هشت زن زندانی مطابق قوانین بین‌المللی آزار جنسی دیده‌اند

هشت زن زندانی سیاسی که از هفته گذشته در اعتصاب غذا به سر می‌برند، روز یک‌شنبه ۱۴ آبان در دیدار با خانواده‌های خود تصریح کرده‌اند که از سوی زندانبانان زن مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند.
 

می‌گویند مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند. ۸ تن از زنان زندانی سیاسی در اوین، روز سه شنبه ۹ آبان، ۳۰ اکتبر با ورود اعلام‌نشده و ناگهانی ماموران زندان روبرو شدند، تمامی وسایلشان بازرسی شد و تمامی دستگاه‌های MP3 Player آنها که بر اساس آئین‌نامه زندانها مجاز است، ضبط شد.
 
اما موضوع به همنیجا خاتمه نیافت، ماموران زندان به بازرسی بدنی زندانیان پرداختند و به این نیز قانع نشدند. از زنان زندانی خواستند تا کاملا برهنه شوند، بنشینند و دستگاه جنسی خود را در معرض بازدید زندانبانان قرار دهند.
 
این معاینه داخلی نیز اما تنها محدود به معاینه نماند و با آزار و توهین همراه شد. خانواده‌های این زندانیان که روز یک‌شنبه ۱۴ آبان با آنها ملاقات داشته‌اند، به نقل از آنان تصریح می‌کنند که این زنان مورد آزار جنسی از سوی زندانبانان زن قرار گرفته‌اند.
 
این ۸ زن زندانی در اعتراض به هتک حرمت انجام‌شده از روز سه شنبه ۹ آبان، ۳۰ اکتبر دست به اعتصاب غذا زده‌اند. این زندانیان همچنین در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان زندان‌های ایران نوشته‌اند: «چیزی که قابل گذشت نیست رفتار وحشیانه بعضی از ماموران در بازرسی بدنی است که دور از شان و مصداق بارز تعرض و هتک حرمت به شمار می‌آید و قلم از بیان صریح آن شرم دارد. باتوجه به انواع دوربین‌های امنیتی و سختگیری در رفت و آمد‌ها و نقل و انتقال وسایل و غیره و با توجه به وجود ابزار الکترونیکی مناسب که می‌توانست برای بازرسی بدنی بکار رود و یا دست کم محترمانه باشد بر ما معلوم نیست که چرا چنین رفتار توهین آمیزی صورت گرفته است».
 
زنان زندانی اعتصاب کننده همچنین خواهان عذرخواهی مقامات زندان و تعهد آنان به عدم تکرار چنین مواردی شده‌اند.
 

«زنان زندانی مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند»
 


شادی صدر می‌گوید بر اساس قوانین بین‌المللی هر عملی که حریم شخصی فرد را بشکند و او را مورد اذیت و هتک حرمت قرار دهد، آزار جنسی است


 
یکی از اعضای خانواده زنان زندانی به دویچه‌وله گفت که روز یک‌شنبه ۱۴ آبان با آنها دیدار داشته‌اند و در این دیدار زندانیان تاکید کرده‌اند که مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند.
 
شادی صدر حقوقدان و مدیر سازمان عدالت برای ایران تاکید می‌کند که اتفاقی که روز سه‌شنبه برای این زندانیان افتاده، مصداق بارز آزار جنسی است. او می‌گوید: «مقررات بین‌المللی بسیار دقیقی در تعریف آزار جنسی به مثابه شکنجه وجود دارد و آن طوری که از گفته‌های زندانیان سیاسی زن که دیروز توانسته‌اند با خانواده‌هاشان ملاقات کنند برمی‌آید این است که عملی که اتفاق افتاده مصداق بارز آزار جنسی بوده و تنها و تنها به دلیل آزار و اذیت و توهین و تحقیر این زندانیان و افزایش فشار روی آن‌ها انجام شده است».

