ بگوییم پارس که نام سرزمینمان است...به ما آموختند به جای خوراک بگوییم غذا, که خودشان به ادرار شتر میگویند... به ما آموختند بگوییم شاهنامه آخرش خوش است, چون آخر شاهنامه ایرانی ها از عرب ها شکست می خورند..... آیا زمان رهایی از ناآگاهی فرا نرسیده است؟؟؟
‌سه شنبه 23 آبان 1391 - 01:13
پیام آقا - خارلمن - سویان
...و حمام هم ترکها را نجات داد!
‌سه شنبه 23 آبان 1391 - 05:02
naderan - یوتوبوری - سوید
ترکهای ترکیه برگشتن به کار قدیمی خودشان.هر کشوری نماد دارد ایران فرش ترکیه دلاکی
‌سه شنبه 23 آبان 1391 - 07:04
ایران بدون اسلام - بودابست - مجارستان
دوستان خارج أمده و در حال زندکى بعضى کامنت هایشان ادم را در عجبا نکه میدارد ، حمام هاى ترکى صنعت بسیار در امد دار یست که متاسفانه طبق معمول از دست کاشفانش که ایرانیان است خارج است ، این دوستمان از Norwey فکر مى کند که حمام ترکى مثل این حمام نمره اى هاى کثافت است ... نخیر ، حمام فین کاشان ، حمام کرمان ، حمام وکیل و غیره را در نظر بکیر با سیستم جدید ولى دکوراسیون قدیمى
‌سه شنبه 23 آبان 1391 - 07:54
m.es.n - ابهر - ایران
فارس های توهم زده همین جوری ادامه بدید دنیا رو فتح می کنید
‌سه شنبه 23 آبان 1391 - 09:02
oghab - هلسینکی - فنلاند
Tourkan - کپنهاگ - دانمارک. وقتی اطلاعات تاریخی ندارید .بهتره .. / خود نجم الدین اربکان اقرار کرد که فرهنگ وتمدن ترکیه تحت تاثیر ایرانیان بوده ...اگر ترکیه فقط یک ماه تحریم اقتصادی بشه گوشت سگ کباب می کنند ...ایران 33 سال است تحریم شده . پس مقایسه نکنید به شکل ناهنجار اکابری .
‌سه شنبه 23 آبان 1391 - 09:40
sheshgol - تهران - ایران
...ولی حمام رو ایرانیها اختراع کردن رجوع کنید به تحقیقات و کتاب حمام ها نوشته خانم نظر محمد
‌سه شنبه 23 آبان 1391 - 10:16
azarbayjan-janim - تبریز - ایران
لطفا" خودتون رو با ترکها قیاس نکنید چون قابل قیاس نیستید شما همون بهتر شانه به شانه افغانستان پیش برید که یک وقت عقب نیفتید اگه هم خواستید خودتون رو مطرح کنید به افغانها پز بدبد از تاریخ گوهر بار خود ساخته خود بهشون بگید . لطفا" با دیگر ملل کاری نداشته باشید
‌سه شنبه 23 آبان 1391 - 10:53
agha ejaze - وین - اتریش
persian_king - وین - اتریش - چقدر زیبا گفتی :-).
‌سه شنبه 23 آبان 1391 - 12:48
Tourkan - کپنهاگ - دانمارک
oghab - هلسینکی - فنلاند, با هم قد‌های خودت حرف بزن ،
‌سه شنبه 23 آبان 1391 - 13:30
tehran_london - لندن - انگلستان
Tourkan - کپنهاگ و gardash - برادفورد...شما دونفر رو ما ایرانیا صادر کردیم قبرس.چی شده سر از دانمارک و انگلیس درآوردین؟حالا چرا از مال ترکیه بالا میرین؟
‌سه شنبه 23 آبان 1391 - 11:54
bayat300 - همدان - ایران
داشتید می رفتید خارج از این مملکت چند ماهی ترکیه سرگردان بودید قاچاقی رفتید یونان و بعد از چند بار گرفتار شدن داخل پوست رفته به اروپا رسیدید یک ماهی نگذشته بود که رسیدید اروپا شروع کردید به ایران ایران وطنم وطنم اگر اینقدر وطنپرستید توی این مملکت تشریف داشتید دیگه عزیزان سوسیال بگیر
‌سه شنبه 23 آبان 1391 - 14:26
uk.ali - لیورپول - انگلیستان
حسود هرگز نیاسود ! شما به جای چرند و پرنک به دنیای ترک ٬ شعور اجتماعی و زخم زبان تان اصلاح کنید ! هنوز براران حقیقی شما همان افغانها از برخورد شماها خون گریه می کنند ! درست مثل یک الکلی ۲۴ساعته مست خود را از همه سر می دانید در واقع جای دیگری قرار داریدد ! در ضمن ترکهای که خود را اذری معرفی می کنند از همین قماش هستند یکمی بدتر !
