یک فرمانده سپاه: آمریکا خطوط قرمز ایران را رعایت کند

فرمانده هوافضای سپاه: قبلا هم به آمریکایی‌ها هشدار داده بودیم

به دنبال تایید گزارش‌های مربوط به حمله جت‌های جنگی ایران به یک پهپاد آمریکایی، یکی از فرمانده سپاه ایران گفته است که آمریکایی‌ها باید خطوط قرمز ایران را رعایت کنند و "در صورت تکرار این اقدام، باید منتظر برخورد شدیدتر باشند."

به گزارش خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا)، امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، گفت که به دلیل ورود پهپاد (هواپیمای بدون سرنشین) آمریکایی به محدوده سرزمینی ایران، جنگنده‌های ایرانی به سمتش شلیک کرده‌اند و "این شلیک، اخطار بود."

او به نیروهای آمریکایی هشدار داد: "اگر (به هشدار ایران) توجه نکنند، باید منتظر اقدامات شدیدتری هم باشند."

وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه، ۱۸ آبان، در اطلاعیه‌ای کلیک اعلام کرد که یک هفته پیش از آن، دو جنگنده ایرانی به یک هواپیمای بدون سرنشین غیرمسلح آمریکایی که در محدوده هوایی خلیج‌فارس بود، حمله کرده‌اند.

پنتاگون اعلام کرد که این هواپیما در آب‌های بین‌المللی و مشغول عملیات شناسایی عادی بوده است.

اما فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت که پهپاد آمریکایی "مشغول پرسه زدن برفراز جزیره خارک بود."

او اضافه کرد: استنباط ما این است که (این هواپیما) با اهداف نظامی مشغول جمع‌آوری اطلاعات از جزیره خارک و اطلاعات اقتصادی مربوط به مسائل نفتی و تردد نفتکش‌ها بود.

آقای حاجی‌زاده گفت: وظیفه داشتیم عکس‌العمل نشان دهیم.

او گفت که ایران دلیلی برای رسانه‌ای کردن این برخورد نداشت، ولی بعد از انتشار گزارش‌ها از سوی آمریکا، آن را تایید کرده است.

این فرمانده سپاه گفت که پیش از این هم وقایع مشابهی رخ داده و ایران به نیروهای آمریکایی اخطارهایی داده بود، "ولی توجهی نکردند، ما نیز اخطار شدیدتری به آنها دادیم."

اطلاعات جدیددر اطلاعیه هفته گذشته پنتاگون آمده بود که با وجود حمله جنگنده‌های ایرانی، به پهپاد آمریکایی صدمه‌ای نرسیده است.

آقای حاجی‌زاده گفت که اگر ایران قصد داشت این پهپاد را فرود بیاورد یا آن را مورد اصابت قرار دهد، "لاشه آن امروز در اختیار ما بود."

ایران آذر سال گذشته کلیک اعلام کرد که یک هواپیمای بدون سرنشین تجسسی آمریکایی را در مرزهای شرقی خود سرنگون کرده است.

مقامات نظامی ایران گفتند که این پهپاد را با خساراتی اندک در اختیار گرفته‌اند و فعالیت کارشناسان نظامی برای رمزگشایی و کسب اطلاعات بیشتر از آن ادامه دارد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ایران درباره آخرین وضعیت این پهپاد نیز گفته است که در سالگرد در اختیار گرفتن آن، اطلاعات جدیدی اعلام خواهد شد.

+64
رأی دهید
-57

abdolmalek - رامسر - ایران
مثل بز از آمریکا میترسید.پس اینقدر زر نزنید.درود بر ارتش ایالات متحده
دوشنبه 22 آبان 1391 - 08:35
shytoon - وادوز - لیچتن اشتین
خفه بابا ، خفه . تو خودت نقطه هم نیستی‌ چه برسه به خط قرمز تعیین کنی‌. ازگل، مثلا ادای آمریکای‌ها در میاره، اونها میگن خط قرمز ، این هم ز‌ر می‌زنه.مملکت به.... دادید، پدر مردم در آوردید، ول کن هم نیستید.
دوشنبه 22 آبان 1391 - 08:47
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
! مگر همین چند ماه پیش نبود فرمانده ارتش گفت که ناوگان آمریکا حق ورود به تنگه هرمز و خلیج فارس را ندارد و باید از ایران اجازه بگیرند. یاوه گویی و زر مفت زدن که کاری ندارد. مثلا خطوط قرمز شما را رعایت نکنند چه .. میخواهید بخورید؟! با چند تا سوخوی زمان جنگ دوم جهانی دنبال یک پهپاد آمریکایی غیر مسلح رفتید فکر کردید شیر شدید و هر غلط دیگری میتوانید بکنید. در جنگ فاو تمام نیروی دریایی ایران در مصاف با ناوهای آمریکا ظرف 2 ساعت نابود شود و تنها ناوهای باقیمانده (دو ناو) فرار کردند! 13 موشک کرم ابریشم مثلا مدرن به سمت ناوهای هواپیما بر آمریکایی شلیک کردید و همه را روی هوا زدند! حالا هی زر بزنید!
دوشنبه 22 آبان 1391 - 22:40
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.