اعتراض ژاپن به رفتار سرباز آمریکایی

ماه گذشته هم دو دریانورد آمریکایی در اوکیناوا به اتهام تجاوز به یک زن ژاپنی دستگیر شدند

ژاپن رسما به خاطر آنچه "سوء رفتار" یکی از ارتشیان آمریکایی خوانده شده به سفیر آمریکا در این کشور اعتراض کرده است. ژاپن می‌گوید یک سرباز آمریکایی در شهر اوکیناوا نوجوانی سیزده ساله را کتک زده است.

به گفته گزارشگران محلی این آمریکایی به آپارتمانی در طبقه بالای یک مشروب فروشی رفته و پس از ضرب و جرح نوجوان ژاپنی دیده شده که از پنجره ساختمان به بیرون افتاده و به بیمارستان منتقل شده است.
به گزارش خبرگزاری ژاپنی کیدو، وزارت خارجه ژاپن رسما اعتراض خود را به جان راس سفیر آمریکا ابلاغ کرده است.

این اتفاق در حالی روی می دهد که نظامیان آمریکایی مستقر در ژاپن در پی اتهام های تجاوز جنسی اخیر، باید پیش از غروب آفتاب به پایگاه های خود باز گردند.

آمریکا حدود ۲۶ هزار نیروی نظامی در اوکیناوا دارد و به همین خاطر جرایم گزارش شده توسط سربازان آمریکایی در این شهر ژاپن همواره محل تنش میان توکیو و واشنگتن بوده است.

'ورود به ملک خصوصی'گزارشگران محلی می گویند نظامی آمریکایی پس از ورود به اتاق، نوجوان ۱۳ساله ژاپنی او را مورد ضرب و جرح قرار داده است.

جان راس، سفیر آمریکا در ژاپن به خبرگزاری ها گفته است: "اجازه دهید کاملا شفاف بگویم که من از بابت این اتفاق بسیار عصبانی شدم. در حقیقت واژه عصبانی بیانگر تمام آنچه اکنون احساس می کنم نیست." پلیس در حال رسیدگی به جزئیات این رویداد است که طی آن نظامی آمریکایی به ورود غیر قانونی به یک ملک خصوصی، تخریب اموال و ضرب و جرح متهم است.

آقای راس اضافه کرده است که این فرد اکنون در یک بیمارستان نظامی آمریکایی بستری است اما پلیس ژاپن خواستار تحویل شده است.

واکنش مقام های ژاپنی به این رویداد خشمگین گزارش شده و کویچیرو جیمبا، وزیر خارجه ژاپن آن را "غیرقابل اغماض" توصیف کرده است.

ماه گذشته هم دو دریانورد آمریکایی در اوکیناوا به اتهام تجاوز به یک زن ژاپنی دستگیر شدند.

در سال ۱۹۹۵ تجاوز سه نظامی آمریکایی به یک دختر ۱۲ ساله ژاپنی به جنجالی بزرگ انجامید که در پی آن آمریکا ناچار به کاهش تعداد سربازان خود در اوکیناوا شد. با این وجود، هنوز یک سوم از نظامیان آمریکایی مستقر در ژاپن در شهر اوکیناوا حضور دارند.

دولت آمریکا اعلام کرده که قصد دارد بسیاری از سربازان خود را از اوکیناوا به جزیره ای در شمال ژاپن منتقل کند.

