زندانی​شدن​بیمار به​خاطـر نپرداختن هزینه​های درمـان

روزنامه ایران می نویسد : جوانی که حدود 50 روز پیش در اثر سهل‌انگاری شهرداری و ترکیدن لوله گاز به دلیل سوختگی در بیمارستان چمران تهران بستری شده بود به رغم پایان مداوای اولیه، بیمارستان حاضر به ترخیص وی نیست چون شهرداری حاضر به پرداخت هزینه‌‌های درمانی وی نشده است. چندی قبل در روزنامه ایران روزنامه ، گزارشی از یک انفجار در حاشیه بزرگراه در دست ساخت امام علی(ع) منتشر شد که براساس آن سهل‌انگاری پیمانکار شهرداری منطقه 7 تهران در جریان عملیات تخریب باعث شد لوله گاز شهری شکسته شود. بی‌توجهی عوامل شهرداری و عدم اطلاع به اداره گاز سبب شد پس از چند ساعت انفجار مهیبی باعث تخریب کامل چند باب مغازه و خانه شود. در این انفجار جوان 27 ساله‌ای به نام صادق عابدی بشدت سوخت و به بیمارستان منتقل شد.
این جوان ابتدا با بی‌توجهی شهرداری در یک بیمارستان معمولی بستری شد که امکانات پزشکی لازم را برای مداوای یک بیمار دچار سوختگی نداشت. پس از انتشار گزارش ویژه روزنامه ایران در این مورد، شهردار منطقه 7 ملزم شد دستور انتقال وی به یکی از بیمارستان‌‌های مجهز تهران را صادر کند. صادق که بشدت دچار سوختگی شدید شده بود در بخش ICU بیمارستان چمران بستری شد. با تلاش مداوم پرسنل پزشکی ICU این بیمارستان در طول 40 روز نه​تنها صادق از خطر مرگ ر‌هایی پیدا کرده بلکه پزشکان ابراز امیدواری کردند با انجام فیزیوتراپی، او توان حرکتی خود را نیز بازیابد.
انتقال این جوان به بخش و سپس صدور دستور ترخیص، آغاز دردسر‌های صادق و خانواده‌اش بود. قبض صادر شده نشان می‌داد هزینه درمان او 180 میلیون تومان است که باید آن را شهرداری منطقه 7 پرداخت می‌کرد، این شهرداری از ابتدا متعهد به پرداخت چنین هزینه‌ای شده بود؛ چراکه صادق توسط یکی از پیمانکاران شهرداری در بیمارستان چمران بستری شد و بخش اول پول را نیز این پیمانکار به بیمارستان پرداخت کرد اما ناگهان نه​تنها این پیمانکار ناپدید شد بلکه شهرداری هم مدعی است نمی‌تواند هزینه‌‌های درمان این جوان را پرداخت کند بلکه پیمانکار، طرف حساب بیمارستان، بیمار و خانواده او است. آقای ک، پیمانکاری که جوان مصدوم را در بیمارستان بستری کرده در گفت‌وگو با روزنامه ایران مدعی شد به عنوان یک فرد خیر این کار را انجام داده و از شهرداری تنها 10 میلیون تومان پول گرفته است. این پیمانکار که از اعلام نام شرکت پیمانکاری​اش برای جلوگیری از بررسی روزنامه ایران خودداری می‌کرد، گفت مابقی مبلغ هزینه بیمارستان را باید شهرداری پرداخت کند و بعد گفت‌وگوی تلفنی با روزنامه ایران را ناتمام گذاشت.


یکی از مسئولان شهرداری منطقه 7 نیز که خواست نامش فاش نشود در این رابطه گفت: قطعاً در این کوتاهی پیمانکار مقصر بوده و او باید این مبلغ را شخصاً پرداخت کند و شهرداری هیچ مسئولیتی را نمی‌پذیرد. به گفته خانواده بیمار در این میان بیمارستان چمران نیز اعلام کرده تا روزی که هزینه‌‌های درمانی این بیمارستان پرداخت نشود بیمار ترخیص نخواهد شد.
همه این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که صادق به سرعت ابتدا نیاز به فیزیوتراپی و سپس نیاز جدی به جراحی پلاستیک دارد. بر اساس نظر بیمارستان، این جوان 27 ساله از ناحیه صورت و هر دو دست دچار سوختگی شدید شده و بخشی از پوست پای او نیز به دلیل نیاز به پیوند پوست در ناحیه دست و صورت برداشته شده است. او که در آستانه ازدواج نیز بود، حالا نه​تنها زیبایی ظاهری خود را از دست داده بلکه اگر به سرعت دوران فیزیوتراپی خود را آغاز نکند احتمال از دست دادن توان حرکتی (معلولیت) نیز وجود دارد.
نکته جالب این که وقتی با دکتر فتح‌آبادی، مدیر خدمات درمانی بیمارستان چمران تماس گرفتیم تا درباره عدم پرداخت هزینه درمانی و جلوگیری از ترخیص صادق عابدی بپرسیم، وی در این مورد از دادن هرگونه اطلاعات خودداری کرد و با محرمانه دانستن این اطلاعات به مکالمه پایان داد. در حالی که خانواده بیمار مدعی هستند بیمارشان را ممنوع‌الملاقات کرده‌اند.
البته گروه روزنامه ایران روزنامه ایران آمادگی دارد پاسخ شهرداری منطقه 7 و بیمارستان شهید چمران را درباره این موضوع انعکاس دهد.  

