شرق آلمان در جستجوی نیروهای متخصص

بنا بر آمار رسمی منتشر شده از زمان وحدت مجدد آلمان بیش از ۷۵۰ هزار نفر از شهروندان به شرق این کشور بازگشته‌اند. مسئولان ایالت‌های شرق آلمان در پی افزایش درآمدها و جذب نیروهای متخصص هستند.
 


 

+70
رأی دهید
-34

m_r - سیدنی - استرالیا
با درود. به عنوان کسی‌ که سال‌ها در آلمان زندگی‌ و متوسفانه تجربه بعدی مخصوصا با آلمانی‌‌های ۵ استان جدید یا همان آلمان شرق قدیم دارم مناطقی هست در آلمان شرقی‌ که به اصطلاح نازی‌ها اسم آن‌ها را گذشته مناطق پاک شده و فقط آلمانی‌ها اجازه زندگی‌ دارند لذا به عنوان یه به اصطلاح خودشان خارجی‌ ‌ها و یا مو سیاه احتمال حمله هر لحظه وجود دارد لذا در آلمان شرقی‌ کمترین خارجی‌ ولی‌ بیشترین آمار و حمله به غیر از آلمانی‌‌ها هست.
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 11:15
m_r - سیدنی - استرالیا
با درود مجدد. انسان در ۳ چیز نقش مستقیم ندارد یکی‌ کجا به دنیا یکی‌ چه اسم نامی‌ و یکی‌ چه صورت و قیافی ولی‌ افراد فاشیست یا در همین ایران خودمان امام زمانی‌‌های دو آتش احمقی نژادی که آن هم افکار فاشیستی منتها مذهبی‌ فقط خود و افکار پلید خود را میبیند. نه میتواند و نه میخواهند از تاریخ و حوادث تاریخ درس عبرت یاد گیرند. به امید روزی که فاشیست و تبعیض نژادی در هر نوع و صورت در همه جای جهان نابود و از بین برود
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 11:17
adriano2222 - آبادان - ایران
من دوران نوجوانی و جوانی‌ ( نزدیک به ۲۵ سال )در آلمان زندگی‌ کردم ، ولی‌ هیچوقت جرات نکردم به خاطره نژاد پرستی‌ و فاشیستی بودن مردم آلمان شرقی‌ به انطرف آلمان بروم، از سال ۱۹۸۹ ، از وقت دو تا یکی‌ شدن آلمان شرقی‌ و غربی تا‌ به حال نزدیک ۱۹۸ نفر خارجی‌ به ‌قتل رسیدند، و هر روزه در آنجا خانه‌های خارجیها آتش میگیره و همیشه هم پلیس میگه علت یا نامعلومه و سیگار نیمه سوخته ! بوده ، و یا اگر مو سیاهها در شهر به حد مرگ کتک . بخورند ، خودشون تقصیر کار بودند !
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 12:39
klopatra7 - دوسلدورف - آلمان
از شرق آلمان خیلی بدم میاد اصلا یه جورایی جزو آلمان حسابش نمی کنم
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 16:09
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
..برگردیم به داستان آلمان شرقی دیروز و امروز. تا قبل از یکی شدن دو المان در شرق حکومت کمونیستی یا سوسیالیستی بوده و مثل رژیم فاشیستی ملاهای ایران سران کمونیستش دورش دیواری کشیده بودند تا از هجوم فرهنگی و کالائی سرمایه داری غرب خصوصاً المان غربی در امان باشد ولی بعد از 40 سال مردمش دیدند که آزمایش سوسیالیسم شکست خورده و به دامن سرمایه داری آلمان غربی پناه آوردند و یکسری تجارب خوب و خیلیها هم بد با سیستم غرب کردند و حالا بر میگردند زادگاه خودشان. البته اوضاع ساختاری و اقتصاد شرق المان الآن خیلی بهتر شد ولی هنوز فرار جوانان شرقی به غرب بخاطر کاریابی زیادتر است. ولی انچه دوستان دیگر در باره شرق المان و جو ضد خارجی اش گفتند تا حدودی صحت دارد ولی نمی شود کلی گوئی کرد. فاشیسم در هر لباسی خصوصاً فاشیسم اسلامی اش در ایران محکوم است و در هر کجای جهان باشد مغایر ارزشهای انسانی است. ایرانیها بفکر فاشیستهای مذهبی خودشان باشند!
