پارازیت‌های تازه روی شبکه‌های بی‌بی‌سی در اروپا و خاورمیانه

تلویزیون عربی بی بی سی از جمله شبکه هایی است که به تازگی پارازیت های عمدی و متناوبی روی آن افتاده است

بی‌بی‌سی در بیانیه ای اعلام کرده است که روی تعدادی از شبکه های رادیویی و تلویزیونی بی بی سی برای مخاطبان مناطق اروپا و خاورمیانه، پارازیت های عمدی و متناوب ارسال شده است.

بر اساس این بیانیه، بی‌بی‌سی ورلد نیوز (شبکه خبر بین المللی بی‌بی‌سی)، تلویزیون عربی‌ بی‌بی‌سی و کانال های رادیویی سرویس جهانی بی‌بی‌سی به دو زبان عربی و انگلیسی برای مخاطبان مناطق اروپا و خاور میانه، پارازیت های عمدی و متناوبی را تجربه می کنند.

در این بیانیه آمده است که مدتی است پخش برنامه های تعدادی از دیگر شبکه های رادیو و تلویزیونی نیز مختل شده است.

ارسال پارازیت روی امواج شبکه های فارسی زبان خارجی مانند بی بی سی فارسی پیش از این مورد انتقاد بی‌بی‌سی و مجامع و رسانه های بین المللی قرار گرفته بود اما این بار به نظر می رسد ارسال پارازیت ها روی شبکه های خبری جهانی، مخاطبان زبان های دیگر و در بخش های دیگری از جهان را نیز شامل شده است.

بی بی سی در بیانیه ای که امروز ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) منتشر کرده، نوشته است ارسال پارازیت های عمدی "نقض فاحش قوانین بین المللی در زمینه استفاده از ماهواره‌هاست و ما هر گونه عملی را که به منظور اخلال در دسترسی آزاد مخاطبان به اخبار و اطلاعات انجام گیرد، به شدت محکوم می کنیم."

پیش از این، نهاد ناظر بر رادیو و تلویزیون های بین المللی آمریکا ضمن محکوم کردن اختلال در پخش برنامه های رادیویی و تلویزیونی ماهواره ای ارسالی به ایران، آن را تهدیدی علیه حقوق بشر دانسته و گفته بود که بعضی از موارد ارسال پارازیت از داخل خاک سوریه انجام می شود.

ایران و پارازیتاواسط ماه جاری، فرانسه به پارازیت انداختن ایران روی شبکه‌ های ماهواره‌ای که برنامه های خود را از طریق یوتل‌ست و هات‌برد پخش می کنند، اعتراض کرده بود.

به گفته شرکت فرانسوی یوتل‌ست که مدیریت ماهواره‌های یوتل‌ست و هات‌برد را بر عهده دارد، ایران از چهارشنبه ۱۲ مهر (۳ اکتبر) روی شبکه‌های بی‌بی‌سی فارسی، صدای آمریکا و رادیو فردا عمداً اختلال ایجاد کرده بود.

سابقه پارازیت اندازی به منظور جلوگیری از دسترسی ایرانیان داخل کشور به برنامه های ایستگاه های ماهواره ای بین المللی فارسی زبان به تظاهرات اعتراضی علیه نتیجه اعلام شده انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری باز می گردد.

هدف از پارازیت اندازی بر شبکه های خبری بین المللی ظاهرا جلوگیری از دسترسی ایرانیان داخل کشور به اخبار مربوط به تحولات داخلی بود.

ایران هیچگاه رسما مسئولیت پارازیت اندازی روی شبکه های ماهواره ای را نپذیرفته است.

در همین حال، یوتل‌ست از روز دوشنبه ۲۴ مهر (۱۵ اکتبر) پخش ماهواره ای شبکه های رادیو تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران را از ماهواره هاتبرد قطع کرده است. این شرکت دلیل این اقدام را تحریم های تازه اروپا علیه ایران اعلام کرده است.

+29
رأی دهید
-42

alwaystruth - تهران - ایران
تلویزیون عربی بی بی سی از جمله شبکه هایی است که به تازگی پارازیت های عمدی و متناوبی روی آن افتاده است... بنظر من کار خود آمریکاست. میخواد اختلاف بندازه
‌پنجشنبه 27 مهر 1391 - 23:54
Dead or Alive - تهران - ایران
اینا کار ج.ا ایران هستش به تلافی حذف شبکه هاش از هاتبرد.. شبکه های بی بی سی جهانی و یورو نیوز و سی ان ان هم قطعه.. که البته از سوریه و لبنان پارازیت میندازن.. واقعا دنیا کی میخواد بفهمه با یک مشت وحشی طرفه..
جمعه 28 مهر 1391 - 11:28
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.