برادرم را پیش از اعدام به شدت شکنجه کردند

برادر سعید صدیقی که اخیرا در ایران به دار آویخته شد، در مورد اعدام برادرش و نحوه اطلاع‌رسانی به خانواده‌ی وی با دویچه وله گفت‌وگو کرده است. او می‌گوید که برادرش پیش از اعدام تحت فشار شدید عصبی بوده است.
 

صبح روز دوشنبه (۲۲ اکتبر/ اول آبان) ۱۰ نفر که مقامات قضایی جمهوری اسلامی آن‌ها را "مجرمان مواد مخدر" خوانده‌اند، اعدام شدند. سعید صدیقی که از حدود یک سال پیش به اتهام حمل مواد مخدر زندانی بود، از جمله این اعدام‌شدگان است. پیش از این مجید سعیدی، برادر سعید صدیقی، به اتهام «گفت‌و‌گو با رسانه‌های فارسی‌زبان» توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.
 
ولی‌الله صدیقی، برادر مجید و سعید صدیقی که در آلمان زندگی می‌کند، در گفت‌وگو با دویچه وله در مورد نحوه اطلاع خانواده از اعدام برادرش می‌گوید: «صبح یکشنبه [۳۰ مهر] مادرم به دادستانی رفته و با معاون دادستانی صحبت کرده بود. آن‌جا گریه و زاری کرده بود، گفته بود من ۱۲ روز از بچه‌ام خبر ندارم. فقط می‌دانم در زندان اوین است.  مامورها به مادرم گفتند خیالت راحت باشد، پرونده‌این‌ها را می‌فرستند عفو و بخشیدگی، برو، می‌گوییم امروز با شما تماس بگیرد. مادرم وقتی از دادستانی آمد بیرون، با من تماس گرفت و گفت خوشحال باش، برادرت نجات پیدا کرده است. نیم ساعت بعد مادرم با من تماس گرفت و گفت سعید گفته شناسنامه‌من را بیاورید. شناسنامه‌مجید و خودتان را بیاورید. آخرین ملاقات است. صبح می‌خواهند ما را اعدام کنند. یعنی همه چیز را به مادرم دروغ گفته بودند.»
 
ولی‌الله صدیقی درباره آخرین ملاقات اعضای خانواده با برادرش پیش از اعدام می‌گوید: «مادرم وقتی به زندان اوین رفت، سعید فقط از او خواهش کرده بود که حکم اعدام او را عقب نیندازند. گفته بود ۱۲ روز تمام من را شکنجه داده‌اند. توی این ۱۲ روز نه به او آب داده بودند، نه غذا داده بودند. برادر من ۸۳ کیلو بود. در عکس‌ها معلوم است. ورزشکار بود، ولی ۴۰ کیلو شده بود. مادرم می‌گوید آن قدر کثیف بود و بوی گند گرفته بود که سربازها طرفش نمی‌رفتند. گفته بود تمام این ۱۲ روز، هر روز صبح قبل از اذان صبح، در انفرادی را باز می‌کردند، طناب‌دار را می‌انداختند گردنم و بعد پایین می‌آوردنم و می‌گفتند حکم‌ات عقب افتاده است.»
 
کاترین اشتون: از اعدام‌های اخیر وحشت‌زده شدم
 
بنا بر گزارش‌ها ۱۰ نفری که اخیرا در ایران اعدام شدند، روز جمعه ۱۰ مهر ماه از زندان قزل‌حصار به بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شده بودند و به علت اعتراضات گسترده فعالان و سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر٬ اجرای حکم آنان چند روز به تعویق افتاده بود.
 
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سه‌شنبه (۲۳ اکتبر/ ۲ آبان) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود از اعدام ۱۰ تن از مجرمان مواد مخدر در ایران «وحشت‌زده» شده است. به گفته کاترین اشتون، میزان اعدام‌ها در ایران «هشداردهنده» است و «اکثر اعدام‌ها پس از برگزاری دادگاه‌های کوتاه انجام شده که در آن متهمان از حق درخواست تجدیدنظر و حتی از حداقل حقوق و استانداردهای بین‌المللی هم برخوردار نبوده‌اند.»
 
احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران نیز گفته بود که از اعدام ۱۰ مجرم مواد مخدر به رغم اعتراضات و فراخوان‌های بین‌المللی (اعدام‌های دوشنبه، اول آبان) شوکه شده است.
 
سازمان عفو بین‌الملل اخیراً مصرانه از جمهوری اسلامی خواسته بود که اجرای حکم اعدام این افراد را لغو کند.
 
در روزهای اخیر خانواده برخی از محکومان به اعدام در تهران مقابل "بیت" رهبر جمهوری اسلامی تجمع کرده بودند. خانواده سعید صدیقی هم جزو این تجمع‌کنندگان بوده‌اند.
 ولی‌الله صدیقی درباره این تجمع می‌گوید: «در هنگام تجمع مادرم داشت با صدای آمریکا مصاحبه می‌کرد، او را با باتوم زدند، تیرهوایی شلیک کردند. الان هم برای برادرم اجازه ندادند مراسم ختم در مسجد بگیریم. از مادرم تعهد گرفته‌اند که بعد از مراسم هفت باید خودش را معرفی کند. تلفن‌های منزل قطع است. دو مامور زن در مجلس ختم زنان هستند و دو مامور مرد هم در مجلس ختم مردان حضور دارند؛ اجازه فیلم‌برداری هم نمی‌دهند.»
 
عبدالکریم لاهیجی: اعدام وسیله‌ای برای ایجاد رعب و ترس در جامعه
 
عبدالکریم لاهیجی، نایب‌رئیس فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر و رئیس جمعیت دفاع از حقوق بشر در ایران، به دویچه وله می‌گوید: «وقتی تعداد اعدام در هر کشوری از جمله در ایران بالا می‌رود، باید دید جرایمی که به‌خاطر آنها اعدام بالا می‌رود، چیست. مقامات جمهوری اسلامی می‌گویند ۷۰ درصد اعدام‌ها در ارتباط با قاچاق مواد مخدر است. با توجه به این‌که میزان اعدام در ایران بالا می‌رود، باید به این نتیجه منطقی رسید که میزان جرایم مرتبط با مواد مخدر هم بالا رفته است. بنابراین مجازات اعدام نمی‌تواند نقش بازدارنده، یعنی آن چیزی که مقامات جمهوری اسلامی ادعا می‌کنند، داشته باشد.»
 
در هشت ماه گذشته در ایران بیش از ۳۰۰ نفر اعدام شده‌اند. این آماری است که اخیرا توسط احمد شهید٬ گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران، ارائه شده است. به گفته احمد شهید٬ ممکن است شمار اعدام‌ها فراتر از این میزان باشند.
 
به اعتقاد عبدالکریم لاهیجی، «رقم ۳۰۰ اعدام مطابق آمار سال گذشته است؛ طبق آماری که ما سازمان‌های حقوق بشری سال گذشته از لا‌به‌لای اخبار ایران استخراج کردیم، ۶۱۱ تا ۶۲۰ اعدام در ایران صورت گرفته است. یعنی کم و بیش دو اعدام در روز، ولی مطمئنا تعداد آمارهای واقعی بیش از این رقم است. مقامات جمهوری اسلامی اعدام را وسیله‌ای برای ایجاد ترس و ارعاب می‌دانند. سیاست خشونت‌بارشان به اشکال دیگر هم‌چون مجازات‌های بدنی، به‌ویژه مجازات شلاق و چه خشونت‌هایی که درباره تظاهرات‌ها، گردهمایی‌ها و راه‌پیمایی‌ها از خودشان نشان می‌دهند، را این‌گونه توجیه می‌کنند.»
 
نایب‌رئیس فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر اضافه می‌کند که ۱۰ درصد از اعدام‌ها سال جاری و سال گذشته در کوچه و خیابان و در برابر دیدگان مردم صورت گرفته‌اند. به گفته او، اساس سیاست جمهوری اسلامی بر ایجاد رعب و وحشت در جامعه استوار است و آیت‌الله خامنه‌ای نقش اصلی را در این سیاست دارد؛ «چون نه‌تنها در قانون اساسی جمهوری اسلامی، بلکه در عمل کاری بدون موافقت رهبر جمهوری اسلامی صورت نمی‌گیرد».
 