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 16:35
توفیق - سیاتل - آمریکا
یکی‌ لطفا دست رفقای توده‌ای و کمونیست ما رو بگیر ببره شرق آلمان که ازنزدیک حس انترناسیونالیستی مردم جمهوری دمکراتیک (سابق) آلمان رو حس کنن.
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 17:39
sourena.de - اشتوتگارت - آلمان
آلمان شرقی بدرد همون آلمان شرقی ها یا به اصطلاح خودشان اوسی ها میخوره چون شدیدا نژاد پرست و ضد غیر آلمانی هستند یعنی با مو مشکی ها تضاد شدید دارند. جالب اینکه خارجی ها در آلمان غربی بیشتر احترام دارند تا آلمان شرقی ها!!! به هر حال هنوز که هنوزه داستان آلمان شرقی و غربی ادامه داره و تضاد بین آنها هست.
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 18:35
Dracula - ترانسیلوانیا - رومانی
همه از استانهای شرق آلمان مینالند و میگن خیلی نژادپرست و ضد خارجی زیاده در اون مناطق.دلیلش هم واضحه چون غرب آلمان بعد از جنگ دست آمریکا افتاد و فرهنگ و سیستم مدرن آمریکایی توش رایج شد و مردم با فرهنگ ضد نژادپرستی و مولتی کالچرال آشنا شدن و آلمان غربی خیلی صنعتی و پیشرفته شد و مرفه.برعکس شرق آلمان افتاد دست روسیه کمونیست و گدا و در نتیجه این منطقه کاملا دور از تمدن و غرب موند و فقط نفرت،فقر و قشر کارگری توش رشد کرد و هر چیز غربی مثل زبان انگلیسی و..هم ممنوع بود در زمان سلطه شوروی و کمونیستها.برای همین حتی بعد از بیست و چند سال که دیگه با هم ادغام شدن هنوز هم گندی که روسها و سیستم کمونیستیشون زده تو شرق آلمان مونده.بیکاری و فاشیسم و مخالفت با مولتی کالچرال.من شنیده بودم اون اوایل که مرزها رو باز کردن فرق قسمت غربی و دوست با امریکا با شرق زمین تا آسمون بوده.
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 19:43
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
آقای حقیقت‌جو کاملا با نظر شما موافقم. ببینید، هر جا که مردمش بدبخت باشن، و سطح سواد پایین باشه، همیشه دیگران را مقصر بدبختی خودشان می‌دانند. در آلمان شرقی‌ هم یه شهر‌هایی‌ وجود دارد که بیکاری در آن شهر‌ها بالای ۴۰% می‌باشد. در این شهر‌ها حالا حساب کنید من خارجی‌ با اینکه از بچگی‌ اینجا بودم، با ماشین کلاس بالا برم اونجا.کلا مردم ضّد خارجی‌ نیستن، اتفاقا اگر یک خارجی‌ برخوردش طوری باشه که از بالا به آلمانی‌‌ها نگاه کنه، خیلی‌ هم ازت حساب میبرن. بستگی به برخورد خودت به عنوان خارجی‌ داره. و همینطور % خلاف و جرایمی که در آلمان انجام می‌شه، % چشمگیری مرتکبین خارجی‌ هستن، این رو هم در نظر باید گرفت. یه منطقه‌هایی‌ هم در آلمان هست که کاملا دست ترک‌ها و عرب‌ها و یوگوسلاو‌ها و روس‌ها و لهستانی هاست. این مناطق واقعا مثل آتش زیر خاکستر میمونه. وقتی‌ یه آلمانی‌ می‌بینه که یه عرب با ۶ تا بچه داره از دولت پول سوسیال میگیره و مفت میخوره، خوب والله شما هم جای آلمانی‌‌ها بودین، ضّد خارجی‌ نمیشدین که هیچ، دودمان یارو رو هم میسوزوندین.
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 23:22
adriano2222 - آبادان - ایران
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان. من هم اگر جای تو بودم و زندگیم از طریق Sozialhilfe و و پول بیکاری گرفتن در آلمان می‌گذشت ، سعی‌ می‌کردم مستقیم و غیر مستقیم از آلمان و آلمانی‌ها دفاع کنم. من نه تنها فاشیسم آلمان را متهم و محکوم می‌کنم بلکه آرزوی نابودی جمهوری فاشیستی اسلامی و هر چی‌ آخوند و حزب‌اللهی رو دارم.
