دولت مصر با مزاحمان زنان در خیابان‌ها برخورد می‌کند

دولت مصر با مزاحمان زنان در خیابان‌ها برخورد می‌کند

رادیو فردا : طی چند روز صدها زن مصری علیه مردان مزاحم شکایت کرد‌ند. در ۲۰ ماه گذشته در این کشور به چند زن خبرنگار نیز تجاوز شده. یک کارشناس، ریشه‌‌ی نابرابری جنسیتی در کشورهای عربی را در "تفسیر مردسالارانه از اسلام" می‌بیند.
 

در پی آزار جنسی شماری از زنان مصری در روزهای تعطیل عید قربان، رئیس جمهور مصر از وزیر کشور کابینه‌ی خود خواسته است، مشکلات زنان در خیابان‌ها را بررسی کند.
 
روز سه‌شنبه (۳۰ اکتبر / ۹ آبان) یاسر علی، سخنگوی رئیس جمهور مصر اعلام کرد که محمد مرسی خواستار رسیدگی به شکایت زنانی شده است که در خیابان‌ها مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرند.


 
محمد مرسی، رئیس‌جمهور مصر

 

به گفته‌ی او رئیس جمهور مایل است به "هرج و مرج اخلاقی و تخلف‌ها" پایان دهد. او در این رابطه تاکید نمود که دولت از این پس با مزاحمت‌های خیابانی به طور جدی برخورد خواهد کرد.
 
در تعطیلات عید قربان ۷۳۵ زن مصری علیه مردان ناشناسی که آنها را در خیابان مورد اذیت و آزار قرار داده‌ بودند، شکایت کردند. به گفته‌ی شاهدان عینی، گروه‌های مردان در خیابان‌ها به راه افتاده و به برخی زنان حمله می‌کرده‌اند.
 
تجاوز جنسی به خبرنگاران زن
 
اذیت و آزار جنسی و تجاوز به زنان خبرنگار در خیابان‌ها، به‌ویژه خبرنگاران خارجی، همزمان با قیام مردمی علیه حکومت حسنی مبارک آغاز شد.
 
نخستین نمونه‌ی علنی آن، تجاوز به لارا لوگان، خبرنگار آمریکایی در میدان تحریر قاهره بود. این خبرنگار ۳۹ ساله‌ی شبکه "سی‌بی‌اس" قربانی تجاوز و خشونت شدید گروهی از مردانی شده بود که در شب ۱۱ فوریه ۲۰۱۱ کناره‌گیری حسنی مبارک، رئیس‌ جمهور پیشین مصر را در میدان تحریر جشن می‌گرفتند.
 
در نوامبر ۲۰۱۱ نیز در حاشیه‌ی تظاهراتی که در میدان تحریر قاهره برگزار شده بود، شماری از تظاهرکنندگان مرد به یک خبرنگار زن از فرستنده تلویزیونی "فرانس ۳" تجاوز کردند.
 
کمی پیش از آن یک خبرنگار آمریکایی – مصری اعلام کرده بود که ماموران پلیس در میدان تحریر به او تجاوز کرده‌اند.

آخرین مورد اذیت و آزار جنسی در روز جمعه، ۲۰ اکتبر (۲۹ مهر) متوجه سونیا دریدی، گزارشگر شبکه‌ی فرانسوی "فرانس ۲۴" شد. او که در حال فرستادن گزارشی مستقیم بود، توسط گروهی از مردان جوان مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفت. صحنه‌ی گرد آمدن مردان دور سونیا دریدی در یوتیوب منتشر شده است.

 



جهت نمایش ویدئو در یوتوب اینجا کلیک کنید.
جهت دانلود ویدئو اینجا کلیک کنید.




دولت مصر با مزاحمان زنان در خیابان‌ها برخورد می‌کند

 


 
"تفسیر مردسالارانه‌ از اسلام"
 
مارتین گلرت، گزارشگر رسانه‌های آلمانی و کارشناس کشورهای عربی، معتقد است که انقلاب در کشورهای عربی از جمله مصر، تاکنون پیامد مثبتی برای زنان نداشته است. او معتقد است که مانع اصلی برای ایجاد برابری زن و مرد در این کشورها، "تفسیر مردسالارانه‌ از اسلام" است.
 
گلرت که خود شاهد انقلاب مردم مصر علیه حکومت حسنی مبارک بوده، می‌گوید که زنان در انقلاب فعالانه شرکت داشتند اما پس از پیروزی، رفتار اسلام‌گرایان باعث کاهش حضور زنان شده است. این کارشناس آلمانی در رابطه با نقش زنان در آینده‌ی مصر زیاد خوشبین نیست و برای نمونه به پارلمان این کشور اشاره می‌کند که از ۴۹۸ کرسی آن، تنها ۹ کرسی به زنان تعلق دارد.
 
در دوران حکومت استبدادی مبارک قانونی تصویب شده بود که بر اساس آن دست‌کم ۱۲ درصد نمایندگان مجلس را باید زنان تشکیل ‌می‌دادند.
 
مارتین گلرت می‌گوید: «آنچه بیشتر نگران‌کننده است، حضور کم‌رنگ زنان در کمیسیون یکصدنفره‌ی تدوین پیش‌نویس قانون اساسی است.» در این کمیسیون که اکثریت آن را اسلام‌گرایان تشکیل می‌دهند تنها ۶ زن حضور دارند.
 
نگرانی گلرت بی‌اساس نیست، زیرا بخشی از پیش نویس قانون اساسی که در روز ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) منتشر شد، موجی از اعتراضات داخلی و بین‌المللی را برانگیخت. علاوه بر سازمان‌های مدافع حقوق بشر و اقلیت مسیحی مصر، فعالان حقوق زنان نیز با بندهایی از متن منتشرشده مخالفند.
 
