معاون خزانه‌داری آمریکا: فشار بر ایران را تشدید می‌کنیم

دیوید کوهن: تهران باید نگرانی‌های جامعه جهانی در مورد برنامه هسته‌ایش را رفع کند.

دیوید کوهن، معاون وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در امور تروریسم و اطلاعات مالی در گفت‌و‌گو با تلویزیون بلومبرگ می‌گوید آمریکا فشار تحریم‌ها بر ایران را افزایش می‌دهد تا برای ایرانی‌ها این امر روشن شود که تنها گزینه موجود، پاسخگویی به نگرانی‌های جامعه جهانی در مورد برنامه هسته‌ای این کشور است.
 
 آقای کوهن در این مصاحبه که متن آن روز  جمعه، ۲۸ مهر ماه در سایت بلومبرگ منتشر شده است، افزود: «ما می‌توانیم با انجام اقداماتی تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کنیم.»
 
وی با این‌حال توضیح بیشتری در مورد جزئیات تحریم‌های آینده ارایه نداد.
 
آقای کوهن در این گفت‌و‌گو گفت: «ما مهمترین منبع درآمد ایران، یعنی صادرات نفت این کشور را هدف قرار داده‌ایم و محدودیت‌های ‌بین‌المللی مبادلات مالی، فشار بر صادرات نفت ایران را چند برابر کرده است... تحریم‌ها علیه ایران جامع بوده و بر اقتصاد این کشور تاثیر مهمی داشته است.»
 
سخنان آقای کوهن در حالی بیان می‌شود که تحریم نفت ایران از سوی کشورهای غربی، اقتصاد ایران را با دشواری‌های مضاعفی روبه‌رو کرده و ارزش پول ملی ایران را نیز تحت تأثیر خود قرار داده‌ است.
 
وضعیت بازار ارز ایران از اواسط تابستان امسال و به دنبال تشدید تحریم‌های ایران از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا، با بحران شدیدی روبرو شده است به گونه ای که قیمت هر دلار از ۱۷۰۰ تومان تا سه هزار و ۹۰۰ تومان افزایش یافت.
 
آژانس بین المللی انرژی نیز در گزارش اخیر خود نوشته است که صادرات نفت ایران از یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز در ماه اوت، به ۸۶۳ هزار بشکه در روز،در ماه سپتامبر سقوط کرده است. اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی، صادرات ایران در حدود دو میلیون بشکه در روز بوده است.
 
قدرت‌های غربی می‌کوشند تا با افزایش فشارها بر ایران، حکومت جمهوری اسلامی را به شفاف‌سازی بیشتر در برنامه هسته‌ای مناقشه‌برانگیز خود و توقف غنی‌سازی اورانیوم وادار کنند، اما جمهوری اسلامی برنامه هسته‌ای خود را صلح‌آمیز دانسته و نگرانی‌ها در خصوص این برنامه را بی‌اساس می‌داند.

