لاریجانی:اگر منافع نظام ایجاب کند با آمریکا حتی در قعر جهنم مذاکره می‌کنیم

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: اگر منافع نظام ایجاب کند با آمریکا و حتی در قعر جهنم هم با همه مذاکره می کنیم.

                                               لاریجانی:اگر منافع نظام ایجاب کند با آمریکا حتی در قعر جهنم مذاکره می‌کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد لاریجانی امروز در چهل و چهارمین گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاهها که هم اکنون در دهکده ساحلی بندرانزلی در حال برگزاری است با بیان اینکه بصیرت در دانشگاهها به شدت مورد نیاز است به بصیرت سیاسی به عنوان یک نکته کلیدی برای جامعه علمی کشور اشاره کرد و گفت: منظورم از بصیرت چسباندن پوستر انتخابات ریاست جمهوری بر در و دیوار نیست. وقتی سایر کشورها فرزندانمان را به عنوان یک نخبه جذب می کنند دل آدم خون می شود، ما مخالف تحصیل فرزندانمان در خارج از کشورمان نیستیم.
 
وی گفت: در صورتی که فرزندان ما برای تحصیل علم به کشوری دیگر بروند و بعد برگردند هیچ مخالفتی وجود ندارد اما اگر آنها بروند و از مملکت خود کنده شوند، مصیبت بزرگی است. بصیرت سیاسی در اینجا بدین معناست که اگر فرزندان ما به کره مریخ هم برای تحصیل بروند باز هم به کشور خود برگردند.
 
رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادین در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ایجاد بصیرت سیاسی با تعهد محضری و به زور صورت نمی گیرد به سه رکن بصیرت سیاسی اشاره کرد و گفت: سهم وضعیت، شناخت وظیفه و تشکیل اراده ای که به اندازه نیاز برای انجام وظیفه قیام کنند سه رکن اصلی بصیرت سیاسی است.
 
به گفته لاریجانی بصیر کردن دانشجو یعنی مصلح کردن به تشخیص توانمندی اینکه در کجا قرار دارد.
 
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه فرزندان ما برای آگاه شدن به سایت های خبری سرکشی می کنند، گفت: فرزندان ما از وقتی که به دنیا می آیند با دکمه کامپیوتر آشنا می شوند. در دنیای امروز علیرغم دسترسی زیاد به اطلاعات نماها اما وضعیت شرایط از 50 سال قبل سخت تر است.
 
وی افزود: فرزندانمان نباید غرق در بهمن اطلاعات شوند بلکه لازم است بتوانند یک فرم وضعیتی را که نزدیک به واقعیت است، پیدا کنند.
 
لاریجانی همچنین ضمن اشاره به مذاکره ایران و آمریکا افزود: مذاکره با آمریکا تابو نیست که ممنوع باشد. اوایل انقلاب عده ای از دوستان اصلاح طلب که سوپررادیکالیسم بوده اند، مذاکره با آمریکا را تابو می دانستند اما انگار روح القدوس در آنان نازل شد و تبدیل به یک سوپرلیبرالیسم شدند.
 
وی گفت: زمان ریاست جمهوری آیت الله هاشمی، نقشه تعامل با آمریکا چیده شد ناگهان آقای مهاجرانی در مقاله ای نوشت که مذاکرات آمریکا کار خوبی است اما باید اعتراف کنیم که حریف آمریکا نمی شویم.
 
لاریجانی ادامه داد: اگر منافع نظام ایجاب کند با آمریکا و حتی در قعر جهنم هم با همه مذاکره می کنیم.
 
وی با بیان اینکه یکی از سیاسیونی است که از 33 سال گذشته تاکنون درباره مذاکره با آمریکا سخن گفته، اظهار داشت: البته استراتژی تعامل با دشمن را هم باید داشته باشیم.