ایران نسبت به جمعیت این کشور بالاترین میزان اعدام در جهان را داراست. چین و عربستان سعودی٬ از دیگر کشورهایی‌اند که در کنار ایران٬ هر سال بیشترین احکام اعدام را اجرا می‌کنند.

+59
رأی دهید
-281

hoseyn sadaf - سوهانک طهران - ایران
اعدام سعید روبه خوانوادش تسلیت میگم در عین حال به ملت شریف تهنیت میگم
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 01:02
شنقول - ساتهمپتون - انگلیس
آخرین نفسهای حکومت اسـ... . مرگ بر آخوند ،جاوید شاه
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 01:25
pull.over - دوحه - قطر
بدبخت مادرش چقدر گریه کرد...خدا بهش صبر بده.هر چی غم و غصه اس واسه مادره!!
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 01:38
esmah - کلن - آلمان
یه قاچاقچی مواد چی‌ داره که قرار باشه شکنجه هم بشه، جوری این آدم رو توی این مدت بزرگ کردن که اسم همه کسایی‌ که تو این مدت جمهوری اسلامی به ناحق اعدام شدند هم لکه دار شد. من اعدام دشمن قسم خورده خودم رو هم درست نمیدونم، اما کسی‌ یا کسانی‌ که کیلو کیلو مواد رو می‌ریزن تو حلق جوانها تا به قیمت سیاه بختی اونها به پولی‌ برسن، باید ذره ذره درد رو تو استخون شون فرو کرد.
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 02:18
بهروزرضازاده - سیدنی - استرالیا
خدا بهترین قاضی است ولی اگه اینها که این داره میگه درست باشه که خیلی بنده خدا زجر کشیده ... ولی اگر قاچاقچی مواد بوده و مثل اینکه زیرش هم نزده باید گفت ... بازم خدا جای حق نشسته . اون جوونی که با مواد این آشغالها کارتن خواب میشن و بو گند میگرن چی؟؟؟ درد خماری هم که ما شنیدیم میگن از درد اعدام سختر ه ! . کاش اگر هم میخواهیم قهرمان سازی بکنیم از قاچاقچی حد اقل شروع نکیم. خدا اون روز رو نیاره ولی کدوم مادری هنوز هفت بچه اش نشده حال و حوصله مصاحبه و این قرتی بازی ها رو داره ...!!
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 03:09
compatriot - تورنتو - کانادا
خدا بهتون صبر بدهد. یقینًا بزودی خانم صدیقی با دست خودش طناب دار را به گردن قاتل پسرش خواهد انداخت. اندکی‌ صبر سحر نزدیک است. روحشان شاد باد.
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 03:26
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
اینا هم از پیامبرشون درس گرفتند دیگه. در قران نوشته مرد‌ها و زنهای گنهکار را آنقدر شکنجه بدید تا توبه کنند!
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 04:25
razmandeh - استکهلم - سوئد
به امید روزی بر سر هر تیر چراغ‌برق خیابانهای ایران یک آخوند و در کنارشان فرزندانشان را بدار بیأویزیم .و در پایان لاشه‌هایشان را خوراک گرگهای بیابان کنیم.
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 05:08
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
