تاسف بارترین صحنه فرهنگی سال در ایران : برگزاری کنگره بین المللی سهراب سپهری با حضور کمتر از 10 نفر

خبرگزاری مهر: سومین کنگره «صدای پای آب» یادواره سهراب سپهری صبح روز شنبه ششم آبان در تالار فارابی دانشگاه هنر در حالی برگزار شد که تعداد حاضران در این کنگره «بین‌المللی» از شمار انگشتان دو دست هم فراتر نرفت.

 نصرت میلانی‌صدر، دبیر اجرایی این کنگره در سخنانی در این باره گفت: از بلایای فرهنگی ما هم این است که برنامه‌ریزی‌ها برای برنامه‌های فرهنگی ما تغییر می‌کند.

وی افزود: قرار بود کنگره صدای پای آب 27 مهر برگزار شود، اما به دلیل اینکه وزیر ارشاد برای حضور در آن ابراز تمایل کرد و خواست که زمان آن به وقت دیگری موکول شود، ما برنامه‌ریزی‌هایمان را تغییر دادیم و همه هزینه‌هایی که شده بود، همه از نو انجام شد و کنگره افتاد به 6 آبان .

دبیر اجرایی کنگره «صدای پای آب» اضافه کرد: امروز هم که روز کاری است و دانشگاه‌ها دایر است و همه سر کلاس هستند، امیدوارم حداقل روح سهراب سپهری از این برنامه راضی و خشنود باشد!

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که به گفته مسئولان این کنگره، علیرغم تمکین آنان به درخواست وزیر ارشاد برای تغییر زمان کنگره، سیدمحمد حسینی امروز در این برنامه حضور نیافت.

+73
رأی دهید
-569

hamed-tizbin - لندن - انگلستان
حالا اگه می‌گفتن اینجا مرغ یخ زده برزیلی با نرخ دولتی میدهند بالای هشت هزار نفر می‌‌آمدند و چند نفر هم زیر دست و پا میمردند!!!
دوشنبه 8 آبان 1391 - 22:55
hamed-tizbin - لندن - انگلستان
ملتی عقب افتاده که پنج هزار نفر برای تماشای اعدام ساعت ۴ صبح شرکت میکنند تا دست و پا زدن یک آدم رو تماشا کنند، بعد برای کنگره سهراب سپهری ۱۰ نفر آدم به زور شرکت میکنند!!! یعنی‌ بی‌ رو در بایستی بگم ........!!!
دوشنبه 8 آبان 1391 - 23:05
hamed-tizbin - لندن - انگلستان
اشکال نداره، الان ملت با فرهنگ ایران!! در فیس‌بوک جبران میکنند! عکس سهراب سپهری رو میگذارند بجا عکس پروفایلشون بعد می‌نویسند سهراب چند تا لایک داره؟! بزن لایک رو!
دوشنبه 8 آبان 1391 - 23:09
bazmag - مجارستان - مجارستان
فکر کنم این مراسم یا ساندیسش خوب نبوده یا مراسم اعدامش کم بوده.
دوشنبه 8 آبان 1391 - 23:22
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
جماعت مسلمان فرهنگ و هنر و شعر کلاس بالای سهراب سپهری را میخواهند چکار؟ اگر یک مرغ هم به شرکت کننده گان میدادند میریختند سالن را پر میکردند. واقعاً چه ملتی شدند این ایرانیها؟ جای تاسف دارد و ناراحت کننده است. یا شاید هم مردم اینقدر گرفتار مشکلات روزمره زندگی هستند که شعر و هنر دیگر جائی ندارد یا زمان برگزاری اش از قصد سوء ارشاد مناسب نبوده؟ بهر حال از شاعری او چیزی کم نمی شود و همیشه هنرش جاویدان خواهد ماند! روحش شاد!
دوشنبه 8 آبان 1391 - 23:14
be_pa_khaste - هارلم - هلند
حامد تیزبین حرفت با عرضه تاسف کاملا صحیح دوست عزیز ملت ما اینجرن
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 00:04
زاگرس - اسلو - نروژ
شک نکنید ! که نظام آخوندی تمام تلاشش را بکار بسته که اینگونه شود .. اما برای دعای ندبه و کمیل و .. تبلیغات گسترده ای به راه میافتد . حکومت ضد فرهنگ و ادبیات کارش همینه .