خانم صدر تصریح می‌کند که زن بودن زندان‌بانان نمی‌تواند دلیلی بر این باشد که آزار جنسی انجام نشده. او می‌گوید: «اساساً این طور نیست که آزار جنسی حتماً باید از سوی یک مرد به یک زن اعمال شود. هر عملی که حریم شخصی یک فرد را بشکند و باعث شود که فرد به لحاظ جنسی مورد آزار و هتک حرمت قرار گیرد، این عمل یک نوع آزار جنسی‌ست. مهم این نیست که این عمل را یک شخص انجام می‌دهد یا حتی با وسیله‌ای انجام می‌شود. مهم این نیست که انجام دهنده این عمل مرد است یا زن. همان طور که ما می‌دانیم مثلاً در مورد پرونده‌های مربوط به آزار جنسی مردان فاعلان آزار جنسی مردان در زندان‌ها مردان هستند. بنابراین همجنس بودن شخصی که این کار را انجام داده چیزی از قبح آن عمل نکاسته و چیزی از آزار دهنده بودن آن کم نمی‌کند».


 
«بازدید بدنی زندانی در زمان محکومیت خلاف قانون است»


 
براساس آیین نامه اجرایی سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی، بازرسی بدنی تنها در زمان ورود و خروج زندانی از زندان به منظور جلوگیری از ورود یا خروج اشیای ممنوعه مجاز است. براساس همین قوانین، مسئولان زندان می توانند محل زندگی، لوازم و اشیای محکومان را بازرسی کنند اما این قوانین حق بازرسی بدنی زندانیان را جز در زمان ورود و خروج از زندان به آنها نداده است.
 
شادی صدر دراین باره می‌گوید: «حتی مطابق قوانین داخلی جمهوری اسلامی زندانبانان و نگهبانان اجازه بازدید بدنی کامل زندانی را ندارند، جز در هنگامی که از زندان خارج می‌شود و یا می‌خواهد وارد زندان شود. ما می‌دانیم که زندانیان سیاسی زن در بند قرنطینه ماهها و برخی از آن‌ها سالهاست که زندانی هستند و هیچ گونه ارتباط مستقیمی با دنیای بیرون ندارند و در حال گذراندن مدت محکومیت خودشان هستند. بنابراین اساساً به لحاظ حقوقی حتی حقوق داخلی چنین عملی خلاق قانون بوده و باید تحت پیگرد کیفری قرار گیرد».


 
اتهام جنسی به نسرین ستوده و آزار جنسی زندانیان زن

 نسرین ستوده وکیل زندانی ۱۶ روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد. وی از سوی رسانه وابسته به صدا و سیما مورد اتهام جنسی قرار گرفته است

سایت باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی روز نهم آبان ماه گزارشی منتشر کرد با عنوان «پشت پرده قصد هیأت اروپا برای دیدار با نسرین ستوده چه بود».
 
در این مطلب، اتهامات اخلاقی به نسرین ستوده وارد شده و اقدامات شغلی و حقوقی او در دفاع از متهمان به عنوان پیشینه سوء قضایی مطرح شده است.
 
شادی صدر انتشار این مطلب و آزار جنسی زندانیان زن را در یک راستا ارزیابی کرده و می‌گوید: «من فکر می‌کنم که هر دو این‌ها را می‌شود در یک چارچوب جا داد و آن این است که به نظر می‌رسد مقامات می‌خواهند از طریق دست زدن به آزارهای جنسی و همین طور انتشار این نوع مطالب موهن، زندانیان سیاسی زن و فعالان سیاسی و فعالان حقوق بشر زن را بی‌اعتبار و چهره‌ی آنان را پیش افکارعمومی مخدوش کنند. به همین دلیل من فکر می‌کنم که همه‌ی ما باید بسیار نسبت به این موضوع هوشیار باشیم و عکس‌العمل نشان دهیم. وگرنه خطر این وجود دارد که حقوق این زندانیان بیشتر و بیشتر از سوی مقامات نقض شود، بدون این که هیچ واکنش و اعتراض درخوری داشته باشد».
 
شادی صدر معتقد است با توجه به مجموع وقایع روی داده، دور تازه‌ای از سرکوب زندانیان سیاسی زن در حال وقوع است و فعالان حقوق بشر نباید اجازه دهند این سرکوب در سکوت و بی تفاوتی اتفاق بیفتد.
 

