آتش‌بس عید قربان سوریه با انفجار خودرو شکسته شد

این انفجار پنج نفر کشته بر جای گذاشته است و بیش از سی نفر، از جمله تعدادی کودک، مجروح شده اند

علی رغم آتش بس اعلام شده میان دولت سوریه و شورشیان آن کشور، یک خودرو حاوی مواد منفجره امروز در دمشق، پایتخت سوریه منفجر شده است.

این آتش بس توسط اخضر ابراهیمی نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه، به مناسبت عید قربان پیشنهاد شده بود.
مخالفان دولت گفته‌اند که این خودرو در یک منطقه مسکونی در جنوب دمشق منفجر شده است.

تلویزیون دولتی سوریه گفته که این انفجار پنج نفر کشته بر جای گذاشته است و بیش از سی نفر، از جمله تعدادی کودک، مجروح شده‌اند.

با این که دولت و شورشیان سوریه هر دو آتش‌بس پیشنهادی سازمان ملل را پذیرفته بودند، نبرد میان شورشیان و نیروهای دولتی در نقاط مختلف سوریه ادامه داشته است.

هر دو طرف می‌گویند که طرف مقابل آتش بس را نقض کرده است.

تعداد کشته‌شدگان درگیری‌های امروز توسط شورشیان حدود بیست نفر اعلام شده است.

شورش‌ها علیه دولت بشار اسد در ماه مارس سال گذشته آغاز شد و سازمان ملل تخمین زده که حدود ٢٠ هزار نفر در درگیری‌ها میان دولت و مخالفان کشته شده‌اند.

+48
رأی دهید
-15

hesammh - تهران - ایران
خب ایت غربیهاکه دولت بشار اسد را خونخوار معرفی می کنند و به شورشیان هم سلاح تزریق می کنند باید ببینند نتیجه کارشان چیست اینکه آتش بست توسط شورشیان با بمب گذاری به خورد و تعدادی کودک هم در این عملیان بمب گذاری تروریستی کشته شدند و ما باید بینیم که الان دولت بشار اسد به عنوان یک دولت قانونی این حق را دارد که با شورشیان مقابله کند ولی شورشیان طغیانگر هستند حال اینکه غرب دولت قانونی را رها کرده و از شورشیان حمایت می کنند دنیای وارونه همین هم هست بعد تمام کشتار که به سبب جلوگیری از حمله شورشیان هست به نام بشار اسد نوشته می شود . البته بشار هم باید کوتاه بیاید و بعد از چندین سال ریاست جمهور بودن تن به انتخابات بدهد
جمعه 5 آبان 1391 - 20:35
Azadikhah - تكسل - هلند
hesammh - تهران - ایران:دولت اسد اگر خونخوار نبود پس این بمبارانها رو کی‌ انجام میده؟!ارتش آزاد که هلی‌کوپتر یا هواپیما نداره.شاید کار اسرائیل هست!!؟فکر کردی سوریه هم ایران هست که ملت رو با چماق،کارد،زنجیر و اسلحه زدند کشتند و مجروح کردند در سال۸۸؟!غرب و آمریکا دنبال منافعه خودشان هستند ولی‌ جواب این خونهای ریخته شده توسط ارتش اسد رو کی‌ باید جواب بده؟! نه عزیز سوریه ایران نیست اشتباه نکن!
شنبه 6 آبان 1391 - 10:05
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.