حاشیه‌های برکناری مدیر شبکه سوم تلویزیون؛ آن بالا چه خبر است؟

مراسم تودیع آقای پور محمدی در سازمان صدا و سیما

تغییر مدیر شبکه سه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ( رادیو و تلویزیون دولتی ایران) و جایگزینی علی اصغر پور محمدی با مجید زین العابدین و اظهارات آقای پور محمدی در مراسم تودیعش واکنش های زیادی را برانگیخت. بسیاری از هنرمندان و دست اندرکاران تلویزیون و سینمای ایران ضمن اظهار تاسف از تغییر مدیر این شبکه تلویزیونی از عزت الله ضرغامی، رییس صدا و سیما خواستند که آقای پور محمدی را به تلویزیون بازگرداند.

بر اساس احکام جدید که از سوی علی دارابی معاون تلویزیون دولتی ایران صادر شده، علی اصغر پور محمدی به سمت مشاور عالی سیما و مجید زین العابدین قائم مقام سابق شبکه سوم تلویزیون نیز جایگزین آقای پورمحمدی شده است.

به گفته آقای پور محمدی، مجید زین العابدین که پیش از این سمت هایی را در بخش های مختلف شبکه سوم تلویزیون نظیر مدیریت طرح و برنامه، سرپرستی گروه معارف و اجتماعی شبکه خبر را بر عهده داشته، قبلا در سپاه پاسداران فعالیت می کرده است.

چه کسی خودی است؟

علی اصغر پور محمدی در مراسم تودیع خود از عملکرد آقای ضرغامی در تلویزیون و شیوه انتصاب مدیران در این رسانه دیداری به شدت انتقاد کرد و این سوال را مطرح کرد که "اگر از دید برخی از دوستان من پورمحمدی خودی نیستم دیگر چه کسی خودی است؟"

آقای پورمحمدی که بعد از برکناری به سمت مشاور عالی تلویزیون منصور شده، درباره آقای ضرغامی گفت: "من حرف های بسیار و گلایه‌های زیادی از وی دارم اما همین جا مختصر بگویم که عزت الله ضرغامی دو سال است تلویزیون را رها کرده است و گروهی آمدند که به وی گفته‌اند شما به تلویزیون کاری نداشته باشید زیرا ما می‌دانیم چگونه آن را اداره کنیم‌.‌ اما این طور نیست."

همایون خیری، روزنامه نگار در استرالیا که قبلا از همکاران آقای پور محمدی در رادیوی ایران بوده است در گفتگو با بی بی سی فارسی در این باره گفت: از آنجایی که صدا و سیما دستگاه تبلیغاتی حکومت است، هر تغییری که رخ بدهد، صدا و سیما با برنامه ها و تبلیغاتش برای تغییرات زمینه سازی می کند.

آقای خیری همچنین گفت: آقای پور محمدی در سالیان گذشته همواره کسی بوده که در صدا و سیما اثرگذار بوده و خوب یا بد فعالیت های رسانه ای انجام داده که همگی به نفع یا در تایید رهبر جمهوری اسلامی بوده است؛ وقتی او برکنار می شود یعنی اینکه اتفاق خیلی بزرگ تری خارج از صدا و سیما رخ داده که روی این سازمان تاثیر گذاشته و باعث شده است این تاثیر در برنامه ها و تبلیغات این سازمان نمود پیدا کند.


به گفته این همکار سابق آقای پور محمدی، "اینکه مدیریت تلویزیون توانسته آقای پور محمدی را تغییر بدهد، یعنی مدیریت تلویزیون الان حمایت بزرگ تری پشت سر دارد و این تغییر به پور محمدی ختم نخواهد شد و تغییرات در مدیران دیگر هم رخ می دهد."

