دعوت به تحریم استارباکس به دلیل فرار مالیاتی

 

سه روز پس از آن که گزارشی درباره فرار مالیاتی ۸.۶ میلیون پوندی شرکت استارباکس انتشار یافت، در بریتانیا دعوت‌هایی برای تحریم این کافه‌های زنجیره‌ای صورت گرفته‌اند.

خبرگزاری رویترز می‌گوید این فرار مالیاتی ظرف ۱۴ سال اخیر رخ داده و همچنین در تحقیق ۴ ماهه خود به این نتیجه رسیده که شرکت استارباکس در سه سال اخیر هیچ مالیاتی نپرداخته است.

استارباکس این اتهام را رد می‌کند و می‌گوید از قوانین مالیاتی تخطی نکرده است، با این حال گفته می‌شود که این شرکت از راه‌های قانونی برای دور زدن مالیات استفاده کرده است.

ساجد مجید، معاون وزیر دارایی بریتانیا، گفته است که نمی‌تواند درباره تک تک شرکتها نظر بدهد، ولی موضوع شرکت استارباکس را بررسی خواهد کرد.

استیوان ویلیامز، یکی از نمایندگان پارلمان بریتانیا، که جزو دعوت‌کنندگان به تحریم استارباکس است، می‌گوید این راهی برای نشان دادن "قدرت مصرف‌کنندگان" است.

آقای ویلیامز خطاب به شهروندان بریتانیایی می‌گوید: "قبل از نوشیدن قهوه‌شان فکر کنید، شاید این طور بتوانیم این شرکت را به رفتاری مسئولانه‌تر وابداریم."

برخی منتقدان می‌گویند تفاوت قوانین مالیاتی کشورهای مختلف به شرکت‌های بزرگ چندملیتی این فرصت را می‌دهد که مالیات کمتری بپردازند.

+71
رأی دهید
-19

klopatra7 - دوسلدورف - آلمان
بهتره یک کم ارزون کنه به جای این کارها. مخصوصا کارامل فراپاچینوشو.
جمعه 28 مهر 1391 - 18:17
Omidvaran - نورکل - امریکا
قهوه باکیفیت پائین وقیمت بالا اونهم با فرار مالیاتی یعنی هم چاپیدن مردم وهم دولت - من ازفراخوان تحریم استقبال میکنم ودیگه ازش خرید نمیکنم
شنبه 29 مهر 1391 - 07:37
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.