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 00:22
ekman - شیراز - ‫ایران
خوب بیجا کردید که زمان برگزاری این کنگره را بخاطر خوش خدمتی به وزیر ارشاد به تعویق انداختید،شاید بعضی ها بهمین خاطر نیامده اند!!
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 00:31
birmingham - شیراز - ایران
هنر نزد ایرانی‌ است چون ۲۵۰۰ سال تاریخ داره .دزدی تجاوز ،دروغ ،دورنگی، آدم فروشی،برادر کشی ،حسادت،،خیانت، نزد ایرانی‌ هست ،اگه جایی این می‌گفتن یه اخونده بی‌ مخ می‌خواد چرندیات شب جمعه رو بگه یه مشت شهوتی عرب زده که همیشه دم از فرهنگ می‌زنن اونجا جم می‌شدن تا چرندیات اسلامی رو گوش کنن و هر ۵ دقیقه یک بار هم بگن تکبیر و نمید‌ونم مرگ بر فلان و چلان .این هست فرهنگ ایران امروز ایران گشته ویران ولی‌ همه در خوابند
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 00:43
parviz1 - کترینگ - انگلستان
خر چه داند لذت نوقلو نبات.
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 01:06
sepherdad - سیدنی - استرالیا
حالا مثلا سهراب چیکاره بوده? داشتن ظرف میشستن دیگه!
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 01:45
gardash - برادفورد - انگلستان
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان. گل گفتی عزیز
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 02:09
ramtin.p - دورتموند - المان
خلایق هر چه لایق
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 02:19
amirhassna - سیدنی - استرالیا
باید برای جم شدن مردم می‌گفتن اعدام سهراب سپهری ساعت ۵ صبح. نمی‌شد سوزن انداخت دیگه.
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 02:38
potatis - مالمو - سوئد
قایقی خواهم ساخت،خواهم انداخت به آب.دور خواهم شد از این خاک غریب,. که در آن هیچ‌کسی نیست که در بیشه عشق قهرمانان را بیدار کند.هم‌چنان خواهم خواند.هم‌چنان خواهم راند.پشت دریاها شهری است ,که در آن پنجره‌ها رو به تجلی باز است. بام‌ها جای کبوترهایی است که به فواره هوش بشری می‌نگرند. دست هر کودک ده ساله شهر، خانه معرفتی است. مردم شهر به یک چینه چنان می‌نگرند, که به یک شعله، به یک خواب لطیف.خاک، موسیقی احساس تو را می‌شنود و صدای پر مرغان اساطیر می‌آید در باد. پشت دریاها شهری است. که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است. شاعران وارث آب و خرد و روشنی‌اند. پشت دریاها شهری است!قایقی باید ساخت.
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 02:43
پیام آقا - خارلمن - سویان
آقا جان این حقه و کلک همین آخونداست. آخه برگزاری چنین مراسمی به مقدمات، تبلیغات و آگاهی رسانی لااقل در سطح شهر داره. شما مثل اینکه فکر می کنید اونجا مثلا لندن یا زوریخه! فکر می کنید آخوند تحمل اینو داره که این سالن رو پر از آدم ببینه؟ اونم زمانی که یه آدم نسبتا معروف رو که مرده، شب می برن خاکش می کنن تا جمعیت جمع نشه! مقایسه این با منظره اعدام هم از اون قیاسهای مع الفارق بود. اون مراسم در شلوغترین مکان از جهت ایجاد رعب و وحشت در دل مردم انجام می دن و ملت هم اکثرا رهگذرانند که خب متاسفانه می ایستند و نگاه می کنند. تو هیچ کاری ملت رو محکوم نکنید چون بقول خود آخوندها: الناس فی الدین ملوکهم!!!
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 03:58
pull.over - دوحه - قطر
hamed-tizbin//دمت گرم.واقعا همین طوره! شاید اگر فیس بوک نبود زودتر از اینها تو ایران خبر میشد! ملت کارشون شده برن تو فیس بوک خودشونو خالی کنند،بعد تو جامعه چیزی برای خالی کردن ندارند!