مهران مدیری: نمی دانم در بالا چه اتفاقی افتاده

به گزارش خبرگزاری ایسنا، مراسم تقدیر هنرمندان از مدیر سابق شبکه سوم تلویزیون "بیشتر شبیه بزرگداشت بود تا مراسم تودیع، موسیقی و فضای غمگین، ناراحتی هنرمندان و برنامه‌سازان را از رفتن پورمحمدی نشان می‌داد."

در این مراسم مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور و برادر علی اصغر پور محمدی، علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال، محمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمدمهدی طباطبایی نماینده سابق مجلس، محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس ایران، محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو و جمعی از هنرمندان حضور داشتند.

عادل فردوسی پور، مجری برنامه ورزشی پرطرفدار نود، در این مراسم به صورت "ویژه" از آقای پور محمدی تشکر کرد و گفت: "شبکه سه در عرصه ورزش هم حرف اول را زده و می‌زند."

مهران مدیری، کارگردان و بازیگر نیز در این مراسم در اظهاراتی از "پشتیبانی آقای پور محمدی و صداقت و صراحت" او تشکر کرد و درباره تغییر مدیریت شبکه سه گفت "نمی‌دانم در بالا چه اتفاقاتی افتاده".

 


فریدون جیرانی، کارگردان، منتقد سینما و مجری سابق برنامه تلویزیونی هفت نیز در این مراسم گفت آقای پور محمدی متملق و چاپلوس نیست و گمان می کرده "صداقت‌، صراحت و سلامت ویژگی همه مدیران سازمان (صدا و سیما) باشد که نیست."

داریوش فرهنگ، امین تارخ، کمال تبریزی، پیمان قاسم خانی، همایون اسعدیان و مصطفی پورمحمدی، رییس بازرسی کل کشور از جمله کسانی بودند که در این مراسم صحبت کردند.

'جوگیر می شوم، یقه ام را می گیرند'

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، آقای پورمحمدی در پی تشویق حاضران به آنها گفت: "دست نزنید، چون من جوگیر می‌شوم و حرف‌هایی می‌زنم که برایم بد می‌شود و بعدا یقه من را می‌گیرند."

او همچنین در پایان صحبت هایش گفت: "چیزهای را که نوشته بودم، دیگر نخواهم گفت" و با اصرار حاضران هم مطالب نوشته‌شده‌اش را نخواند.

شبکه سه در یک نگاه

شبکه سوم تلویزیون دولتی ایران که در سال ۱۳۷۲ آغاز به کار کرد رویکردی جوان گرایانه و ورزشی دارد. سریال طنز تلویزیون که عمدتا به سریال های نود شبی معروف هستند و بینندگان زیادی هم دارند، از این شبکه تلویزیونی پخش می شوند.

مجموعه های پر بیننده ای مانند مرد هزار چهره، پاورچین، شب های برره، مسافری از هند، افسانه جومونگ، بدون شرح، در قلب من، روزگار قریب، کمربندها را ببیندیم، خانه بدوش و اخیرا "خداحافظ بچه" با بازی مهراوه شریفی نیا و شهرام حقیقت دوست، از شبکه سه پخش شده اند.

شوهای تلویزیونی مانند کوله پشتی و ماه عسل نیز تولید این شبکه هستند. مسابقات فوتبال لیگ اروپا که در ایران طرفدارن زیادی دارد از این شبکه تلویزیونی پخش می شوند.

حمایت حاشیه‌ساز

هفدهم مهرماه مهرماه، هم زمان با برگزاری مراسم تودیع رسمی آقای پور محمدی با حضور علی دارابی، معاونت تلویزیون رادیو و تلویزیون دولتی ایران، در سازمان صداوسیما ۱۱۳ تن از کارگردانان، تهیه‌کنندگان، نویسندگان و بازیگران تلویزیون و سینما بیانیه‌ای در حمایت از او برای رسانه‌های خبری ایران ارسال کردند. آنها در این بیانیه از رئیس سازمان صداوسیما خواستند علی اصغر پورمحمدی را ابقا کند.

