سوپ تره‌فرنگی و سیب‌زمینی

سوپ تره فرنگی و سیب‌زمینی را در صورت تمایل به صورت پوره درآورده و میل کنید.

مواد لازم برای 8 نفر:
 
سیب‌زمینی کوچک: 18 عدد
 
آب مرغ: 6 پیمانه
 
تره فرنگی: 3 عدد؛ خرد شود
 
کره: سه قاشق غذاخوری
 
شیر: 2 پیمانه
 
نمک و فلفل به مقدار لازم
 
طرز تهیه:
 
• سیب‌زمینی‌ها را با مقداری آب بپزید. همزمان با پخته شدن سیب‌زمینی‌ها، تره‌فرنگی‌ها را درون تابه‌ای با مقداری کره تفت داده تا نرم شوند.
 
• وقتی سیب‌زمینی‌ها پخته شدند آن‌ها را پوست بکنید و تا هنوز داغ هستند به قطعات کوچک تقسیم کرده و درون قابلمه حاوی آب مرغ همراه با تره‌فرنگی‌ها بریزید. نمک و فلفل به آن اضافه کنید.
 
• ظرف حاوی سوپ را روی حرات کم قرار داده و بگذارید سوپ خوب بپزد.
 
• ظرف را از روی حرارت برداشته و به آن شیر اضافه کنید.
 
• سوپ را تا سرد نشده میل کنید.