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 05:31
paksan - آمریکا - آمریکا
این تبلیغات طرفدارای آقاس .. همون طور که می دونید آقا از سهراب خوشش نمی یاد و این کنفرانس و اخبارش که اینطوری پخش می شه هم یه پیام داره واسه سلطان علی خامنه ای : جوانان هم مثل شما فکر می کنند آقا .. ولی امید میگه دو نفر باشند ولی سرشون به تنشون بیارزه بهتره از 500 نفر که واسه عکس گرفتن و دررفتن از کلاس و .. بیایند . تو صحنه سیاسی ایران باید دست بسیج و توطعه های این گروه مسلح رو در همه مسائل بررسی کرد و حقیقت رو دید .
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 04:18
sir_reza - تهران - ایران
خب چه اشکالی داره؟ شاید سهراب سپهری دیگه محبوبیت زیادی نداره.
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 06:38
طالب حق - تهران - ایران
واقعا متاسفم . از یه طرف برای برگزار کنندگان اینجور مراسم که انقدر بد براشون تبلیغ و خبررسانی میکنن و انقدر بد برگزار میکنن که آدم یا اصلا از چنین مراسمی خبر نداره یا قید شرکت توشون رو میزنه و از طرفی برای خودم و امثال من که معلوم نیست چه به سر فرهنگ آبا و اجدادیمون اومده . در هر دو مورد حکومت رو مقصر اصلی میدونم چون فرهنگ سازی و حفظ فرهنگ های اصیل از وظایف اصلی حکومته . وظیفه ای که توی ایران بیشتر به جک شبیهه و بیشتر کارها در راستای تخریب فرهنگه . واقعیت اینه که الان مردم ما حاضرن برای یک پرس چلوکباب 15 هزار تومن پول بدن ولی حاضر نیستن برای خوندن یک کتاب 5 هزار تومن از جیب مبارکشون بره . متاسفانه واقعیت فرهنگی ما اینه .
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 06:23
بهروزرضازاده - سیدنی - استرالیا
یک جوری حرف میزنید که انگار اگه شماها ایران بودید شب میرفتید زنبیل میزاشتید !!!! برو عمو دایی تو سیاه کن . اگه قبول دارید که همه که تو ایرانن به خاطر اعتقادات مذهبی شون نرفتن پس اینقدر خودتونو تیکه پاره نکنید هر مزخرفی که پیش میاد نگید همه ایرونی ها ....!!! پس یا قبول دارید در اقلیت انگشت شمارید یا شما هم لنگه بقیه اگه بودید نمیرفتید پس سفسطه و خود مهم پنداری موقوف !!!
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 06:58
arash 11 - تهران - ایران
شاه دوباره مجبورم بگم واست متاسفم چرا دوتا تیر حروم این عاغا و گروهش نکردی چرا
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 06:59
TANBOORI - کاسکادا - بورکینو
زور زیادی نزنید حرص و جوش هم نخورید، با ملتی طرف هستید که سطحش همینه، انتظار بیشتری هم ازش نیست، اگر سطحش این نبود که وضعش هم این نبود
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 07:47
harapa - ایران - ایران
همون 10 نفرم الاف بودن رفتن. این مراسم غیر از ریخت و پاش پول بیت المال هیچ فایده ای نداره. یه بودجه میدن به یه اداره نمیدونن چه جوری حرامش کنن و یکمیشم بدزدن میان یه همایش میگیرن و بله. چیزی که میگم رو به چشم دیدم. درد مردم ما الان شناخت شعراست؟
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 08:29
massoudoslo - اسلو - نروژ
اینقدری که مردم گرفتار تهیه و تنظیم روزمرگی خودشان شده اند که جانشان به لب رسیده ! اگه ملت ایران در آسایش و رفاه و فراوانی بود قضیه فرق میکرد ،در واقع مقصر جمهوری اوراق اسلامی است .
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 07:50
mehrvaz - استکهلم - سوید
یک بار در یکی از اتاقهای چت یاهو چیزی گفتم مبنی بر درد بی هویتی که مردم امروز ما به آن دچارند.بیشتر کسانی که در آنجا بودند نعره ها کشیدند و مرا آماج رکیکترین ناسزاها نمودند.اینانند مردم بافرهنگ ما؟ اگر بجای سهراب یکی از مداحان اعمه ی نامطهر بود،آن زمان تفاوت را می شد دید.