در این بخش از پیش‌نویس قانون اساسی از جمله تاکید شده که دولت موظف است «تا جایی که مغایر با شریعت اسلام نیست» از برابری زن و مرد حمایت کند. محمد البلتاقی، نماینده‌ی اخوان المسلمین برای آرامش خاطر منتقدان وعده داد که اسلام‌گرایان برای بحث وگفت‌وگو در باره‌ی پیش<نویس قانون اساسی آماده‌اند و «اگر لازم باشد»، آن را تغییر خواهند داد.

گزارش بی بی سی با عنوان مبارزه جوانان مصری با آزار و اذیت جنسی جوانان

بی بی سی :درماههای اخیر، افزایش موارد آزار جنسی زنان درمصر باعث شده تا چندین گروه متشکل از جوانان دختر و پسر، برای مبارزه با این پدیده دست به کار شوند. وزارت کشور مصر از دستگیری صدها متهم به آزار جنسی درشهرهای مختلف این کشور خبر داده است. تقریبا همه این گروهها از راه شبکه های اجتماعی فعالیتهای خود را سازماندهی می کنند.

حسیب عمار ازقاهره گزارش می دهد.

گزارش بی بی سی با عنوان مبارزه جوانان مصری با آزار و اذیت جنسی جوانان کلیک کنید

+79
رأی دهید
-96

baran828 - تهران - ایران
از دولت مصر تقاضا میکنم به وضعیت زنهای ایران در خیابانها هم رسیدگی کند .مردیم اینجا با این وضع و اوضاع !
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 12:30
MartinT - هایدلبرگ - آلمان
بهار عربی‌!!!!!!!
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 13:30
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
کلیه ی جانورانی که به عنوان دفاع از حجاب کثیف !!!!!مزاحم بانوان میشوند ----بیماران سادیست جنسی‌ هستند!!در هر خرابشده ی اسلامی که باشد------حجاب پوشش نیست القای یک رسم مردسالارانه ی اسلامی از عربستان است دست از فریب بردارید!!!!
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 13:40
اینترنت ندیده - کرمان - ایران
زنان مسلمان و غیر مسلمان بدانند با اسلام نه در این دنیا و نه حتی در بهشت خیالیشان از شر مردان مسلمان در امان نیستند البته خود زنان مومنه این را میخواهند چون در چادر کور شده اند و توان مزه کردن میوه درخت آزادی را هم ندارند.
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 14:01
Ahmad1345 - گوتنبرگ - سوئد
من نفهمیدم چرا این کارها همیشه در ملک اسلام اتفاق میفتد؟ در کشورهای "کفار" مثل همین سوئد حقوق زن را تضمین کردند و این کارهای شرم آور یا نیست و یا نادر است. میشود اسم این کارها را بگذاریم "فرهنگ اسلامی"؟
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 14:36
mi cielo - کاراکاس - ونزوئلا
کشور که اسلامی شد توقع دیگه ای نمیشه داشت. برن حالشو ببرن تا دیگه از این غلطا نکنن.
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 15:52
khosrow norsk - اسلو - نروژ
ای بابا اخلاق مردهای ایرانی‌ رو دزدیدن این مصری‌های نا مرد.به قول باران ۸۲۸ به این مصری‌ها بگید یه فکری هم به حال زنهای ایرانی‌ بکنند چون تو ایران از اون مصریهای باشرف اینقدر زیادن که از پشت بستن دست همه رو
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 16:37
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
عجب دین شرم آوری است این اسلام , هرکه بگه من مسلمان هستم باید از خجالت آب بشه بره زیر زمین حدود بیست سال است که در خارج از کشور بین کفار هستیم یه متلک یا نگاه بد یا یه مزاحمت از سمت کفار ندیدیم ولی خدا نکنه وارد جائی بشی که دوتا عرب یا ترک آنجا باشه آنهم از نوع مسلمانش. چند روز پیش صبح رفتم شنا باور کنید کارگر مکزیکی مجتمع وارد محوطه استخر شد و شروع کرد به نظافت تمام مدت پشتش به استخر بود اصلا انگار هیچکس آنجا نیست اولا بخاطر اینکه قانون قوی است و حتی اگر طرف بهت خیره بشه میتوانی پلیس صدا کنی و دوما" بخاطر اینه مثل مردای مسلمان حریص نیستند و تربیت اسلامی ندارند.
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 16:45
پل چوبی - لوس انجلس - امریکا
بازم بعضیها هی‌ بیان بگن این اسلام واقعی نیست.پاشین جم کنین بابا .
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 17:29
توفیق - سیاتل - آمریکا
یکی‌ نیست به این آقای مارتین گلرت بگه حاجی، چیزی به اسم تفسیر مرد سالارانه از اسلام وجود نداره. اسلام دین مردهاست. یک همچین لغتی این شبهه رو بوجود میا‌‌ره که اسلام میتونه زن سالارانه هم تفسیر بشه که واقعا به هر کی‌ بگی‌ می‌خنده.
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 17:33
nejaat2006 - لیدز - انگلستان
مسلمانهای وحشی که میگن همین آشغالها هستند. واقعا متاسفم
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 18:07
romano - تهران - ایران