+52
رأی دهید
-204

Zolf Ali - دبی - امارات
ای تتتتتتتتففففففففففففف به این حکومت ننگین آخوندی و دزد و چپاول گر.....
جمعه 5 آبان 1391 - 02:11
DADA_ST - آمستردام - هلند
من برای کسی‌ که به این مطلب ناراحت کننده مثبت داده متأسفم ، برایت آرزوی این اتفاق را نمیکنم اما امیدوارم از نزدیک شاهد باشی‌ تا این مثبت عذاب روحیت بشه
جمعه 5 آبان 1391 - 02:33
arya50 - مشهد - ایران
پشت جلد دفترچه های بیمه نوشته:. ما می خخواهیم اگر کسی در خانواده مریض شد، بیش از مریض داری ، رنج دیگری نداشته باشد. مقام معظم نـ.. خـ...
جمعه 5 آبان 1391 - 05:30
datis - سن دیگو - امریکا
سرم درد گرفت از این همه بی‌ انصافی، این جوان بد شانس چه گناهی کرده؟ کی‌ وضع ایران درست می‌شه؟ دوستان حاضرید یه پیج کمک به این جوان درست کنیم؟
جمعه 5 آبان 1391 - 06:15
mahshahr - ونکوور - کانادا
آخه بی مروتا اگه تمام اعضاشو هم پیوند میزدید180میلیون میشد؟کدوم بیمه درمانی یا حادثه تو ایرون پوشش 180 میلیونی داره؟ دیه یه انسان از این مبلغ کمتره؟ بابا بیمارستان شبهه خصوصی شما هم انصاف داشته باشید روزی4.5میلیون برای یه تخت ای سی یو و باند وازلین و آنتی بیوتیک و چندتا گرافت پوستی؟ تازه درمانم تموم نشده بیمار بندهخدا حالا حالاها باید هزینه کنه تا شاید مشکل زیبایی و حرکتی کمتری داشته باشه, خانم وظیر کجاست بیاد چندتا چاخان سرهم کنه
جمعه 5 آبان 1391 - 07:27
m4ssod - لندن - انگلستان
یک مشت دکتر دزد با یک مشت پیمانکار رانت خوار دزد با یک مشت مامور دولت دزد به جون این بدبخت افتادن. .
جمعه 5 آبان 1391 - 08:56
sourena.de - اشتوتگارت - آلمان
همینکه این بنده خدا رو توی کیسه نکردند و زنده زنده چال نکردند باید ممنون پرسنل بیمارستان بود. از نظام مقدس ولی وقیح با مدیریت جهانیش همه چیز بر میاد. نابود باد حکومت ضد ایرانی ولی وقیح. مرگ بر خامنه ای
جمعه 5 آبان 1391 - 09:54
hassan5 - تهران - ایران
روزنامه ایران سیاسی کاری میکند و با شهرداری مسئله دارد دروغ میگوید باور نکنید
جمعه 5 آبان 1391 - 12:38
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
واین است وعده های اسلام و حکومت اسلامی - کلا اگه یه جوری بشه که به انسانها خوش بگذره مجاز نیست!
جمعه 5 آبان 1391 - 13:04
اهورا شمس - تهران - ایران
اگه هر جای دیگه دنیا بود شهردارو پیمانکارو به ۴ میخ میکشیدن و علاوه بر هزنیه درمان کلی هم خسارت ازشون میگرفتن....
جمعه 5 آبان 1391 - 13:15
reza.28 - لندن - انگلستان
خوبه به زندان اوین نبردن این بیچارو ، به حبس ابد محکوم شده چون للاشخورایه شهرداری به کسی پول نمیدن
جمعه 5 آبان 1391 - 16:52
fariba janzamini - تالش - ایران
امان از دست این شهردارهاوتاسف برای مثبت نظران این حادثه.
جمعه 5 آبان 1391 - 20:54
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
۱۰۰ رحمت به سرزمین کافران و بی‌دین ها،اینجا ال مفلسو فی‌ امان الله بمعنای واقعی‌ اجرا می‌شه.
جمعه 5 آبان 1391 - 22:31
shadan shirin sokhan - هایدلبرگ - آلمان
( ! )-- ما نه تنها آب ، برق را مجانی‌ می‌کنیم ؛ بلکه شما را به مقام انسانیت میرسانیم !!!،، گور بگور شده خمینی دجال !
شنبه 6 آبان 1391 - 03:25
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.