معاون اول احمدی نژاد: جمشید بسم‌الله بازداشت شده است

محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران، روز یکشنبه، ۳۰ مهرماه، در جمع خبرنگاران از بازداشت فردی به نام «جمشید بسم‌الله» خبر داد که به گفته او عامل اختلال در بازار ارز ایران است و «روی چهارپایه قیمت ارز در ایران را تعیین می کرده است.»
 
به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای رحیمی دیروز، شنبه، در مراسم روز ملی صادرات در ایران، برای نخستین بار از فردی به نام «جمشید بسم‌الله» اسم برد که به گفته او، قیمت ارز را در بازار آزاد تعیین می‌کرد.
 
وی اظهار داشت: «قیمت‌های ارزها صوری است و کار رسانه‌های دشمن و یا شخصی به نام جمشید بسم‌الله است که می‌گویند روی چهارپایه می‌ایستد و قیمت ارز را تعیین می‌کند.»
 
معاون اول محمود احمدی‌نژاد، همچنین از بازداشت ۲۰ نفر دیگر که او آنها را «اخلالگران بازار ارز» می‌نامید در روزهای گذشته خبر داد.
 
اظهارات آقای رحیمی با واکنش تند برخی از رسانه های اصولگرا روبرو شده و از جمله سایت تابناک، نزدیک به محسن رضایی، در مطلبی با عنوان «خوب، بد و زشت نرخ ارز» نوشته است: « آیا وضعیت در دولت دهم به این مرز از فاجعه رسیده که با یک چهار پایه می‌توان بهای ارز را تعیین کرد؟ آیا جمشید بسم الله به همین آسانی توانسته است برای کشور بحران سازی کند تا ما به همین سادگی نام او را به عنوان اخلالگر ارزی به همگان بگوییم؟»
 
این سایت افزوده است: «راستی اگر تعیین نرخ ارز با یک چهار پایه و به همین سادگی شدنی است، دیگر ساز و کار اتاق مبادلات ارزی با این همه دردسر برای چیست؟ آیا نمی‌توان با چند چهار پایه نرخ دلار را به زیر ۲۰۰۰ تومان باز گرداند؟»
 
حضور نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در بازار ارز تهران، پس از آن آغاز شد که محمود احمدی نژاد در نشست مطبوعاتی خود در هفته دوم مهرماه، ۲۲ نفر را «سرحلقه آشفتگی‌های اخیر بازار» نامیده بود.
 
پیش از این عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران اعلام کرده بود که سی نفر از متهمان اصلی اختلال در بازار ارز دستگیر شده‌اند. در روزهای گذشته، رسانه‌های داخل ایران از بازداشت ۱۵ نفر به نوشته آنها «اخلالگر» در بازار اصفهان خبر داده بودند.
 
معاون اول رییس جمهوری ایران نیز روز شنبه، اخلال در بازار ارز را به نیروهایی داخل مرزهای ایران نسبت داده و گفته بود: «دشمن، این اخلال را به وسیله نیروهای داخلی خود، ایجاد کرده‌است.»
 
محمدرضا رحیمی در عین حال از صادرکنندگان خواسته بود تا ارزهای حاصل از صادرات خود را در بازار آزاد ارز نفروشند و تاکید کرده‌بود که «دولت در جستجوی این است که قیمت ارز را به حدی برساند که صادرکننده، صادرات بهتری داشته باشد.»
 
آقای رحیمی، خطاب به صادرکنندگان حاضر در همایش روز ملی صادرات پرسیده بود: «آیا این انصاف است، ارزی را که ملت نیاز دارد، تحویل ندهید، مگر اینکه تهدید شوید منافع تان تامین نمی‌شود.»
 
معاون اول رییس جمهوری ایران ادامه داده بود که این «استدعای دولت» از صادرکنندگان برای ارایه ارز خود به دولت، «از سرعجز نیست، بلکه این درخواست صورت می‌گیرد تا اگر صادرکننده‌ای راه را گم کرده‌است، به راه راست برگردد.»
 
