قتل با الهام از فیلم‌های ماهواره‌ای

مرد معتادی که تحت‌تاثیر خشونت ناشی از تماشای فیلم‌های ماهواره‌ای، پسر یازده ساله برادر زن خود را کشته و جسدش را در گودالی در حومه شهر دولت آباد برخوار اصفهان دفن کرده بود، دستگیر شد.

 
عامل جنایت وانمود کرده بود پسر خردسال به انگیزه اخاذی از خانواده‌اش ربوده شده؛ اما دستنوشته‌ای که برای گرفتن پول و رهایی گروگان به خانه مادربزرگ کودک فرستاده بود، راز او را فاش کرد.

به گزارش جام‌جم، اوایل شهریور امسال مردی با حضور در پلیس آگاهی شهر دولت‌آباد برخوار از گم شدن، پسر یازده ساله‌اش خبرداد و برای یافتن وی کمک خواست.

پدر کودک به پلیس گفت: من و همسرم پس از 11 سال زندگی مشترک صاحب فرزند شدیم. روز حادثه فرزندمان برای خرید از خانه بیرون رفت و بازنگشت. در پی غیبت طولانی‌اش، به جستجوی او پرداختیم اما موفق به یافتن فرزندمان نشدیم.

در پی این شکایت، ماموران با اطلاعاتی که از پدر کودک به‌دست آوردند، جستجو برای یافتن وی را آغاز کردند و تصاویر او را در اختیار گشت‌های انتظامی قرار دادند.

در خواست 50 میلیون تومانی برای آزادی کودک

 
تحقیقات در این ارتباط ادامه داشت تا این که چند روز بعد مرد شاکی دوباره با حضور در پلیس آگاهی، اطلاعات جدیدی را در اختیار پلیس قرار داد و گفت مردی غریبه‌ در تماس با خانواده‌ام اعلام کرده فرزندمان را ربوده و باید برای آزادی وی 50 میلیون تومان پرداخت کنم، در غیر این صورت فرزندم را خواهد کشت.

با اطلاعات به‌دست آمده از خانواده شاکی، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و مامـــــوران با آموزش به اعضای خانواده از آنها خواستند در محل ملاقات با مرد آدم ربا حضور یابند تا پلیس متهم را دستگیر کند.
 
در حالی که تحقیقات نامحسوس پلیس برای دستگیری مرد آدم ربا و نجات کودک آغاز شده بود، مرد آدم ربا چند مرتبه دیگر با خانواده کودک تماس تلفنی گرفت و هر بار محل قرار را تغییر می‌داد و می‌خواست خانواده کودک پول را به آنجا بیاورند؛ اما خودش در محل‌های قرار حاضر نمی‌شد.

دستنوشته، پلیس را به متهم رساند
 
جستجو‌ها ادامه داشت تا این‌که هفته گذشته خانواده شاکی دستنوشته‌ای را در اختیار پلیس آگاهی قرار دادند و گفتند که آن را در حیاط خانه مادربزرگ کودک پیدا کرده‌اند. طبق آن دستنوشته از آنها خواسته شده بود، ساعت 10صبح به جاده منتهی به امامزاده شهر بروند و کیسه پول را در آنجا بگذارند و کودک را تحویل بگیرند.
 
کارآگاهان جنایی با اطلاع از این موضوع، پس از آموزش به خانواده شاکی همراه آنها در محل ملاقات حضور یافتند و محل را تحت‌نظر قرار دادند اما این بار هم از مرد آدم‌ربا خبری نشد.

کارآگاهان با بررسی دستنوشته احتمال دادند، فردی که آن را نوشته، آشنایی کامل با خانواده شاکی دارد و از سرنوشت پسر خردسال مطلع است.
 
ردپای یک آشنا در ناپدید شدن کودک
 
ماموران با بررسی دستخط‌ اعضای خانواده و تعدادی از اقوام نزدیک فرد ربوده‌ شده، متوجه شدند دستنوشته شباهت بسیاری به دستخط شوهرعمه کودک ربوده شده دارد بنابراین، این مرد را به عنوان مظنون پرونده تحت نظر گرفتند و معلوم شد، وی معتاد بوده و آرامش را از اعضای خانواده‌اش گرفته است.

روز گذشته سرهنگ حسین زاده رییس پلیس آگاهی استان اصفهان در ارتباط با این پرونده به خبرنگار ما گفت: کار آگاهان جنایی با ظنین شدن به شوهرعمه پسر ربوده شده رفت و آمد‌های وی را زیر نظر گرفتند تا این که معلوم شد، وی آخرین فردی بوده که پسر خردسال را دیده است بنابراین پس از هماهنگی قضایی، شوهرعمه معتاد از سوی پلیس دستگیر و برای تحقیقات به پلیس آگاهی شهر دولت‌آباد برخوار منتقل شد.
 