‌سه شنبه 23 آبان 1391 - 15:03
shadan shirin sokhan - هایدلبرگ - آلمان
( ! )-- و اما قبرستان‌ها را ملایان رونق دادند !
‌سه شنبه 23 آبان 1391 - 15:07
njn6261 - تهران - ایران
الحق که فقط پارس پارس کردن بلده و مسخره کردن!!!
‌سه شنبه 23 آبان 1391 - 17:02
Tourkan - کپنهاگ - دانمارک
تهران_لندن - لندن - انگلستان, کی‌ از درخت تو پایین آمدی?
‌سه شنبه 23 آبان 1391 - 18:51
kasra persia - لندن - انگلیس
هفت شهر عشق را عطار گشت .....ما هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم ***** فقط توجه کنید به نظرات و طرز فکر هم وطنان گرامی‌.
‌سه شنبه 23 آبان 1391 - 20:50
oghab - هلسینکی - فنلاند
Tourkan - کپنهاگ - دانمارک. باشه اقا یدالله.. ...... درضمن/ من اذری هستم وافتخار ایرانی بودن و حداقل اگر هم بمیرم زیر پای اسب میمیرم نه زیر الاغ .. افتاد /
‌سه شنبه 23 آبان 1391 - 21:16
oghab - هلسينكي - فنلاند
azarbayjan-janim - تبریز - ایران. حیف که کامنت به زبان اذری نشان نمی دهند .. درضمن هرحکومتی چه اخوند وچه سلطنت وقتی خائنان و وطن فروشانی مثل شما هارا دار میزنند واقعا بیشترازاین لیاقت ندارید . بله ماافتخار میکنیم به افغانها چون روی پای خودشون هستند . ولی اصلا ترکیه راقابل نمی دانیم . بدودن جنگ و. 20 میلیون اواره تو اروپا زکییییی ..پیش کش خودتون ..یاشاسین کباب چی لر
‌سه شنبه 23 آبان 1391 - 21:29
gara bag - ریس ویک - هلند
عزیزم از کیه فرش شد مال ایران؟ فرش مال آذربایجان است و همه هم می‌دانند، از فرش صفوی بگم که در لندن است یا از آن فرشی بگم که تازگی از قرا باغ آذربایجان کشف شد. قدمتش ۲۳۰۰ سال است. ولی‌ چون آذربایجان دخل ایران است و فرش از ایران صادر میشود دیگر به اسم ایران در رفته. در مورد ترکیه هم عرض کنم که صد سال از ایران جلوتره چرا .در زمان صفوی‌ها که جنگ در گرفت آنها برای اولین بار در جهان توپ اختراع کردن و به خاطر این هم سفویها شکست خوردند. ترکها تا اتریش رفتند و از سال ۱۳۰۰ تا سال ۱۸۰۰ حکومت کردند. ایرانیها آنقدر بخیل هستند که واقعیّت را نه میخهند ببینند و نه یاد بگیرند. حالا شما خوش باشید که که از ترکیه جلوتر هستید ولی‌ این را همه می‌داند که زمانی‌ که در ترکیه فیلم نمایش میشود هنوز به ایران نرسیده بود،و یا تمام ورزش‌ها ۵۰ سال زود به ترکیه آماده است. آنهای که میگن از ترکیه جلوتریم بفرمایند چی‌ دارید؟ اگر پول این نفت هم نبود که ایران الان سومالی بود. همش حرف از ۲۵۰۰ سال دم میزنید. ولی‌ وقتی ازتون بپرسم که بعد از آن ۲۵۰۰ سال چند تا حکومت فارس به ایران حاکم شده را نمی‌
‌سه شنبه 23 آبان 1391 - 22:55
پیام آقا - خارلمن - سویان
واقعا باعث تاسفه که معدود دوستان پانترک اینهمه سنگ کشوری را به سینه می زنند که با آنها تنها در یک اسم مشترکند آنهم نه به معنای تمام و کمال آن. آنوقت با کشوری که اینهمه سال در آن ساکنند و همشهریهایشان هم به گواه تاریخ در فرهنگ و اشتراکات قومی و نژادی آن کوشا بودند، هنوز بیگانه اند.به شما توصیه می کنم که سری به این کشورها بزنید و از نزدیک با آنها حشر ونشر کنید تا بهتر متوجه شوید که با هیچ ملتی همچون ایرانی (چه فارس چه کرد و...) اشتراکی ندارید. اینکه گفتم "حمام ترکها را نجات داد" چون این مردم هیچ از خود ندارند. یعنی چیزی که خود واقعا بنیانگزار آن باشند، ندارند. اما هرچیز از دیگران گرفتند را چنان سفت و سخت به آن چسبیده و افتخار می کنند که گویا از اول از آنها بوده است.