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 08:55
Nowruz-57 - تهران - ایران
Hamed هر ۳ کامنت شما صحیح و کاملا موافقم. به دور نیست که وزیر هم از این تغییر برنامه همین استقبال کم را دنبال میکرده. ما احتیاج به ارشاد در مورد فرهنگ ، کتاب ، سینما ، شعر ، هنر نداریم عزیز جان. مشکل ما در این است که نمی‌‌دانیم صاد را چه گونه تلفظ کنیم تا خداوند در مفهوم کلمات دچار اشتباه نشود.
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 09:06
esi_parsi59 - ایران - ایران
آقا ویا خانمی که خیلی دلتون برای سهراب میسوزه..مواظب حرف زدنتون باشید و نسبت به مردم ستمدیده ایران هر حرفی نزنید چونکه متاسفانه همه شما هم ایرانی هستید وهمانطور که خیلی خیلی خوب وضعیت اقتصادی مردم رو میدونید که انقدر مشکل دارن که دنبال یه لقمه نون باشند که شب در مقابل زن وبچه هاشون سر افکنده نباشند بهتره مردم بیغمی مث شما تریپ هنری بگیرن وبرن شعرای سهراب رو با احساساتی که غم توش نیست بخونن...دیگر اهل کاشان نیستیم و روزگارمان هم بد است و دیگر تکه نانی هم نیست
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 09:21
romano - تهران - ایران
اول برای تمام مردم باتربیتی که بالا ملتشونو مسخره می کنند باید بگم متاسفم و باید بگم همتون یک عده پناهنده هستید که هیچ کیس سیاسی خاصی نداشتید و فرهنگ و تربیتتون کاملا واضحه کی هستید دوم: این کار در دانشگاه هنر انجام شده و هیچ تبلیغی براش انجام نشده و ضمنا دانشجویان محکومش کردند دانشجوها اگر ده بار دیگه هم اتفاق بیفته نمی‌رن چون دلیلش واضحه کشتن هم دانشگاهیشون یورش به سالن در سال گذشته، اومدن آقای وزیز هنر کش اطلاعاتی و .. (شما حتی یک بار از در دانشگاه هنر عبور نکردید ولی هفتاد بار دوست دختراتونو تو ولی عصر بالا بردید) دانشگاه هنر سیستم خاصی داره و دانشجوهاش به سیستم خودشون واکنش به رویدادهای دانشگاه نشون می‌دندر این دانشگاه هم برای عموم مردم توسط حراست اطلاعاتی معروف اونجا بسته است از جمله رویداد سهراب و اینها خوب دارن همتونو بازی می‌دند بچه‌های هنر بچه‌های حساسی هستند و اینها جرات حضور در مراسم سهراب نداشته‌اند و دو دانشگاه معتبر در اونجا هستن از خودتون سوال کردید چرا این روزها دیگه ویدیوی هو کردن وزیر و وکیل بیرون نمیاد ادامه ...
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 09:21
مانفرد - ایران - ایران
تشخیص دوستان خیلی دقیق بود هر بزرگداشتی باید علاوه بر مخاطب واقعی جذب مخاطب هم داشته باشه .مثلن اگر این بزرگداشت ساعت 4 صبح ابتدا با یه اعدام شروع میشدبه صرف ساندیس و کیک و در انتها هم با وعده نفری 1.5 کیلو مرغ به نرخ 20تومن زیر قیمت بازار به اتمام میرسید .کمتر از 3000 نفر نمیشد تصور کرد.
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 09:22
romano - تهران - ایران
یا تو دو دانشگاه 10 نفر هم حتی برای شنیدن اجرای موسیقی زنده دانشجوهای هنر نمیان (بخدا دست حکومت درد نکنه با این کار اطلاعاتیش) بنده‌های خدا اینها مجسمه سهراب رو کندند مراسم میزارن اونم برای جایی که همه هر شب دارن یا شعر سهراب می خونن یا نقاشی می‌کنند یا پیس نمایش می‌خونن. سوم نوشتن حرفهای از سر بی فکری شما دقیقا همون چیزیه که اینها می‌خوان یک موج خبر درست می‌کنند و بعد شما ها سونامی می‌کنیدش نتیجه این می‌شه که ملت فکر می‌کنند بله ایرانیها تو صف مرغند!(به بعضیهاتون مخصوصا از انگلیس شک دارم اکثر مزدوران رژیم با مرکزیت انگلیس پیغام می‌زارن مثلا birmingham - شیراز - ایران و hamed-tizbin - لندن - انگلستان) اتفاقا مردم سهراب رو دوست دارند خیلی هم از گذشته بیشتر شده نمونش رکورد بی نظیر فروش اشعار اونه . خلاصه عمو جان با اطلاعاتی کردن و دروغ پراکنی کندن مجسمه اسلامی کردن علوم انسانی نمی‌توان ایرانی رو تغییر داد و طرف جیگر نیست طرف ایرانیه توهم یکی مثل مغولی یا عرب حجازی آخر می‌میری ولی ایرانی به زبون مادریش حرف میزنه اونم نه به یکی به پنجتا تا دق کنی!