+106
رأی دهید
-591

fdsa60 - تهران - ایران
من نمیدونم چرا این زنهای زندان بان شناسایی نمیشوند تا در بیرون از زندان مردم آنها را مورد عنایت قرار بدهند؟؟؟؟
دوشنبه 15 آبان 1391 - 22:11
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
اینها زن هاشون هم آشغال و وحشی و معیوب العقل و دارای افکاز کثیف زیرشکمی هستند. حالا هی نگید زنهای اینها بدبختند و در چنگ این مذهبیون اسیرند. اینها از بیخ و بنیاد کثیفند.البته خوب از طرف شوهرهای بیمار خود که بیماریهای روحی جنسی دارند مورد آزار و اذیت قرار می گیرند و میان زندانیان بیچاره را اذیت می کنند.
دوشنبه 15 آبان 1391 - 22:25
az mast ke bar mast ! - سر د - نر و ژ
کدوم یکی‌ از شما " وجودشو " داره یک دقیقه خودشو جای این قهرمان‌های ملی‌ بذاره ؟ همهٔ ماها که ناموس داریم، می‌تونستیم جای شوهر یا برادر یا پدر این زندانیها باشیم ! ! !
دوشنبه 15 آبان 1391 - 22:28
setareh70 - تهران - ایران
باید مبارزه با ستم و بیداد را از این شیر زنان سرزمینم بیاموزم.....
دوشنبه 15 آبان 1391 - 22:28
babak be - بروکسل - بلژیک
کمونیستهای سابق . چپها . مجاهدین . روزی هزار بار برای شاه ایران خدا بیامرز بگویند . شاید خدا از سر تقصیر آنها و ملت ناسپاس بگذرد و ما را به زودی از شر آخوند خلاص کند .
دوشنبه 15 آبان 1391 - 22:42
همایون خدای صبر - اسلو - نروژ
ای لعن و نفرین بر شمایی که به این کار وحشیانه ی این نامردا و خونخوارها دگمه ی مثبت رو زدین . لعنت بر شما . نفرین فرزندان مظلوم این مظلومان و شیر زنان ایرانی بر شما باد
دوشنبه 15 آبان 1391 - 22:38
jhanatan - تهران - ایران
عزیزان لطفا علیرغم تاسف انکیز بودن این مسئله مثبت دهید که در صدر باشد.
دوشنبه 15 آبان 1391 - 22:46
Caroline - تهران - ایران
فائزه هاشمى رو نمیبرن اونجا!!!!
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 00:05
geteven - انگلستان - انگلستان
آهسته بیا آهسته برو که گربه شاخت نزنه.
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 00:28
atosa-salavati - خمین - ایران
فقط این هشت زن آدمند؟ هزارن زن و دخترى که خود سوزى میکند چى قتل هاى ناموسى و خشونت هاى دهشتناک.. که قریب به اتفاق هیچ رابطه اى به رژیم ندارند بلکه فرهنگى است که از تاریخ باستان یدک میکشند
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 00:43
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
رژیم ضد انسانی اسلامی ملاها پایبند هیچ اصول حقوق بشر جهانی نیست و بارها بخاطر زیر پا گذاشتن حقوق بشر در ایران محکوم و سرزنش شده و ککش هم نمی گزد و آزار جنسی به زندانیان سیاسی را هم برطبق دستورات شرع اسلامی توجیه میکند و سران رژیم بارها چنین شیوه های اذیت و آزار جنسی و روانی زندانیان سیاسی را تاکید و تایید هم کردند و میکنند. اسلام دین مردم آزاری است و الفبا و دستورات شکنجه را اختراع و رونق بخشیده. ننگشان باد این دست پرورده های عربهای مسلمان شکنجه گر که بوئی از انسانیت نبردند و فرزندان عدالتخواه ایران را به زندان کشیدند و آزارشان میدهند. باشد که روز انتقام مردم ایران از شما جرثومه های اسلامی فساد و تباهی برسد و به سزای اعمالتان برسید. ما فعالان حقوق بشر چنین اقدامات پست غیر انسانی رژیم فاشیستی ملاها را محکوم میکنیم و از سازمانهای حقوق بشر هم خواهان کمک و رسیدگی به اوضاع این شیر زنان ایرانی هستیم! درود بر همه آنهایی که راه مقاومت و عدالتخواهی در مقابل رژیم اسلامی ضد ایرانی و ضد انسانی را برگزیدند. مزدوران رژیم با این اذیت و آزارها چهره واقعی اسلام کثیف خود را نشان دادند و میدهند!
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 00:45