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 05:47
پیام آقا - خارلمن - سویان
اتفاقا من هیچ مشکلی با ترکیه ایها ندارم و حتی دوستان زیادی بین آنها دارم اما هیچکدام شما را از خود نمی دانند مگر آنها هم یک "پان" باشند و سواستفاده های سیاسی در میان باشد. پس بجای دروغ تاریخی "فاشیسم پارس" بیائید بفکر آزادی ملت خود باشیم چون آذریها هم از ملت ایرانند نه سایر ملل! gara bag عزیزم آذربایجان هنوز هم استانی در ایرانست نه یک کشور دیگر و در ضمن اولین فرش یافت شده دارای نقوش هخامنشی سکائی ست. و بعد داستانی بگویم از دوساعت ساز آلمانی که یکی در ترکیه ساکن شد و دیگری در ایران. آنکه در ترکیه ساکن شد به همان سال اول کشته شد چون مردم فکر می کردند ساعت وسیله ایست که در کار خدا دخالت می کند اما آنکه به ایران آمد، سالها زیست و ازدواج کرد و به عزّت بمردی و به حرمت تشییع شدی. ;)
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 05:51
پیام آقا - خارلمن - سویان
gara bag:بعد از دوهزار و پانصد سال لااقل چندین حکومت ایرانی بر ایران حکومت کردند (البته اگر افشاریان، غزنویان و قجرها را از طوایف و انشعابات مغولهای اولیه بدانیم.) پس از هخامنشیان که با حمله اسکندر مقدونی منقرض شدند این سلسله ها حاکم شدند: سلوکیان، اشکانیان، ساسانیان و باز حمله اعراب و سیصد سال استقرار تا آل زیار که ترکها یا همان مغولان مورد علاقه پانها حمله کردند که از هند تا به اروپا را به خاک و خون کشیده و بیش از سی میلیون نفر را کشتند. بطوری که فقط در ایران جمعیت این کشور را به کمتر از ثلث جمعیت یعنی شش تا هفت میلیون نفر رساند (طبق آمارگیری دوران قاجار) یعنی این کشور سالیان درازیست که زیر سم پای اسبان بوده و پس از آن دو سلسله "زندیه" و پهلوی دو خانواده کاملا ایرانی محسوب می شدند که تا پیش از انقلاب بر ایران حکم راندند. آری برادر اینست حکایت سرزمین مظلوم ما.
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 06:07
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
gara bag - ریس ویک - هلند/ متاسفانه توی ایران به اندازه کافی خائن وطن فروش مثل تو وجود داره که به این روز افتاده از کی تا حالا یه قوم و طایفه به یه کشور ارجحیت پیدا کرده و مهم تر شده آذربایجان بخشی از ایران است و بخشی از ایران باقی خواهند ماند باید بگم از ترکیه جلو تر نیستیم برای اینکه افرادی مثل تو شناسنامه ایرانی دارند اگر چیزی را که نوشتی دوباره بخوانی و خجالت نکشی معلومه که اهل ترکیه هستی.
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 06:21
asal55290 - مشهد - ایران
با احترام برای همه خانم ها و اقایون ولی بعضی ها مخصوصا اقایون فقط چرت نوشتن واقعا براشون متاسفم واما حمام عمومی چیز بدی نیست اکثر همین اقایون وخانم ها با همین حمامها بزرگ شدن اتفاقا مرض ومریضی هم خیلی کمتر بود واختراع حمام هم به ایران برمیگرده منکه عاشق این حمامها بودم با دلاکاش....
