احمدی‌نژاد مسئولیت مشکلات اقتصادی را پذیرفت

نایب رئیس کمیسیون شورا و امور داخلی مجلس گفته است که در جلسه مشترک فراکسیون اصولگرایان و دولت، محمود احمدی‌نژاد «با روی گشاده از انتقادات درباره عملکرد اقتصادی دولت استقبال کرده و مسئولیت مشکلات اقتصادی را پذیرفته است».

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، علی اصغر زارعی روز پنج‌شنبه چهار آبان با اشاره به اینکه رئیس‌جمهوری در این نشست تفاوت از قبل ظاهر شده بود، نتایج این جلسه را رضایت‌بخش و فرا‌تر از سطح بین نمایندگان و دولت توصیف کرد.
 
این خبر در حالی اعلام شده که رئیس دولت ماه گذشته در نشستی خبری، درباره وضعیت بازار و اعتصاب بازاریان با انتقاد از اظهارات رئیس مجلس و برخی منتقدان درباره سوءمدیریت دولت، افزایش نرخ ارز را «جنگ روانی» خواند و گفت ۲۲ نفر عامل نوسان‌ها هستند.
 
این اظهارات با واکنش شدید مجلس روبه‌و شد و شماری از نمایندگان او را به «گزافه‌گویی، دروغ گویی و فرافکنی» متهم کردند و روز ۱۹ مهر با ارائه ۱۰۲ امضا پای طرح «سوال از رئیس‌جمهوری» آن را به هیئت رئیسه مجلس ارائه دادند.
 
آقای احمدی‌نژاد برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی اسفند سال گذشته به مجلس فراخوانده شد و بر اساس آخرین خبر‌ها، طراحان سوال از پاسخ نمایندگان دولت در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه قانع نشدند و این طرح را به هیئت رئیسه ارائه داده‌اند.
 
همچنین در حالی که نرخ دلار همچنان با قیمتی حدود ۳۵۰۰ تومان معامله می‌شود و تمهیدات دولت برای کنترل قیمت ارز نتیجه‌ای نداده، او دیروز گفت باید به گونه‌ای اقدام شود تا «برخی سوء‌استفاده‌کنندگان» نتوانند فشارهای اقتصادی را بر مردم تحمیل کنند.
 
از طرف دیگر، شب گذشته وزیر اقتصاد گفت که ساختار تامین مالی دولت در جریان اقتصاد مقاومتی به این گونه است که اگر «در فروش نفت دچار مشکل شدیم از طریق منابع مالیاتی کشور هزینه‌ها تامین شود.»
 
شمس‌الدین حسینی که در گفت‌وگوی ویژه خبری تلویزیون ایران حضور یافته بود، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۳ درصد هزینه‌ها از طریق منابع مالیاتی تامین می‌شود، گفته است که تثبیت‌سازی مالیات در اقتصاد ایران موجب توزیع عادلانه می‌شود.
 
او همچنین تصریح کرده است که جنگ اقتصادی کنونی، جنگی نابرابر است و دشمنان تحریم‌ها را از طریق اعمال سیاست‌های خصمانه، عملیات جنگ روانی و سیاه‌نمایی، به ویژه توسط رسانه‌ها پیش می‌برند.
 
به گفته او، در روند اقتصاد مقاومتی مردم و مسئولان باید در استفاده از منابع و امکانات صرفه‌جویی کنند و با جلوگیری از اسراف و حرکت تولید ملی، به سمت رقابت‌پذیری بروند که از جمله اهداف اقتصاد مقاومتی است.
 
آقای حسینی گفته است که دولت تلاش می‌کند تا ارز حاصل از صادرات غیر نفتی را وارد مرکز مبادلات ارزی کند و «بنابراین برخورد‌ها با بازار مکاره ارز با کاهش سوددهی در آن ادامه می‌یابد.»
 
پیش از این نیز وزیر اطلاعات از نقش برخی کشور‌ها و به‌ویژه شبکه‌های تلویزیونی‌ در اخلال در بازار ارز سخن گفته بود و معاون اول رئیس‌جمهوری گفته بود که «دشمن این اخلال را به وسیله نیروهای داخلی خود ایجاد کرده است.»
 
راهکارهای دولت تا به حال به آشفتی بازار ایران پایان نداده و سه روز پیش علی لاریجانی، رئیس مجلس گفت که «راه‌های وصله پینه‌ جزئی جوابگوی حل مشکلات اقتصادی نیست» و تاکید کرد باید نقدینگی کنترل و به سمت تولید سوق داده شود.