+95
رأی دهید
-67

بهروزرضازاده - سیدنی - استرالیا
اون طوری که قرار نیست درست شه حالا شاید اینطوری مردم به ستوه بیان اتفاقی بیافته
جمعه 28 مهر 1391 - 13:29
yas abi - ببرسل - لز
مردک صهیونیست کثیف. فشار به مردم ایران برای به زانو در آوردن مردم در برابر خواسته‌های آمریکا. مردم می‌‌ایستند و پوزه شما را به خاک میمالند. شما هم تا خرخره زیر بدهی هستید. اقتصاد آمریکا و اروپا افتضاح است، رشد اقتصادی منفی‌ است، بیکاری روز افزون است. اینها همه اثر تهاجم به عراق و افغانستان است. ما هم فشار‌ها را تحمل می‌کنیم و در برابر زور قد خمّ نمی‌کنیم.
جمعه 28 مهر 1391 - 13:57
بشنو از نی‌ - لوگانو - سویس
.....ما که متوجه نشدیم دعوا سر کدوم لحاف ملا هستش؟؟؟ یعنی‌ اگر رژیم اسلامی که کشورمان ایران را اشغال کرده برنامه غنی‌سازی را قطع کند، تمام تحریم ها متوقف میشوند، بعدش این رژیم هر بلایی سر ملت آورد، مهم نیست؟ اون وقت دیگه آزادی و حقوق ملت سیری چنده؟ خواسته ملت شریف ایران این هست که ......این رژیم باید برود. نه تنها این رژیم باید برود بلکه هر کسی‌ به هر نحوی دست در این رژیم داشته هم نباید بیاید. حالا این شخص سید خندان باشد، باغدار باغ پسته باشد. سبز باشد، یا آبی و یا قرمز، یا تاج دار یا بی‌ تاج، هیچ فرقی‌ نمیکند. در ‌یک هم پرسی‌ این ملت شریف ایران خواهد بود که در باره آینده خودش تصمیم خواهد گرفت. ما باید هشیار باشیم که خواسته غرب با اهداف ملت ایران در نهایت تفاوت دارد. هیچ وقت فراموش نمی‌کنیم که در قیام مردم در انتخابات گذشته چه ناجوان مردانه آمریکا این امر را به عنوان یکی‌ از "مسائل داخلی‌" ایران شناخت، و هیچ گونه پشتبانی از ملت ایران نکرد. ... و ما هیچ وقت "ندا‌ها و سهراب ها" را فراموش نخواهیم کرد.
جمعه 28 مهر 1391 - 14:08
skyskysky - ایران - ایران
دلم می‌خواد مردم رفاه طلب کشورهای غربی فقط یک بار هم که شده طعم سختی را بکشند و بعد ببینیم چقدر تحمل دارند اگر همدیگه را توی شرایط سخت نخوردند بعدش می‌شه فهمید که اونا همونطور که میگن خیلی‌ قویاً ، اما ما مردم ایران فهمیدیم که با تمام وجود و هستی‌ و با خوشحالی‌ باید جلوی این سختیهایی که کشورهای غربی فکر می‌کنن سختی هستند ایستاد ، من حاضرم از گشنگی بمیرم و حرف زور را نپذیرم .
جمعه 28 مهر 1391 - 14:34
skyskysky - ایران - ایران
نمیدونم چطوری تنفر خودم را از صهیونیست و دولت آمریکا بیان کنم ، فقط میگم درود خدا بر حزب‌الله که جلوی این پست‌ترین مردمان زمین ایستاد و پوزهٔ همشون را به خاک مالید.امیدوارم خدا این محبت بزرگ را نصیب ما هم بکنه.
جمعه 28 مهر 1391 - 15:00
shytoon - وادوز - لیچتن اشتین
skyskysky دوست عزیز مردم رفاه طلب کشور‌های غربی خیلی خیلی بیشتر از این شما تصور کنید سختی و نه ملایمتی کشیده اند. و این راحتی‌ که الان دارند مدیون همین سختی هست. این‌ها در مقابل زور و ستم قیام کردند، این‌ها به سختی کار کردند، این‌ها به امید هدایا الهی نشستند، در دانشگاه‌ها در خواندند، در کارخانه‌ها کار کردند. خدا در کشورشان چاه های نفت نکاشته بود. خدا کشورشان را پر از معادن جورواجور نکرده بود. ولی‌ خدا بهشون مغز داد که از آن به نحو احسنت استفاده کردند. دین را در کلیسا‌ها گذاشتند و علم و صنعت را به کار خانه‌ها و دانشگاه ها بردند، سیاست ‌شان این نبود که کشور دیگران را نابود کنند. این هم نتیجه آن.. نوش جانشان.
جمعه 28 مهر 1391 - 15:42
m.noor - شارجه - امارات
با درود.بهترین کار تحریم است و تا حالا جواب داده .ساندیس خور کمتر زندگی‌ بهتر.م.ن
جمعه 28 مهر 1391 - 15:56
gharibe UAE - ابوظبی - امارات
مرتیکه وحشی
جمعه 28 مهر 1391 - 17:57
skyskysky - ایران - ایران
دوست عزیزم از لیچتن اشتین من قبول دارم که مردم غرب هم زحمت کشیدند اما با ویران کردن سایر کشورها تمام ثروت اونا رو به یغما بردند و برا خودشون ساختند ، من از شما می‌پرسم اینهمه استرس که در میدل است به وجود میارن اگر یکیش تو آمریکا اتفاق بیفته چی‌ می‌شه؟ آره درست می‌گید خدا چاه نفت براشون نکاشته اما میدونید با جنگ تو خاور میان و تسلط بر دولت عربستان چطوری نفتی‌ که خدا تو خاور میان کاشته رو به یغما میبرن ؟ مگه بنلادن عربستانی نبود مگه دولت عربستان بزرگترین ترریسم دنیا نیست، پس چرا حمایتش می‌کنن؟ برای نفت نفت نفت ، آره خسته نباشن دارن زحمت زیادی میکشن
جمعه 28 مهر 1391 - 19:28
پسر شرقی - تهران - ایران
آقا دمت گرم . ادامه بدین ...
جمعه 28 مهر 1391 - 21:36
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.