شیرینی نخودی قلقلی

شیرینی‌های کوچک برای پذیرایی از میهمان، بسیار مناسب هستند.

انرژی کل : 4000 کیلو کالری
 
مواد لازم:
 
آرد نخودچی: 450 گرم
 
آرد سفید گندم: 50 گرم
 
پودر شکر: 250 گرم
 
روغن جامد: 200 گرم
 
هل آسیاب کرده: یک قاشق چای‌خوری
 
خلال پسته (برای تزیین): به مقدار لازم
 
روش تهیه:
 
* آرد نخودچی را دو بار الک کنید تا زبری آن گرفته شود.
 
* سپس آرد گندم را روی آن الک نمایید و پودر شکر را اضافه و مخلوط کنید و داخل همزن برقی بریزید.
 
* حالا به ترتیب و با فاصله روغن و هل را به آن بیفزایید و به هم زدن ادامه دهید تا خوب نرم شود.
 
* خمیر را در کیسه نایلونی قرار دهید و 24 ساعت در جای خنک بگذارید تا استراحت کند.
 
* بعد از 24 ساعت دوباره ورز دهید تا خوب نرم شود. سپس با دست خمیر را به شکل گلوله‌هایی به اندازه فندق درآورید، روی آن‌ها را با خلال پسته تزیین کنید و داخل سینی فر بگذارید.
 
* حرارت فر 160 درجه سانتی‌گراد و مدت پخت 20 الی 30 دقیقه است.