+31
رأی دهید
-107

Bond_James Bond - روتردام - هلند
حالا مگه همین اعترافات تو گوش ساندیس خورهای ولی وقیح میره؟
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 20:30
delmorde - یوتوبوری - سوئد
با دزدی و چپاول و بذل و بخششها گندی زده اند که چهارچنگولی توش موندند. ملت در سکوت و نظاره گر تا ببینند اینها چه غلطی می خواهند بکنند.
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 21:10
perser68 - فلوریدا - امریکا
جهنم اسلام ناب ادامه داره!
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 21:48
Zolf Ali - دبی - امارات
خسته نباشید آقای رئیس جمهور واقعاً زحمت کشیدید که یک تنه مشکلات اقتصادی را به گردن گرفتید.!!! خب حالا این اعتراف فرقی هم به حال ملت ملت میکنه یا نه؟؟؟؟
جمعه 5 آبان 1391 - 02:22
arash_1932 - مشهد - ایران
جنگ زرگری سئوال از رئیس جمهور . احمق ها ملت را احمق فرض می کنند.
جمعه 5 آبان 1391 - 05:47
دستان - تهران - ایران
روتردام -هلند وسایر همفکران خارجی و داخل نشین. اینکه ضعف در مدیریت اقتصادی وجود دارد و اینکه دشمنان قسم خورده خارجی و داخلی هم از این ضعف سو استفاده میکنند و برای رسیدن به اهداف شوم خود اخلال بوجود می اورند شکی نیست اما این را شما ها بدانید که ملت ایران ساکت و بیخیال نیست بلکه از خود صحه صدر نشان میدهد و اگه لازم باشد به صحنه هم خواهد آمد اما نه به شکلی که شما و اربابان خارجیتان از خوشحالی دم تکان دهید.شما ها برید فکری به حال خودتان کنید در حدی نیستید که...... از قدیم گفتند گربه به خاطر خدا موش نمیگیره .
جمعه 5 آبان 1391 - 06:04
kabootar - لاهور - پاکستان
که چه شود؟
جمعه 5 آبان 1391 - 09:19
yas abi - ببرسل - لز
احمدی نژاد قابل پیش بینی‌ و اعتماد نیست. فردا میگوید من نبودم تقصیر یکی‌ دیگه هست و بعدشم اصلا مسئولیت را قبول کند خوب چی‌ میشه؟ هیچی‌. میگه همینه که هست.
جمعه 5 آبان 1391 - 10:29
zpirooz - آخن - آلمان
من موندم این با چه رویی تو چشم مردم نگاه میکنه و میگه برای مدیریت جهان و. رفع این مشکل و اون مکشکل توی کشورهای مختلف طرح داره. ای .. تو روت
جمعه 5 آبان 1391 - 11:37
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
دستان عزیز در مدیریت اقتصادی ضعف وجود نداره به دلیل اینکه اصلا مدیریت اقتصادی وجود نداره که بخواد ضعف داشته باشه! خداییش اگه ایران رییس جمهور و هیات دولت و نماینده های مجلس نداشت وضع از این بدتر می شد؟ یک گاو از هند می اوردن بهتر بود چون حداقل شیر که می داد اینا شیر که نمی دن هیچ لگد و شاخ هم می زنن
جمعه 5 آبان 1391 - 13:13
دستان - تهران - ایران
ایران -دکتر شریعتی. بهتر است به جای مخالفت غیر منطقی واقعیت رادرنظرگرفت .عدم مدیریت صحیح و واضح تر اقتصاد چند مدیریتی که رئیس جمهور مکررا به صورت غیر مستقیم به آن اشاره میکند یعنی اقتصادی که مدیریت اجرایی آن را چند قوه همزمان در دست دارند هدفم از این نکته حمایت و از تیم اقتصادی دولت نیست بلکه تجربه نشان داده هروقت درسطح کلان اقتصاد مدیریت اجرایی راچند دستگاه همزمان و خلاف واقع و نظر قوه مجریه میخواهند مدیریت کنند همین پیش می آیدکه الان بر سر اقتصاد مملکت ما آمده.به قولی وقت آشپز چند تا میشه وای به حال و بدبخت کسانی که میخواهند از این دستپخت نوش جان کنند.در پایان یک مطلب را باید اضافه کنم که همیشه کاسه و کوزه و تقصیرات و دزدی ها ورانت خوری اقتصادی و فساد را گردن اخوند می اندازیم که مطمئنن در بینشان هم هست.خدایی ایا ما هم اگه در شرایط و موقعیتی قرار بگیریم که ان جماعت فرصت طلب هستند ایا درستکار خواهیم ماند ایا مردم و خدمتگزاری را فراموش نخواهیم کرد. دوست عزیز لپ کلام انسان زیاده خواه در هر لباسی اگر باشد اخر کار خودرا میکند.متاسفانه انسانهای خدمتگزار در اقلیتند.
جمعه 5 آبان 1391 - 17:59
baran828 - تهران - ایران
بابا ای مســــــــــــــــــــــــــوول ! ای رییس جمهـــــــــــــــــــــــور ! ای مدیریـــــــــــــت جهانی ! حالا چه کار میکنی برای درست کردنش ؟!
جمعه 5 آبان 1391 - 20:12
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
و اما واقعیت! فقر و فحشا دزدی و چپاول در ابعاد مختلف ومهمتر از همه تخریب فرهنگی جامعه که باعث شده بقول شما هرکسی در شرایط قدرت قرار بگیرد آخر کار خودش را بکند. واقعا فکر می کنید احمدی نژاد لیاقت رییس جمهوری که هیچ معلم یک دبستان را دارد؟ واقعا حاضرید آموزش و تربیت فرزندتان را به دست این شخص بسپارید؟ واقعا بهتر نیست از این غلطی که کردیم ابراز پشیمانی کنیم و یک تغییر اساسی ایجاد کنیم ؟ واقعا دوران رونسانس ما طی نشده؟ نباید مذهب (بخوانید دکانداران مذهب)را به عنوان عامل اصلی شرایط نابسامان جامعه فعلی معرفی و به زباله دان تاریخ بیاندازیم؟ و به قول شما لب کلام اینکه انسانهای خدمتگذار در اقلیت نیستند ولی در این هرج و مرج و دزدبازارامکان فعالیت ندارند
جمعه 5 آبان 1391 - 22:06
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.