("بقول زنده یاد احمد کسروی: ملت ایران یک حکومت به روحانیت بدهکار بود") - در همان زمان همین اسلامیون جانی اوا را قصابی کردند. دین اسلام عزیزان من, ایرانیان آزاده با خون زنده است. خون بیگناهان و دگر اندیشان. حتی اگر طرف جانی و قاچاقچی مواد مخدر هم باشد باید در یک دادگاه علنی و با حضور هیات منصفه محاکمه شود. نه اینکه او را شکنجه کنند و مخفیانه به دار بیاویزند. علی صدها نفر را به شخصه کشت و دستور قتل عام هزاران نفر را صادر کرد. شکم زنی حامله را که هجوی برای پیغمبر سروده بود جلوی محمد دریدند و نوزادش را از شکم بیرون کشیدند و محمد خم به ابرو نیاورد! آیا اینها انسانند؟! تمام فرقه های اسلامی و کلا ادیان فقط برای قدرت و زر و زور و تزویر آمده اند. شما تاریخ بیهقی را بخوانید, کتاب یک قرن سکوت عبد الحسین زرین کوب را بخوانید, کتاب بیست و سه سال شادروان علی دشتی را بخوانید و ببنید اسلام چه جنایاتی را در حق ایرانیان و بشریت مرتکب شده. عزیزان ایرانی! باید ریشه ابن اسلام را برای همیشه از ایران آریایی بزنیم تا صلح و سعادت به ایران برگردد.
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 02:33
fdsa60 - تهران - ایران
الله اکبر .هرکی خربزه میخوره پای لرزشم میشینه. بابا طرف قاچاقچی بوده درحد تیم ملی.از گانگستر های معروف تهران بوده ،حالا دارن تبدیلش میکنن به یک اسطوره.طرف تو سرمای زمستون لبو و باقالی میفروشه ولی کار خلاف نمیکنه.فکر میکنین لبو فروشه دوست نداره تو ماشین سانتافه بشینه و خونشم تو جردن باشه؟؟؟چرا دوست داره ولی راضی به کار خلاف نمیشه. این رژیم نکبت اگه کار درست روهم انجام بده بازهم همه میگن اشتباهه. از فردا روزی 100 نفر یواشکی اعدام میکنن. میگین نه نگاه کنید
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 05:08
بشنو از نی‌ - لوگانو - سویس
من هر چی‌ می‌خوام به خودم بقبولانم در در مورد مواد مخدر به جز اعدام باید چاره دیگه اندیشید، به جایی نمی‌رسم. این خیلی غمگین این خیلی تاسف باره که مواد مخدر این‌جوری در ایران قربانی می‌گیرد و کاری هم نمیشود کرد. کسانی‌ که اعدام میشوند هم قربانی این فاجعه هستند. وقتی‌ که هر روز خبر استفاده از شیشه و جنایاتی این مواد باعث آنها میشود، از خودم می‌پرسم آیا راه دیگری هم هست که جلوی این تبهکاری و جنایت سازندگان و فروشندگان مواد مخدر را بگیرد؟ شاید به جای این که فقط به طرز مجازات توجه کنیم، نگاهی‌ به ریشه این امر بندازیم.
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 07:58
Gone with wind - دزفول - ایران
ای کاش آقایانی که اعدام میکنند و از آن حمایت میکنند و آن را جز افتخارات اسلام اعلام میکنند؛ افتخار اعدام شدن نصیشان می شد تا مزه این افتخار را با دل و جان حس میکردند!‎ البته مطمئن باشند که خیلی زود حساب پس خواهند داد‎!‎
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 08:06
mortimer - اصفهان - ایران
علت این که خامنه ای - این پست فطرت گرگ صفت- می گه جمعیت رو زیاد کنید همینه دیگه.تا ایران بشه چین شماره 2.
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 06:32
ADSI - شانگهای - چین
همچین غریبانه و مظلومانه نوشتن که انگار یارو یه انقلابی بوده که به خاطر آزادی و دموکراسی اعدام شده !!!! خب قاچاقچی بوده هزارن نفر رو به طور غیر مستقیم کشته بوده قاچاقچی یعنی قاتل یعنی کثافت یعنی لجن . اعدام هم کمه براش . تو آشنایان خودم کسی رو میشناسم که طرف معتاده و زنش تن فروشی میکنه تا مخارجش رو در بیاره باعث و بانی اینهمه بدبختی از این دست خانواده ها همین امثال سعید و .. هستند که اعدام هم براشون کمه . حالا یه عده سوسول میان از هیچی هم خبر ندارن منفی هم میدن
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 08:37
نياز روز - تهران - ایران