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 06:18
raha1984 - هامبورگ - المان
چه مارها و افعیانی ایران و ایرانیها در استین خودشون پرورش که نداده اند !! صد رحمت به دشمن ! ادعای ارث نداشنه پدریشان رو از بقال محل میکنند به اینطور افراد میگونند
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 07:41
azarbayjan-janim - تبریز - ایران
oghab - هلسینکی - فنلاند. بهت پیشنهاد می کنم برو قضیه مانقورد رو بخون . درست کسانی مثل تو هستند تو همون بهتر که خودت رو ایرانی بنامی و ترکان را با خائنانی مثل تو کاری نیست
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 09:17
bakhtiyar - شیراز - ایران
به این اختلاف ترک و پارس ادامه بدین؟بابا همه انسانند پان ترکیست جان چند ساله داری آب ایرانو میخوری
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 10:45
bakhtiyar - شیراز - ایران
من هیچ نظر نژاد پرستی ندارم. ولی ترک ها از نوادگان مغول ها یا دست کم عموزادگان ایشانند.این همه چشم رو در طی تاریخ همین دوستان ترک درآوردن ایندیگه افتخار نیست از تخم و ترکه طغرل بودن. ...حالا حماقت رو ببین که ایرانی و ایرانی زاده و آذر آبادگانی باشی ولی سنگ ترکیه رو به سینه بزنی و جر واجر کنی . جلالخالق خداوند عقل بدهد نیست.
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 10:51
a.ahooraei - کلن - آلمان
بخدا آدم شرمش میشه توی سایت با یه عده تلاطم کلام یا نظرخوانی بکنه ، آخه این چه وضعی هست که چهارتا ایرانی توی یک صفحه که اخبار و اطلاعات را رد و بدل میکنه اینجوری به هم فحاشی توهین می کنند و جالب اینکه اینگونه افراد همگی افراد ناآگاهی اند، یکی میگه فرش مال اونجاست چون اونجا این شده اما اطلاع نداره که ٨٠٠ ساله که ترکها از سرزمین ایران راهی آسیای صغیر شدند و آذرآبادگان محل خالی و بی سکنه ای نبوده و توجه نمی کنند که پادشاهان ترک زبان در هر دیار و شهری مث قزوین و تبریز و اصفهان پایتختی داشتند ناخودآگاه بدلیل شرایط محیطی و دولتی مردم اون دیار زبان دربار را بخودی خود یاد می گرفتند. حمام سابقه هزاران ساله داره و ترکیه ٧٨٠ ساله که موجودیت داره. مردم آذری ما باید بدانند که همگی از نژاد سلجوقیان نیستند و اون سرزمین هیچگاه خالی از سکنه نبوده و سلجوقیان از زمان غزنویان به آرامی از طریق خراسان وارد شده و بعدها وارد آسیای صغیر شدند. در صورتی که ما در همین بابک ها و امثال حسن صباح ها را داشتیم که با خلائف بر سر قدرت ایرانی بودن می جنگیدند و اون زمان خبری از ترک بودن نبود.
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 11:35
uk.ali - لیورپول - انگلیستان
مشکل امروز بین فارس و فارس نماها با غیر فارسها مخصوصا ترکها ٬ حاصل چهار تا تاریخ نویس کینه ای از زمان شاه تا شیخ ! در ضمن اکثر بقول شما پانترک ها باسوادند هم تاریخ واقعی ترکها را دور از کلاس درس خوانده اند و هم انهایی شما خواندید همان تاریخ فارس به اسم کل ایران باهم خواندیم !نا گفته نماند ما قبلا عاشق ایران و ایرانی بودیم ولی عملا متوجه شدیم ایران و ایرانی متنفر از غیر فارس مخصوصا ترکها ! امروز از ایرانی بودن احساس شرم می کنم و دوست ندارم مثل بعضی ها با نام قلابی اذری بر ترک به خاطر خود شیرینی برای بعضی ها زندگی کنم ! اول من ترکم بعد ایرانی ! اگر ترک بودنم انکار شود ایرانی بودن را نخواستم !