+87
رأی دهید
-17

baran828 - تهران - ایران
با اینکه شیر و خامه تو سوپ دوست ندارم اما این سوپ خوشمزه دورهمی با بچه های قسمت آشپزی چند برابر خوشمزه خواهد بود ! شادان جان خسته نباشی عزیز! با زحمتای ما ؟!
جمعه 19 آبان 1391 - 13:15
Ghooloo - آبادان - ایران
فلورا جان، امروز بالاخره موفّق به درست کردن اون کوکوی لوبیا سبز که بهم یاد دادی شدم :)) خیلی‌ هم خوب شد، جات خیلی‌ خالی‌.. ولی‌ هر لقمه که میخوردم به یادت بودم..ازت خیلی‌ ممنونم. راستی‌ چند وقته خبری ازت نیست، دلمون واست تنگ شده عزیز، کجایی‌؟
جمعه 19 آبان 1391 - 14:13
ماه شب - تهران - ایران
آب مرغ و تره فرنگی خوشمزه است ولی از سیب زمینیش خوشم نیومد باید امتحان کرد شاید سیب زمینش هم خوب باشه
جمعه 19 آبان 1391 - 14:42
feminism - لندن - انگلستان
Ghooloo / قولو جان سرانجام اینجا پیدات کردم :) کجائی تو پسر !!! تو آسمونها دنبالت میگشتم توی سایت پیدات کردم :-) هزارو چهار صدو پنج تاو نصفی پیغوم برات فرستادم. چــرا کجا رفتی که جواب سر بالا هم نمیدی :)) دوست با معرفت و مهربونِ من یک سَـری به مرکز ارتباطاتی که با هم گپ میزدیم بزن ؛ پیامها رو دریافت میکنی. الان هم داشتم از اینجا رد میشدم گفتم دستور پخت این سوپ رو بردارم که مناسب همین روزهای سرده که چشمم به نوشته ات افتاد. شاد باشی با معرفت.
جمعه 19 آبان 1391 - 16:19
یار دبستانی - تورنتو - کانادا
پس باید خرید مرغ هم بهش اضافه کرد!
جمعه 19 آبان 1391 - 18:49
shadan shirin sokhan - هایدلبرگ - آلمان
baran828 - تهران - ایران. -- باران جان عزیز ، مثل همیشه ؛ باران محبت میباری !، خوشحالم که در جمع ما هستی‌ ، و به وجودت نیز افتخار می‌کنم !، پس همیشه باش تا باشیم !, فدای تو .
جمعه 19 آبان 1391 - 20:55
shadan shirin sokhan - هایدلبرگ - آلمان
( @ )-- جای فانوس جان و مستانه جان و رها جان و گلشب جان و آزادیخواه جان و جانهای دیگر هم اینجا خالیست !، خدا را شکر که ماه شب هم به جمع ما اضافه شده ، و از این پس شب‌هایمان نیز مهتابی است !!، بهتر از این نمیشه !، دوستدار همیشگی شما ؛ شادان شیرین سخن
جمعه 19 آبان 1391 - 21:10
*Fanoos* - ايران - ايران
baran828. آفرین باران جونم باهات موافقم فکر کنم شما هم سوپ رو با رب دوست داری اونم تندش آخ جون پس این سوپو مهمون شما باران جان افتادیم :). راستی باران جان من مقداری بلال خریدم تنهایی دلم نیومد بخورم گفتم پس چه بهتر کنار برو بچ های آشپز خانه آنهم در منزل شما بخورم که کیف بده .
جمعه 19 آبان 1391 - 21:13
*Fanoos* - ايران - ايران
shadan shirin sokhan شادان جان شما خیلی با محبت و پر از عشق و صفایی درود بر شما , راستی شادان جان یار دبستانی هم به جمع ما دوستان اضافه شدن و این را نیز بدانید چقدر شما دوست عزیز ما یعنی "ماه شب "رو خوب توصیف کردید کامنتهای زیبای شما واقعا خوندنیه و همچنان جذاب , شادان جان بهترین روز زندگی من جمع شدن دوستان عزیز در منزل شما بود چقدر خوش گذشت شما هم که حسابی به زحمت افتاده بودید در هر صورت برای من یک شب تاریخی و بیاد ماندنی بود . پاینده باشید
جمعه 19 آبان 1391 - 23:54
compatriot - تورنتو - کانادا
یار دبستانی - تورنتو - کانادا - نه‌ عزیز, آب مرغ، آب گوشت قرمز،.. تحت نام. chichen broth, beef broth تو فروشگاههای کانادا nofrills, price chopper, metro موجود است و یا میتونی قرصی مکعبی آنها را از همین فروشگاهها تهیه کنی‌.
شنبه 20 آبان 1391 - 04:18
coco - تورنتو - کانادا
خدا رحمتش کنه مادر شوهرِ عزیز و نازنینم را، من همیشه این سوپ را براشون میپختم، خیلی‌ خیلی‌ خوشمزه است، میتونید سیب زمینی‌ را پوست بگیرید در آب مرغ بپزید با تره فرنگی‌ِ تًف داده شده وقتی‌ همشون پختن تو مخلوط کن بریزید که پوره بشه یا با همزن برقی اونو تو قابلمه له‌ کنید و بعد خمه اضافه کنید بذرید چند قل بزنه.