آیا روزی که کسانی که به دست امثال این اشخاص کنار خیابانها و در کثافت می میرند را کسی نمی بیند ؟. آیا آنها پدر و مادر ندارند ؟. تا به حال چه کسی برای آنها دل سوزانده است ؟.
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 08:49
faghat zartosht - شیراز - ایران
اگه واقعا قاچاقچی مواد بوده همون بهتر که اعدام شد.ولی شکنجه کردن یه اعدامی حتی بزرگترین خلافکار هم که باشه کار درستی نیست.و محکوم هست.ولی آدم خلافکار و قاتل واقعا حق زندگی نداره.چون زندگی رو از بقیه میگیره.
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 08:58
nimaaa - نیویورک - امریکا
بعد از سوریه نوبت جمهوری اسلامی هست علائمش به خوبی در جامعه بروز کرده
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 09:36
stockholmare - استکهلم - سوید
واقعا وحشتناکه. ظرف 12 روز حکم دادن نه تجدید نظر و نه هیچ گونه حق و حقوق دیگه برای این طفلکی, و البته اون بقیه. من از این دوستانی که خیلی راحت میگن حقشون بوده و قاچاقچی فلان بیثار, سوالم اینه که اگر یکی از اقوام شما مورد اجرای این حکم قرار گرفته بود باز هم همین نظر رو داشتید؟ اولا اصلن مشخص نیست که جرم این بنده خدا دقیقا چی بوده, دوما حتی اگر واقعا قاچاق مواد مخدر بوده باشه این خود سرداران و سپاهیان حـ... هستن که بیشترین میزان مواد مخدر رو وارد کشور میکنند. جان هر انسانی رو خدا و یا هر نیرویی ماوراء طبیعه که بهش اعتقاد داشته باشید داده و هیچ انسانی حق نداره خق زندگی رو از انسان دیگه بگیره. این کثافتها دارن مردم ایران رو به طرق مختلف میکشن و جالبه که مردم به جای اینکه به غیرتشون بر بخوره تشویق هم میکنند یک عده آدم الّاف که هیچ چیز از این دنیا سرشون نمیشه هم پا میشن میرن برایس تماشا و حتی بچه های کوچیکشون رو برای دیدن صحنه اعدام با خودشون میبرن. واقعا که افسوس که کشور کورش به چه روزی افتاد. از ته دل آرزوی ریشه کن شدن نسل آخوند و آخوند زاده رو دارم.
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 10:08
mortimer - اصفهان - ایران
بهروزرضازاده:فراموش کردید در آخر نوشته ی پربارتون بنویسید"ستاد حمایت از معتادین غیور" :)
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 12:00
SHANA - خ - ایران
با اعدام اینا چند تا معتاد تو جامعه کمتر شده؟
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 12:12
prince of darkness - دبی - امارات
نقی الله..سیدنی...تو دوباره اومدی اینجا حرف مفت زدی؟؟؟مگه نخواستیم که واسه چرندیاتت دلیل بیاری؟؟؟دوباره همینجوری یه حرفی زدی...که بگی مثلا منم هستم....مطمن باش بی شخصیت ترین کسی که اینجا کامنت میذاره تو هستی....کامنتهای بقیه رو بخون تا بفهمی...چه کا به پیامبر داری جاهل؟؟؟به مقدسات ما توهین نکن اقا...تو اگه لامذهب و الا ابالی هستی کسانی اینجا هستن که از چرندیات شما ناراحت میشن....من از عوامل سایت هم خواهش میکنم که جلوی هرگونه توهین به هر مذهب یا دین یا پیامبری رو بگیرن...ازادی بیان که این نیست...من چون ازادی بیان دارم خوبه بیام به اجداد شما توهین کنم؟؟
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 12:55
فراز_نروژ - تونسبرگ - نروژ
واقعا اگر اعدام برای ترساندن مردم است چرا مردم با یک کیسه تخمه میروند به تماشای مراسم اعدام و هلهله می کشند؟
