کاخ سفید: توافق آمریکا و ایران برای مذاکره مستقیم صحت ندارد

کاخ سفید روز شنبه  ۲۹ مهرماه در بیانیه ای گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مورد توافق میان ایران و آمریکا برای مذاکرات مستقیم و رو در رو  درباره برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران را رد کرد.
 
تامی ویتور، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، در بیانیه ای که نسخه ای از آن به دست رادیو فردا رسیده، گفته است: «این که ایران و ایالات متحده برای گفت وگو‌های دو جانبه و یا برای انجام دیدار پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به توافق رسیده‌اند، صحت ندارد».
 
گزارش نیویورک تایمز  در آستانه سومین و آخرین مناظره میان باراک اوباما و میت رامنی، کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری که روز دوشنبه برگزار می شود، منتشر شده است. محور اصلی این مناظره سیاست خارجی آمریکا خواهد بود.
 
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز شنبه در گزارشی به نقل از  مقام‌های ناشناس در دولت باراک اوباما، نوشته بود که آمریکا و ایران برای مذاکره رو در رو بر سر برنامه هسته ای ایران توافق کرده اند.
 
این در حالی است که تامی ویتور اضافه کرده است: واشینگتن همچنان به همکاری با گروه ۱+۵  برای دستیابی به یک «راه حل دیپلماتیک» برای مناقشه هسته ای ایران ادامه خواهد داد.
 
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اضافه کرده است: آمریکا «از همان ابتدا اعلام کرد که ما آماده خواهیم بود تا دیدارهای دو جانبه ای را برگزار کنیم.»
 
کشورهای غربی ایران را متهم می کنند که در صدد دستیابی به تکنولوژی ساخت سلاح های هسته ای است. ایران با رد این اتهام  می گوید برنامه هسته ای این  کشور صرفا  برای تامین انرژی و مقاصد غیرنظامی است.
 
بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و آمریکا همراه با آلمان، گروه ۱+۵، در تلاشند تا از طریق مذاکره با ایران به راه حلی برای مناقشه هسته ای جمهوری اسلامی دست یابند.
 
تامی ویتور همچنین گفته است: باراک اوباما به صراحت اعلام کرده است مانع دستیابی ایران به سلاح هسته ای خواهد شد.
 
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: «همواره هدف ما از تحریم ها این بوده است تا وارد کردن فشار بر ایران این کشور را وادرا به اجرای تعهداتش کنیم. این برعهده ایران است که به تعهداتش عمل کند در غیر این صورت با تحریم های فلج کننده و فشارهای فزاینده  روبه رو خواهد شد.»

+64
رأی دهید
-14

baharmazaheri - عجمان - دبي
دوستان شک نکنید اگه اوباما رای نیاره احتمال سقوط حکومت ایران شدیدا زیاده ..خلاص میشم از این ظلم و خفقان و بیداد .. رامتی هم مثل اوباما منصرف نشه امیدوارم سحر نزدیک باشد .. امین
یکشنبه 30 مهر 1391 - 10:49
Omid elek - شیراز - ایران
همونطور که رهبر عزیزمون امام خامنه ای فرمودند ما با عزت و سربلندی راهمون رو ادامه میدیم.ما نه از شیطان بزرگ ونه از روباه پیرونه از هیچ کس دیگه ای ترسی نداریم وبه یاری حق متعال به اهداف عالیه اسلامی که داریم میرسیم ان شا الله...
یکشنبه 30 مهر 1391 - 11:38
hassan5 - تهران - ایران
تحریم ها فشار زیادی بجمهوری اسلامی وارد کرده است .خامنه ای یا باید تمکین کند یا منتظر جنبش سرنگونی باشد البته بملت هم فشار زیادی وارد میشود اگر باعث تحول اساسی در نظام اسلامی شود بنظر من ایرادی ندارد.بنظر من امریکا باید با قیف جام زهر را بحلق خامنه ای بریزد (مثل صدام یا قذافی اینها بخوشی نمیروند)چاره ای جز این ندارد ما هم باید تحمل کنیم بالا تر از سیاهی که رنگی نیست
یکشنبه 30 مهر 1391 - 13:55
invisible kid - ریو دو ژانیرو - برزیل
Omid elek - شیراز - ایران- توهم زده تورو عمو...لول
یکشنبه 30 مهر 1391 - 19:37
hashamdar - تهران - ایران
من که میدونستم علی‌ یه دست نمیاد بگه .. خوردم.. :-)
دوشنبه 1 آبان 1391 - 11:56
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.