وی افزود: متهم در بازجویی مقدماتی ادعا کرد از سرنوشت پسر ربوده شده اطلاعی نداشته و دستنوشته متعلق به وی نیست؛ اما در ادامه تحقیقات پلیس اعتراف و راز یک جنایت هولناک را فاش کرد.

اعتراف متهم به جنایت

متهم به قتل درباره انگیزه‌اش به پلیس گفت: علاوه بر مصرف مواد مخدر، فیلم‌های ماهواره‌ای نگاه می‌کردم و تحت‌تاثیر این فیلم‌ها اخلاق و رفتارم تغییر کرده بود. روز حادثه نیز پس از تماشای یک فیلم و تحت تاثیر خشونت ناشی از آن، با دیدن پسر 11 ساله برادرزنم، با وی درگیر شدم و او را بشدت کتک زدم.
 
در ادامه تحقیق مشخص شد، متهم پس از آن‌که کودک را به قتل می‌رساند، از ترس دستگیری جسد وی را درون گودالی دفن می‌کند و با اجرای یک سناریوی ساختگی طوری وانمود می‌کند که کودک به انگیزه اخاذی ربوده شده است.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان یادآور شد: در پی اعتراف تکان‌دهنده متهم، کارآگاهان جنایی به محل دفن کودک اعزام شدند و با کشف جسد، آن را به پزشکی قانونی منتقل کردند.

بنابراین گزارش، متهم به قتل با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی در این زمینه ادامه دارد.

+30
رأی دهید
-110

baharmazaheri - عجمان - دبي
آمار جنایت شدیدا بالا رفته آموزش ۳۳ ساله وجود نداره ..جامعه بیمار فقر و رسانه‌ .مختص صدور اسلام هست ............ متأسفم که دروازه تمدن بزرگ در ‌یک قدمی بودم به قهقرا رفتم
‌پنجشنبه 27 مهر 1391 - 09:39
yas abi - ببرسل - لز
بخش قابل ملاحظه از جنایتها مستقیم یا غیر مستقیم به خاطر اعتیاد است. معتاد‌ها عمدتاً قابل معالجه نیستند پس نباید گذشت از اول معتاد بشند. قاچاقچی مجازاتی جز مرگ برایش شیتسه نیست. اگر کشور‌های خارجی‌ از این موضوع ناراحتند قاچاقچی‌ها را ببرند کشور خودشون و حالا آموزش بدند یا زندان یا هر چی‌.. ایران باید در مبارزه با مواد مخدر جدی باشد. نمیتوانید رضا شاه را بیارید می‌داند چه کند.
‌پنجشنبه 27 مهر 1391 - 10:47
DADA_ST - آمستردام - هلند
این قطع یا قتل‌های دیگری شبیه به این عمد‌تاً به دلیل اعتیاد صورت می‌گیرد و هیچ ارتباطی‌ با دیدن فیلم‌ها ندارد ، آیا پلیس از پدر مقتول پرسیده که آیا فرزندش پولی‌ به همراه داشته یا خیر ؟ چرا که انگیزه قتل میتواند مقدار پول جیبی‌ پسر ۱۱ ساله باشد . اعتیاد و فقر جامعه را در بر گرفته و مسئولین بی‌ کفایت و سود جوو هم توان مقابل با آن را ندارند . دیدن فیلم‌های پر برخورد انگیزه نیست ، توجیه است .
‌پنجشنبه 27 مهر 1391 - 14:50
ukguy4u - لندن - بریتانیا
در ایران جنایت زیاد شده به علت فشار روحی و فقر. این خیلی مسخرست که از اسم ماهواره استفاده میکنن.
‌پنجشنبه 27 مهر 1391 - 20:25
paksan - آمریکا - آمریکا
به نظر من باید مواد مخدر آزاد بشه تا ارزون بشه در هر صورت 35 ساله اینا دارن می گیرن و اعدام می کنند و بازرسی و گشت و زندان براش گذاشتن ولی بدتر شده که بهتر نشه چرا چون توش سود زیادی داره و حتی بخشهایی از نیروهای اطلاعاتی و خبرچین ها هم تو این کار هستند و اینطور نیست که فکر کنید این حجم عظیم مواد مخدر راحت وارد ایران می شه و تازه این همه کشفیات هم معلوم نیست چکار میشه!؟ ما که 800 کیلیو تو مرز سراوان گرفتیم و وقتی توی همون مرکز فرماندهی بود و مثلا داشت صورت جلسه و وزن کشی می شد همین طور افسران حزب الهی انگشت می زدند و می خوردند بعدشم که سربازا رفتند دیگه خودشون بودند و بعد هم فرستادن زاهدان و دیگه هیچی ؟! بعضیا می گن می ره واسه کارخانجات داروسازی سپاه بعضی ها هم می گن دست بچه های اطلاعات نگهداری و بعد فروخته می شن و بعضی ها هم می گن آتیش می زنندشون ولی خودم چیزی که دیدم آتیش می زدند بیشتر به آشغال و پلاستیک می خورد تا مواد.
‌پنجشنبه 27 مهر 1391 - 22:40
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.