Caroline - تهران - ایران
 کیست آخوند، آن که کُشتن این زمان کارش بُوَد؛ . و ارمغانِ او به مردم رنج و آزارش بُوَد. او فقیه و قاضی‌ی شرع و سیاست پیشه‌یی‌ست . که فریب مردمان آغازه‌ی کارش بُوَد. پس، چو بر مردم حکومت یافت، حُکم‌ افزارها . جوخه‌ی اعدام و کُند و چوبه‌ی دارش بُوَد. بد همه آیین و دین و راه و شیوه‌ و رای او، . کژ همه اندیشه و گفتار و کردارش بُوَد. هر کجا و یرانه‌یی، این شوم شب‌خوان بوم‌ او؛ . هرکجا گوری‌ست، این لشخواره کفتارش بُوَد. وین به قرنی که پیام‌اش دانش و آزادی است. بشنود ایرانی، ار گوشی به هشدارش بُوَد. شرم بادا بر سپاهِ پاسداران، شرم باد: . تا که خرتر نوکرِ آخوند سردارش بُوَد. نیز بادا شرم بر ارتش، هزاران بار و بیش: . تا که دقیانوسی آخوندی سپهدارش بُوَد! . ای جوانانِ وطن! بایاست در خون جوششی، . خیزشی، کاری، شعاری، کارزاری، کوششی .
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 00:01
parviz1 - کترینگ - انگلستان
گدا علی‌ خیلی‌ وقت هست عمامه را گذشته اون بالا. مرتیکه...آنقدر تو این انگلهای رژیم مثل کرم لول خورده که درهمه کارهشون باید انگل بودن را به نمایش بزارن تا ملت فراموش نکنن که ملا و مزدوران چه موجودات کثیف و تفون آوری هستن ،ملت خوب میدانند که تمام مزدوران انگل و کرم هستن و گدا علی‌ هم اون وسط با این انگلها همچنین در حل لول خوردن پس نیازی به نمایش نیست .......
دوشنبه 15 آبان 1391 - 23:03
mehrbaran22 - هال - انگلستان
پستی هم حدی داره اینا تازه چیزایه که می‌شه گفت.وای از نگفته ها.
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 01:03
mehrbaran22 - هال - انگلستان
کارولاین -تهران - ایران بازم از شعر قشنگت ممنون
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 01:07
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
Caroline- تهران - ایران- بازهم آفرین و مرسی و زدی به خال! از چند تا شعرهای قبلی ات برداشتم این است که سبک شعر گویی ات مثل شاعر میهن پرست ما فردوسی بزرگ است و استعداد حماسه سرائی را داری یا اشتباه میکنم که فکر میکنم تحت تاثیر سبک شعری فردوسی هستی؟ خلاصه ببینیم در این تاریخ که ارتجاع ننگ و سیاه اسلامی مرز و بوم ایران را فرا گرفته آیا شاعری از مام وطن برای برگرداندن حیثیت ایرانیها به سرزمین آریائیشان دوباره زاده میشود یا شاید هم شده که ما خبر نداریم؟ خلاقیت و نبوغ شعری ات قابل تحسین است خصوصاً که در جهت افشای دشمنان ایران است که با دین واپس مانده اسلامی شان قسم به نابودی ایران خوردند. به آلمانی تلفظ اسمت کارولینه است و برای دختران و قشنگ! اگرچه خلاقیت و هنر شعر گوئی زن و مرد نمیشناسد! آروزی آثار بیشتری را داریم و بی نصیبمان نساز! ممنون!
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 01:51
paksan - آمریکا - آمریکا
من که این خبر رو روی فیس بوکم کپی کردم چرا ؟ چون معلومه بسیجی ها نمی خوان این خبر صدر اخبار باشه و دارن با منفی دادن حذفش می کنند و متاسفانه مدیریت سایت هم توجهی نداره و کم کم باید از این سایت خداحافظی کرد .
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 01:55
greentree - تهران - ایران
اگه گروهی از مردم ۴ تا شکنجه‌گر مرد را به قتل برسانند‌ دیگه بقیه حساب دستشون میاد ،بیشتر شکنجه‌گر‌های این رژیم شیطانی اسلامی آزادانه در تهران یا تبریز زندگی‌ میکنند و مردم هم تا به حال اونها را مجازات نکردند
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 02:09
1k adame sadegh - تورنتو - کانادا
مگر نشنیدید که آفت الله خامنه‌ای چه گفت اختلافات را علنی نکنید. یعنی‌ بمیرید ولی‌ صداتون در نیاد.
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 02:19