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 09:31
agha_ehsan - تهران - ایران
ده نفر هم زیاد بوده. سهراب سپهری به جز جمله (نزدیکم یواش بیا شیشه ...) واقعا چرت و پرت سره هم کرده و ملت متوهم ترو گاشته سر کار
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 09:38
shytoon - وادوز - لیچتن اشتین
اقتصاد مال خره، بازار یابی‌ مال گاوه، مدیریت مال یابو. بیخودی بخاطر بی‌ لیاقتی یه مشت برگزار کنند تیغ بران بر گلویی ملت نکشید. هر بازی قوانین خودش را دارد که اگه بلد نباشی‌ بازی را میبازی. تشویق (تبلیغات درست) یکی از مسئولیت های مهم برگزار کنندگان هست که در این جریان درست اجرا نشده به همین سادگی‌. خرابش کردند، همین و بس.
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 10:26
monjiiran - وین - اتریش
به سراغ من اگر میایید نرم و آهسته بیایید مبادا که ترک بردارد چینی‌ نازک تنهایی‌ من ،سهراب
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 11:21
فراوانی - قطر - قطر
جریان از این قرار بوده که وزیر ارشاد را میخواستند مسخره کنند که اون هم فهمید نیامد شما هم زود نتیجه میگیرید
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 10:49
يوسف آباد - تهران - ایران
بابا حالا چرا گُر میگیرین بیخودی ! مطمئن باشین سهراب بین روشنفکرای نوین و حتی روشنفکرای نیمه سنتی هم اینقدر مخاطب داره که بتونن یه سالن صد نفری رو پرکنن ! شما قبل از فحش و فحش کاری متن خبر رو بخونین !! یارو گفته اول قرار بوده آخر مهر باشه بعد تغییر کرده و.. خوب مردم هم گرگیجه گرفتن و نیومدن !! یه عده آدم که فرق .. رو از گوشت کوبیده تشخیص نمیدن رو گذاشتن مدیر و برنامه ریز و .. خوب معلومه که نتیجه اش چی در میاد ! این ربطی به سهراب سپهری نداره اگر بزرگداشت حضرت آدم هم اینجوری برگزار میشد نتیجه همین بود !!!
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 11:26
zagros_finland - هلسینکی - فنلاند
اگر این مراسم تو پاریس یا لندن بود جمعیت ( خارجی منطورم است ) بیشتر می رفتند . برای ملت ایران حسین تشنه لب و ابوالفضل مهمتره نمی بینید تو این جنگ و بمب گذاری هر روز کاروان حج و زیارت به کربلاو نجف و... اتوبوس اتوبوس می رن زیارت .!!!!!!!
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 11:49
sefead - لندن - انگلستان
دل‌ خوش سیری چند؟؟......سهراب خودش میدونه و حق میده که مردمش با این همه گرفتاری و نارضایتی و فشار و گرانی و سختی و... مجالِ اندیشیدن به مسائلِ فرهنگی‌ ندارن، ارکستر سمفونی نابود شده، هنرمندهای با ارزش از مملکتشان رانده شدن، اونهایی که تو کشورشون میخوان یه کار فرهنگی‌ بکنن سرخورده میشن.‌ای بابا آدم از کجا بگه....
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 11:58
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
این در عکس آخر هم وایسه این سر و کله ش پیدا شده که آمار رو رد کنه!