+92
رأی دهید
-16

baran828 - تهران - ایران
خیلی خوشمزه س .به به فقط برای رفع تشنگی هم با چای صد برابر خوشمزه میشه .
‌چهارشنبه 3 آبان 1391 - 22:53
*Fanoos* - ايران - ايران
رفتم که درست کنم و مثل باران جان با چایی میل کنم
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 01:10
Sarina777 - اوکلند - نیوزلند
ممنون دوست عزیز بسیار عالی بود ولی یک نکته اینجاست که شیرینی نخودچی ارد گندم نمی خواد درسته.
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 03:37
shadan shirin sokhan - هایدلبرگ - آلمان
( ! )-- این قلقلی , بازم قل قلکم داد !، امان از دست این قلقلی جونّمرگ نشده !!
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 09:01
Ghooloo - آبادان - ایران
آدم چاخان، ساعت ۱ بعد از نیمه شب درست کنی‌ با چایی بخوری!! یا واقعا اجاره دادی یا.. بیخال
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 14:56
Ghooloo - آبادان - ایران
shadan shirin sokhan - هایدلبرگ - آلمان. یک عمریست که دارن قلقلکت میدن خودت خبر نداری!
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 15:03
saasaan - شيراز - ايران
. Fanoos. بله دیگه ، رفتم درست کنم با چای میل کنم. ما هم که اصلا آدم نیستیم. دختر بزرگ کردیم عصای دستمون بشه ، اینطور میکنه. خدا بگم چکارت کنه دختر.
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 15:23
baran828 - تهران - ایران
*Fanoos* - ایران - ایران :مارو هم دعوت کن دیگه فانوس جون :( بذاریم بریم ؟!...
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 15:30
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
Sarina777 - اوکلند - نیوزلند/ چون آرد نخود چی گلوتن ندارد به هم نمیچسبه و خرد میشه و دردسرش زیاد ولی آرد گندم گلوتن داره و باعث چسبندگی مواد میشه بهمین خاطر از آرد گندم استفاده کرده ولی میشه بجای آرد گندم هم از xanthan gum استفاده کرد که برای کسانی هم که بیماری Coeliac دارند یعنی به گلوتن حساس هستند خوب است و هم کار گلوتن را میکند که باعث چشبندگی مواد میشه. و سانان گام یه نوع پروتئین است.
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 18:41
*Fanoos* - ايران - ايران
saasaan وای ساسان جان خدا بگم چکارت نکنه از خنده رودبر شدم باحال گفتی:)) آخه دیدم باران جان گفتند : کسی که تشنه باشه این شیرینی با چای بهتر میچسبه منم به هوس افتادم درستِ موقع درست کردن شیرینی و چای نامی از شما عزیزان نیاوردم ولی تو ذهنم به یاد شما خوردم. baran828 چشم باران جونم آخه باران جان من دفعه اول برای امتحان درست میکنم وقتی خوب از آب در اومد و تجربه پیدا کردم سری بعد یک عالمه درست میکنم و شما دوستان گل را دعوت میکنم تا دور هم میل کنیم. //shadan shirin sokhan وای شادان جونم بازم خنده رو به لبام آوردی لووووووول. حقو میگی میبینی توروخدا اینقدر این شکل و شمائیل قلقلی و خودش خوشمزه است آدم هوس میکنه فورا بره درستش کنه بخورتش :)
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 21:40
baran828 - تهران - ایران
Royan - کالیفرنیا - آمریکا :رویان جونم اگه تونستس یه کم در مورد اینکه از کجا تهیه کرد وچی هست توضیح بدی؟ممنون میشم
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 22:35
Sarina777 - اوکلند - نیوزلند
مرسی دوست عزیز بابت راهنمایی تان حتما امتحان می کنم.
جمعه 5 آبان 1391 - 04:25
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
baran828 - تهران - ایران/باران جان نمیدونم ایران باشه یا نه ? و یا به فارسی اسمش چی میشه ولی من از ebay میخرم , یه سر به شیرینی فروشی ها بزن یا به جاهائی که مواد غذائی بدون گلوتن میفروشند حتما باید داشته باشند, از اتحادیه قنادی سوال بکن .
جمعه 5 آبان 1391 - 05:17
baran828 - تهران - ایران
Royan - کالیفرنیا - آمریکا :ممنون عزیزم .حتما .برام جالب شد ! میرم میپرسم .و *Fanoos* - ایران - ایران :ممنون از محبت شما .قصدم دور هم بودن بود .هر جوری درست میکنی نوش جونت .شما حتما خوب درست میکنی .دور همم که باشیم خوشمزه تره .
جمعه 5 آبان 1391 - 14:01
Ghooloo - آبادان - ایران
سلام فلورا جان، فکر کنم اهل این شیرینی باشی‌ درسته؟ شبیه شیرینی‌‌های کرمانشاه است. هر جا هستی‌ شاد و سلامت باشی‌ عزیز
جمعه 5 آبان 1391 - 15:33
*Fanoos* - ايران - ايران