+35
رأی دهید
-79

pull.over - دوحه - قطر
وحشی ان دیگه! حالا فکرش رو بکنید یک مشت آدم از مخ تعطیل فکر میکنند میگن آمریکا حمله کنه به ایران و ما رو آزاد کنه! ذره ای شعور و فهم خوبه ها!! شما که میگی آمریکا حمله کنه راضی هستی فردا به کس و کار خودت این وحشی ها حمله کنند و هر غلطی دلشون خواست بکنن؟ البته این گزارش ها ذره ای از جنایات این سگ های تربیت شده ی وحشی است که منتشر میشود!! هیچ کسی بیشتر از خودی دل سوز تو نیست! غریبه عاشق چشم و ابروی تو نیست! اگه بود همین عربستان سعودی! مگه اونجا نقض حقوق بشر نمیشه؟! ولی چرا مدافعان حقوق بشر خفه خون گرفتن؟! آهان! چون هم پیمان آدم میتونه پاچه از پای آدم در بیاره! به کسی ربطی نداره:-)
شنبه 13 آبان 1391 - 12:58
skyskysky - ایران - ایران
مگه جان ادامها با هم فرق می‌کنه ؟ مگه غربیها ادعای تمدن نمیکنن اینها میخوان برای کشور ما آزادی بیارن ؟؟؟؟
شنبه 13 آبان 1391 - 15:15
parvaz2012 - کوالا لامپور - مالزی
سربازهای امریکایی تو ژاپن برای چه کاری هستند؟؟؟؟
شنبه 13 آبان 1391 - 16:23
antikaselis - اصفهان - ایران
pull.over - دوحه - قطر دوست عزیز من همین قضیه را قبلا در همین سایت مطرح کردم که متاسفانه جوابم این بود : " ناموس ایرانی باید افتخارش باشد که سربازان خوشتیپ امریکایی بهش خدمت کنند." و در جایی دیگر آرزوی مو بلوند شدن بچه های ایرانی را داشتند.
شنبه 13 آبان 1391 - 20:08
jirjir - لاس وگاس - امریکا
باز یک خبر مربوط به امریکا امد نوچه های سیدعلی گدا شروع کردن به قیل قال اگر این امریکایی ها تو ژاپن وبا غریبه ها این کارارو میکنن شما نوچه های ولایت که تو مملکت خودتون وبا هموطنای خودتون این کارهای کثیف رو انجام میدین
شنبه 13 آبان 1391 - 21:55
Iran e azad - هورتن - نروژ
واقعا باید میان مردم یک کشور بود تا به نوع رفتار آنها پی‌ برد. ژاپنی‌ها مردمی بی‌ نهایت مودب و قانون گرا هستند. واسه چنین مردمی این یک فاجعه حساب میشه،اما واسه بعضی‌‌ها که تو کشوری که زندگی‌ میکنند،ده‌ها قتل و جنایت هر روز گزارش میشه این نوع اعتراض‌ها و واکنش به آن بسیار تلخ و عجیب حساب میشه. کشور بزرگ آمریکا هم با این کار جنایت کار محسوب نمیشه! اگر توان علمی‌ و نظامی آمریکا دست دیگران چون ملاها بود،کلاغ‌ها هم باید چادر نماز سفید سر میکردن!!!
شنبه 13 آبان 1391 - 23:21
sarah1 - نیویورک - امریکا
jirjir - لاس وگاس - امریکا. damet garm
یکشنبه 14 آبان 1391 - 01:30
danial nabi - استكهلم - سوئد
گور بابای هر چی‌ آمریکایی، همشون را باید سر برید و ریخت تو چاه مستراح.
یکشنبه 14 آبان 1391 - 11:36
اینترنت ندیده - کرمان - ایران
شما فکری به حال مغزهای کپک زده جوانان ایران کنید بابا هرس و جوش ژاپن و افغانستان و عراق و .. نزنید
یکشنبه 14 آبان 1391 - 12:20
ba ham bashim - آذربایجان - ایران
کاپیتولاسیون! یعنی نظامی آمریکایی با مصونیت دیپلماتیک = سربازهای ما به زن و بچه تان میتواند تجاوز کند و کسی حق تنبیه و محاکمۀ او را ندارد.
یکشنبه 14 آبان 1391 - 22:48
ba ham bashim - آذربایجان - ایران
کاپیتولاسیون و همچنین حق توحش امتیازهایی بود که به ترتیب امریکا و اروپاییها+آمریکا تا قبل از انقلاب در ایران خودمان از آن برخوردار بودند.
یکشنبه 14 آبان 1391 - 23:34
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.