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 00:36
adriano2222 - آبادان - ایران
. م_ر - سیدنی - استرالیا. دوست عزیز ! با نظر شما کاملا موافق هستم.
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 01:01
adriano2222 - آبادان - ایران
آقای فریاد_خاموش - آخن - آلمان. هم که دوست داره دود مان مردم را بسوزاند ، با حرفهای آقای حقیقتجو موافق هست !
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 01:13
adriano2222 - آبادان - ایران
اگر قرار بود که فقط (( فقر )) باعث نژاد پرستی‌ و فاشیسم باشد ، الان تمامی‌ مردم آفریقا ، هند ، پاکستان و غیره.......هم همه فاشیست و نژاد پرست بودند !
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 01:20
م تهرانی - دورتموند - آلمان
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان با نظرتون کاملا موافقم خدایی بعضی از این خارجی ها اینجارو به گند کشیدن
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 05:39
م تهرانی - دورتموند - آلمان
شکر خدا من تا حالا غیر از یک مورد اون هم توی یک اداره با این ضد خارجی ها برخورد نداشتم البته اون مرتیکه رو بلایی سرش آوردم که هنوزم که یادم میوفته دلم بحالش میسوزه ولی کلا توی نورد راین وستفالن خیلی خیلی کم هستند اگرهم باشن صداشون در نمیاد
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 05:44
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
adriano2222- آبادان- گویا تازه در این سایتی و کامنت مینویسی و شناخت درستی از من نداری. وقتی میگم تحصیل کرده فلان رشته و دانشگاه آلمانم یکسری ایرانیهای مزدور رژیم ملاها که خوششان نمی آید میگویند فخر فروشی میکنی، حالا تو هم ما را سوسیالی کردی و البته تا دیروزش هم مزدور صهیونیست و اسرائیل و امریکا بودم و دیگر توهینهای رایج مخالفان. تو یکی هم نمیدانم یا آز المان بیرونت کردند که دل پری داری و از کامنت نوشتنت معلوم است که بدجوری عقده و کینه داری نسبت به آلمان که برای سلامتی خودت خوب نیست. اگر سطحی نبودی و کمی فکر میکردی به بی محتوا بودن حرفت میرسدی. اگر من یا هر فرد دیگری سوسیالی باشد جزء بازنده های جامعه است و صد در صد ناراضی حالا چرا چنین فردی باید بیاید از المان دفاع هم بکند؟ تو فکر میکنی المان مال بابای من است یا وارثش هستم یا قرار است سند مالکیت المان را به اسم من بکنند اگر ازش دفاع بکنم؟ کسی هم بهت نگفت بر علیه المان چیزی ننویس فقط سعی کن صادق باشی و دروغپراکنی نکنی. آنقدر فحش و ناسزا به آلمان و آلمانیها بده که خسته شی. من وکیل مدافع آلمان نیستم و مثل تو ضد اسلام و ضد فاشیستم!
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 13:20
بیکار - مونیخ - آلمان
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان . ایول. به شدت باهات موافقم.
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 18:42
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان/ این بستگی به خارجی و آلمانی بودن نداره به شخصیت بستگی داره من خانه ام در المان 4 تا آپارتمان داره به سه خانواده خارجی و یک پسر آلمانی اجاره دادم که 4 ماه پیش یکی از مستاجران رفت و من به برادرم گفتم به المانی اجاره بده از این 4 ماه فقط ماه اول را اجاره داده با توجه به اینکه یه مرد و زن مسن آلمانی هستند از دوری ما سو؛استفاده کردنند و اجاره نمیدهند آدم مفت خور مفت خور است بقول خود آلمانیها gelegenheit macht dibe . به ملیت ربطی نداره تازه بارها در تاک شو ها آلمانیهائی شرکت کردنند که علاقه ای به کار کردن نداشتند و مایل بودنند سوسیال دریافت بکنند. درمورد از بالا به آلمانی نگاه کردن موافق هستم .
جمعه 12 آبان 1391 - 03:15
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.