baran828 خواهش میکنم باران جان منم نیت شما را فهمیده بودم که دوست داری دور هم باشیم که خیلی نیت خوبی داشتید مرسی از لطفتت خود شما هم که یک هنرمند هستید در شیرینی پزی . پاینده باشی
جمعه 5 آبان 1391 - 22:33
shadan shirin sokhan - هایدلبرگ - آلمان
با سلام به همه دوستان خوب که در اینجا جمع‌شان جمع است !، امیدوارم مثل همیشه خوب باشید و پر صفا !!،
شنبه 6 آبان 1391 - 04:14
shadan shirin sokhan - هایدلبرگ - آلمان
Ghooloo - آبادان - ایران. --- به چند دلیل دیگه جوابتو نمیدم ؛ ۱- سطح و کلاست آنقدر پایین است که نمیدونی که با دیگر کاربران خانوم این سایت نباید بهشون بی‌ احترامی کنی‌ و جوری گیر بدی که ترا بی‌ شخصیت و عقب افتاده بپندارند و بگویند جواب ابلهان خاموشی است !،،، ۲ -- دوستان و دیگر کاربران عزیز قدیمی در اینجا سابقه فوق العاده منفی‌ شخصیت تو را برایم گفتند !،،، ۳-- خیلی‌ خاله زنک هستی‌ !،،، ۴-- دروغگوی کم حافظه هستی‌ !،،،، ۵-- خیلی‌ حسود هستی‌ !، و در اینجا دارم میبینم که حتی نسبت به چایی خوردن فانوس جان نیز حسودی ات شده !!،،،،،۵-- دیگه زغال روی قلیانمان هم نیستی‌ ، چون در ذهن همه ما خاکستر شدی !!،،،،۶-- قولو به زبان و لهجه خوزستانی یعنی غلام !، غلام در زبان فارسی‌ یعنی نوکر !!،،، بنابر این ما نوکر هم نمیخواهیم !!، خواستیم خبرت می‌کنیم !
شنبه 6 آبان 1391 - 04:45
felora - تهران - ایران
Ghooloo - آبادان - ایران ، ، سلام عزیزم ، اهل این شیرینی ام خیلی زیاد! این همون شیرینی نخودچیه که عید نوروز توی همه شیرینی فروشیها پر میشه، با آرد نخودچی خوب میشه نه آرد دیگه ای چون مزه اش حتما عوض میشه. من از شیرینیهای کرمانشاهی یکبار کُلمبه خوردم که خیلی خوب بود،،، نمیدونم خوردی یا نه
شنبه 6 آبان 1391 - 09:01
مروارید سیاه - اهواز - ایران
بعضی ها از تنهائی وحسادت بسرشان زده . همان بهتر خودشون خودشون قلقک بدن وکمی لااقل بحرفهای خودشان بخندند . واز تنهائی در بیان بیرون بابا
یکشنبه 7 آبان 1391 - 13:55
Ghooloo - آبادان - ایران
shadan shirin sokhan - هایدلبرگ - آلمان خوبه تصمیم داشتی که جواب ندی، یه مقاله ۶ بندی نوشتی اگه می‌خواستی جواب بدی حتما کتاب مینوشتی! معلومه بد جوری عقده در وجودت تلمبار شده که ساعت ۴.۴۵ دقیقه صبح اینقدر دری وری نوشتی که به همه بفهمانی خیلی‌ با کلاس هستی‌!!!!!.!!!. حتما دوستانت بابت این همه توهین بهت افتخار میکنند؟ یک نگاه به کامنتت بکن. آفرین به شما که سطح و کلاست بالاست و به کسی‌ توهین نمیکنی‌! دوستان قدیمی‌ و همه با یک ذره شعور و درایت خودشان تشخیص میدهدند, شما از جانب همه نظر ندید.
دوشنبه 8 آبان 1391 - 01:56
Ghooloo - آبادان - ایران
shadan shirin sokhan - هایدلبرگ - آلمان یعنی‌ حالا امدی یه چیزی بگی‌ که من هم از خوزستان یه چیزی میدونم، کی‌ میگه قولو یعنی‌ غلام، فرق ق و غ را هم نمی‌دانی؟ شما در آلمان هنوز یاد نگرفتی‌ که وقتی‌ کسی‌ از یکنفر سوالی کرد خودت را سبک نکنی‌ و جای دیگران جواب ندهی؟ میگی‌ دوستان قدیمی‌ سابقه من را برایت تعریف کردند می‌شه بفرمائید کجا؟ معنی‌ خاله زنک بازی هم فهمیدیم. اگر کسی‌ شهامت گفتن چیزی را دارد بیاید و جلوی همه دوستان بگوید که همه با خبر بشند نه‌‌ تو پستو و پشت سر. میگی‌ دروغ گوی کم حافظه، بفرمائید بنده چه دروغی گفتم که یادم نیست؟ در آخر اگر سوالی بود در خدمت هستم، چون هم از خودم مطمئنم و هم به خودم شکی‌ ندارم, با تشکر از همه دوستان و خاله شادان شیرین عقل
دوشنبه 8 آبان 1391 - 01:58
Ghooloo - آبادان - ایران
felora - تهران - ایران من دیشب اول برای شما کامنت گذاشتم از قرار معلوم کامنت اول من برای شما درج نشده! کامنت دیشب من بشما:. با سلام به گل سایت، لطفا پوزش من را بابت دیر نوشتن بپذیر. این چند روز سرم حسابی‌ شلوغ بود و مهمان داشتم. دوستان وقتی‌ مهمان یه آبادانی هستند یا صبور میخوان یا قلیه، یه قلیه ماهی‌ درست کردم و دور هم زدیم، جات خیلی‌ خالی‌ بود عزیزم. در مورد شیرینی‌‌های کرمانشاهی، باید بگم که واقعا شیرینی‌‌های خوشمزه‌ای دارند. آفرین شیرینی‌ نخود چی‌ را یادم است در ایام عید زیاد مصرف می‌شه ولی‌ من زیاد شیرینی‌ خور نیستم ولی‌ در دوران کودکی که شیرینی‌ خور بودم از شیرینی‌‌های کرمانشاه همیشه کاک، نان خرمایی و نان برنجی را دوست داشتم مخصوصا زمانی‌ که مدرسه میرفتم. ولی‌ شیرینی‌ کُلمبه را فکر کنم هنوز امتحان نکردم و شاید هم در گذشته خیلی‌ دور امتحان کردم و یادم نمیاد. باید اعتراف کنم که تا حالا جز حلوا شیرینی‌ دیگه‌ای درست نکردم ممنونم از توصیه شما، حتما امتحان خواهم کرد. شاد و سلامت باشی‌ عزیز جان
