در ۲۴ ساعت گذشته اتفاق افتاد؛ ۱۱۵ کشته و زخمی در تصادف پنج اتوبوس

تصادف پنج اتوبوس طی دو روز اخیر در مناطق مختلف کشور 30 کشته و 85 مجروح برجای گذاشت.


به گزارش خبرآنلاین، دلخراش ترین حادثه هم به واژگونی یک اتوبوس در مسیر اهواز - بروجن اختصاص داشت که 26 کشته و 18 مجروح بر جا گذاشت. (اینجا بخوانید)


25 دانشجوی دختر در محور اسلام آباد غرب - کرمانشاه مجروح شدند

سرهنگ رضا سلبی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: بعد از ظهر روز گذشته ماموران پلیس راه با اعلام خبری مبنی بر واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور اسلام آباد غرب - کرمانشاه ، بلافاصله اکیپی از ماموران پاسگاه "حسن آباد" شهرستان اسلام آباد غرب عازم محل حادثه شدند.

سلبی به مهر گفت: با حضور ماموران در محل مشخص شد یک دستگاه اتوبوس حامل 40 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه ملایر استان همدان ، حین بازگشت از غرب کشور به دلایلی از جاده منحرف و واژگون شده است .

به گفته رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور، در این حادثه 25 نفر از دانشجویان دختر دچار جراحت شده بودند که توسط تیمهای فوریتهای پزشکی به مراکز درمانی اعزام شدند . براساس اطلاعات رسیده وضعیت عمومی مصدومان حادثه مساعد گزارش شده است.

سرهنگ سلبی افزود: علت وقوع این حادثه در دست بررسی است.

 

 24 نفر در محور کرج- قزوین مجروح شدند

تصادفی بامداد روز گذشته در محور کرج- قزوین رخ داد دو دستگاه اتوبوس در محدوده ساوجبلاغ با یکدیگر برخورد کردند که براثر آن 24 نفر از مسافران دو اتوبوس مجروح و بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شدند. این خودروها هر دو از تهران به سمت قزوین در حرکت بودند که ساعت پنج بامداد با هم برخورد کردند.(اینجا بخوانید)

 

 21 کشته و زخمی در اصفهان

در تصادف چهارم که صبح امروز در استان اصفهان و در محوراصفهان به نائین رخ داد. به علت لغزندگی جاده اتوبوس مسافربری چهار نفر از جمله سه مرد و یک زن کشته و 17 نفر نیز زخمی شدند. مصدومان این حادثه به مراکز درمانی منتقل شدند.

 

مرگ 96 نفر در تصادفات اتوبوس ها طی پنج ماه

اگر حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان بروجنی که شب گذشته اتفاق افتاد و همچنین دیگر مرگ هایی که در شهریور و مهر به علت تصادف اتوبوس ها اتفاق افتاده است در نظر گرفته نشود، تنها در پنج ماه امسال 96 نفر در تصادفات اتوبوس ها جان باخته اند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سازمان پزشکی قانونی، شهریور ماه امسال نیز در حادثه ای دیگر واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل زائرین کربلا در نزدیکی شهر شیراز که در مسیر بازگشت به هرمزگان بود موجب مرگ 21 نفر از سرنشینان این اتوبوس شد.

در سال گذشته 20 هزار و 68 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این آمار در مقایسه با آمار سال 1389 که 23 هزار و 249 نفر در حوادث رانندگی کشته شدند 13.7 درصد کاهش را نشان می دهد. در حوادث رانندگی پنج ماهه امسال هم هشت هزار و 540 نفر کشته شدند که این آمار نیز نسبت به پنج ماهه سال گذشته، 5.6 درصد کاهش داشته است.

هر چند آمارهای ناشی از حوادث رانندگی به علت مراعات هر چه بیشتر قوانین توسط رانندگان، اعمال جریمه های سنگین تر و بهینه تر شدن وسایل نقلیه در سالیان اخیر رو به کاهش بوده است اما همچنان این آمار بالاست.

بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی، سال گذشته سواری ها با 38.9 درصد بیشترین سهم را در مرگ های حوادث رانندگی به خود اختصاص دادند و پس از آن عابرین پیاده با 22.5 درصد قرار دارند. موتورسیکلت سواران با 24 درصد و پس از آن وانت بارها با 6.7 درصد، چهارمین وسیله نقلیه دارای بیشترین مرگ در حوادث رانندگی هستند. اما اتوبوس ها هم با یک درصد، و ثبت 206 مرگ در سال گذشته بخشی از همین آمار هستند. در پنج ماهه امسال نیز 96 نفر در حوادث رانندگی اتوبوس ها جان باخته اند که این تعداد 1.1 درصد از کل تلفات (هشت هزار و 540 نفر) را شامل می شوند.