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 12:15
Tourkan - کپنهاگ - دانمارک
برای من تورکیه ، ایران ، عراق ، افغانستان ، آذربایجان ، فارس ، ترک، عرب، لٔر...فرقی‌ ندارند، همه را دوست دارم. اما بعضی‌‌ها تا اسم تورکیه میاید آتیش میگیرند! ضمنا هیچ حزبی با نام پان تورکیسم نداریم. هر وقت کپر نشینی را از ایران حذف کردیم میتونیم خود را هم را با قافله جهانی‌ بدانیم، در غیر این صورت باید با موزامبیک و انگولا ایران را مقایسه بکنیم. این را هم بگویم ما ترک‌ها بیش از ۹۰۰ سال در ایران حکم راندیم، خیلی‌‌ها آن وقت‌ها در غار زندگی‌ میکردند
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 12:15
solidarity - ملبورن - استرالیا
متاسفانه ترکها عادت به این کار دارند که افتخارات کشورهای دیگر را به نام خودشون ثبت کنند و از ایران هم کشوری بی‌ مسولیت تر پیدا نکردند که این تجاوزات فرهنگی‌ را بی‌ پاسخ بگذارد و هر چه دلشون می‌خواهد می‌گویند بدون هیچ عکس العملی از سوی ایران متاسفانه در یک نمونه در سالهای اخیر دولت ترکیه استفاده فراوانی از شخصیت مولانا این چهره جهانی برده و متاسفانه در . سایه بی‌توجهی مراجع مسئول در ایران، مولانا را چهره‌ای ترک زبان به جهانیان معرفی کرده است . من حدود ۲ سال ترکیه زندگی‌ کردم به خود من می‌گفتند که مولانا ترک بوده حالا شما حساب کنید آدم چقدر باید حرص بخوره اونجا یا می‌گفتند شما تو ایران ارابه هم دارید؟ منظورشون ماشین بود!!!. عادتشون که اموال دیگران را غصب کنند البته همشون نه حدود ۹۰% !!! مثلا ایرانیها اونجا کار میکردند ولی‌ دستمزد ایرانیها را نمی‌دادند.
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 13:07
raha1984 - هامبورگ - المان
ahhooraei هموطن عزیز با شما موافقم ولی ترکیه (یونان اشغال شده) تاریخش ۵۵۰ سال بیشتر نیست ! و سند پابرجا مانده از حمام که خدا رو شکر هنوز بعد از قرنها و حتی زلزله چند سال پیش هنوز محکم و استواره ارگ بم هسنش !
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 13:33
azarbayjan-janim - تبریز - ایران
bakhtiyar - شیراز - ایران. عزیز من پان (نژاد پرست ) نیستم من بر علیه شونیسم فارس موضع میگیرم من آب آزربایجان رو که 7000 ساله قدمت داره میخورم نه ایران 2500 ساله
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 14:40
Tourkan - کپنهاگ - دانمارک
زمانی‌ که از زمان رضا شاه تحقیر و انکار فرهنگ غیر فارس‌ها در ایران شروع شد آشپز خانه غیر فارس‌ها در ایران به فراموشی سپرده شد، ترک‌ها با تکیه و افتخار به آنچه به صورت سنتی داشتند به صورت مدرن در آوردند، نتیجهٔ سیاست‌ها دوری از خود و انکار بخشی از ملت ایران چه نتیجه‌ای جز این خواهد داشت، آنانی‌ که مطبخ امروز ایران و تورکیه را می‌دانند بدون تعصب این دو مطبخ را مقایسه بکنند. رها۱۹۸۴ - هامبورگ - المان فقط قدمت امپراطوری عثمانی ۶۲۵ سال هست
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 16:01
Tourkan - کپنهاگ - دانمارک
سولیداریتی - ملبورن - استرالیا استقفراله مگر ایرانی‌‌ها در تورکیه کار میکنند! مهمان نوازی ما ایرانی‌‌ها را از برادران افغانمان بپرسید!