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 14:50
bita tehrani - ونکوور - کانادا
جناب شاهزاده تاریکی‌ که خوب اسمی هم داری یک بر هم که شده آن کتابی‌ را که شما مسلمانان برایش آدم میکشید و ویران می‌کنید و فحش میدهید به زبان مادری ت بخوان و ببین چه گفته.چون من هم تا قبل از خواند آن فکر می‌کردم خیلی‌ کارش درسته! چند نمونه: إِنَّمَا جَزَاء الَّذِینَ یُحَارِبُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ و.....(مائده/۳۳) سزاى کسانى که (با) الله و فرستاده‌اش محاربه می‌کنند و در زمین به فساد مى‏کوشند جز این نیست که کشته شوند یا بر دار آویخته گردند یا دست و پایشان در خلاف جهت‏ یکدیگر بریده شود یا از آن سرزمین تبعید گردند این رسوایى آنان در دنیاست و در آخرت عذابى بزرگ خواهند داشت. فَإِذا لَقِیتُمُ الَّذِینَ کَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّى إِذَا أَثْخَنتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الْوَثَاقَ فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَإِمَّا فِدَاء....(محمد/4) پس چون با کسانى که کفر ورزیده‏اند برخورد کردید گردنها را بزنید تا هنگامیکه آنان را از پاى درآوردید پس (اسیران) را امحکم در بند کشید سپس یا منت نهید و یا فدیه (بگیرید) تا در جنگ اسلحه بر زمین گذاشته شود این است امر الله
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 19:44
bita tehrani - ونکوور - کانادا
جناب prince of darkness......این توهین نیست که دینی که ادعای آسمانی بودن دارد، مستقیماً دستور کشتن افرادی با عقاید متفاوت را میدهد؟ این توهین نیست که غیر مسلمانان نجس و کثیف خوانده میشوند؟ این توهین نیست که ارزش مادر شما نصف پدر شماست؟ این توهین نیست که طبق شرع مقدّس! اسلام پدر شما میتواند تعداد زنانش را ۴ تا کند؟ باز هم بگم؟ یا با گفتن حقایق به شما توهین میشود؟!!!
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 19:46
ekman - شیراز - ‫ایران
شما که جاوید شاه میگید،آن زمان هم از 100 یا 150 گرم بالاتر ،در صورتی که سابقه قبلی هم داشت،محکوم به اعدام میشد.اعلم وزیر دربار شاه در قسمتی از کتاب خاطراتش نوشته:روزی اعلیحضرت هوس کردند تریاک بکشند و گفتند که پدرم تریاک میکشید،کمتر مریض میشد.اعلم در جواب میگوید که شما اعلیحضرت دادگستر که قاچاقچیان مواد را بخاطر 150 گرم اعدام میکنید،درست نیست که خودتان تریاک بکشید.من کاری به حکومت ندارم ولی مقدار 2 تن مواد مخدر که از این 10 نفر گرفته اند،توقع دارید چه حکمی در مورد آنان اجرا میکردند.
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 21:39
prince of darkness - دبی - امارات
خانم bita tehrani....شما مشکلتون اینه که یک چیزی رو شنیدین ولی درموردش تحقیق نکردین که منظور چیه...اگر در قران اومده مرد میتونه ٤تا زن داشته باشه واسش شرط هم گذاشته...چرا شرطش که همون برقراری عدالت هستش رو نمیگین؟؟؟به نظر شما کسی میتونه در این دنیا بین ٤ تا زنش عدالت برقرار کنه؟؟بین ٢ تا هم نمیشه...پس همون یکی منظور قران هستش....دیگه هم قران میگه ...(لکم دینکم ولی دین)....خطاب به کافران از زبان پیامبر میگه که شما دین خود را دارید و من دین خود را....این یعنی چی؟بغیر از ازادی ادیان معنی دیگه ای هم داره؟؟؟برو تحقیق کن بعد نظر بده