دوشنبه 8 آبان 1391 - 15:06
felora - تهران - ایران
Ghooloo - آبادان - سلام دوست خوبم ،چرا عذر خواهی میکنی عزیز، متوجه شدم که باید اشکالی پیش اومده باشه !مرسی ازمحبتت و دعای خوب آخر هرکامنتی که برام میذاری. منم شیرینی کاک رو در شیراز خوردم وفکر میکردم کاک" مال شیرازیهاست. کُلمبه هم یک جور شیرینی یا شاید کلوچه های کوچیک خرمایی با طعم دارچینه که مدتیه در قنادیهای تهران هم میفروشند. من که خیلی دوست دارم و با چای خیلی میچسبه . در ضمن آفرین که برای دوستانت مهمون نوازی واقعی روانجام دادی !!! نکنه شف هستی قولو جان .. چون مهارت زیادی رو در غذاهات احساس میکنم !
دوشنبه 8 آبان 1391 - 22:06
*Fanoos* - ايران - ايران
shadan shirin sokhan . liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiike. شادان جونم شما به درستی واقعیات ها رو در مورد اون ..........بیان کردید و حرفی برای گفتن باقی نزاشتید . درود بر شما. پاینده باشید
دوشنبه 8 آبان 1391 - 22:59
Ghooloo - آبادان - ایران
felora نه دوست عزیز من شف نیستم ولی‌ در دوران تحصیل در تعطیلات تابستان در یک رستوران درجه یک کار می‌کردم که در آنجا از شف خیلی‌ چیزها یاد گرفتم البته همون جور که گفتم چون خودم شیرینی‌ خور نیستم (به ندرت، ولی‌ شکلات خور هستم :)) به همین دلیل تجربه درست کردن شیرینی‌ را ندارم، ترجیح میدم آماده بخرم. ولی‌ شما فکر کنم اهل شیرینی‌ پزی باشید درسته؟
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 00:25
Ghooloo - آبادان - ایران
*Fanoos* - ایران - ایران فکر نکنم تو یکی‌ دیگه حتی ارزش جواب دادن را داشته باشی‌! اینقدر ضعیف، بیسواد، بیکلاس، چاپلوس و دروغگو هستی‌ که رکورد‌هایش را در کتاب گینس باید به ثبت برسانی. این بدبخت شادان را هم به بازی نگیر و برای این و آن شیرش نکن. قبلا فکر می‌کردم که آدم خوش قلبی هستی‌، فقط عقل نداری ولی‌ الان به این نتیجه رسیدم که از دو به هم زنی‌، و این و آن را به جون هم انداختن دیوانه وار لذت می‌بری. خودت را حتما به یک روانکاو خوب نشون بده.
‌سه شنبه 9 آبان 1391 - 15:18
felora - تهران - ایران
Ghooloo - *Fanoos* - shadan shirin sokhan - دیگه تمام ظرفهای آشپز خونه شکسته !!!! نمیخواهین تمومش کنین ..... لطفا ، خواهش میکنم بس کنین وسعی کنین این مسئله براتون کینه ایجاد نکنه وازاین بیشتر ادامه پیدا کنه.ببخشید من نخواستم دخالت کنم ولی شاید به عنوان یک دوست مشترک این حق رو به خودم دادم
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 09:31
Ghooloo - آبادان - ایران
feloraجان از شما هم به عنوان یک شخص فهمیده متشکرم، احساس می‌کنم که تعداد آدمهای درست و روراست روز به روز کمتر می‌شود و جایش را آدمهای دروغگو میگیرند مثل اون یکی‌ که از آلمان می‌خواد فلافل اهواز بیاره! از رو هم که نمیرند. به هر حال من خودم هم از بحث‌های بچه گانه خوشم نمیاد و هم وقت این کارها را ندارم و اگر متوجه شده باشی‌ دیدی که بعضی‌ وقتها حتی ماها یک کامنت هم نمیگذارم. شاد و سلامت باشی‌ عزیز جان
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 17:30
Ghooloo - آبادان - ایران
feloraجان دوست عزیز، خودت مشاهده که میکنی‌، اون یکی‌ از راه نرسیده عرقش خشک نشده، هر چی‌ دلش می‌خواد توهین میکنه، این یکی‌ هم تایید می‌کنه. اگر شهامت دارند که یکی‌ از سوال‌های مرا جواب می‌دادند. پس چرا خفه خون گرفتند؟ آدم را یاد بچه پررو‌های بعضی‌ محله‌ها میندازند که ادعا میکنند, وقتی‌ میری طرف‌شون, فحش میدند و فرار می‌کنن! اگه راست میگی‌ و حرف از دهنت در میاد که تشریف بیارید و جلوی همه به همین یه سوال من جواب بدید "سابقه بد من و دروغ‌هایم را برای همه رو کن تا همه بدانند آنچه تو ادعا میکنی‌ درست است و حرف از دهانت در میاد" فلورا جان من یکی‌ تو زندگی‌ زیر بار هیچ زور و مزخرفی نمیرم و در زندگی‌ بارها تاوان همین روراستی و رکی را دادم، از خودم مطمئنم. اینها هم بهتره به جای فحش و دری وری با منطق پیش برند تا واسه همه روشن بشه که دروغگو چه کسی‌ است.
‌چهارشنبه 10 آبان 1391 - 17:29
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.