این بیانیه را کسانی مانند حسین پاکدل، فتحعلی اویسی، بهنوش بختیاری، سروش صحت، شقایق دهقان، مهران مهام، بهاره رهنما، بهنوش طباطبایی، مهراوه شریفی نیا، مهران مدیری، رضا عطاران، امین تارخ، حمید لولایی، داوود میرباقری، سیدضیاء الدین دری، سیروس مقدم، کمال تبریزی، حسن فتحی، بهروز افخمی، همایون اسعدیان، داریوش فرهنگ، احمد امینی، فریدون جیرانی، حسین سهیلی زاده و مازیار میری امضا کرده اند.

در این بیانیه آمده "در این شرایط سخت که اتحاد و همدلی برای مقابله با انواع تهاجم‌های طراحی شده فرهنگی، سیاسی و اقتصادی اساس ماندگاری و پیروزی ماست، تودیع بی‌هنگام مدیریت دلسوزی که رسانه را می‌شناسد و اعتماد اصحاب و کارگزاران هنر را با خود دارد همه ما را دچار اندوه و یأس کرده است."

دو روز بعد، خبرگزاری مهر از نارضایتی سه نفر از کسانی که نامشان در این بیانیه به چشم می خورد، از انتشار اسامی شان پای این بیانیه خبر داد. داوود میر باقری، ضیاءالدین دری و محمد حسین لطیفی در گفتگو با این خبرگزاری از متن نهایی نامه ابراز بی اطلاعی کرده بودند و از اقدام "خلاف اخلاق و غیر حرفه‌ای" کسانی که این کار را کرده اند، به شدت انتقاد کردند.

'خسته نباشید معنوی'

خبرگزاری مهر روز گذشته، ۲۷ مهرماه در خبری تحت عنوان "خسته نباشید معنوی" خبر داد که علی دارابی، معاون تلویزیون دولتی ایران "در پی تغییر مدیر شبکه سوم سیما، امشب آقای پورمحمدی را به همراه همسرش به حج می‌فرستد."

خبرگزاری مهر نوشت:"به نظر می‌رسد این اقدام در پی حاشیه آفرینی های به وجود آمده پیرامون تغییر مدیریت مذکور و به نوعی جوابی به این حواشی انجام می‌شود."

+34
رأی دهید
-47

Caroline - تهران - ایران
همتون برین به جهنم !!! با این برنامهاى مزخرفتون! خوب به جون هم افتادین.....
جمعه 28 مهر 1391 - 20:44
pull.over - دوحه - قطر
دزدهای بی همه چیز! از ضرغامی متنفرم.
جمعه 28 مهر 1391 - 21:00
nerse - اهواز - ایران
ببین تو این صدا و سیمای کثیف چه خبره که خوبش امثال پورمحمدیه
جمعه 28 مهر 1391 - 21:47
sharafYabi - بیمبه - انگولا
در هیچ کشور موفق، رئیس بازرسی کشور نمی‌تواند برادر یک مقام بالای دیگر باشد!! همین چیزهای کوچک باعث فساد میلیاردی میشود. دزدان امام زمان چه کارها که نمیکنند. بدبختی ایران یک هزار دو هزار نیست. دروغ گوترین، گداترین، احمقترین، وحشی‌ترین و دزد‌ترین قشر جامعه بر ما حکومت میکنند. دیوانه ائی سنگی‌ بینداخت....
جمعه 28 مهر 1391 - 23:39
mehrabooon - تهران - ایران
"اگر از دید برخی از دوستان من پورمحمدی خودی نیستم دیگر چه کسی خودی است؟" نترس آدمکش تو خودی هستی‌،چون کسی‌ به اندازهٔ تو ‌قتل و جنایت نکرده و شما از جنس رهبر چلاق و ضحاک هستی‌،تورو هم از سوراخها بیرون خواهیم کشید و به سزای عملتون خواهیم رسوند.باشید تا صبح دولتتون بردمد..
شنبه 29 مهر 1391 - 06:48
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.