+78
رأی دهید
-41

Sonixax - هامبورگ - آلمان
اگر منافع نظام ایجاب کند آغا جلوی نتانیاهو عربی هم میرقصه !
‌چهارشنبه 17 آبان 1391 - 13:45
من حرف حساب می زنم - تهران - ایران
خوشم میاد همتون به اوه اوه خوردن افتادید !!!!!!! حالا هی ساندیس خورها بیان ماله کشی کنند و دری وری بگن!!!!! در هر حال با انتخاب دوباره اوباما تنها راه مذاکره است والا ممکن است جنگی بر پا شود که تا جد و آباد این آخوندهای مفتخور عربزاده را از جا بکند !!!!!
‌چهارشنبه 17 آبان 1391 - 14:19
be_pa_khaste - هارلم - هلند
به امید خدا همون تو قهر جهنم همتونو شما و آمریکا رو ببینیم‌ای قربون اون دهان کثیفت
‌چهارشنبه 17 آبان 1391 - 14:33
دارچین - همدان - ایران
خواستم بگم برادران لاریجانی مثل سگ کاسه لیسی میکنن و برای آغا دم تکون میدن ولی باز دیدم شرافتی که در سگ هست در این سه نفر نیست.واللا اگه چیزی به نام شرف و حیا وجود داشته باشه، این سه تا برادر خوردن و قی کردن...
‌چهارشنبه 17 آبان 1391 - 14:43
MartinT - هایدلبرگ - آلمان
لاریجانی این طور بگه بهتره: اگر رفتن و به درک واصل شدن آخوندها حتمی باشه مذاکره علنی که سهل ،خودمون و خانواده‌ رو هم می‌فروشیم
‌چهارشنبه 17 آبان 1391 - 14:46
dara20 - تهران - ايران
شما اگر لازم باشه برای ماندن در قدرت و ادامه فساد و تباهی اسلامی دامن هم میپوشید و سرخاب سفید آب هم میمالید و برای جهانیان عربی میرقصید.
‌چهارشنبه 17 آبان 1391 - 14:56
wikiileaks - لندن - انگلستان
اگر منافع نظام ایجاد کند ، زنها و بچهامون رو هم به دنیا میفروشیم
‌چهارشنبه 17 آبان 1391 - 15:37
razmandeh - استکهلم - سوئد
منافع نظام نه !! منافع شخصی‌ بیت رهبری !! برای ماندن بر قدرت زن بچه و مادرت تان را هم میفروشید .
‌چهارشنبه 17 آبان 1391 - 15:51
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
آره شما آخوندا ها و آخوندزادها و آخوند پرورده ها برای منافع و حفظ نظام که روغن نون شماست حاضرید ..... بدید , مذاکره با آمریکا که چیزی نیست ننه ات را هم به رقص در مقابل کنگره آمریکا وادار میکنی.
‌چهارشنبه 17 آبان 1391 - 17:23
sourena.de - اشتوتگارت - آلمان
وقتی سد علی گدا شلوارش رو خیس کنه با آمریکا که هیچی، با گینه نو و بورکینافاسو هم مذاکره میکنیم تا مصرف پوشک ولی وقیح بالا نره. همانطور که خمینی جلاد جام زهر رو سر کشید و از تسخیر کربلا و بغداد و بیت المقدس و .. صرف نظر کرد!!!!
‌چهارشنبه 17 آبان 1391 - 17:55
paya55 - چیچست - ایران
جام زهر داره میاد....
‌چهارشنبه 17 آبان 1391 - 18:44
ekman - شیراز - ‫ایران
«افغانستان زیر بار زور نمیرود،مگر اینکه سنبه پر زور باشد»تا دیروز که هر کس از ارتباط و مذاکره با آمریکا صحبت میکرد،شاه سلطان حسین بود.حالا جناب نادرشاه هم دیده که سنبه پر زوره و اقتدار حکومتش در خطر است،حاضر است که به قعر جهنم هم برود .
‌چهارشنبه 17 آبان 1391 - 18:58
Caroline - تهران - ایران
خاک عالم بر سرتون
