رحیمی: برای انتقال نفت به مشتری‌ها کشتی نداریم

بامدادخبر – محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس‌جمهوری اسلامی، در جریان یک همایش علمی در تهران گفت که «موانع در مقابل کار‌ها بسیار زیاد است به گونه‌ای که ما هم‌اکنون متوقف مانده‌ایم».
 
به گزارش خبرگزاری فارس، آقای رحیمی با اشاره به تحریم‌های شدید مالی بر سیستم بانکی ایران اظهار داشت: «زمانی برای جابه‌جا کردن یک حواله بانکی تنها یک تلگرام و یک تلفن از طریق یک بانک در یک کشور همسایه کافی بود اما امروز ما مجبوریم تا به سراغ بانک‌های مختلف برای دور زدن تحریم‌ها برویم و حتی زمانی که بانکی که هیچ وابستگی به کشورهای غربی ندارد تلاش می‌کند تا کار ما را انجام دهد، تا مرز تهدید کردن وابستگان آن بانک نیز برای متوقف کردن کار پیش می‌روند.»
 
وی اضافه کرد: بخشی از فشار‌ها این است که حتی اگر مشتری هم برای نفت خودمان پیدا کنیم برای انتقال آن کشتی نیست. چرا که کشتی‌ها را تحریم کرده‌اند. اگر این کشتی بیمه نداشته باشد کار متوقف می‌ماند و بیمه هم که در دست خود آنان است. البته ما بیمه‌ای مشابه بیمه P&I راه انداخته‌ایم اما زمان می‌برد که این بیمه بتواند جان بگیرد.
 
معاون اول محمود احمدی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه یک برنامه ۶۰۰ صفحه‌ای از سوی دولت برای دور زدن تحریم‌ها ارایه شده گفت: «حتی ما اشخاصی را در دور‌ترین نقاط دنیا شناسایی کرده‌ایم تا بتوانیم با استفاده از آنان بعضی کار‌ها را انجام دهیم. پول جا‌به‌جا کنیم و کالا‌ها را تها‌تر کنیم. دشمن نیز دشمن گردن‌کلفتی است. یک غول بی‌شاخ و دم به نام آمریکا است و جالب است که به قدرتمندی ایران نیز اقرار کرده است.»
 
او افزود: «در آن نامه‌ای که آن آقا (اوباما) به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی فرستاده بود عملاً از ایران و آمریکا به عنوان دو قدرت بزرگ نام برده شد و نه اینکه تنها خود را تنها قدرت در جهان عنوان کند.»
 
رحیمی سپس با اشاره به توقیف دارایی‌های ایران در کانادا گفت: «ما سفارتخانه‌ها را تعطیل کرده‌ایم و هیچ ارتباطی نیز با یکدیگر نداریم اما آن‌ها اموال و ساختمان سفارت ما را توقیف کرده‌اند.»
 
وی با بیان اینکه عده‌ای در داخل کشور از به وجود آمدن چنین وضعیتی شاد شده‌اند، خطاب به افرادی که در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند گفت: «با دشمن شریک نشوید بلکه با دوست همراهی کنید و اجازه دهید کار‌ها روند منطقی خود را طی کند.»
 
معاون رییس دولت با مرتبط دانستن طرح سوال از احمدی‌نژاد در در مجلس شورای اسلامی با دشمنی‌های شخصی اظهار داشت: «شخصی که تا کنون من او را در عمر خود ندیده‌ام درخواست ملاقات با من را داشت. خوب وقت ما متعلق به مردم است. متعلق به کل کشور است. بعد همین شخص پای طرح سوال از رسیس‌جمهور را امضا کرده است، الان ما باید دست به دست هم دهیم و در مقابل فشارهای دشمن مقاومت کنیم.»
 
رحیمی در پایان با تاکید بر اینکه «مشکل ما در درون بیش از فشارهای بیرونی است» گفت که «انقلاب اسلامی از ابتدا با فشار تحریم‌ها روبرو بوده است و اگر در داخل فشار‌ها را مهار کنیم، تحریم‌ها را صد بار دور خواهیم زد».
 