+54
رأی دهید
-190

omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
فک می‌کنید " امام خامنه‌ای "از رو شکم میگه مردم بیشتر بچه در بشن هیچ مشکلی‌ پیش نمیاد؟ خو ایشون " امام " هستند و " دانشمند "! می‌دانند که تلفاتِ کشور بر اثرِ تصادفات ، کمبودِ بهداشت ، سرطانِ پارازیتی!!!! آلودگی‌ِ هوا یه شهر‌ها ، گرسنگی و فقر ،و.. جوابگو و کنترل کنندهِ زاد و ولدِ اضافیست. !
یکشنبه 30 مهر 1391 - 06:49
mohammad.avaz - تهران - ایران
ایران کشوری هست که تصادف برایشان سرگرمی شده نه ماشین خوب نه جاده خوب خدا راهم کنه بخدا مایکل شوماخر هم بیارن توی ایران رانندگی کنه هم کم میاره پناه بر خدا
یکشنبه 30 مهر 1391 - 07:04
azadi-iran - وین - لااتریش
هر کسی‌ کار در ایران سفر می‌کند مخصوصاً با اتوبوس و ماشین شخصی‌ باید فکر تصادف هم باشند ،چون تقریبا ۹۰% مردم هنوز مقررات رانندگی‌ را رعایت نمی‌‌کنند! و جاده‌ها استاندارد نیستند، از نظر رانندگی ایرانیان هنوز جز کشورهد عقب افتاده می‌باشد. مثل بقیه چیزها. راننده اتوبوس شاید هم بسیجی‌ بود گفته که ۲۶ خواهر کمتر
یکشنبه 30 مهر 1391 - 07:11
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
واقعا تأسف بار بود این خبر.
یکشنبه 30 مهر 1391 - 07:20
hana257 - تهران - ایران
این رژیم میخواد مردم همیشه مشغول باشن و کاری به سیاست نداشته باشن حالا هر جوری توی صف نون و گاز و ترافیک و مواد مخدر و عزاداری. هر کدوم از این کشته های تصادف تا مدتها چندین خانواده رو در گیر عزا میکنه.
یکشنبه 30 مهر 1391 - 07:29
mehr47 - تهران - ایران
بسیجیان پرافتخار کشور کدوم گوری هستین؟؟؟؟؟؟؟ چرا کفن نمیپوشین؟؟؟؟؟ دخترای معصوم را به کشتن میدین مهم نیست؟؟؟؟؟؟ آی مدیریت جهانی.... بابا زرشک
یکشنبه 30 مهر 1391 - 08:20
ghafas - مشهد - ایران
هی برین دنبال ازدیاد نسل و این ...بابا همون جمعیت خودتونو از تصادف ایمن نگه دارین مابقی پیشکش
یکشنبه 30 مهر 1391 - 08:53
mahdi2040 - کاشان - ایران
همش به جاده های آشغال ایرانه.بجاش پولامونو خرج لبنان میکنیم..
یکشنبه 30 مهر 1391 - 08:56
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
کاروان مرگ ج.اسلامی از اولین روز ورود نحسش در حرکت است!!! سی‌ هزار قربانی حوادث رانندگی--‌ اعدام با توجه به جمعیت چین!!! رتبه ی اول!!! تجاوز به زن و مرد در زندانها!! قطع دست و پا سنگسار .اعدام شلاق در ملاعام اختناق در اوج --از بین رفتن ثروت و منابع طبیعی و و و ...باز ماله کشان بی‌ چشم و رو بپردازید به عهد بوق پهلوی برای توجیه ننگینترین آن قلاب تاریخ جهان!!
یکشنبه 30 مهر 1391 - 09:06
ghafas - مشهد - ایران
برید چند تا عکس با چفیه بندازید در آینده به دردتون می خوره" ....؟؟؟؟؟
یکشنبه 30 مهر 1391 - 09:20
sama128 - شیراز - ایران
مضحک و خنده دار این است که اواخر مهر ماه که در واقع شروع سال تحصیلی است و فصل تابستان و تعطیلات نیست این کاروان راهی زور رفته از مناطق عملیاتی بازدید کنه و بعد آقای حاجی بادوم یا حاج بابایی یا حاج زنبور اصل میگه برید از مقصرین بپرسید یکی نیست بپرسه ای ازگل عوضی اگر تو و یک سری گوشکوب مثل تو مقصر نیستید پس حتما اوباما یا هیلاری کلینتون و یا به قول علی چپ دست دشمنان نظام مقصرند . ترکمون زدید در تمام سیستم ایران از جمله آموزش و پرورش تازه میگید برید از مقصرین بپرسید . با پرویی تمام
یکشنبه 30 مهر 1391 - 09:44
amirehsan1 - آمستردام - هلند
همین که مملکت در دست امام زمان است کافی‌!، فردا بریم جم کاران واسش نامه بنویسیم که آقا جان ظهور کن!،‌ای آقا جان من عربی‌ هم خوب شده!، می‌تونم با‌هات صحبت کنم ، مرگ بر نظامه آخوندی
یکشنبه 30 مهر 1391 - 09:48
perser68 - فلوریدا - امریکا
کجان جیره بگیران اسلام ناب خامنه‌ای قاتل نکبت که به بمب اتم و حسن نصرالله مفت خور دزد دلبستن و آمریکا و اسرائیل رو شکست میخوان بدن!؟اینطوری!؟
یکشنبه 30 مهر 1391 - 10:11
baharmazaheri - عجمان - دبي
خیلی خلیی متاسف شدم سالهاست ان جادهها کشته میشه هنوز جاده سازهای و شهرک سازی در لبنان و .. ادامه دارد روحشون شاد تسلیت و آرزوی صبر بازماندگان .
یکشنبه 30 مهر 1391 - 11:08
agha_ehsan - تهران - ایران
آخه کثافتها دخترها رو به زور می برن منطقه جنگی واسه درس دفاع مقدس و این..شعرا؟! یه جنگ کثیف راه انداختین و اونهمه کشته دادیم و هنوزم داریم بخاطرش کشته میدیم. اونهم از دخترهای این مملکت. بعد برید واسه فاطمه و پشت در موندنش خودتون رو جر بدین
یکشنبه 30 مهر 1391 - 12:29
golly47 - فرانکفورت - المان
تمام تصادفات و اتفاق هایی که برای زنها یا دخترانه دانشجو می‌افتاد دستهای کثیف امام جمعه‌ها در کار است مثل آتش زدن سینما رکس آبادان
یکشنبه 30 مهر 1391 - 15:05
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.