‌چهارشنبه 17 آبان 1391 - 19:00
rezgar - لینشوپینگ - سوئد
اقای لاهیجانی روشن کند منافع رژیم ایران را و اگر منافعشان این می باشد به توان اتمی بالا برسان و همینطور منافعشان پایمال کردن حق حقوق و ازادی مردم ایران است کور خواندند امریک تا جای که بتواند مانع این گونه منافع رژیم ایران میباشد.
‌چهارشنبه 17 آبان 1391 - 19:16
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
شما هر جا دیدید صحبت از نظام هست، جاش رو با خامنه ای عوض کنید! نظام اسم مستعار خامنه ایه!!
‌چهارشنبه 17 آبان 1391 - 19:53
parviz1 - کترینگ - انگلستان
اینها ملا زاده هستن و ملا زاده‌ها برای بقای خودشون زن و دخترشون را هم میفوشن . اینها نه وطن دارن و نه عرق به وطن میدونن چی هست و نه شرافت و نه بویی از انسانیت بردن .ملا زادگان همه چیزشان فقط پول هست و بس.
‌چهارشنبه 17 آبان 1391 - 19:59
kobalt - تهران - ایران
مستر لاری جونی وخاندان محترم بدینوسیله از جنابعالی دعوت میشود برای انجام مذاکرات و پذیرایی با قیر داغ وگرز آتشین ازساعت 6 صبح فردا تا ابد به قعر جهنم تشریف بیاورید .
‌چهارشنبه 17 آبان 1391 - 20:10
Armin3000 - لندن - انگلستان
اقا این منافع نظام چیه از کدوم نظام حرف میزنی؟ یه مشت دزد و قارت گر ؟ یا قاتل جوونای مردم شما چیتون نظم داره مجلستون که یه مشت مفنگی یا نمیان یا اگر میان خواب هستند؟ مشخص کنید منافتون چی نظامتون کجاست اقا کمدی بازی نکنید با یه مشت دیوانه طرفیم نظام چیه؟
‌چهارشنبه 17 آبان 1391 - 20:57
اواره وطن - نیکوزیا - قبرس
ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh lala!ساندیس خورا بیان تو! هورااااااااااااااااااااا لالالا
‌چهارشنبه 17 آبان 1391 - 21:00
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
من چند دهه است که دارم میگم و بازهم میگم، اینا خانه فساد و مشروب فروشی و فاحشه خانه و همه را آزاد می کنند اما مردم را آزاد نمی گذارند و به این ملت حکومت می کنند تا زمانی که این ملت از خواب غفلت بیدار بشه. حالا شما بگید اینا فردا و پس فردا رفتنی اند، من میگم نه! مگه غرب چی میخواد از اینها؟ باها شون همکاری می کنند اما با ملت روی یه سفره نشستن را تاب تحمل ندارند.
‌چهارشنبه 17 آبان 1391 - 21:21
PARVANE1 - برنموث - انگلستان
حمید ۴۱۱ خیلی‌ جالب (گًل) گفتی‌.
‌پنجشنبه 18 آبان 1391 - 00:03
1k adame sadegh - تورنتو - کانادا
چه عجب برای یک بار هم که شده واقعیت را گفتی‌. من فکر کنم که حتی آفت الله خامنه‌ای اگر نظام در خطر باشه ناموس خود را هم گروه میگذارد و همچنین مزدورانش امسال تو پست فطرت و ۳ برادرت.
‌پنجشنبه 18 آبان 1391 - 00:49
compatriot - تورنتو - کانادا
بس که پستید. هنرتون این بود که ایران را ویران کنید که کردید تخم نجسها.
‌پنجشنبه 18 آبان 1391 - 02:29
Saeeddar - دالاس - امریکا
حالم از این نظام کثیف اسلامی بهم می خوره
‌پنجشنبه 18 آبان 1391 - 04:19
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.