+33
رأی دهید
-57

mehr47 - تهران - ایران
بابا یک کلام بگید ما کل مملکت را قهوه ای کردیم تموم شد رفت
‌پنجشنبه 18 آبان 1391 - 11:55
Sam-Antwerpen - آنتورپن - بلژیک
این اظهارات کاملا احمقانه هست. تحریم‌ها رو دور زدن یعنی‌ ورود به مرحلهٔ بعد که جنگ هست!. امیدوارم شما احمقا بالاخره دست از این لجاجت بردارید و با جامعه جهانی‌ همگام بشید نه اینکه همیشه در تقبل باشید و کشور ما رو مثل کشور `جزامی‌ها همیشه منزوی کنید. سیاستهای هچل هفت شما قرن‌ها کشور ما رو به عقب برده، چه از نظر اقتصادی چه از لحاظه فرهنگی. اگر اوباما توی نامه اش از ایران به عنوانه قدرت ن ام برده -، دلیلش قدرت ایران در به آشوب کشی‌ِ منطقه و فعالیت‌های ضد آمریکایی هست و نه اینکه ما قدرت اقتصادی هستیم!
‌پنجشنبه 18 آبان 1391 - 12:00
invisible kid - ریو دو ژانیرو - برزیل
ای درد و بلای دشمن بخور تو سر تو و رهبرت!
‌پنجشنبه 18 آبان 1391 - 12:51
karkas - اصفهان - ایران
فشارها از دخل رو مهار کنیم.................مرددمو مهار کنین.........باباتو مهار کن
‌پنجشنبه 18 آبان 1391 - 12:58
compatriot - تورنتو - کانادا
در آن نامه‌ای که آن آقا (اوباما) به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی فرستاده بود عملاً از ایران و آمریکا به عنوان دو قدرت بزرگ نام برده شد. خواسته خرتون کنه ابله.
‌پنجشنبه 18 آبان 1391 - 13:44
dara20 - تهران - ايران
از آقا امام زمان و امدادهای غیبی کمک بگیرید!!! رهبرتان که فرزانه است و معجزه هم میکند از علی‌ گدا بخواهید برایتان نفتکش معجزه کند.
‌پنجشنبه 18 آبان 1391 - 16:28
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
همه دوستان ایرانی گواه و شاهد هستند که این سران ابله حکومت فاشیستی اسلامی تا دیروز چه هارت و پورتی میکردند که غربیها به نفت ما نیاز دارند و به ما وابسته اند و نه رژیم ملاها به غرب وابسته است. حالا که باز به واقعیت تلخ ابله بودن خودشان رسیدند و تحریمهای نفتی و تجاری دمار از روزگار سران رژیم دارد در می آورد باز از رو نمی روند و حرفهای مفت میزنند. اگرچه مردم بیچاره ایران چوب ندانم کاری و سیاستهای احمقانه سران رژیم خصوصاً خامنه ای خبیث را میخورند و دچار مشکلات فراوانی شدند ولی باید نارضایتی و خشم و عصبانیت خودشان را به همین افراد بیخرد دولت متوجه کنند و از انان که مسئول این نابسامانیها هستند پاسخ بخواهند نه سرشان را توی لاک بکنند و به ریاضت اقتصادی تن دهند و صدایش در نیاید. تاثیر این تحریمها روی ایران فقط در مقطع کنونی نیست بلکه در دراز مدت اثرات تخریبی روی آینده ایران هم خواهد داشت. تجربه تاثیر ویران کننده تحریم غربیها را در عراق دوران صدام حسین را گویا بعضی ها فراموش کردند که عراق آنقدر ضعیف شده بود که حمله آمریکا برای عراقیها نجاتی بود. به مقاله .. ادامه
‌پنجشنبه 18 آبان 1391 - 16:27
kobalt - تهران - ایران
دوقدرت بزرگ یکی قدرت برتر یکی قدرت خرتر
‌پنجشنبه 18 آبان 1391 - 16:46
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
برای آگاهی بیشتر به اثرات ویرانگر تحریمها مقاله جالبی در سایت- اخبار روز- است با تیتر: تشدید تحریمها و اثرات ویرانگر آن بر مردم ایران. از محمد صفوی. تازه همین دیروز در سایت عصر ایران از سردار نقدی مزدور رژیم تیترش هست که گفته تحریمها نعمتی برای مردم ایران است و مارا به خودکفائی و غیر وابسته گی میرساند. از یکطرف ناله اینجوری اقای رحیمی و از طرف دیگر خالی بندی و شعار مفت سران نظامی حکومت ابلهان اسلامی. حرفهای خامنه ای یادتان رفته که تحریمها را یکروز نعمت الهی میداند و شانس بزرگ برای مردم ایران ولی در این اواخر گفت که تحریمها وحشیانه است و غیر انسانی و دیگر اراجیف طبق معمولش. حالا هم آب را بریزید آنجائی که دارد میسوزد ای سران ابله حکومت فاشیستی اسلامی و جانتان درآید که خشم مردم ایران را یواش یواش حس خواهید کرد و بترسید از آنروز که مردم به خیابانها بریزند و برای حق خود به جان شماها بیفتند. دیدید چه بلائی سر دیگر دیکتاتوها آورده شد که از مردم خود فاصله گرفته بودند و به مردم زور میگفتند. آنروز گویا نزدیک است که مردم ستم دیده ایران برپا خیزند و از مزدوران رژیم انتقام بگیرند!
‌پنجشنبه 18 آبان 1391 - 16:49
shadan shirin sokhan - هایدلبرگ - آلمان
(@)-- از آقا مهدی کاپرفیلد کمک بگیرید !!،، اگر نیامد کمکتون کنه ؛ چندتا بسیجی‌ بفرستید جمکران بروند ته چاه یقه‌ اش را بگیرند و از توی چاه بکشندش بیرون و بیاورند تا برایتان با یک حجی مجی لاترجی ، با یک چشم بهم زدن ۱۰ تا کشتی نفتی‌ پارک شده کنار ساحل برایتان بیاورد !!
‌پنجشنبه 18 آبان 1391 - 18:19
kobalt - تهران - ایران
حاج رحیمی راه های مختلفی وجود داره مثلا میتونی به مشتریا بگی خودشون پیت نفت دس بگیرن بیان دم شعبه نفت یا از گاری نفت استفاده کنی خودت ببری دم خونه شون تحویل بدی وپولشو نقد بگیری درسطح کلان هم میتونی نفت رو ول کنی تو دریا اونا خودشون میان جمع میکنن
‌پنجشنبه 18 آبان 1391 - 23:33
shadan shirin sokhan - هایدلبرگ - آلمان
( ? )-- نمیشه توی گالونهای ۲۰ لیتری بریزید, برادران بسیجی پیاده ببرند تحویل بدهند ؟؟!!
جمعه 19 آبان 1391 - 00:00
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.