بازداشت ۱۴ ایرانی توسط گارد ساحلی عربستان سعودی

گارد ساحلی عربستان سعودی روز جمعه، ۲۸ مهرماه، ۱۴ شهروند ایرانی را که به گفته مقام‌های ریاض قصد ورود غیرمجاز به خاک عربستان را داشتند در شمال شرق این کشور بازداشت کرد.
 
به گزارش روزنامه «الشرق»، «خالد خلیفه العرقوبی»، سخنگوی مرزبانی استان الشرقیه عربستان سعودی، با انتشار بیانیه‌ای خبر داده‌است که این شهروندان ایرانی سوار بر قایق وارد منطقه خفجی عربستان در نزدیکی مرز کویت شده‌بودند.
 
وی افزود که این ایرانیان لباس‌های ورزشی به تن داشتند و بامداد جمعه پس از پیاده شدن از قایق به ساختمان نیمه‌کاره یک هتل در منطقه خفجی وارد شده بودند که گارد ساحلی آنها را پیدا و بازداشت کرده‌است.
 
به گفته خادل العرقوبی و به گزارش خبرگزاری فرانسه، گشت ساحلی استان الشرقیه سپس اقدام به تعقیب قایقی که این ۱۴ تن را به ساحل رسانده بود کرده و مسئول این قایق را نیز بازداشت کرده‌اند.
 
به گفته او این قایقران نیز ملیت ایرانی دارد و مشخصات ثبت قایق وی نیز ایرانی است.
 
سخنگوی مرزبانی ساحلی الشرقیه افزود که این افراد هم‌اینک تحت بازجویی قرار دارند تا انگیزه آنها از ورود به این منطقه مشخص شود.
 
عربستان سعودی طی خردادماه گذشته ۱۸ ایرانی بازداشت‌شده در آن کشور را به اتهام قاچاق مواد مخدر اعدام کرد که این اقدام باعث تیرگی بیشتر روابط میان دو کشور شد.
 
مناسبات تهران و ریاض در سال‌های اخیر تنش‌های متعدد دیگری را نیز به خود دیده‌است که موضوع تظاهرات سیاسی ایرانیان در حج، شورش شیعه‌مذهبان زیدی در یمن، کمک عربستان به سرکوب شیعیان معترض در بحرین و موضوع «طرح توطئه ترور سفیر عربستان توسط دو شهروند ایرانی در آمریکا» از جمله آنها است.

+80
رأی دهید
-103

baharmazaheri - عجمان - دبي
مزدوران حکومت .......هستند همه . جا جاسوس دارند به زودی هماشون به درک واصل میشن امیدوارم.......
شنبه 29 مهر 1391 - 18:47
oghab - هلسينكي - فنلاند
baharmazaheri - عجمان - دبی. مزدور حکومت شرفش ارزش داره به یک سری کاسه لیس و نوکر صفت السوسمارها ..اره شرم وننگ بر چاپلوسان
شنبه 29 مهر 1391 - 22:54
Error404 - فرایبورگ - آلمان
عربستان خودش صادر کننده جاسوس و تروریسته ، از این لجش گرفته که ایران با تمام قوا پشت اسد ایستاده ، و خودش و قطر و و و حالا حالا ها باید بدوند.
یکشنبه 30 مهر 1391 - 01:47
hossein-87 - تهران - ایران
baharmazaheri - عجمان - دبی - اسلیپ بابا
یکشنبه 30 مهر 1391 - 08:21
baharmazaheri - عجمان - دبي
فنلاند عزیزم جمهوری اسلامی منبع فتنه در خاورمیانه است حیله گری سیاسی خوب بلده مردم عادی که بدون ویزا نمیاد بره عربستان ضمنا عربستان اصلا منهای اسلام که ازش متنفرم ..یادته اول جنگ عراق اعلام کرد خسارتو میده خمنیی نپذیرفت رفت تو خاک عراق ۸سال پدرمون دراومد !!!!صلح منطقه به عقل حتی سوسمارخور می‌رسه.
یکشنبه 30 مهر 1391 - 10:31
kambizian - تهران - ایران
oghab - هلسینکی - فنلاند. تو خودت به داشتن دین این سوسمار خورها افتخار هم می کنی
یکشنبه 30 مهر 1391 - 11:11
1k adame sadegh - تورنتو - کانادا
همه ۱۴ نفر تروریست‌های آفت الله خامنه‌ای بودند. که در همه جای دنیا هستند مثل همین مزدورانی که در این سایت به طرفداری از نظام ولایت فجیع خامنه‌ای می‌پردازند.
دوشنبه 1 آبان 1391 - 03:34
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.