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 16:05
Tourkan - کپنهاگ - دانمارک
solidarity - ملبورن - استرالیا: مگر ابن سینا، فارابی، عروضی فارس بودند و یا آن مناطق بخشی از ایران هستند، تراکیا بخشی از تورکیه هست، و چند تان از فیلسوفهای یونان آنجا متولد شده اند ولی‌ تورکیه هرگز مدعی نشده که آن فیلسوفها ترک بودند، مولانا ترک خراسان هست در تورکیه فعلی‌ زندگی‌ کرده اثارش به فارسی هست. اجداد ما مثل ما کوچک نبودند که این بحث‌ها را بکنند، آنها بزرگ منش بودند
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 16:12
sleepyhollow - کوالا لامپور - مالزی
هیچ مشکلی با ترک ها ندارم و اینگونه نفاق ها را حاصل بی خردی می دانم. اما نوع برخورد و رویه ترک ها با ایرانیان خیلی بی شرمانه و تاریخی است. هرچند نیازی نیست که کل کلی با آنها داشته باشیم، چون کافی است بگوئیم سرزمین ارمنی ها را هم همینگونه تصرف کردید. آنجا هم بعد از فرار از مغول با مظلوم نمایی جا پیدا کردید و با اینکه جزو طبقات کارگری محسوب می شدید با زاد و ولد بسیار و اتحاد در خیانت سرزمینشان را از چنگشان درآوردید. جالبترین نکته در تاریختان هم نام اولین پادشاه سرزمین ترک است که به گفته تمام مورخان این نام از اسامی تاریخی و قدیمی ارامنه به حساب می آید نه ترکان. حالا برای ایران و ایرانیان هم همین نقشه را کشیده اید و نشان دادید که این خیانت در ژن و خون طایفه مغولی اتان نقش بسته. برادری و رفاقت با افغان ها صد شرف دارد با تو ترکی که حتی دست آغشته به عسل را گاز میگیری. در رابطه با تاریخ هم همین بس که بدانی هر سرزمینی که با پسوند استان در اطراف می بینید یک زمانی برادر ایرانی و ایرانیان بودند که شما و آن ترکیه هم در برابر ما اندازه صدای وز وز مگس هم نیستید. اجازه بدهید لااقل یک قرن از لنگر انداختنتان بگذرد بعد بلبلی کنید.
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 17:13
Atabay2021 - خوی - ایران
یک- زمانی که ترک ها حکومت های ماد و سومر داشتند گروهی از منطقه افغانستان وارد محدوده سرزمینی کشور ما شدند چون لباس پوشیدن و نوشتن نمی دانستند آنها را از ترک ها یاد گرفتند و بعدا در منطقه پارس قدرتی بهم رساندند اما همچنان تحت قیمومیت حاکمان ترک بودند چون سرداران قدرتمند ترک هیچ نیرویی را هماورد خود نمی دیدند اما از نیرنگ و از خنجر از پشت زدن این گروه غافل شدند و .. هر بار حکومت بدست این گروه کم بازده اما پر مدعا افتاد آخرش کشور را به رومی ها یا افغان ها یا قدرت های خارجی دیگر می سپردند اما ترک ها باز آن را آزاد می کردند
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 17:54
Atabay2021 - خوی - ایران
دو- آیا می دانید کدام حکومت کشور را به اسکندر مقدونی تحویل داد و کدام حکومت آن را باز پس گرفت؟ آیا می دانید زندیان در آخر حکمرانی خود بر چند شهر حکومت می کردند؟ .. در جنگ ها چه کسانی خط شکن بودند؟ در کدام کشور دیگر اقلیتی با دوز و کلک و نامردی حاکم است؟ ظرفیت پذیرش حرف حق را چه کسی بیشتر دارد؟ چه کسی با تخیلات شوونیستی زندگی می کند؟ ... ؟؟؟
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 18:04
oghab - هلسينكي - فنلاند
Tourkan - کپنهاگ - دانمارک. دوست گرامی ایرانی هادرهمه نقاط دنیاپراکنده هستند .وانهم دلایل سیاسی و اجتمائی وحاکمیت ایران است .. ولی تورک ها چرا 20 میلیون واگر وارد اتحادیه اروپا میشدند شاید 70 میلیون.. افتخارکن که ایرانی هستی . فقط همین /
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 20:25
kitaro - تهران - ایران
یعنی از این همبستگی قومی ایران ادم لذت میبره!!