جمعه 5 آبان 1391 - 00:57
beautysmile - لندن - انگلستان
به نظر من هم بهتر از قاچاقچی جماعت حمایت بیخودی ناشه. ایشان خلف کرده تاوانشم پس داده. اون جوونأی که بی‌ گنهند و به خاطره این کثافتها گرفتار میشن توان چی‌ رو پس میدان.؟ حقشون بود روزی صد بر باید عدم میشد نه یک بار. خوب که به درک واصل شد. چطور این یکی‌ معروف شد و همه براش سازمان حقوق بشر شدن. خلایق هر چه لایق. مادر سعید درست تربیتش میکردی تا این‌جوری ناشه.
جمعه 5 آبان 1391 - 01:19
bita tehrani - ونکوور - کانادا
شما مشکتون اینه که تعصب جلوی همه منطق و فکرتون را گرفته جناب! اون قرآن پر از تناقض است.اگر آن کتاب را من نوعی نوشته بودم،الان راحت میشد راجع بهش حرف زد و نقد کردن.ولی‌ چون به اسم کلام الله به خورد شما دادند،به خودتان جرات نمیدهید حتا سؤال و تحقیق کنید.من سال‌هاست که تحقیق کردم، برای هم هم برای من ورق پاره یی بیش نیست.شما فعلا برو اون دو تا آیه‌ الله را هضم کن.سوال داشتی بیا ....اون الهی نمیتونه یک آیه‌ بدون حرف و حدیث بیاره که ذکور هوس باز بهش آویزون نشن،سنگین تر نبود اصلا کتاب چاپ نکنه؟ !
جمعه 5 آبان 1391 - 01:21
prince of darkness - دبی - امارات
خانم bita....شما چرا اخوند را نماینده تام الاختیار دین اسلام میدونین؟؟؟؟من اولا که سنی هستم....یعنی اخوند و مذهب روافض از نظر من مشرک هستن...چون واسه خدا شریک قرار میدن...همین یا علی گفتن خودش شرک به الله هست....در اسلام ناب ازادی وجود دارد...هر کسی ازاد هستش که هر چیزی را که میخواهد بپرستد...فقط در اون دنیا ازش قبول نمیشه....ان الدین عند الله الاسلام.ومن یبتغی غیرالاسلام دینا فلن یقبل منه وهو فی الاخرة من الخاسرین....همانا دین نزد خداوند اسلام است...هر کس بغیر از دین اسلام دینی اختیار کند مورد قبول نمیشود واو در اخرت از شکست خوردگان است....یعنی دین خدا اسلامه..ولی تو ازادی هر دینی میخوای انتخاب کنی...معنیش درسته بیتا خانم؟؟؟
جمعه 5 آبان 1391 - 01:57
danial nabi - استكهلم - سوئد
بیتا تهرانی‌ - ونکوور - کانادا دیگه قرار نشد حامی‌ این نادانان کافر شوی، این بابا ۲ تن شیشه داشته و به حقش هم رسید، حالا این موضوع چه ربطی‌ به خدا و قران و ایمان و ... دارد.
جمعه 5 آبان 1391 - 11:00
bita tehrani - ونکوور - کانادا
جناب تاریکی‌ من کلّ اسلام را زیر سؤال بردم شما برای من از شیعه و سنّی و آخوند میگی‌؟! نظر شما در مورد این دو تا آیه‌ چه بود؟ نگفتید! من به عنوان یک انسان آزاد چطور میتوانم چشمم را بروی اینهمه تناقض ببندم؟ کتاب شما دو بخش دارد:آیات مکی و آیات مدنی؛ در آیات مکی همواره صحبت از ترحم و انسانیت است، زیرا اسلام در آن هنگام زیر فشار مردمی بسر می‌برد که پذیریش ایده‌ی جدید برایشان مشکل بود؛ اما آیاتی که در مدینه بیان شده اند در آنها سخن از جنگ و کشتن غیر مسلمانان است. زیرا در مدینه مردم اسلام را پذیرفته بودند و پیامبر اسلام احساس قدرت بیشتری می‌کرد. تمام آیاتی که در آنها الله حکم به کشتن مشرکان داده مدنی هستند. اسلام یک ایدئولوژی برای متّحد کردن اعراب بود که توسط محمد اجرا شد.دعوای قدرت بود بین قبیله محمد و قبأئل دیگر. وگرنه چیز جدیدی را برای مردم نیاورد.همه کپی شده یهودیت و زرتشت بود.۱۰ فرمان را ۳۵۰۰ سال پیش موسی آورد .اگر انسان نیاز به راهنما داشت, همان برای انسان خوب بودن کافی‌ نبود؟!!