Royan - کالیفرنیا - آمریکا دوست عزیز دروغ می گویید اینقدر جانماز ضد مسلمانی آب نکشید من خودم سالیان سال خارج زندگی کرده‌ام و در بسیاری کشورها بوده‌ام در همه جای جهان هم دید می‌زنند هم تجاوز می‌کنند و همه کارهایی را که گفتید میزانش هم به قدرت قانون و رفاه جامعه و .. بستگی دارد طبق آمار Rape جهان از طرف UN (براحتی می‌توانید اینرا جستجو کنید) بیشتر این آمار در کشورهای فقیر آفریقایی اتفاقا غیر مسلمان و ایالات متحده است(دیگه خودمون دیدیم طرف مست می‌کنه شورت دخترو می‌کشه بزرو پایین آخه چقدر به مردمتون توهین می‌کنید). قبول آمار کشورهای مرفه درست تر است منهم قبول کردم ولی این اختلاف چقدر است در بهترین حالت برابر می‌شود بخدا که اعتقاد ندارید اقلا آزاده باشید چون این کلمات شما را هزاران انسان می‌خواند و هیچ نتیجه‌ای که ندارد بلکه باعث تشدید حس تحقیر و کجروی می شود (بخدا احساس مسئولیت در قبال هیچ چیز نمی‌کنید). مردم غیر مسلمان مردم خوبی هستند از جمله در کشورهای غربی ولی این انسان است و به هرکجا بروی آسمان همین رنگ است.
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 19:19
kimiajoon - تورنتو - کانادا
واقعا به اندازه مردهای ایرانی مریض جنسی هستند این عربها...
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 20:10
غزل خاموش - اصفهان - ایران
romano - تهران - ایران. بله هموطن، حرف شما درسته، شدّتش متفاوته. من تا ۱۷ سالگی در ایران بودم و از دوران مدرسه به شنیدن متلک و حرفهای رکیک که حتی معنی آنرا نمیفهمیدم در خیابان عادت کردم. بارها در طول راه مدرسه، با گروه همکلاسی ها مورد دست درازی و آزار آقایان موتوری قرار گرفتم. منتظر تاکسی بودن که دیگر تجربه ی تلخ روزانه ی هر خانمی است. در آن مدت از پسر بچه دبستانی گرفته تا مرد بچه به بغل تا پیرمرد ریش سفید به خودشان اجازه آزار دختران را میدادند. اگر خانمهای فامیلتان به شما چیزی نمیگویند از شرم است، نه انکار. ده سال بعد عمرم که در اروپا بودم تنها یکبار، تکرار میکنم، یکبار، شاهد دست درازی یک مرد بودم، که آن هم یک هموطن بود در مهمانی شب عید ایرانی. تفاوت شدّت لگاریتمی را میبینید؟‌ اگر نگوییم علّتش اسلام است، باید مغز بیمار مردان هموطن را به عنوان علّت معرفی کنیم. قضاوت با شما.
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 20:58
ekman - شیراز - ‫ایران
این مصری ها همان مبارک و امثال مبارک باید توی سرشان بزنند،این وحشی ها را چه به آزادی،با اینکه مصری نیستم ولی از دیدن این ویدئو خجالت کشیدم که مرد چه اندازه باید وقیح و وحشی باشد که همنوع خودش را اینچنین تحقیر کند.
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 21:54
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
Royan - کالیفرنیا - آمریکا / بابا اینقدر دخترای ناب محمدی ریختن تو کالیفرنیا، حالا کی میاد به یه زن 42 ساله در داخل استخر نگاه کنه!
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 21:49
samama - میشیگان - امریکا
اسلام = تجاوز
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 22:28
oghab - هلسينكي - فنلاند
واقعا دلیل اینگونه رفتارهای الاغی درجوامع اسلامی چیست .؟یعنی اسلام ؟من خیلی از دوستان متدین رادیده ام که واقعا انسانهای پاکی هستند ..ولی یادتون نره ..گاو وخر همیشه چوب می خواهند ...بهار عربی ..زپلشک..ایران خودمون هم همینه الاغ اباد
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 23:02
پیام آقا - خارلمن - سویان
فکر می کنم اینم یکی از پاتکهای سلفی های سگ مذهب (با عرض معذرت از این حیوان باوفا) باشه تا نکنه یه وقت زنها جرات ابراز اندام پیدا کنند و بی حجاب بگردند. البته دیشب تو یک کلیپ کاملتری از یک زن باحجاب مسن هم پرسید که گفت: "برا اینها فرقی ندارد که با حجاب باشی یا بی حجاب، چون در هر صورت در امان نیستی!" بله تجاوز در همه جا هست اما نه دیگر در انظار و با این وقاهتی که جلوی دوربینهای تلوزیونی اونم توسط افراد غیر مست و با هوشیاری طبیعی صورت گیرد! در هر حال تا این سلفی الفی ها و امثالهم با این عقاید هستند، این کشور روی خوش نخواهد دید، مخصوصا دختران و زنهای بیچاره شان!
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 01:29
mashady - منچستر - انگليس
والا آدم باید مغز خر خورده باشه که یه همچین ارتباط ساده یی رو نتونه تحلیل کنه ، هرچی‌ اسلامی تر آدمها وحشی تر و حریص تر . خانمهای اینجا شاهدان زنده و خودشون حی‌ و حاضر دارن شهادت میدن که در بلاد کفر و بی‌ دینی مردها اخلاقی‌ تر عمل میکنند.
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 03:01
Islam Zoda - تورنتو - کانادا
تازه میخوان همهٔ دنیا رو هم فتح کنند و این عدالت اسلامی رو همه جا گسترده کنند و به تمام دنیا تجاوز کنند. شیطان پرستان واقعی‌. مکتبی‌ که وعده آخرتش سکس و تجاوز و امیال شهوت آمیز باشه، معلومه که مریدانش این اعمال رو چندان هم گناه به حساب نمی‌‌اورند.لعنت به اون انقلاب اسلامی یا بهار عربیتون.
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 03:55
SAM.IRANIAN - تاستین - امریکا
فقط در کشورهای اسلامی از این قبیل اتفاقات رخ میدهد
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 06:54