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 12:22
Azadikhah - تكسل - هلند
این جریان همینطوری نیست دستهایی در پشت این جریان بوده که استقبال از این مراسم نشه! شاید دلایل برگزار کنندگان بیشتر دلیل این عدم استقبال باشه
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 12:25
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
پیام آقا - خارلمن - سویان. آقا لطفا بروی نقائص فکری و سادیسم تعدادی پرده نکش!! اولا تجمعات مراسم اعدام از ۱۲ شب تا ۵ صبح صورت می‌گیرد ساعت ۱۲ -۱ --۲- -۳ -۴----صبح چه کسی‌ برای کار!!!!!!!! بیرون است تا تماشاگر اتفاقی باشد؟؟؟؟؟ نخیر سادیسم ۱۰۰ در صد است!!!
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 12:10
pegahsr - دبی - امارات
واقعا افتضاحه، اگه ایران بودم. خداییش میرفتم.
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 13:20
اهورا شمس - تهران - ایران
اقا احسان(تهران/ایران* اگه چیزیو شما درک نمیکنی دلیل نمیشه که مانی نداشته باشه و بی ارزش باشه ....همین امثال شما هستن که کنگره خالی مونده دیگه
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 14:03
Himmel - فرانکفورت - آلمان
وقتی آن زنده یاد می سرود ،من که از بازترین پنجره با مردم این ناحیه صحبت کردم، حرفی از جنس زمان نشنیدم.شاید مردمش را خوب شناخته بود.
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 18:11
gerard - تهران - ایران
بله به قول سهراب قایقی خواهم ساخت . دور خواهم شد... سهراب جان ، آب را گل کردند....
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 18:22
walla chi begam - تهران - ایران
آخه جان مادرتون قضاوت کنین این ملت اخوش لیاقتش چه حکومتیه.. چرا الکی از همه چیز ایراد میگیریم ولی iیچ وقت به بی غیرتی و بی فرهنگی و چیپ بودن خودمون رای نمی دیم..... به نظر من وضعیت الان مملکت برای این ملت خیلی هم زیاد و عالیه
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 19:03
kobalt - تهران - ایران
اون ده نفر هم اشتباه کردن رفتن آخه یه نگا به این وزیر بندازید پدر هرچی نشریه ادبی وبی ادبی رو درآورده بعد برای سهراب مراسم میزاره .
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 19:28
mohammad.avaz - تهران - ایران
از من می‌شنوید تقصیر ملت نیست دولت اینجوری سرشون آورده دولتی که به جنگه برای ملتش که ملتش در آرامش زندگی‌ کنند ملتش هم برای کارهای تفریحی یا تاریخی‌ علاقهٔ بسیاری نشان میدهند ولی‌ حالا در ایران همه صبح دارن دست پا میزنند که از گشنگی نمیرن واقعا چه موج روانی‌ زده توی سر کل ملت
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 19:37
پیام آقا - خارلمن - سویان
ARTEMIS-SW -فرانسه با احترام، اما این ساعات اعدامیست که در درون زندانها و برای اجرای احکام قصاص صورت می گیرد که جز مقامات قضائی و خانواده های شاکی و متشاکی کسی در آنجا حضور ندارد. اما اعدامهای آدمهائی که قرارست مورد عبرت عموم قرار گیرند معمولا در شلوغترین مکانها و در شلوغترین ساعات صورت می گیرد. آخر متن قبلیم هم گفتم که مردم به راه و سلوک حاکمانشان مایل می شوند. این بی اخلاقی و سقوط فرهنگی نیز حاصل استبداد هزاران ساله شیخ و شاه و غارتگران عرب و مغول و انگلیسیست. کافیست ملت ما هم سی چهل سال یا کمتر مورد رحمت دموکراسی و آزادی باشند تا همینها بهترینهای جهان گردند. این از سر تعصب نیست چون با خیلی از مردم ملل حشر و نشر داشتم و مقایسه ها کردم از اینجهت عرض کردم.
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 21:41
pezhman - وين - اتريش
شاید دست دانشجویی زخمها فرو برده در آب. یا که در بیشه دور،ضحاک علی شیره ای،‌، سیره ائی پر می‌شکند.
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 22:37
pezhman - وين - اتريش
شاید دست دانشجویی زخمها فرو برده در آب. یا که در بیشه دور،ضحاک علی شیره ای،‌، سیره ائی پر می‌شکند.
