فرانسوا اولاند با ملک عبدالله درباره سوریه و ایران گفت وگو کرد

گزارش ها حاکی است که  فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه، و ملک عبدالله،  پادشاه  عربستان  روز یکشنبه ۱۴ آبانماه  در جده  درباره  ایران و بحران سوریه مذاکره کرده اند.  فرانسوا اولاند پس از این دیدار  گفت، پاریس از تشکیل دولت انتقالی توسط مخالفان بشار اسد حمایت می کند.  وی همچنین جاه طلبی هسته ای ایران را «تهدیدی» برای منطقه دانست.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، روماین نادال، یک سخنگوی فرانسوا اولاند، گفته است: «رییس جمهور فرانسه در دیدار با ملک عبدالله در خصوص صلح خاورمیانه، برنامه هسته ای ایران، بحران سوریه و روابط بین دوکشور مذاکره کرد.»
 
طبق این گزارش، فرانسوا اولاند پس از دیدار با ملک عبدالله در یک کنفرانس خبری گفت: فرانسه از تشکیل دولت انتقالی توسط مخالفان استقبال می کند،‌ تشکیل چنین دولتی مشروعیت کامل داشته و باعث حصول اطمینان از انتقال دمکراتیک قدرت سیاسی در سوریه خواهد شد.
 
رییس جمهوری فرانسه همچنین بر ضرورت تجدید نظر در ساختار تشکیلات مخالفان حکومت بشار اسد تاکید کرده است.
 
این در حالی است که گروه های مخالف بشار اسد، رییس جمهوری سوریه دردوحه پایتخت  قطرتشکیل جلسه داده اند تا در خصوص تشکیل یک جبهه واحد مذاکره کنند. قرار است آنها درباره تغییر در ساختار  شورای ملی سوریه که مهم‌ترین گروه مخالف در تبعید بشمار می‌رود، گفت گو کنند.
 
اخیرا آمریکا از ساختار این شورا انتقاد کرده است. هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر گفته بود، شورای ملی سوریه جریان هایی را  که در داخل سوریه در حال مبارزه با حکومت بشار اسد هستند،نمایندگی نمی کند.
 
در همین حال رییس جمهوری فرانسه در پاسخ به پرسشی در خصوص کمک های نظامی به مخالفان حکومت بشار اسد، گفته است چنین اقدامی منوط به تشکیل دولت انتقالی است.
 
فرانسوا اولاند همچنین گفته است که دیدگاه  فرانسه و عربستان در قبال بحران سوریه به یکدیگر بسیار نزدیک است.
 
فعالان سوری می گویند، ازآغاز نا آرامی ها در سوریه از ماه مارس سال ۲۰۱۱ تاکنون دست کم ۳۶ هزار نفر در این کشور کشته شده اند.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند در این کنفرانس خبری در خصوص برنامه هسته ای ایران نیز گفت: خواست ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای«تهدیدی» برای کل  منطقه و جهان است.
 
وی همچنین گفته است فرانسه و عربستان در خصوص تشدید تحریم های علیه ایران برای توقف برنامه هسته ای این کشور توافق دارند.  
 
کشورهای غربی ایران را متهم می کنند که در صدد دستیابی به تکنولوژی ساخت سلاح های هسته ای است. ایران با رد این اتهام می گوید، برنامه هسته ایش صلح آمیز و برای تولید انرژی است.

+36
رأی دهید
-33

bavar88 - آمستردام - هلند
بعد از مملی شاه، صدام، قذافی و مبارک حالا نوبت شاه عربستان است که اول خوب بچاپند و بعد مثل مور ملخ بریزند سرش و کشور را از نمای دیگر تاراج کنند و دست آخر بگن که این شاه دیکتاتور بود....هه‌هه این سیاست نخ نما اروپا اییها و حماقت طرفدارانش به حقوق بشر ما را کشته.. کمی‌ بخندیم ..هه‌هه‌هه
دوشنبه 15 آبان 1391 - 11:26
bardia.kaviani - زوریخ - سوییس
فرانسه همیشه دنبال اب گل الوده که ماهی بگیره
دوشنبه 15 آبان 1391 - 12:42
bardia.kaviani - زوریخ - سوییس
همین فرانسه بود که خمینی دجال رو برای بهمن 57 اماده کردند لعنت به شما
دوشنبه 15 آبان 1391 - 12:47
Kamran631 - لیون - فرانسه
bavar88 - آمستردام - هلند - سید علی‌ گدا سگ دست، ولی‌ وقیح رو یادت نره، اونهم تو صف افتادن وایستاده !!
دوشنبه 15 آبان 1391 - 13:07
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.