تاکید مجدد وزیر بهداشت ایران: پارازیت ارتباطی با افزایش سقط جنین ندارد

وزیر بهداشت تاکنون بارها عنوان کرده که پارازیت تاثیری بر سلامت و افزایش سقط جنین در ایران ندارد

در پی انتشار گزارش‌هایی در خصوص افزایش سقط جنین به دلیل پارازیت‌ها در ایران، مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت ایران با تکذیب این اخبار و آمار گفت: "این که برخی می‌گویند پارازیت ها منجر به افزایش سقط جنین می‌شوند صحت ندارد‌.‌"

خانم دستجردی که پیشتر نیز بر بی‌تاثیر بودن پارازیت روی سقط جنین تاکید کرده بود، امروز در گفت و گو با خبرگزاری کار ایران(ایلنا) تاکید کرد: "نه تنها من به عنوان سخنگوی وزارت بهداشت بلکه همه حوزه‌های کارشناسی معتقد هستند که پارازیت‌ها هیچ تاثیری بر سلامت مردم ندارد.‌"
وزیر بهداشت اخیرا نیز گفته بود که اگر درباره پارازیت حرف می‌زند به این دلیل است که تحقیق بر این موضوع انجام شده و نتیجه آن را اعلام می‌کند.

او اخبار مربوط به ارتباط پارازیت و سلامت را شایعاتی دانست که از "خارج کشور برنامه‌ریزی شده و برخی نادانسته در داخل بلندگوی آنها شده‌اند."

این در حالی است که در اواسط مهرماه دکتر ابوطالب صارمی، رییس مرکز تحقیقات سلولی صارم اعلام کرد که "طبق آمار مراجعان به بیمارستان فوق تخصصی صارمی، طی دو سال اخیر، آمار سقط جنین غیرعمدی ۳.۵ درصد و آمار بارداری خارج از رحم حدود ۲ درصد افزایش یافته است."

به گفته این پزشک، تشعشعات در اطراف محیط زندگی نظیر آلودگی‌های صوتی یا پارازیت‌‌ها می‌توانند روی سیستم اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک بدن و به ویژه روی لوله‌های رحمی تاثیر منفی گذاشته و سبب حرکت‌های نامنظم دودی لوله‌‌ها برای انتقال جنین به داخل رحم شود.

رسول خضری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم پیشتر در گفت و گو با یکی از روزنامه‌ها در ایران گفت: "نه تنها پارازیت‌ها سیستم سلامت حیوانات را به مخاطره می‌اندازد، بلکه با سلامت انسان هم درگیر است" و "اینکه پارازیت‌ها بر سلامت عموم تاثیرات سوء به همراه دارد، انکارشدنی نیست و کسی نمی‌تواند آن را رد کند چراکه این موضوع با دلایل علمی همراه است."

در حالی که برخی مقامات و از جمله وزیر بهداشت بارها تاکید کرده‌اند که پارازیت‌ها ارتباطی با سقط جنین و سلامت افراد ندارد، تیر ماه امسال، معصومه ابتکار، دبیر کمیته محیط زیست شورای شهر تهران، با ابراز نگرانی از تاثیرات ارسال پارازیت امواج ماهواره، تاکید کرد که این امواج بر سلامتی انسان و سلول‌های بدن تاثیر می‌گذارند و سرمنشاء بسیاری از عوارض و بیماری‌ها هستند.

در همین حال رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر مضر بودن امواج عنوان کرد که پخش پارازیت ربطی به این وزارتخانه ندارد و این وزراتخانه به طور جدی پیگیر منشاء این پارازیت هاست.

برخی از متخصصان معتقدند که امواج الکترومغناطیسی که مردم آن را حس نمی‌کنند، عوارض متعددی روی آنان داشته و سردرد، بی‌حوصلگی، عصبانیت، بی‌قراری و افسردگی به همراه می‌آورند. همچنین این تشعشع‌‌ها می‌توانند، موجب "اختلال در سیستم ایمنی بدن" شود.

+30
رأی دهید
-59

vahid_ - گلاسگو - انگلستان
از سر و صورتت معلوم هست سقط جنین به چی ارتباط داره
دوشنبه 15 آبان 1391 - 18:19
fekreazad - گتنبرگ - سوئد
احمق پس چرا برای مایکرو ویو در میزارن؟
دوشنبه 15 آبان 1391 - 18:22
parviz1 - کترینگ - انگلستان
خانم وزیرررررررررررررر.لطفا خودتونو ناراحت نکنید .تو این رژیم اسهال آنقدر جنایتها شده که کسی‌ بفکر جنین نیست .این رژیم از پیر و جوان مرد زن دختر پسر آنقدر کشته که در تمام تاریخ ایران هچکسی اینقدر ایرانی‌ نکشته بود.
دوشنبه 15 آبان 1391 - 18:22
vabaye akhondi - ایران - ایران
... حیا کن .. یعنی‌ تو دکتری ناسلامتی تو اون دانشنامت پنهان کاری به چه قیمتی؟از کی‌ دفاع میکنی‌ ؟
دوشنبه 15 آبان 1391 - 18:11
be_pa_khaste - هارلم - هلند
حیف که سایت اجازه نمیده وگرنه یه جواب در خور شنت وسعت می‌نوشتم .
دوشنبه 15 آبان 1391 - 18:45
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
زشت کثیف
دوشنبه 15 آبان 1391 - 19:08
greentree - تهران - ایران
اینم حرفی‌ از فاطی کماندو با مدرک جعلی پولی‌ دکترا و مدرک اصلی‌ سیکل یا دیپلم ردی ،،وقتی یه اوباش اسلامی را بکنند وزیر دیگه بهتر از این نمی‌شه ،،این خانم نه تحصیلات عالی‌ داره نه چیزی از سلامتی‌ می‌فهمه
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 02:21
kabootar - لاهور - پاکستان
حالا پارازیت کیلویی چنده؟
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 04:35
mahoor110 - تهران - ایران
این آمار برای بیمارستان خصوصی صارمه در حالی که در واقعیت اوضاع خیلی خرابتره شاید به راحتی یک سوم از بارداری ها به سقط منتتهی میشه مراکز سونو گرافی پر شده از زنانی که در دو ماه اول سقط داشتند
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 04:52
طالب حق - تهران - ایران
ایشالا خودت سقط شی . آخه بدبختی جنین هم نیستی ، جلبکی
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 07:01
eddy59 - مونیخ - آلمان
اه اه حالم بهم خورد این وزیر بهداشته ایران؟خودش باعث سقط جنین میشه ..... خدایا خودت به مردم رحم کن.
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 08:26
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
قیافه شبیه افکارش مثل نقاشی امامش‌ در موزه ی لوور!!!!
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 09:51
massoudoslo - اسلو - نروژ
هاااا بعله ... راست میگه پارازیت که رو جنین سقط شده تاثیر نمیزاره !!!! اصلا هیچی رو آدم مرده تاثیر نمیزاره !!! تازه خود این خانوم رو بزارن جلوی تششعات اتمی هم هیچیش نمیشه بسکه پوست کلفت و پررو هستند و دروغ و چاپلوسی شده هست و نیست این خانوم و (زیر )!
‌سه شنبه 16 آبان 1391 - 16:53
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.