greentree - تهران - ایران
تاریخ بعد‌ها خواهد نوشت که چه طور زن‌های ایران با حکومت جعل جور فساد اسلامی مبارزه کردند و ایران را نجات دادند ،،حکومت اوباش‌های اسلامی یکی‌ از سیاه‌ترین دوران تاریخی‌ ایرانه ،این وطن فروش‌های اسلامی تمامی‌ ایران را به لجن کشیدند از دانشگاه گرفته تا حقوق بشر
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 02:24
David-bash - ژاپن - ژاپن
دنیای وحش
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 02:52
perser68 - فلوریدا - امریکا
carolineتهران ایران. caroline جان،فائزه کماندوی کوسه پدر رو نمیبرن اونجا چون میدونن دو روزه همه جاش درد میگیره و نفسش بند میاد و قلبش می‌شکنه و باید برای انتقالش به بیمارستان کلی‌ هزینه کنن!!!
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 03:15
mns - مورگن هيل - امريكا
atosa-salavati - خمین - ایران/ اگر حرفی واسه گفتن نداری چرت و پرت هم ننویس.
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 03:43
sascha - سن هوزه - امريكا
واقعا که مغزم هنگ کرد ....... خدایا خودت کمک‌شون کن .... چندش آور خیلی‌ .... انسان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بد به حیوان میگن نجس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 03:46
perspolisi - سیدنی - استرالیا
آتوسا‌صلواتی - خمین - ایران. تو باز اومدی اینجا نظر از رو معده دادی. از وقتی‌ این انقلبت ایران رو به کثافت کشید از این اتفاقهای که گفتی‌ تو ایران می‌‌افته، قبلان اسید پاشی و تجاوز معنی‌ نداشت. این از برکات اسلامی ناب محمدیه. برو ساندیسو بزن گرم شد حیفه
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 03:57
naderan - یوتوبوری - سوید
زمانه عوض شد شما مردها خجالت نگشید این زنها دارن مبارزه میکنن .این بانوهای بزرگ.قهمیدن دیگر مردها مرد نیستن خودشان دست بکار شدن خاک بر سر بنام مرد دارن زندگی.میکنن و شب راحت میخوابند . من این بانوهای ایران را ستایش میکنم.
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 04:26
پیام آقا - خارلمن - سویان
تاریخ این یکی دو دهه اخیر نشون داده که هروقت آمریکا یا انگلیس یک اولتیماتومی جدی به آخوندها داده اند اینها بنوعی سریع عقب نشسته اند هرچند به ظاهر و برای مصرف داخلی هارت و پورتشان گوش خلایق را کر می کند. اما در این مورد این دو کشور تا هزارسال دیگر هم کاری نمی کنند چون براشون منافع خود و مردمشون مهمه. پس باید خود مردم دست بکار شن. بقول دوستمون fdsa60 با تعقیب مزدوران از درب زندانها و شکنجه گاهها تا خانه هایشان، باید آنها را یکی یکی شناسائی و پاکسازی کرد. تا دیگر احساس امنیت از بودن با رژیم نکنند و مابقی دلارها را به چمدان زده، جیم شوند!
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 05:15
hana257 - تهران - ایران
هرزه تر از زنانی که در دستگاه سپاه و بسیج و پلیس و ...هست وجود ندارد. دلم میخواد روزی برسه که با این زنان رفتاری بشه که بعد از شکست المان با زنان نازی شد.
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 07:46
danial nabi - استكهلم - سوئد
شانس آوردید که زندان آمریکا نیستید وگرنه روزی ۵ بار فقط غرق مصنوعی میشدید، دیگر شکنجه‌ها بماند، راستی‌ این آزار جنسی‌ زن با زن جدید است گویا، از خود در آوردی، ‌ام پ۳ مرا گرفتند یعنی‌ مرا شکنجه کردند، وای.......چه قدر شکنجه..
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 07:47
Artosh - تهران - ایران
دوستانی که مثبت دادن. احتمالاْ این رفتار را برای خواهر و مادر و ناموس خودشون هم میپسندن..!!! ننگ بر این دستگاه قضایی کثیف و جنایتکار...