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 22:44
PARVANE1 - برنموث - انگلستان
چشم‌ها را باید شست، جور (طور) دیگر باید دید. که متأسفانه بعضی‌ها اصلا (چشم دیدن) ندارند.
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 23:10
مجید خان - تهران - ایران
با درود. شما همین الان هم که سر گور سهراب بروید یک نفر را هم نخواهید دید که یادی از این شاعر معاصر بکند اما کمی آنطرفتر که امامزاده هست بروید و ببینید چه خبر است.تا که احمق در جهان هست جاعل در نمی ماند.یادش بخیر. کلاس اول راهنمایی که بودم شعری از سهراب در کتاب درسی مان بود:در گلستانه چه بوی علفی می آمد ...قبل از ان قلاب سال 57 بود.یادش گرامی.
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 09:35
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
پیام آقا - خارلمن - سویان. باید توضیح دهم برای اعدام جوان ۱۷ ساله قاتل آن ورزشکار در یکی‌ از میادین تهران ۱۵۰۰۰ نفر از ساعت ۱۲ شب تا ۵ صبح به تدریج جمع شدند-- برای دیدن رقص مرگ!! این در همه جا منعکس شد!!!! اختراع من نیست در ضمن مقایسه ی پهلوی‌ها با همه ی نواقص با ملایان کثیف اشغال دزد و قاتل ناعادلانه است!!!!
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 13:53
پیام آقا - خارلمن - سویان
ARTEMIS-SW دوست گرامی یک مورد خاص رو نمی شه به کل تعمیم داد. این چنین اعدامها جنبه انتقامی دارد و مردم اکثرا برای خنک شدن دلشان (مثلا از اجرای ناقص عدالت)آنجا جمع خواهند شد که اکثرا از فامیل، دوستان و آشنایان و هم محلی های هردو طرفند. بنده بعنوان درجه دار وظیفه مدت زیادی از خدمتم را در دادگاهها گذراندم و در کارهای دفاتر از رئیس سازمان تا بازپرسی و.. خدمت کردم. تعمد خاصی داشتند تا اینگونه اعدامها در جاهای شلوغ صورت گیرد. اتفاقا از چهره اکثر مردم جمع شده، خشمی نهفته نسبت به این جلادها می شد دید. بحث سادیسم هم مبحث روانی گسترده ای دارد که منکر شما نیستم و می توان در این تجمعات چنین آدمهائی را هم یافت اما سادیسم جنبه های مختلفی دارد که از فحاشی به یک نفر تا اعمال زور و کشتن و.. ضعیفتر مصداق پیدا می کند. معمولا هر بیچاره ای از اعمال یا دیدن بیچارگی دیگری لذت می برد. مثلا کسی که به کودکان تجاوز می کند، می توان ریشه آنرا در کودکی خود فرد و مورد تجاوز واقع شدن او توسط دیگری یافت.
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 19:19
پیام آقا - خارلمن - سویان
یا مردمی که از نشستن پای روزه خوانی ملایان لذت می برند، هرچند ظاهرا اشک می ریزند اما آن ته ته های دلشان خوشحالند که جای حسین نبودند و هنوز هم زنده اند. یا بیشتر همانها که به تماشای اعدام می نشینند نیز همین حس را دارند. پس نمی توان گفت همه مردم آنجا سادیسمی هستند یا.. از طرفی در سرشت آدمی کمابیش لذتی از خودآزاری نیز وجود دارد که یکی با دیدن فیلمهای ترسناک آنرا سیراب می کند و یکی هم به انحا دیگر. و در آخر یادم نمی آید اسمی از خاندان پهلوی و مقایسه ای بین آخوند و آنها کرده باشم. نظر من کلا در مورد شیوخ و شاهان بود که شاهان (خلفا) عرب، مغول و الی آخر را شامل می شد. پیروز باشید
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 19:21
Zolf Ali - دبی - امارات
خب مقصر خود سهرابه که حتى یه شعر درباره انقلاب و خمینی و امام زمان نسروده واسه همین هیچکی دوستش نداره اما اگه مثل استاد شهریار و قیصر امین پور شعرهای انقلابی و مذهبی داشت سالن پر از ساندیس خورهای رژیم و بسیجی و آخوند می شد...!!!
‌پنجشنبه 11 آبان 1391 - 00:30
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.