برنج قهوه‌ای و کاهش قند خون

به گفته متخصصان اروپایی، برنج سفید به این دلیل سفیدرنگ است که آسیاب و تصفیه می‌شود و به همین دلیل ارزش غذایی آن تا حدود زیادی از بین می‌رود؛ اما شرایط برنج قهوه‌ای به طور کامل متفاوت است.

مصرف برنج قهوه‌ای خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد.
 
به گفته متخصصان اروپایی، برنج سفید به این دلیل سفیدرنگ است که آسیاب و تصفیه می‌شود و به همین دلیل ارزش غذایی آن تا حدود زیادی از بین می‌رود؛ اما شرایط برنج قهوه‌ای به طور کامل متفاوت است چرا که این نوع برنج آسیاب نشده و برای همین خواص مغذی آن حفظ شده است.
 
در واقع اگر شما به جای حدود 340 گرم برنج سفیدی که در هفته مصرف می‌کنید برنج قهوه‌ای مصرف کنید، خطر ابتلا به دیابت، تا 16درصد کاهش می‌یابد و اگر به جای مصرف برنج سفید، دانه غلات کامل (شامل جو، جوی دو سر و سبوس) را جایگزین کنید این خطر را تا 36 درصد کاهش می‌دهید.

+97
رأی دهید
-15

Royan - کالیفرنیا - آمریکا
340 گرم در هفته؟ بگو روزی من که بدون برنج انگار هیچی نخوردم
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 20:05
shadan shirin sokhan - هایدلبرگ - آلمان
( ! )-- باز هم یک جنس بنجل در بازار باد کرد!, و تجار زیرکی اینها را با نازلترین قیمت تحت عنوان خوراکی که فقط جهت مصرف دام و طیور قابل استفاده است را خریداری نموده و سپس برایش یک شجره نامچه درست کرده و با این تبلیغات زیبا و عام پسند ؛ هم اکنون خواص بیشمار آن نسبت به برنج‌های دیگر در بازار کشف گردیده است !! ، دوباره با چندین برابر قیمت برای مصارف آدمیزاد ساده و زود باور به بازار سرازیر میشود و برای بدست آوردن این برنج مردم ساده لوح نیز کیلومتر‌ها سفر خواهند کشید !!،،،،، عجب دنیای مادی پیچیده‌ای شده !
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 20:15
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.