چهار بازداشتی مسیحی در اهواز به یک سال حبس محکوم شدند

کشیش فرهاد و همسرش شهناز

گزارش ها حاکی است فرهاد سبکروح کشیش کلیسای جماعت ربانی اهواز، و همسرش شهناز جیزان و دو تن دیگر از خادمین کلیسای اهواز به نام های ناصر ضامن دزفولی و داود علیجانی از سوی دادگاه انقلاب اهواز به یک سال حبس محکوم شده اند.
 
سایت محبت نیوز که اخبار مسیحیان ایران را پیگیری می کند، پیشتر گزارش داده بود دادگاه چهار تن از نوکیشان مسیحی در ۲۴ مهر ماه ۱۳۹۱، ۱۵ اکتبر ۲۰۱۲ در محل شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی دادگستری شهرستان اهواز برگزار شده است.
 
دادگاه انقلاب، اتهام این چهار تن از اعضا کلیسای جماعت ربانی اهواز را ، «گرایش به آئین مسیحیت ، دعوت از افراد مسلمان به تغییر دین، و همچنین فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق ترویج مسیحیت تبشیری» دانسته است.
 
فرهاد سبکروح کشیش کلیسای جماعت ربانی اهواز، و همسرش شهناز جیزان و دو تن دیگر از خادمین کلیسای اهواز به نام های ناصر ضامن دزفولی و داود علیجانی چهار نفری هستند که در دی ماه ۱۳۹۰ توسط ماموران امنیتی اهواز بازداشت شدند.
 
به گزارش محبت نیوز، در جریان دادگاه، قاضی پرونده هریک از متهمان یاد شده را به استناد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی «مجرم» دانسته و هر کدام این افراد را به یکسال حبس تعزیزی محکوم کرده است.
 
گزارش شده که این حکم در مرحله بدوی صادر شده و در صورت اعتراض متهمان، حکم برای تجدید نظر به دادگاه ارجاع خواهد شد.
 
گزارش ها حاکی است گروهی از نمایندگان مسیحی پارلمان انگلیس، پس از تحقیقات چند ماهه درباره وضعیت آزار و اذیت مسیحیان ایرانی، یافته‌های خود را طی مراسمی روز دوشنبه، ۲۹ اکتبر، هشتم آبان ماه منتشر کردند. گزارش این گروه، طی برنامه‌ای با شرکت برخی از نمایندگان پارلمان انگلیس، فعالان حقوق بشر، و نمایندگانی از کلیساها و سازمان های مسیحی ایرانی ارائه شد.
 
منصور برجی، یکی از رهبران کلیسای ایرانیان لندن در ای میلی به رادیو فردا، گفت که در گزارش منتشر شده، آزار و جفای مسیحیان ایرانی «از وخیم‌ترین نوع» خود توصیف شده است. بنا بر این سند، مسیحیان انجیلی با تهدید دایمی به بازداشت، آزار و پرداخت وثیقه‌های سنگین و ناعادلانه روبرو هستند.
 
همچنین گفته شده که احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران نیز با شرکت در این برنامه نیز با حاضران گفت وگو کرده است.
 
در گزارش گروه پارلمانی از دولت بریتانیا، پارلمان اروپا، سازمان ملل و نهادهای دیگر خواسته شده تا دولت ایران را نسبت به اجرای تعهدات قانونی خود برای احترام به حقوق اقلیت های دینی و مسیحیان مسئول بشناسند.

+47
رأی دهید
-131

karkas - اصفهان - ایران
حوزه علمیه لانه دایناسور روگردانی ایرانیان از آعین تازی رو مدیون شما فسیلان ماقبل تاریخ میدانم
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 23:04
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
خدایا ترا شکر می‌کنم که " اسلام" با حماقتِ خود هر روز خود را " رسوا تر " می‌کند! اصلا نیزی به مبارزه با این دینِ شیطانی نیست! اینها به طورِ خود کار نشان داده اند که اسلام دشمنِ آزادی و انسانیت است! حالا جالب است که پول نیز میدهند به عدّهٔ‌ای لاتِ فحاش و هتاک که بیان اینجا بگن " ما مسلمان نیستیم ولی‌ اینها که بازداشت شدند دزد هستند "! مرگ بر دروغگوی بی‌ وجود! مرگ بر دیکتاتور!
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 00:46
dbsh3000 - يوتبوري - سوئد
خانواده ای بسیار خوب و با محبت بودند من از نزدیک با آنها رفت و آمد داشتم. لعنت بر رژیم آدمخوار
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 01:18
ab shangooli - لندن - انگلند
جلال بر نام تو باد ‌ای عیسی مسیح
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 01:49
اسی777 - نیوکاسل - انگلستان
کرکس- اصفهان حالا این که گفتی‌ یعنی چی‌؟
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 02:04
اینترنت ندیده - کرمان - ایران
دین مردود است مخصوصا اسلام.
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 03:40
shadan shirin sokhan - هایدلبرگ - آلمان
مرگ بر رژیم کثیف و منفور جمهوری استفراغی !
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 07:45
nimzy - دوبی - امارات متحده عربی‌
گرویدن از یک حماقت به حماقتی دیگر حکمش اعدام است نه زندان...
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 07:54
antikaselis - اصفهان - ایران
بیشترین آزادی دینی در جهان در همین ایران است. آنها اگر علیه نظام برنامه نداشتند دستگیر نمیشدند . غربیها هم بروند قانون منع حجابشان را درست کنند بعد دم از آزادی بزنند.
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 08:46
sourena.de - اشتوتگارت - آلمان
اینها هم دلشون خوشه که دین عوض میکنند و بخاطرش زندانی و یا اعدام میشند!!! مسیحی میاد میشه مسلمون و داد و بیداد میکنه که آهای ملت بیایید مسلمون بشید و حالش رو ببرید و برعکسش هم اینها هستند. به امید روزی که هیچکس بخاطر عقیده اش زندانی نشه ولی عقایدش رو هم برای خودش نگهداره و مزاحم دیگران نشه. ایرانی هایی رو که من میشناسم و از اسلام به مسیحیت گرایش پیدا کرده اند درست مثل حزب اللهی ها هستند ولی اسم خودشون رو مسیحی گذاشتند. همشون افراطی هستند و اگه قدرت داشتند قرون وسطی رو زنده میکردند.
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 11:41
beautysmile - لندن - انگلستان
خودتون مسیحی‌ شدید دیگه به بقیه چیکار دارید،، موسا به دین خود عیسی به دین خود. زندگیتون رو کنید دیگه
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 14:59
coralshine - لندن - انگلستان
جلال بر نام تو باد ‌ای عیسی جان
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 21:31
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
beautysmile - لندن تو چیکار داری که اینا به بقیه چیکار دارن؟ زندگیتو بکن دیگه! در ضمن یادت نره که در دینِ اسلام، هر کس به مسیح یا هر دینی ایمان آورد ، حکمش اعدام است! مساله تبلیغِ مسیحیت اصلا به این موضوع ربطی‌ ندارد! در ضمن انسانها آزاد هستند که در مورد عقاید خود با دیگران صحبت کنند و این اصلِ منطق است! ولی‌ از آنجا که اسلام با منطق بیگانه است و با شمشیر اشنا !! نمی‌تواند اینرا درک کند! چقد پول گرفتی‌ اینا رو نوشتی‌؟
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 22:01
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.