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 07:49
مهرتابان - تهران - ایران
نمیدونم باید چه اتفاقی بیفته تا ما ملت بلند شیم و از هم حمایت کنیم.
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 08:20
درود بر آزادی - کایزرسلاترن - آلمان
من فکر میکنم به این جور مطالب علیرغم اینکه وجود انسان رو آزار میده باید مثبت داد تا به بالا بره و همه ببینند. مرگ بر رژیم کثافت اسلامی ...
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 07:28
shompeet - شیراز - ایران
خاک بر سر ما که لایق یک مشت ملای قرون وسطایی هستیم.
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 08:47
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
atosa-salavati - خمین----- پانترک ... تو فکر کردی ایران باستان شبیه وطنت مغولستان در زمان چنگیز بود؟؟؟؟؟ آقای پوتاتیس؟؟ که پندم داده بودی که با این موجود ناپاک باید مهربان بود!! دقت میکنی‌ از روزیکه به این تارنما آمده فقط لجن پراکنی به تاریخ ایران؟؟؟؟؟!!!!!
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 09:47
مهرتابان - تهران - ایران
نمیدونم باید چه اتفاقی بیفته تا ما ملت بلند شیم و از هم حمایت کنیم.
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 10:20
Tabesh - شفیلد - انگلیس
من متوجه نمیشم خبر به این داغی رو چرا منفی میدین. میدونم خبر دردناکه و خوشحال کننده نیست. ولی مهمه به گوش همه برسه. پس چرا گرمش نمیکنین. مگه توجه نمیکنین اخبار داغ بالاترین میزان مثبت و دارن. من نمیتونم بفهم چرا حضور محمدرضا گلزار در کنسرت گوگوش مهمه اما اینکه در زندانهای ایران چی میگزره نیست؟ چرا مسئولین سایت راهنمایی نمیکنین
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 09:58
ghafas - مشهد - ایران
dsa60 - تهران - ایران. آفرین بر شما بهترین راه همینه ...و البته اینها از طرف فو بین الملل مورد تقیب باشن
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 10:00
prince of darkness - دبی - امارات
کثافت کاریهای رژیم کثیف ایران و روافض صفوی مشرک رو لطفا به اسلام ناب محمدی ربط ندین ....این اشغالها بویی از انسانیت نبردن...در هیچ دین و مذهبی این اعمال جایز نیست..اینها لا مذهب و بی اعتقاد هستند که خود را در قالب اسلام به ملت ایران تحمیل کردن...لعنت خدا و ملایکه و جمیع جن و انس بر سردمداران کنونی ایران باد
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 08:41
amirlopez31 - برن - سوییس
ایران باستان که همش افتخاره هر چی بدبختی مال این ٣٣ ساله که اسلام برامون هدیه آورده لعنت به هر چی آخوند که خود بیسوادشون از پوچ بودن این دین با خبرن
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 10:12
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
دوستان عزیزی که از مثبت دادند ناراحت هستند مثبت یا منفی برای نشان دادن میزان ناراحتی یا خوشنودی کاربر نیست برای نشان دادن اهمیت خبر است لطفا به خبرهایی که در مورد جنایات رژیم است هر چند دردناک هم که باشند مثبت بدهید که خبر در سطر نخست اخبار قرار بگیرد و همه از آن با خبر بشوند با منفی دادند خبر را حذف میکنید در واقع کمک غیر مستقیم به خائنین و جنایتکاران میکنید.
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 17:33
Zolf Ali - دبی - امارات
Fdsa60 تهران. عزیزم این خواهران بسیجی با اون سبیلهای کلفتشون که از مردها خشن ترند در بچگی مورد عنایت اخوندهای بی همه چیز قرار گرفتن که الان اینا اینقدر وحشی و عقده ای بار اومدن!!!!
‌چهارشنبه 17 آبان 1391 - 07:31
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.