*پسر شجاع* - تهران - ایران
""یک کارشناس، ریشه‌‌ی نابرابری جنسیتی در کشورهای عربی را در "تفسیر مردسالارانه از اسلام" می‌بیند."" ..مگه تفسیر دیگه ای هم وجود داره ؟!!..شاید من خودم تفسیر جدیدی نوشتم خودم خبر ندارم :))
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 07:44
*پسر شجاع* - تهران - ایران
1)تفسیر زن سالارانه از اسلام ..زنها حق دارند 3 تا هووی دایم و تعداد نامحدود هووی موقت داشته باشند .زنها حق کتک خوردن از همسرانشان را دارند .زنها حق دارند به اندازه نصف مردها ارزش داشته باشند .زنها حق دارند اگر حجابشان کامل نبود حکومت به اندازه کافی گشت ارشاد داشته باشد تا حجاب را بصورت تضمینی برای آنها فراهم کند .زنها حق دارند بدون اجازه شوهر از خانه بیرون نروند .زنها حق دارند کمتر از فرزندان در صورت مرگ همسر ارث ببرن حتی اگر 50 سال همراه همسرشان زحمت کشیده باشند ..زنها حق ندیدن فرزندان در صورت طلاق را دارند چون حق دارند که حضانت فرزندان به شوهرانشان داده شود ..زنها حق دارند تا آخر عمر مانند یک کلفت بی جیره و مواجب در خانه همسرشان کار کنند و همه اموال به نام همسرشان باشد ...
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 08:29
romano - تهران - ایران
غزل خاموش - اصفهان - ایران خانم محترم من نه منکر هیچکدام از حرفهای شما نیستم و در ایران و کشورهای فقیر (ربطی به اسلامی بودن ندارد) بینهایت به خانمها ظلم و توهین و آزار و شکنجه خاموش میشود و این بخاطر نبود قانون است بله اگر یک آمار درست گرفته شود کشورهای فقیر رتبه‌شان بسیار بالاتر از این است. اما موضوع توهین و دروغ بافی و اقراق برخی از هموطنان همراه با تحقیر و ترور شخصیتی و ملیست. اگر فرض را بر این بگذاریم که کشورهای دیگر آبادند پس یا چیزی می‌خورند یا اینکه هرکس در مرز ایران زندگی می‌کند بطور ژنتیکی مشکل دارد که خودت میدانی هیچکدام نیست نمونه خوبش کانادا و استرالیا کشورهای مهاجر پذیر که مردم از جاهای متفاوت زمینند پس باید بدترین جاهای دنیا باشند اما اینطور نیست چرا چون اگر مردی به شما دست درازی کند پلیس مثل تبهکار با او برخورد می‌کند و اینکار سریع و قاطع انجام می‌شود. ادامه ...
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 08:30
romano - تهران - ایران
غزل خاموش - اصفهان - ایران خانم محترم من نه منکر هیچکدام از حرفهای شما نیستم و در ایران و کشورهای فقیر (ربطی به اسلامی بودن ندارد) بینهایت به خانمها ظلم و توهین و آزار و شکنجه خاموش میشود و این بخاطر نبود قانون است بله اگر یک آمار درست گرفته شود کشورهای فقیر رتبه‌شان بسیار بالاتر از این است. اما موضوع توهین و دروغ بافی و اقراق برخی از هموطنان همراه با تحقیر و ترور شخصیتی و ملیست. اگر فرض را بر این بگذاریم که کشورهای دیگر آبادند پس یا چیزی می‌خورند یا اینکه هرکس در مرز ایران زندگی می‌کند بطور ژنتیکی مشکل دارد که خودت میدانی هیچکدام نیست نمونه خوبش کانادا و استرالیا کشورهای مهاجر پذیر که مردم از جاهای متفاوت زمینند پس باید بدترین جاهای دنیا باشند اما اینطور نیست چرا چون اگر مردی به شما دست درازی کند پلیس مثل تبهکار با او برخورد می‌کند و اینکار سریع و قاطع انجام می‌شود. ادامه ...
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 08:31
*پسر شجاع* - تهران - ایران
2)..این حقوق جایگزین حقوق خیالی قبلی میشه که هیچ وقت اجرا نمیشد یا بسیار کم اجرا میشد و بیشتر برای ساکت کردن زنها بود تا اینکه واقعا حقی به آنها داده شود ..مثلا مهریه که در بیشتر موارد توسط مردها داده نمیشود یا بسیار کمتر از حقی بود که زنها سالها زحمت کشیده بودن قانون جدید هم گفته زنها به شرطی حق گرفتن مهریه دارند که بتوانند ثابت کنند که همسرشان پول کافی دارد وگرنه از مهریه خبری نیست ..یا یک مرد باید برای شیر دادن همسرش به بچه اشان به او پول بدهد ..ولی تا بحال کسی ندیده که مردی چنین پولی به همسرش داده باشد ..حتما اگه پولی هم داده بعدا به زور ازش پس گرفته ..و خیلی دیده شده که مردی حتی طلاهای همسرش رو هم به زور ازش گرفته ..و بعضی حقوق دیگه که هیچ وقت در عمل اجرا نمیشد و بیشتر حقوق خیالی و غیر واقعی برای ساکت کردن زنها بود ..و فقط به درد وراجی آخوندها بالای منبر میخورد .
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 08:33
romano - تهران - ایران