مسوولان دولتی، از زمان به راه افتادن اتاق مبادلات ارزی ایران در هفته نخست مهرماه، از صادرکنندگان بخش خصوصی دعوت می‌کنند تا ارز صادراتی خود را در این بازار عرضه کنند، اما صادرکنندگان از فروش ارز خود به نرخ اتاق مبادلات ارزی، سرباز زده‌اند و اعتمادی به آن ندارند، تا آنجا که محمد نهاوندیان، رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران از «سوء ظن» صادرکنندگان به این بازار انتقادکرد.
 
مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در حاشیه مراسم روز ملی صادرات، از صادرکنندگان خواسته بود تا درباره مکانیزم  تعامل خود با دولت، وارد گفت وگو و مذاکره شوند.
 
محمدرضا رحیمی هم در این مراسم که روز شنبه، ۲۹ مهرماه، در تهران برگزار شد گفت: «دولت تضمین می‌کند که در بازگشت پول صادرات به کشور اجازه ضرر به صادرکنندگان ندهد.»
 
او ضمن اشاره به برخی از صادرکنندگان که این درخواست دولت را نپذیرفته‌اند تاکید کرد که «نوبت ما نیز می‌رسد، البته این سخن از باب تهدید نیست.»

+48
رأی دهید
-136

Henna - ونکوور - کانادا
باز بی‌ عرضه گی‌‌ خودشون رو گردن دشمن و عوامل داخلی‌ دشمن می‌اندازند !!!
یکشنبه 30 مهر 1391 - 17:57
مسیح پسر مریم - تهران - ایران
تا ایران با مکاتب اقتصادی غربی نئوکینزیها و میلتون فریدمن کشور رو بخواهد بگردوند وضع همینه و از این بدتر هم میشه این روش غربی ها اونا رو به بن بست و سراشیبی سقوط رسونده اگه ماهم ادامه بدیم همینطور می شیم.
یکشنبه 30 مهر 1391 - 18:29
ehsan1987 - تهران - ایران
خودت سر دست ی دزدایی کی تو رو بازداشت کن ؟
یکشنبه 30 مهر 1391 - 19:36
ali1111 - تهران - ایران
خوب چقدر خوب که مسبب تمامی‌ گرانی ارز و بی‌ ارزشی پول ملی‌ بسم لله بوده و حالا که دیگه بسم الله نیست همه چیز به بهترین حالت ممکن برگشته!! پس بسم الله مسبب بدبختی‌ها است...
یکشنبه 30 مهر 1391 - 20:01
moj.moj - حیدرآباد - هند
وقتی سیاست این حکومت روی ممبر تعیین بشه ، اقتصادشم باید روی چهارپایه تعیین بشه .
یکشنبه 30 مهر 1391 - 20:05
korosh_oslo - اسکر - نروژ
یعنی‌ این همه مفت خور (مجلس ، دولت، خبرگان،بیت،عنتری،...........)نمی‌تونن جلوی یه آدم بایستن؟ یکی‌ نیست بگه ملّتو تحت فشار گذاشتین، به کل عربای سوری و لبنانی مثل کاه دارین دلار میدین اونوقت کل اوضاع ایران رو بزنین به اسمه یه نفر که اگه هم باشه به همین اوباشها وصله.
یکشنبه 30 مهر 1391 - 20:30
kobalt - تهران - ایران
چه اقتصاد شکوفایی مموت راست گفته ما ابرقدرت منطقه ایم کی میتونه از رو منبر دولت تعیین کنه و از رو چهار پایه نرخ ارز
یکشنبه 30 مهر 1391 - 20:31
mohammad.avaz - تهران - ایران
خودشون کشورو به ... کشوندم اونهارو مجرم میشناسن پس کی‌ بید شما‌ها را بگیرد
یکشنبه 30 مهر 1391 - 20:34
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
خدایا شر اینها و دینشون رو از سر ما کم کن فقط زودتر لطفا!
