مقام اسرائیلی: ایران به اطلاعات نظامی دست نیافته است

یک مقام بلندپایه اسرائیلی ادعای ایران مبنی بر دست یافتن به اطلاعات نظامی توسط یک پهپاد را رد کرد. پهپاد توسط حزب‌الله لبنان ارسال شده و اسرائیل آن را سرنگون کرده بود.
 

یک فرمانده ارتش اسرائیل که نخواسته نامش فاش شود گفته است یک پهپاد ساخت ایران که توسط نیروی هوایی اسرائیل سرنگون شد، دوربین نداشته تا بتواند عکس‌هایی از اماکن حساس اسرائیل ارسال کند.
 
این مقام ارتشی همچنین گفت که حتی اگر پهپاد یادشده اطلاعاتی هم گردآوری نکرده باشد، همین که توانسته وارد آسمان اسرائیل شود و مدتی آزادانه پرواز کند، "نشانه امکانات قوی" است که به گفته او در آینده می‌تواند توسعه یابد.

این فرمانده روز دوشنبه (۲۹ اکتبر/ ۸ آبان) در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه تائید کرده است که تحقیق درباره پهپاد سرنگون شده ادامه دارد.
 
نیروی هوایی اسرائیل در تاریخ ۶ اکتبر یک هواپیمای بدون سرنشین را در آسمان این کشور سرنگون کرد. گفته می‌شود که این پهپاد ساخت ایران بوده و توسط حزب‌الله لبنان به آسمان اسرائیل فرستاده شده است. بنا به گزارش‌ها پهپاد یادشده از جهت دریای مدیترانه وارد اسرائیل شده و بر فراز بیابان نقب مشغول عملیات جاسوسی بوده است.
 
سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان تائید کرده است که به دستور او پهپاد به اسرائیل فرستاده شده است. به گفته‌ی او پهپاد ساخت ایران بوده و در لبنان مونتاژ شده است.
 
حسن نصرالله همچنین گفت: «پهپاد یادشده چندین کیلومتر پرواز کرد و اطلاعات مهم و حساسی برای ما فرستاد تا این که سرانجام در نزدیکی تأسیسات اتمی دیمونا توسط "دشمن" سرنگون شد.»
 
اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفته است که پهپاد سرنگون‌شده اطلاعات باارزشی از تأسیسات هسته‌ای اسرائیل ارسال کرده که هم‌اکنون در اختیار مقامات ایران است. او مدعی شد که پهپاد از تولیدات قدیمی بوده و جمهوری اسلامی در این مدت توانسته است پهپادهای پیشرفته‌تری تولید کند.

+72
رأی دهید
-49

OnLine. - تهران - ايران
سران ایران فقط .. زیادی میخورن و مثل همیشه بلوف میزنن.
دوشنبه 8 آبان 1391 - 22:53
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
پهباد نبوده، تهباد بوده!!
دوشنبه 8 آبان 1391 - 23:16
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
قرار نیست چون رژیم فاشیستی ملاها دروغ میگوید و جنگ روانی راه انداخته اسرائیل هم با دروغ جواب بدهد. پهپاد ( تهباد ) یا هر هواپیمای بدون سر نشین را برای این میسازند که با دوربینش از منطقه فیلم بگیرد و جای چشم کار کند و گرنه هدف دیگری دارد؟ اسرائیل دروغ هم میخواهد بگوید چیزی باشد که کمی قابل باور باشد و نمیخواهند که بچه گول بزنند. یا شاید عربها و ملاها اینقدر خرند که یادشان رفته دوربین رویش نصب کنند؟ اصلاً حضور پهباد در درون مرز اسرائیل خودش کمی مایه آبروریزی اسرائیل شده و ضعیف عمل کردند و حالا با دروغ بدترش نکنند. ولی در کل مشکل ایران این است که در صوت درگیری فقط با اسرائیل طرف نیست و در کنارش امریکاست و در کنار امریکا هم ناتو که قدرت جنگی بدون شکست دارد. حالا چهارتا پاسدار چه غلطی میخواهند بکنند بجز اینکه مردم بیگناه ایران را به کشتارگاه دیگر ببرند؟ گویا یادشان رفته که اسرائیل بمب اتمی دارد و وقتی وجودش را در خطر ببیند ازش استفاده هم خواهد کرد. به عواقبش خامنه ای ابله و سردارانش فکر کردند؟
دوشنبه 8 آبان 1391 - 23:41
دستان - تهران - ایران
اون پاسدارها و بسیجی ها کاری میکنند که در 8 سال جنگ کردند و امثال تو مرد نیستند که حتی در خیال در موردش فکر کنند آخه مقابله با تجاوز گر مردانگی و غیرت و حس وطن دوستی میخواهد که شما ها چیزی از آن بهره نبرده اید .حکایت شما حکایت روباه دم برده است دم شما غیرت شماست که در تله ودام صیادان (اربابان غربیتان)جامانده.
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 05:33
Geelongcat - سیدنی - استرالیا
بهپاد دوربین نداشته؟ پس برای هوا خوری به اسراییل رفته ؟ یه چیزی بگو باور کنیم.
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 06:29
babak206 - پاریس - فرانسه
مقام اسراییلی غلط کرد، پهباد وظیفش همینه و گر نه نمیره بالای سر اسراییل واسه پیک نیک ، ایران چقد بدبخت شده که یه کشور کوچولو مثل اسراییل هم باید نظر بده .
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 06:44
nightman - تهران - ایران
من موندم با این سرعت مافوق نور اینترنت ایران اخه چه جوری اونم انلاین تصاویرو فرستاده!!
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 09:40
adriano2222 - آبادان - ایران
""""""""""""""""آخوندها برای اینکه سر کار بمانند نه تنها با اسرائیل ، بلکه با تمام دنیا زد و بند میکنند!!!!!!!!!!!!!!!!!
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 10:01
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.