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 20:40
raha1984 - هامبورگ - المان
tourkan شما عزیز اول یاد بگیرد چطور ترکیه رو مینویسند بعد در موردش نطر بده ! در ضمن اگر فیلسوفهای یونانی انجا متولد شده اند انورشون بوده و اونموقع ترکیه ای وجود نداشته قدمت این کشور غصبی ۵۵۰ سال هست نه بیشتر شما اگر سری به اونجا بزنید این رو واضح میبیند که تمامی اثار باستانی یونانی و به زبان یونانی هست از ایاصوفیا که صلیبش رو کنده اند و به جاش الله گذاشته اند تا غیره ... خودشون به غیر از چند مسجد و کاخ که مال چندتا سلطانشون بوده چیزی ندارند
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 20:50
Tourkan - کپنهاگ - دانمارک
سلیپیهللو - کوالا لامپور - مالزی بچه جان آن مناطق را ما در جنگ ملازگرد با شکست دادن بیزانس فتح کردیم، هم آن طور که آتیلا اروپای شرقی‌ را فتح کرد، عثمانی(اوتمانی) شمال آفریقا و تمامی اروپای شرقی‌ تا وین را فتح کرد هم آن طور که گورکانیان هندوستان را فتح کرده بودند، هم آنند نادر شاه "ترک افشار"، آری ما از فرزندان فاتهانیم ولی‌ ترک‌ها از هزاران سال قبل از ساکنان این مناطق بوده اند
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 20:55
پیام آقا - خارلمن - سویان
خیلی دوست دارم منابع خبری دوستان تورک (نه آذری) را بخوانم و بدانم از کجا سرچشمه می گیرد. هرچند تا حدودی می دانم. اما این دو سه آی دی را که در این پیج ردیابی کنیم به یکی دو نفر هم نمی رسد. این ادعاهای نو را هم تازه می شنوم. خوشحالم که این دوستان در ادعاهای پوچ خود کمی آپدیت شدند و مثل سابق یک مطلب رو از یک سایت کپی و در میلیونها سایت دگر پیست نمی کنند. بهرحال منابع تاریخی معتبر و دانشگاهی دنیا یک کلمه از این گنده فرمایشی ها را تائید نمی کند. این ادعاها صرفا حاصل افکار پریشان یک عده منفعت طلب در آنسوی مرزهاست که عده کمتری را هم در داخل تحت تاثیر خود قرار داده است. اینها حتی رضاشاه را که اسم پرشیا را به ایران تغییر داد (که البته خود یک خبط تاریخی بود اما بحرمت دیگر اقوام حرفی نیست) تخطئه می کنند.در هر حال مطمئن باشید تعدادشان زیاد نیست و حتی در میان آذری ها هم جائی برای عرض اندام ندارند و تنها با موج سواری و مظلوم نمائی می خواهند از ضعف سیاسی و حکومتی دوران فعلی، سواستفاده کرده و بین دیگر اقوام تفرقه بیاندازند. خوشبختانه تا ایرانی واقعی زنده است، نخواهند توانست! والسلام
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 21:49
Tourkan - کپنهاگ - دانمارک
پیام آقا - خارلمن - سویان یک سر هم به فیس بوک بزن این چند ده هزار نفر آنجا هم در رابطه با مسابقهٔ فوتبال ایران و ازبکستان نظر دادند، شما دل‌ نگران نباشید کم هستند
‌چهارشنبه 24 آبان 1391 - 23:02
solidarity - ملبورن - استرالیا
Tourkan - کپنهاگ - دانمارک: ما بالاخره نفهمیدیم شما ترکیه‌ای هستی‌ یا ایرانی‌، لطفا اول تکلیف خودتو روشن کن، بعدش هم پناهنده هایی که مجبور به زندگی‌ در اونجا هستند و به سختی زندگی‌ میکنند مجبور هستند کار کنند و مخارج زندگی‌ را فراهم کنند بعد فکرش رو بکن وقتی‌ یک هفته کار کنی‌ با سختی و بعدش پولتو ندهند چه حالی‌ میشی‌. زیاد هم سخت نیست میتونی‌ امتحانش کنی‌!!!!!!!! بعدش هم ترک‌ها اگر یک شبه ۲۰۰ سال پیشرفت کنند هنوز فرهنگشون و پیشرفتشون به این جائی‌ که ایران هست نمیرسه، البته جدای حکومت!!! در ضمن منظورم از ترکها، آذری‌های دلاور کشور عزیزمان نیست!!
‌پنجشنبه 25 آبان 1391 - 01:27
پیام آقا - خارلمن - سویان
Tourkan - کپنهاگ - دانمارک: باشد، جوجه ها را در آخر پائیز خواهیم شمرد! مسئول نادانی ده هزار نفر (که گاها فقط در استادیومها در حال شکستن صندلی ها و فحاشی می بینیمشان) یا حتی یک میلیون نفر هم خودشان هستند. حتما صرف می کند که چنین باشند! در هر حال تعداد آنهائی هم که به جز جنگهای بقول شما فاتحانه (غارتگرانه و متجاوزانه!)مغولی برای کار به ایران آمدند در ابتدا حدود 1000 نفر بود که 1000 سال پیش به سمت دشتهای حاصلخیز آذرآبادگان (حتما این اسم هم از اول تورکی مغولی بوده!؟) که همیشه جزو پرجمعیت ترین استان ایران بوده رفته و آنجا چادر زدند. و طی این هزار سال نوادگان کسانی که هنوز ایرانی نشده اند، نشوند. پس می توانند دوباره به کشورهای مورد علاقه شان بازگردند! با احترام
‌پنجشنبه 25 آبان 1391 - 03:51
raha1984 - هامبورگ - المان
atybay ممنون از اینکه باعث شادی و نفریح جمع شدی با گفته های من دراوردیت ! از گفته های بی سند و بی ارزشت مشحصه با تخیلات شوونیستی زندگیت رو به سر میکنی و ابراز موجودیت !!