جمعه 5 آبان 1391 - 20:03
bita tehrani - ونکوور - کانادا
prince of darkness این قسمت اخر کامنت شما مرا به خنده انداخت.خدا مگر بیکار است یا مرض دارد که دو سه‌ تا دین بفرستد،بعد بگوید که نه آن دو تا قبول نیستند،این آخری قبول است! مگر شما مسلمانان اعتقاد ندارید که الله کامل و بی‌ ناقص است؟ پس این یکی‌ را چطور توجیه می‌کنید؟!! اگر من مسیحی‌ بودم،میتوانم یقه الله را در روز قیامت بگیرم که چرا مرا سر کار گذاشتی‌؟ یا الله هم یکی‌ مثل همین احمدی نژاد است که با زور و تو سر زدن دستوراتش را پیش میبرد؟!! به جای اینکه اینقدر طوطی‌ وار حرف‌ها را تکرار کنید،کمی‌ اندیشه کنید. من آدم میشناسم که اصلا میگه من مفهوم خدا را نمیفهمم،ولی‌ همیشه در خیریه‌ها است و داوطلبانه کمک میکند.به کشور‌های فقیر میرود و مجانی آنها را معاینه و معالجه میکند.پس با این حساب ایشون در آتش جهنم میسوزد و ماسلن اون کسی‌ که فقط مسلمانی کرده و از صبح تا شب فقط قرآن کریم را خوانده بهشتی میشود؟ کمی‌ اندیشه کن هموطن.
جمعه 5 آبان 1391 - 20:21
bita tehrani - ونکوور - کانادا
danial nabi/ اول که دو نفر حرف میزنند یک بسیجی‌ نمیپره وسط حرفشون! دوم اینکه شما هم مواظب خودت باش.این حکومت هر کسی‌ را بخواهد سر به نیست کند انگ قاچاقچی میزند! سوم اینکه اصلا به فرض محال ایشون قاچاقچی بود باید شکنجه شود؟ ان‌همه قاچاقچی میکشید چرا اعتیاد بیشتر میشه؟! چرا سنّ اعتیاد پایین میاد؟ برو از برادران قاچاقچی سپاه بپرس جوجه بسیجی‌..سعید را کشتند چون از مظلومیت برادرش گفت. شما اگر به همون روز قیامت که میگوئید ایمان داشتید،اینقدر دروغ تحویل نمیددیک.ننگ بر تو باد.
جمعه 5 آبان 1391 - 20:22
prince of darkness - دبی - امارات
bita....با سلام خدمت شما....اولا که ادیانی که نازل شده اند همیشه مکمل همدیگر بودهاند...یعنی دین اسلام کاملترین دین هستش...بعدش هم مثلا ما الان تو دنیا بیشتر از یک نوع انجیل داریم...درسته؟ ولی قران فقط یک نوع هستش و کل قرانهای دنیا با هم هیچ فرقی ندارن...چون این وعده الله هستش که میفرماید...انا نحن نزلنا الذکر وانا له لحافظون.....یعنی تا روز قیامت اسلام و قران و محمد(ص) پابرجا خواهند ماند....هر دینی که نازل شده بر حسب مقتضیات زمان و عقل و فهم مردم ان زمان نازل شده....اگر مردم ٢٠٠٠سال قبل خیلی باهوش بودن چرا ما هیچ اختراعی یا کشفی رو از مردم ان زمان نداریم؟؟؟چرا هرچه به جلو میرویم اکتشافات و اختراعات هم زیادتر میشود؟؟؟اکتشافاتی که در قران نام برده شده...یکی از این دلایل کافیه که ما مطمن بشیم قران از طرف الله نازل شده و الله هم اشتباه نمیکنه...اگر کسی ایمان به الله نداشته باشد ولی کارهای نیک انجام دهد در همین دنیا پاداش اعمالش را میبیند ولی در اخرت چیزی ندارد...هر مسلمانی هم حتما به بهشت نمیرود...همه چیز حساب و کتاب دارد.
شنبه 6 آبان 1391 - 22:23
prince of darkness - دبی - امارات
bita....دو تا سوال دارم....قران حرف الله هستش و از اسمان بر محمد(ص) نازل شده یا اینکه ساخته شده توسط محمد(ص) یا هر کس دیگری هستش؟. ثانیا ...الله و اخرت و حساب و کتاب وجود دارد یا اینکه انسان با مرگ پرونده اعمالش برای همیشه بسته میشود؟؟؟جواب بدین ممنون میشم
شنبه 6 آبان 1391 - 22:27
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.