آنچه که در کشورهای اسلامی دارد اتفاق می‌افتد (که من با این واژه اسلامی مشکل دارم چرا کشورهای مسیحی نمی‌گویند و چرا کشورهای بودیست و .. نمیگویند) چیزی مانند باقی کشورهاست و در جای جای دنیا وجود دارد شما فکر می‌کنید در تایلند ویتنام چین و .. برای خانمها هیچ اتفاقی نمی‌افتد هیچ خبرنگار زنی مورد آزار قرار نمیگیرد چرا کشورهای اسلامی باید در صدر خبر قرار بگیرند جواب باریک سازی خبری و فکرهاست که رسانه‌ها انجام می‌دهند و در پشت آن سود کشورهاست چرا بی بی سی Entertainment پولی است ولی بی بی سی فارسی مجانی از مشکل گیهای ایرانی گزارش تهیه می‌شود اما یک هموطن لب دوخته پناهنده ما 34 سال است که زیر پوشش دوربین قرار نمیگیرد. هم اکنون که دارم این مطالب را می‌نویسم این حرف شخصی بنام oghab - هلسینکی - فنلاند است "ایران خودمون هم همینه الاغ اباد" بله این جمله از دهان یک ایرانی است. ایرانی که اگر کشورش حتی مانند آلمان نازی باشد باید برایش جان بدهد اینرا می‌گوید این همان ضریب تخریب است و آنچیزی است که کره شمالی جنوبی سودان جنوبی شمالی و خاور میانه جدید را می‌سازد. ادامه ...
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 08:41
romano - تهران - ایران
مصر کشوریست چند فرهنگی که مردم آن آنرا مادر دنیا می‌دانند و هم اکنون چه دارد مصر کشوری با مردمی بسیار با استعداد است و شما هیچوقت در مورد تنوع دینی و مذهبی آن نمیشنوی همین الان در کاباره آن رقص انجام می‌شود و همین الان در دانشگاه آن با بزرگترین فلاسفه دنیا همفکری می‌شود شما در مورد هجوم شرکتهای دره سیلیکون برای سرمایه گذاری در رهبر آی تی آفریقا نمی‌شنوی اما وقتی یک انقلاب (تکرار می‌کنم انقلاب چیز کوچکی نیست انقلاب فرانسه 16594 تنها مرگ با گیوتین! انقلاب روسیه 21 میلیون کشته کوبا .. ایران) می‌شود و دو نفر که شاید برای تبهکاری در میدان التحریر خود را قاطی مردم می‌کنند تجاوز می‌کنند می‌شود چکیده کشور بزرگی مثل مصر برای من جالبست که از 30 اقتصاد اول جهان تعداد مناسبی از آنها مسلمان هستند ولی هیچوقت منعکس نمی‌شود. برای من جالبست مردم ما دارای خواسته‌های اسلامگرایانه خرافاتی بیشتری در 34 سال قبل بودند و خاله زیبای مو طلایی من فاصله دو شهر شوشتر تا آبادان را آن زمان با ماشین مسافر کشی می‌پیمود و اتفاقی نمی‌افتاد. ادامه ...
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 09:01
massoudoslo - اسلو - نروژ
romano.تهران .ایران . دوست عزیز از ان قسمت نظرتان که مخالف کوچک کردن ایران و ایرانی هستید موافقم ولی بقیه دلائل و آمارتان کم لطفی است که به هر شکل میخاهید دل دارییمان دهید و قدر خودمان را بدانیم !!میگید که آمار تجاوز تو امریکا بالاست و همه جا از جور جرایم و ستم ها هست ولی دوست عزیز تجاوز کیلو چند است مگر قرار است هر کسی که متلک میاندازد یا مزاحم زنان و دختران میشود برود به آنها تجاوز کند؟یا کسی که متلک میشنود تجاوز هم بهش بشه!؟
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 09:05
massoudoslo - اسلو - نروژ
۲ . درد در کشور ما و یا مصر این نیست که زنان مورد تجاوز به ان شکلی در امریکا میشوند قرار میگیرند بلکه در دین و سنت و آموخته های اجتمایی مذهبی است که به مردان ایرانی دید و جهان بینی داده !! در ان مفاهیم و درس هایی که ایرانیت امروز را ساخته و میسازد زن ارزش و کرامت خود را نابرابر و متزلزل میبیند !خودتان یکبار قبلا گفتید تجاوز این نیست که شلوار کسی را به زور پایین کشیدن!!بله در غرب هم به زن تجاوز میشود ولی زن در اجتماع ارزش و احترام و قدرت خود را دارد و انسان است و نه در کشور خودمان که زن در قانون و مذهب به اندازه یه بیضه مرد تعریف شده باشد! .
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 09:06
massoudoslo - اسلو - نروژ
۳ .حالا دوست عزیز شما هر چقدر که ظ ضالین را میخاهید بکشید فرقی نمیکند.مگر میشود به ایرانی غرور داد تا وقتی که خطایش را پیدا نکند و نفهمد!!؟ اصلا این ایرانی که شما در پی احیا و سربلندیش هستید پر از اشتباه و کج رویست! اصلا چرا باید اگر پیام شما( رومانو ) درست باشد ایرانیان خاننده این سایت به کامنت کم مغز و نادرست امثال من بیشتر جذب شوند تا کامنت پر مغز شما !؟ نکند جایی یا قسمتی از دلسوزی و تعلق خاطر شما به ایران و ایرانی ریشه در دلائل عجیب و غریب شخصی شما داشته باشد!!؟ باور میکنم وقتی که میگویید دنیا دیده هستید ولی ظاهرا هر جا میرفته اید باز فقط در هوای ایران بوده اید(در واقع به این شکل شما هیچ وقت از ایران خارج نشده اید)
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 09:10
romano - تهران - ایران
ما تنها مقصر نیستیم ما هم خودمان معلولیم علت نیستیم جالبست آمار گرفته‌اند در جنگهای داخلی آفریقا مردانی تجاوز می‌کنند که خود پیشتر در خانواده شخصی را مورد تجاوز مانند مادر و یا خواهر داشته‌اند پس این یک واکنش در مقابل عقده‌هاست و هر دردی را درمانیست ما پرخاشگر متجاوز و بد میشویم وقتی خود مورد ظلم قرار می‌گیریم مادر شوهر به عروس خود ظلم می‌کند چون خود در جوانی مورد ظلم بوده (بیشک اینها دلیل موجه بد کردن اشخاص نیست). هر چیز را می‌بینید یا می‌خوانید باور نکنید این یک جنگ بین المللی است ایران اقتصاد 25 دنیا در یک حکومت فاسد است ترکیه و عربستان و امارات و قطر (اقتصادهای بالای دنیا) و مصر و برزیل هند اندوزی مالزی چین کره ژاپن اگر در اینها مشکلات اساسی نباشد چه بر سر اتحادیه اروپا خواهد آمد اگر روسیه سهم بازار الکترونیک دنیا را باچین بگیرد جواب ساده است انرژی پس می‌جنگند تا آینده را از دست ندهند و خوب می‌دانیم ملای ایرانی دارد نسل کشی می‌کند و تعدادشان از طالبان بیشتر است اما همه دنیا را در طالبان و تجاوز مصر خلاصه کرده‌اند آره عزیزم این بازی سیاست است.