یکشنبه 30 مهر 1391 - 22:06
p.sh.kuwait - کویت - کویت
خاک بر سر مملکتی که قیمت دولار رو 1 نفر مشخص میکنه
یکشنبه 30 مهر 1391 - 22:46
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
حکایت اون یارو است که رقص بلد نبود میگفت زمین کجه!
یکشنبه 30 مهر 1391 - 23:05
m4ssod - لندن - انگلستان
و اما مجرمانی دیگر:. حسین سبحان الله=مسئول گرانی گوشت. اکبر نعوزب الله= مسئول گرانی مرغ. رضا بیت‌الله= مسئول گرانی خونه.
یکشنبه 30 مهر 1391 - 23:11
parviz1 - کترینگ - انگلستان
خوب حالا دلی بره بالی همون چهار پایه و دلار را ۷ تومان کنه.نه‌‌ اصلان همون ۱۰۰۰ تومان بازم نه‌‌ اصلا به یک ریال کمتر هم راضی‌ هستیم.آخه مرتیکه بیسواد با این چرندیات نمیشه اقتصاد مملکتی که میلیاردها دلار پول نفت و ... درآمد داره را بالا و پائین کرد.همه میدنن دزدی و بچاپ بچاپ چه بلائی سر اقتصاد آورده.اون حسابهای بانکی ملاها و ملزاده‌ها و مزدوران و حـ...‌ها تو امریکا و اروپا و چین و حتی کشورهای پشت نقشه را همه دنیا باخبرند .خر خودتی با اون گدا علی‌ شیره و بقیه ملاها و انگلهای رژیم اسهال.
یکشنبه 30 مهر 1391 - 23:34
saeidbaman - بانکوک - تایلند
با این حرکت بسم الله خان شما باید صدق الله علی‌ العظیم رو کم‌کم بخونید و تشریف ببرید
دوشنبه 1 آبان 1391 - 04:27
John1234 - انگلستان - انگلستان
تازگی از این شمعون‌های بی‌‌ مخ که سعی‌ می‌کنند اوضاع ایران را به نفع غرب و حتی شرق تغییر بدهند زیاد شده و بعضی‌ها برای سوع استفاده شخصی زیرشو میدن بالا. دیگه شمعون بی‌‌ مخهای جدید کار آمد قدیمی را ندارند چونکه مردم ایران سیاست شناس شده اند. پس از قطع شبکه العالم و غیره سری بشبکه مخالفین ایران یکیشون شهرام بی‌‌ همایون از کانال ۱ است که میگفت هزار چهارصد سال اسلام در ایران هست و دین در همین مدت کوتاه حکومت جمهوری اسلامی ایران دخالت میکند و بعد معلوم شد که سکه فروشی راه انداخته. ایشان تاریخ ایران را دوهزر پانصد سال میشناسد یا میداند. اول از آن که این ‌یک شبک توراه ای‌(تورات) است ودوم اینکه دین در طول تاریخ ایران که بیش از دوهزار سال است همیشه در کنار پادشاهان یا بعنوان پادشاه بوده‌اند و تاریخ نشان داده که آخوندها، مسقفها ،مانییها،زردوشتیان،و غیره بیشتر به مردم و حکومت زمان خود خدمت کرده‌اند تا شاهان حتی وهشییان را تربیت کردند و هلاکو ازشان ساختند.این‌شخص دیگه همه را با ‌یک چشم نگاه میکند شاهزاده را با ماری(مریم) و موساد(مسعود) در کنار هم مینشاند.
دوشنبه 1 آبان 1391 - 06:52
Reza Pir - تهران - ایران
خاک بر سر من و خاک عالم بر سر تو که نرخ ارز یه مملکت رو از روی چهارپایه تعیین می کنن - خودت خری یا فکر می کنی مردم خرن !!!!
دوشنبه 1 آبان 1391 - 07:59
shekan - تهران - ايران
داش جمشید ! دست از سر بازار ارز بردار . چرا دل معظم له رو خون می کنی ؟
دوشنبه 1 آبان 1391 - 10:34
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.