کاهش یک و نیم میلیونی گردشگر آمستردام در صورت ممنوعیت فروش ماریجوانا

بامدادخبر – آمستردام به عنوان شهری که به آزادی خرید و فروش مواد مخدر شهره است، مدتی است با قوانین دست و پا گیری در این خصوص روبرو شده است.
 
دولت هلند چندی پیش ورود جهانگردان را به کافی‌شاپ‌های آمستردام که از مراکز اصلی فروش ماری جوانا است، ممنوع اعلام کرد.
 
اما شهردار آمستردام به تازگی در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های چپ‌گرای این کشور، تاکید کرده است که توریست‌ها همچنان می‌توانند به کافی‌شاپ‌های این شهر دسترسی داشته باشند.
 
به گزارش یورونیوز، یکی از مسوولان انجمن کافی‌شاپهای آمستردام با اشاره به روشن نبودن این قوانین، این تصمیم شهردار را کاملا طبیعی دانسته است.
 
او می‌افزاید: «اگر خارجی‌ها نباشند، ۹۰ درصد درآمدم را از دست خواهم داد.»
 
بنابر گزارش‌ها، از هفت میلیون جهانگردی که سالانه از آمستردام بازدید می‌کنند، یک و نیم میلیون تن از آن‌ها برای خرید ماریجوانا به کافی‌شاپ‌های این شهر مراجعه می‌کنند.

+87
رأی دهید
-69

Iran man azad - آلمیره - هلند
بهتر کاشکی کلا ممنوع کنن چیه وقتی میری تو خیابونهای آمستردام فقط بوی بده ماریجوانا میاد امیدوارم اینطور بشه .
شنبه 13 آبان 1391 - 23:30
Wikiileaks - لندن - انگلستان
علف رو بزنی‌ بعد بری رد لایت ... چه حالی‌ میده
شنبه 13 آبان 1391 - 23:52
pull.over - دوحه - قطر
اگه دست من همه ی مواد مخدر های جهان رو نابود میکردم.
یکشنبه 14 آبان 1391 - 00:34
reza.dk - شاهین شهر - دانمارک
تو کپنهاگ هم یک پارک است آزاد حشیش میفروشن کلی‌ هم توریست میره،من هم رفتم ولی‌ اجازه عکس گرفتن رو نداشتم،ظاهرا تو اروپا هلند و دانمارک این طوری است.
یکشنبه 14 آبان 1391 - 01:14
poriyaye_vali - دوحه - قطر
بنگی ها منفی زدند((((((((
یکشنبه 14 آبان 1391 - 01:19
payamak - منچستر - انگلستان
میدانستید هلند آمار کمترین معتادن در سطح دنیا رو داره هر چی‌ رو آزاد کنی‌ مردم کمتر می‌رن طرفش،درست مثل حجابه اجباری ،همه مردا رو دسپرت کرده
یکشنبه 14 آبان 1391 - 04:17
oghab - هلسينكي - فنلاند
اصلا مید انستید..گیاه حشیش درمناطق گرم رویده میشه .خوب بله / ولی چرادراروپا وامریکا مشروبات الکلی ازاد هست .بااینکه به مراتب زیان بارتراز ماریجونا می باشد .... اگرقراره مستی و عشقی باشه .هیچ چی حای یک سیگاری مزار قرمز رانمیگیره ..چیییییی
یکشنبه 14 آبان 1391 - 17:51
ba ham bashim - آذربایجان - ایران
آخی, چقدر دل آدم کباب میشه برای این هلندیها (و بقیه برادرهای اروپاییشان) که تا دیروز کشورهای آفریقا و آسیا را غارت میکردند, یک آپارتاید یادگاری از خودشان در آفریقای جنوبی بجا گذاشتند و حالا هم با جلب توریستهای ماری جوآنایی شبها شکمشان را سیر میکنند و روزها هم کلاهشان را قاضی میکنند و کسانی را که برای نجات کشورشان از دسیسۀ اروپا-آمریکا و خطر تجزیه دست به مبارزه زدند محاکمه و زندانی میکنند.
یکشنبه 14 آبان 1391 - 22:06
gara bag - ریس ویک - هلند
اصلا تو که معنی آپارتاید را نمیدونی‌ چرا به زبان میاوری؟ همان تاید دیگه‌ها برای شستن لباس....... آقای محترم اورزاشو داشتن که که رفتن غارت کردن و به مردم و کشورشن آوردند. حالا مثل ایران باشه خوبه هر چی‌ داره میده به عربها و به تروریستها. مردم خودش داره از گرسنگی میمیره ولی‌ پول میره لبنان،سوریه. تا با پاسپورت ایرانی‌ تا سردرود هم نمیتوانی‌ بروی و باز اینکه ایرانی‌ هستیم به ما هم پاسپورت خودشان را میدهند. آیا ایران به افغانیها پاسپورت ایرانی‌ میدهد؟ آیا حقوق برابری را شنیدی؟ اینجا همه مثل هم زندگی‌ میکنند همه همهچی را میتونند بخرند و داشته باشند.از ماشین گرفته تا اسباب بازی بچه. آیا بچه‌های ایرانی‌ همه چی‌ دارند؟ از عهده یک زلزله ۶ ریشتری نیامد. مردم حتا چادر هم ندارند. حالا تو داری از اپارتیلیت حرف میزانی‌.
دوشنبه 15 آبان 1391 - 00:42
ba ham bashim - آذربایجان - ایران
منظور تریبونال هاگ است( Hag Tribunal)!
یکشنبه 14 آبان 1391 - 23:52
saman sepehr - لوییزیانا - آمریکا
اینجایی هم که من هستم خیلی‌ها میکشند .متعجبم اصلا تیپ و قیافه‌هاشون مثل حشیشی‌های ایران افت نمیکنه. همگی‌ سر و مر و گنده. فقط بوی گند ماری جوانا میدن و البته چشمان سرخ.احتمالا بخاطر کیفیت خوب؟!!! موادشون است.
دوشنبه 15 آبان 1391 - 09:18
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.