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 09:12
ايران بدون اسلام - بودابست - مجارستان
إسلام = شهوت و تجاوز
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 09:13
ايران بدون اسلام - بودابست - مجارستان
و زنان شوهردار (بر شما حرام است؛) مگر آنها را که (از راه اسارت) مالک شده‏اید؛ (زیرا اسارت آنها در حکم طلاق است؛) اینها احکامى است که خداوند بر شما مقرر داشته است. اما زنان دیگر غیر از اینها (که گفته شد)، براى شما حلال است که با اموال خود، آنان را اختیار کنید؛ سوره النساء إیه ٢٤
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 09:16
romano - تهران - ایران
ایران بدون اسلام - بودابست - مجارستان باید می گفت زنان را در بیبان عربستان مثل سگ رها کنید تا از بی آب تلف شوند یا باید می‌گفت با آنها تا ولایتشان بروید تا شما را درآنجا بکشند. و می‌گوید هیچ مؤمنى را نسزد که مؤمنى را جز به اشتباه بکشد و هر کس مؤمنى را به اشتباه کشت باید بنده‌ای را آزاد و به خانواده او خونبها پرداخت کند مگر اینکه آنان گذشت کنند و اگر [مقتول] از گروهى است که دشمنان شمایند و [خود] وى مؤمن است [قاتل] باید بنده مؤمنى را آزاد کند [و پرداخت‏خونبها لازم نیست] و اگر [مقتول] از گروهى است که میان شما و میان آنان پیمانى است باید به خانواده وى خونبها پرداخت نماید و بنده مؤمنى را آزاد کند و هر کس [بنده] نیافت باید دو ماه پیاپى به عنوان توبه‏اى از جانب خدا روزه بدارد و خدا همواره داناى سنجیده‏کار است (۹۲) و هر کس عمدا مؤمنى را بکشد کیفرش دوزخ است که در آن ماندگار خواهد بود و خدا بر او خشم مى‏گیرد و لعنتش مى‏کند و عذابى بزرگ برایش آماده ساخته است (۹۳) ادامه ...
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 12:58
kobalt - تهران - ایران
بیداری اسلامی نتیجش همینه بهتره دعا کنیم بعد از این بیداری به خواب ابدی بره.تا ما ها یه چرت راحت وبدون مزاحم بزنیم .یکی گفت اسلام دین مرداست پس چطوره که ما ازین جماعت فقط نامردی میبنیم .این رومانو هم پیرو این شعر بند تنبانیه که میگه اسلام به ذات خود ندارد عیبی -....... -خوب بنده خدا میخاد با زدن شاخ وبرگ های اضافی ومزاحم اصل تنه رو نجات بده غافل از اینکه خود تنه هم پوسیده وکرم زدست وامیدی بهش نبوده ونیست بدرد شومینه هم نمی خوره .با عرفان وآمار هم نمیشه نجاتش داد .خرد پیشه کردن شاید راه بهتری باشه
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 13:16
romano - تهران - ایران
اى کسانى که ایمان آورده‏اید چون در راه خدا سفر مى‏کنید [خوب] رسیدگى کنید و به کسى که نزد شما سلام مى‏کند مگویید تو مؤمن نیستى [تا بدین بهانه] متاع زندگى دنیا را بجویید چرا که غنیمتهاى فراوان نزد خداست قبلا خودتان [نیز] همین گونه بودید و خدا بر شما منت نهاد پس ملاحظه کنید که خدا همواره به آنچه انجام مى‏دهید آگاه است (۹۴) و کلا در 6 جای قرآن در مورد یهود گفته بصورت مستقیم اصلا هم مثل ترجمه قرآن موضوع دشمنی نبوده و در دوجا گفته کسانى که ایمان آورده و کسانى که یهودى و ستاره پرست و مسیحى‏اند هر کس به خدا و روز بازپسین ایمان آورد و کار نیکو کند پس نه بیمى بر ایشان است و نه اندوهگین خواهند شد. اندوه بر برخی ملت ما که اتفاقا به دنیا همه چیز را از دین حمت و عرفان عرضه کرد و امروز سر ملایی زن صیغه کن همه چیز را دارد از دست می‌دهد و همه مشکلات ما از زمان حضور مادها تا کنون میداند البته زرشک.
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 13:06
uk.ali - لیورپول - انگلیستان
این اولین و بهترین اقدام هر کشور مسلمان در راه رشد اجتماعی هست ! در ترکیه ۸۰سال پیش این اقدام شروع شد که ان زمان زندان هایش پر از مردان مزاحم بود دیگه امروز جا افتاده و مسلمانان تندرو هم جرات توهین ندارند ! در زمان شاه هم که زندانها پر از زنانی بود که مخالف برادشتن حجاب بودند!دوستانی هم که می گویند مسلمانان وحشی هستند بنظر من خود انها وحشی ترین هستند که بجای اینکه بگه وحشی هستیم خو را تمیز می انگار به خانواده خود و دیگران توهین می کند ! .
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 15:21
emetis83 - استکهلم - سوئد
romano - تهران - ایران.......زیاد برای دفاع از دینت جوش نزن.کسی به چین و تایلند و.......گیر نمیده چون اونا هیچ ادعایی برای اسلامی بودن ندارن.این مسلمون ها هستن که ادعای انسانیت و شرفشون پوش فلک رو کر کرده.دینشون رو کامل ترین دین میدونن.پس کسی که ادعاش میشه ازش انتظار بیشتری میره.اینقد خوب بودن پوشالی شون رو به رخ نکشن تا در صدر اخبار هم به قول شما قرار نگیرن.شما اصلا یه کشور اسلامی نام ببر که از نظر فرهنگی درست باشه و قانون درستی داشته باشه؟چشمت رو باز کن دوست عزیز