‌پنجشنبه 25 آبان 1391 - 07:42
ايران بدون اسلام - بودابست - مجارستان
درست در وسط استانبول بقایاى یک شهر کمشده هخامنشى وجود دارد . همین جواب براى هموطنان ترکى که بى جهت سنک ترکیه را به سینه مى زنند کافیست ، یا شاسین ایران با همه اقوامش
‌پنجشنبه 25 آبان 1391 - 09:39
a.ahooraei - کلن - آلمان
raha1984 - هامبورگ - المان/// اگه توجه کنید منم غیر از این نگفتم اما امروزه بحث ما نباید بر سر این ناچیز موارد باشد. شما نوشته های این عقاب را بخوانید ایشون از نظر من انسان مطلعی هستند و حتی آذری نمو یافته اما مسایل را جور دیگر می بیند که قابل ستایش است.
‌پنجشنبه 25 آبان 1391 - 10:49
Tourkan - کپنهاگ - دانمارک
آن چیز که عیان هست چه حاجت به بیان هست ، و در خانه اگر کس هست یک حرف هم بس هست
‌پنجشنبه 25 آبان 1391 - 14:28
azarbayjan-janim - تبریز - ایران
پیام آقا - خارلمن - سویان. توکه پیاز نخوردی چرا داری میسوزی - اگه به قول تو ما تعدادمون کمه و غیره با برگزاری یک رفراندوم در مورد استقلال آزربایجان چرا وحشت دارین
‌پنجشنبه 25 آبان 1391 - 17:00
Atabay2021 - خوی - ایران
جناب raha1984 - هامبورگ - المان صحبت از سند کردی همان کتاب مقدستان یعنی چاخان نامه فردوسی و از این که با شنیدن گوشه ای از حقایق تکان خوردی مسرتی حاصل شد .
‌پنجشنبه 25 آبان 1391 - 17:17
antikaselis - اصفهان - ایران
لااقل از غلامهای این حمام ها هم چیزی مینوشتی.غلامها پسربچه هایی بودند که ترک ها قبل از حمام کردن به آنها تجاوز میکردند.و چندرغازی به آنها میدادند.
‌پنجشنبه 25 آبان 1391 - 18:52
Tourkan - کپنهاگ - دانمارک
antikaselis - اصفهان - ایران, آن تجاوز و متلک گفتن فقط در ایران هست، مخصوصا در نجف آباد اصفهان تجاوز زیاد هست، ..
جمعه 26 آبان 1391 - 10:07
m.es.n - ابهر - ایران
توی ایران سی و پنج میلیون ترک زندگی میکنن از ترکمن های گلستان تا ترک های خراسان تا ترک های قشقایی که از فریدن و چادگان اصفهان تا فارس و بوشهر حضور دارند و از ترک های آزربایجانی که از آستار در استان گیلان تا ساوه در استان مرکزی تا کبودرآهنگ و رزن و بهار در همدان و البته آزربایجان شرقی و غربی و اردبیل و زنجان و قزوین . همه میدونند که چه مقدار از جمعیت تهران و کرج ترک هستند درسته تعدادی از ترک ها به قول ما مانقورد شده اند مثل امثال گوگوش ها اما اکثریت عاشق زبان مادریشان هستند و علاقه ای به فرهنگ افغانی و تاجیکی ندارند پس بیخود واسه ما پز تاریخ زمان بربریت هخامنشیان رو ندید قبل پهلوی هزار سال تو این مملکت حکومت کردیم و حتی تمام شعرهاتون رو هم تقدیم این پادشاهان ترک شده
جمعه 26 آبان 1391 - 12:19
PARVANE1 - برنموث - انگلستان
آخ باز هم که متأسفانه بعضیا مثل سّگ و گربه به جون هم افتادید. بابا بس کنید این حرفهارو. بس کنید.
یکشنبه 28 آبان 1391 - 00:37
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.