شنبه 20 آبان 1391 - 06:32
baran10 - برونو‌ام این - اتریش
سینزمینی ۱۸ عدد: این یعنیچی؟ مگه کیلو گرم نداریم از یه گرم تا ۱۰۰۰ کیلرو می‌تونی بنویسی‌
شنبه 20 آبان 1391 - 07:30
baran828 - تهران - ایران
*Fanoos* - ایران - ایران,shadan shirin sokhan - هایدلبرگ - آلمان,Ghooloo - آبادان - ایران,یار دبستانی - تورنتو - کاناداfeminism - لندن - انگلستان,ماه شب - تهران - ایران ,رویان جونم و گلشب و مستانه ی عزیزم و هر کسی که اسمشو فراموش کردم کلبه ی درویشی ما قابل شمارو نداره :)صفا آوردین و عشق ببرین ...
شنبه 20 آبان 1391 - 09:10
Ghooloo - آبادان - ایران
baran828 - تهران - ایران. باران جان، لطف داری عزیز جان، کارت درسته. ولی‌ مطمئنی‌ که همه ما را در خانه خودت و زیر یک سقف میخوای عزیز؟ من فکر کنم کار به سیبیل مالی و نون بیار کباب ببر ختم نشه ها، احتمال داره حتی به گیس و گیس کشی‌، چک و چک کاری، حرکات رزمی و شاید تاکتیک‌های نظامی بکشه..از ما گفتن بود ؛-)
شنبه 20 آبان 1391 - 16:17
Ghooloo - آبادان - ایران
feminism / با عرض سلام خدمت دوست گرامی‌ خودم. چه عجب از این ورا عزیز جان! من هم چند بار برات پیام گذاشتم با مرام، ولی‌ خوب کم سعادت بودیم دیگه. من یک مدتی است که پاتوق تو آشپزخانه انداختم که چند نفر اینجا غذای دوستان را زیاد شور نکنند :-)) من و چه به آسمونها، روز زمین هم زوری هستم ؛) لطف داری عزیزم. من در خدمت شما هستم در بست..شما لب تر کن، تنهایی نه ؛-)
شنبه 20 آبان 1391 - 16:03
feminism - لندن - انگلستان
baran828 / هموطن نامت این شعر زیبا را بیاد من آورد >>> باز باران با ترانه ، با گوهر های فراوان می خورد بر بام خانه ، من به پشت شیشه تنها ایستاده : در گذرها رودها راه افتاده >> شاد و خُرم ، یک دوسه گنجشک پرگُو از هر دم می‌پرند این‌سو و آن‌سو می‌خورد بر شیشه و در مُشت و سیلی آسمان امروز دیگر نیست نیلی ، ، ، وای یادش خوش اون روزها >> باران جان با نامت ما را به کجا بردی !!!! ازت بابت دعوتی که کردی قدردانی میکنم. من مدتیست که نه در سایت بلکه در آشپزخونه سایت هم کمتر گذر میکنم و این بار هم فقط آمدم که قولو رو دستگیر کنم :)) خب عزیز شاد و سالم و تندرست باشید و خوراکهای سایت گوارای وجودتان گردد. شاد زی.
شنبه 20 آبان 1391 - 19:39
یار دبستانی - تورنتو - کانادا
baran828 - تهران - ایران قربان این همه صفا و محبت شما،امیدوارم لب تون خندان،دل‌ تان شاد و سفره تان رنگین باشد
شنبه 20 آبان 1391 - 19:48
یار دبستانی - تورنتو - کانادا
compatriot - تورنتو - کانادا خیلی‌ ممنون از راهنمأیی شما
شنبه 20 آبان 1391 - 19:50
feminism - لندن - انگلستان
Ghooloo / عزیز جان بسیار خوشحالم که بعد از مدتها بار دیگر دوست خوب و خوش مرام خودم را جـُــــستم :-) باور کن من خیلی کم به سایت میآم ، گفتم که الان هم اومدم تو رو دستگیر کنم :) به هر حال من هرگز دوستانِ باوفا و صادق چون خودت را از یاد نخواهم برد. راستی قولو جان دست پختت هم که بهترتر شده دیگه باید آستینامونو بالا بزنیم و خلاصه یک وضو بگیریم :-):-) مواظب خودت باش مهربون.
شنبه 20 آبان 1391 - 19:54
Ghooloo - آبادان - ایران
feminism / یادم آرد روز باران/گردش یک روز دیرین/خوب و شیرین/توی جنگل های گیلان/کودکی ده ساله بودم/شاد و خرم/نرم و نازک/چست و چابک.....بس گوارا بود باران/به چه زیبا بود باران/می شنیدم اندر این گوهر فشانی/رازهای جاودانی پند های آسمانی/بشنو از من کودک من/پیش چشم مرد فردا/زندگانی خواه تیره خواه روشن/هست زیبا هست زیبا هست زیبا! آخی واقعا یاد این شعر بخیر، من هم آن دوران تحصیل همیشه عاشق این شعر زیبا بودم..ممنون از یادآوری روزهای خاطره انگیز عزیزم
یکشنبه 21 آبان 1391 - 17:15
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.