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 17:43
غزل خاموش - اصفهان - ایران
romano - تهران - ایران، ممنون از پاسخ، من هم با سیاه نمایی مطلق مخالفم و از خواندن نظرات کم ادبانه بعضی از هموطنان دلگیر می شوم. در همه جای دنیا رسانه ها نگاه یک طرفه ای به مسایل دارند، این هم قبول. اما به عنوان یک زن، به مسأله ی مزاحمت های خیابانی که میرسم، هم صدا با بقیه، از بی فرهنگی یا بدفرهنگی رایج در این زمینه گله مندم. متأسفانه بارها شاهد بودم که حتی مردان به ظاهر روشنفکر، در خارج از ایران، دور هم که جمع میشوند، در یوتیوب به تماشای ویدیوهای آزار زنان می پردازند و از لذت قهقه می زنند. نمونه اش ویدیوی آزار زنان توسط سگ که در همین سایت منتشر شد و نظرات حضرات موجود است. خواستم در سالن تبادل نظر پرنیان پاسخ کامل بنویسم که شما امکان دریافت نظر را غیر فعال کرده اید.
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 19:09
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
uk.ali - لیورپول - انگلیستان. دروغ در ذات شما و دینتان است مثل دروغ سینما رکس برای پیروزی بابا خمینی!!!!!-نوشتی((( در زمان شاه هم که زندانها پر از زنانی بود که مخالف برادشتن حجاب بودند!))))این دروغ را از کجا آوردی؟؟؟؟؟
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 21:59
kobalt - تهران - ایران
میگن هرکی وهرچی رو میخای نابود کنی ازش بد دفاع کن چند نکته در پاسخهای مصلح الدین رومانو 1کفار به هنگام جنگ اهل وعیال رو هم بار زده با خود میبردن ومسلمین پس از غلبه بر انان از سر دلسوزی از آنان کام گرفته وبا خود برده واز پسران برده واز زنان کنیز میساختندچنانکه بر بنی قریضه رفت که چنین کنند بزرگان 2فرموده اند که خدایشان فرموده هر مومنی که مومنی را سهوابکشد بنده یا همان برده ای را آزاد وخون بها بپردازد که تائید برده داری از جانب الله است وحتما برده بیچاره هرشب دعا میکرده که صاحبش سهوا مومنی رو بکشه تا اون آزاد بشه والبته هرکس غیر مومنی رابکشد خوب کشته دیگه سایر مقولات هم بغولات است ودردی دوا نمیکنه.
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 23:28
kurosh-h - گوتنبرگ - سوئد
رومانو عزیز. یکی از اقوام من دختر خانم جوانی بود که بیماری مونگولیسم داشت و همزمان از لحاظ ذهنی در حد یک کودک خردسال بود. چهره این دختر کاملا آشکار بود که طبیعی نیست و در حالت عادی حس ترحم را بر می انگیخت . اما در ایران به دلیل فشار ها و عقده های جنسی که بطور بارز نکات مشترکی با سایر کشورهای خاور میانه دارد جور دیگری به این افراد برخورد میشود. بارها این دختر ربوده میشد و مورد تجاوز و تعرض قرار میگرفت. گاهی کافی بود که یک ساعت از خانه خارج شود و بعد از ۲-۳ هفته در بیابانی پیدا شود. دوست گرامی انکار شدت مشکلات جامعه ایران توهین به انسان های شریف هموطن نیست. در خاتمه این خانم اکنون در خارج از کشور هسند و در شرایط انسانی تری زندگی میکنند
جمعه 12 آبان 1391 - 00:48
romano - تهران - ایران
kobalt - تهران - ایران می‌شود بفرمایید اگر اسلامیون آن موقع دشمن یهودیان بودند چرا آنها را در سرزمین موعود نکشتند و کار را برای همیشه یکسره کنند داستان بنی قریضه دروغی بیش نیست ابوسفیان در سه جنگ پیشدستی کرد و چرا در مکه توسط محمد قاتل گردن زده نشد برفرض که از بنی قریضه 800 نفر در یکروز گردن زده شود اولا که حضرات می‌فرمودید علی بعد محمد رو هم اضافه کردید خوب بگذارید یک محاسبه ساده بکنیم بر فرض اینکه کشتن هر انسان با شمشیر که حداقل باید 12 کیلو وزن داشته باشد (ذولفقار) 20 ثانیه طول بکشد و او تمرکز خود را نیز از دست ندهد و دستش دچار خستگی و کوفتگی نشود علی احتمالا باید رکورد گینس را شکسته باشد و اینکار از عهده بهترین ورزشکاران جهان هم اکنون در یکروز که هیچ در دو روز غیر ممکن است و یک سوال مهمتر چرا تنها قبیله بنی قریضه و نه قبایل دیگر. ادامه ...
جمعه 12 آبان 1391 - 10:08
romano - تهران - ایران
در مورد برده داری فرمودید اگر راست می‌گید فردا محمد گفته ماشین نیاورید تو خیابونهای تهران و ماشینهاتون رو آزاد بفرمایید اگر کردید عرب بدوی هم در ابتدای راه با شمشیرش اینکار را میکرد و بماند که در آن زمان آیه آمده با مادرتان سکس نکنید تو خود بخوان عرب که بوده و اگر محمد زبل بود نسل همه را بر می‌داشت تا از خاندانش همه را نکشند و عباسی ها و امویها تشکیل نشوند.
جمعه 12 آبان 1391 - 10:12
romano - تهران - ایران
