نسرین ستوده در پی اعتصاب غذا به بهداری زندان اوین منتقل شد

نسرین ستوده، فعال حقوق بشر و وکیل دادگستری که در زندان اوین است، در پی اعتصاب غذایی که از هفته پیش شروع کرده، با وخامت حال روبرو شده و به بهداری زندان اوین منتقل شده است.
 
به گزارش روز چهارشنبه سوم آبان ماه وبسایت کلمه، نسرین ستوده از هفته پیش دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده بود و دو روز است که به بهداری منتقل شده است.
 
رضا خندان، همسر خانم ستوده در گفت وگو با رادیو فردا از وضعیت همسرش گفت: «متاسفانه وضعیت خوبی ندارد. ما یکشنبه پس از پنج روز اعتصاب دیدیمش که خیلی ضعیف شده بود ما خیلی نگرانش هستیم. الان دو سال و نیم زندان هست و انرژی زیادی از دست داده است.»
 
آقای خندان همچنین گفت نسرین ستوده برای اعتراض به فشارهایی که به خانواده‌اش وارد می‌شود، به ویژه پس از ممنوع‌الخروج کردن دخترشان، این بار دست به اعتصاب غذا زده است.
 
وی گفت: «مدتی است که این فشارها (بر ما) بیشتر شده و تمرکز آن را بر روی بچه‌های ما گذاشتند. دخترم را ممنوع الخروج کردند و شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تماس گرفتند در رابطه با آن ممنوع‌الخروجی ما را شفاها احضار کردند، که همسرم از این هم خبر دار شد.»
 
همسر خانم ستوده همچنین به سایت کلمه گفت: «من خیلی اصرار کردم که از اعتصابغذا صرف نظر کند اما می‌گفت من هیچ کاری اینجا از دستم بر نمی‌آید و آخرین راه اعتراض برای من همین اعتصاب غذا است. شما تصور کنید یک وکیل لایحه دفاعیه  خودش را که دادسرا خواسته محاکمه کند، ناچار شده روی یک دستمال کاغذی بنویسد و آن را هم ازش گرفته‌اند به عنوان یک کار غیرقانونی و از آن تاریخ ملاقات حضوری بچه‌ها را قطع کردند.»
 
رضا خندان گفته است: «از طرفی ملاقات های حضوری ما هم بیش از سه ماه است که توسط دادستانی قطع شده، ملاقات‌های کابینی ما را هم به روزهای چهارشنبه تبعید کردند که مانند بقیه روزهای یکشنبه نباشیم تا اینگونه بتوانند ما را منزوی کرده و تحت کنترل داشته باشند. از سوی دیگر دختر من روزهای چهارشنبه ۴ ساعت درس ریاضی دارد که منطقا نمی‌تواند هر هفته غیبت کند و از اول مهرماه فقط یک بار توانسته به دیدن مادرش بیاید. »
 
رضا خندان، همسر نسرین ستوده، ۲۲ تیرماه در گفت‌وگویی با رادیوفردا اظهار کرد که دهم تیرماه از ممنوع‌الخروج بودن خود و دخترش آگاه شده است.
 
نسرین ستوده از ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ در زندان به سر می‌برد. او به اتهام «تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی» به شش سال حبس تعزیری و ۱۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شده است.

+41
رأی دهید
-71

massoudoslo - اسلو - نروژ
خانوم ستوده هم قاچاقچی مواد مخدر بوده!!!!؟ ایرانیان خادم جمهوریه اسلامی یکی از بی شرفترین ایرانیانی هستند که ایران به خودش دیده !!
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 01:25
be_pa_khaste - هارلم - هلند
واقعا که برازنده اسم مرد هستی‌ چون مرد بودن ربطی‌ به جنسیت نداره.نه مثل خیلی‌ها از گشنگی پا میشن میان اروپا ۱۰۰ هم داستان میگن که آره جونمون در خطر بوده.
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 02:10
naderan - یوتوبوری - سوید
خانم نسرین ستوده شجاعت شما را اگر مردم ایران داشتن امروز اینجور گرفتار یک لقمه نان شون.نگذارید این بانو ایران بدست خونخواران دینی عقب مانده از بین برود.یک خار مو سرت از گرانبهاه ترین جواهرات دنیا با ارزشتر هست.دلیران ایران نگذارید این مادر وفادار ایران یک دقیقه زندانی باشد.
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 03:35
razmandeh - استکهلم - سوئد
طاقت بیار خواهر گرامی‌ . طاقت بیار ‌ای شیر زن ایران که مردان ایرانی‌ . در خوابند از خودم خجالت می‌کشم وقتی‌ این خبرها را می‌خونم . ایران بشما عزیزان مدیون خواهد بود .
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 05:42
hana257 - تهران - ایران
خیلی جالبه. سردمداران اسلام ناب محمدی یک زن رو به خاطر عقایدش زندانی کردند حق ملاقات بچه هاش رو نداره. دخترش رو ممنوع الخروج کردند بعد میان پز حضرت محمد رو میدن که با پیرزنی که هر صبح خاکروبه رو سرش خالی میکرده مهربون بوده یا حضرت علی که سفارش کرده بوده به قاتلش تا قبل از مرگ کاری نداشته باشن و هر صبح شیر و غذا به او بدهند.
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 07:29
بهروزرضازاده - سیدنی - استرالیا
massoudosolo. مسلمه که نبوده اصلا درست نیست که اسم این دلیر زن رو در کنار اون زالوهای انسان نما بنویسی ... والا به خدا باید حواسمون باشه نسل بعدی سر به هوا نباید همه دشمنان جمهوری اسلامی رو تو یک ترازو بزاره
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 08:56
1k adame sadegh - تورنتو - کانادا
گناه این زن فقط دفاع از حق طلبانه از موکل‌هایش بوده.
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 18:24
ghafas - مشهد - ایران
به گناه نابخشودنی انسانیت .....ننگ بر شما که داعیه اسلام دارید و نمی ذارین اون بچه هاش رو ببنینه
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 23:48
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.