kurosh-h - گوتنبرگ - سوئد دوست عزیز فرمایش شما صحیح است و اینرا خوب می‌دانید در همه کشورها مخصوصا قانون دارها آشغالهای عاشق سکس الکل اعتیاد قمار و خشونت جای مخصوص دارند و خلاصه افراد بیگناه اسباب بازی آنها نمی‌شوند. برای آنچه برای شما گذشته بسیار متاسفم و مشکل ما این است که قانون نیست بخدا قانون نیست والا قانون نیست و فقر و بیکاری بیداد میکند همه اینها کافی است تا انسان را عاصی کند و اساسا مشکل من با انتقاد نیست بله همه منتقدیم و اینکار را 34 سال داریم انجام می‌دهیم اما چه عمل واقعی در پیش گرفتیم و از آن مهمتر اینرا هموطن ما دارد در همین صفحه و در صفحات و میلیونها صفحه می‌گوید "ایران خودمون هم همینه الاغ اباد" پس حس وطن خواهی ما کجا می رود آنقدر به انتقاد پرداختیم که آخر خسته شدیم و شروع به تحقیر توهین پرداختیم حال اینکه تمام این بیماری از عمامه‌ای سیاه در تهران در هزارتویی امنیتی و پیر خرفتی متحجر بر می‌خیزد شما کدام المپیادی ایران را دیدی که پستی مدیریتی حتی در شهرستانهای ایران داشته باشد تا من به اندکی فحاشی هموطنم امیدوار اصلاح گردم.
جمعه 12 آبان 1391 - 10:22
kobalt - تهران - ایران
رومانو -برادر چرا مپیچونی آخه استاد سوال واضح جواب واضح میخواد برده چه دخلی به ماشین داره .زمان گردن زدن رو هم 20 ثانیه محاسبه فرمودید (موضوع بنی قریضه که مایه مباهات علی پرستانه) اره که نمیکرده ما که فیلم واقعی گردن زدن توسط برادران عرب رو دیدیم به 2ثانیه هم نرسید.در مورد سایرین هم بوده برو داستان خالد بن ولید رو بخون بخون بابا بخون فقط نوشتن خوب نیست. اسلام عزیز اگرم فضیلتی داره و هنری وچندآدم قابل ذکر مربوط به همون دوره عباسی و اموییه بقیش قحطی و برهوته خلاصه شما در کل میفرمایید این کتاب برای عرب جاهل وکاهل و جانی ودزد اون زمان نازل شده ومن ایرانی نوعی تو قرن21باید گردوغبارشو بگیرم وبا اون زندگی کنم.چشم حتما
جمعه 12 آبان 1391 - 14:08
romano - تهران - ایران
kobalt - تهران - ایران هیچ کس نپیچوند دخلش اینه که ماشینت برات سود داره بردت هم برات سود داره خیلی اتفاقا واضحه پس قبولش نمی‌کنی که ماشین یا بردت رو کنار بزاری خوب اگه راست می‌گی به مردم بگو از فردا همه باید حتما مسواک بززن ببین چند نفر حرفتو گوش می‌کنند. اصلا مفهوم عرب بدوی و افتخارش به حشم نبود به میزان برده داشته بود برده هم درآن زمان افرادی بودند که بجز یک پارچه برای پوشاندن چیزی نداشتند چطور یک انسان را رها کنی بدون اینکه چیزی برا ادامه حیات داشته باشد خیلی از غلامان مشکلی نداشتند که در خانه بمانند این سیستم احمقانه اعراب هنوز هم وجود دارد و در اخبار می‌خوانید که فلان خانواده حجازی کلفت فیلیپینی اش را شکنجه کرد این احمقها خودشان را از لحاظ دینی آزاد می‌بینند. در مورد ایرانی قرن 21 هیچ کسی نگفته مثل قرآن عمل کن دستورات خوب قرآنم کاملا واضحند شما هم بهش اعتقاد نداری باقی چیزها هم باید طبق علم حقوق مطابق به زمان تنظیم شود و هیچ دین و مذهبی هم برای آن وجود ندارد. ادامه ...
شنبه 13 آبان 1391 - 00:29
romano - تهران - ایران
حالا شما 100 مطمئنی خود همون برداشت اسلام وحشی این حضرات داره انجام می‌شه اینطوری باشه که باید چهار دست و پای رهبر و دار و دستشو اول بخاطر دزدی قطع کرد نه جونم این دین حکومتی یک مذهبه که برای چاپیدن ازش استفاده می‌شه و امتحانشم از روز اول آمدن پس داد بخور بچاپ بکن ببر فقط جانماز آب بکش هی قال باقر بگو این کجاش دینه دین یک مسلکه یک مرامه یک راه سلوکه کما اینکه برای بزرگانمون بوده ربطی به این نداره من در پست سیاست یک مملکت باشم بعد هی بیام بگم وظیفه شرعی ایجاب می‌کنه تا سن 99 سالگی روی قدرت باشم زرشک. کنترل جامعه نیاز به قانون و علم داره و اتفاقا بهترین جواب شما به حضرات جانماز آبکش این می‌تونه باشه که چطور پیغمبرتون زمان جنگ خندق مشورت خواست و سلمان بهش رای زنی کرد و اساسا چرا محمد در کتاب خودش نوکر و نامه‌بر است (عبد و رسول) و مثلا پادشاه مانند سلیمان نیست. ادامه ...
شنبه 13 آبان 1391 - 00:39
romano - تهران - ایران
در دین شما هرچیز مطابق عقل و علم روزه بپذیر هر چیزی هم نیست بذار سطل آشغال (به من و شما یاد دادند چرت و پرتهای مذهبی را حرس نکنیم و آنها را مقدس بیانگاریم تا خود میوه‌های درخت آنرا بخورند) دین راه است شخصی است قانون سیاست نیست بهترن مثالش واتیکان و پادشاهش. در کجای اسلام زمان محمد او گفته قوانین اسلامی (زرشک). ضمنا اسلام هنر نداره چیزی به اسم کتاب هنر اسلامی زمان محمد چاپ نشد هنر مردمی و ملی با هنر مذهبی (نه هنر دینی) متفاوت است بهترین دلیل آن نقوش مساجد است که یکی می‌گوید ابوبکر دیگری می‌گذارد علی و اینجا هنر در خدمت مذهب است اما هنر به خودی خود برای خودش یک موجودیت است زیرا با همان خط می‌توان در سقف یک کاباره نوشت لیدی گاگا! اینها چیزهایی بودند که از امپراطوری پارس وارد شدند نحوه تلقی ما از یک قانون و رفتار مذهب ماست و دین اصولا چیزی مجزا است. آنچه که در ایران می‌بینی ثمره آلودگیست که طی 1400 سال جمع شده و در قالب برداشتی از شیعه به جان مردم افتاده حتی جالب است خود این برداشت را هم دارد از هم می‌درد و خوشبختانه رو بپایان است اما جامعه بدون اعتقاد برابر صفر.
شنبه 13 آبان 1391 - 00:48
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.