هاتبرد پخش شبکه های رادیویی و تلویزیونی ایران را قطع کرد

شرکت ماهواره‌ای فرانسوی یوتلست، ‌تامین کننده فضای ماهواره‌ای اروپا، روز دوشنبه-۲۴ مهرماه- پخش ماهواره‌ای شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی جمهوری اسلامی ایران را بر روی ماهواره هاتبرد قطع کرد.
 
شبکه‌های تلویزیونی «العالم» و «پرس تی وی» وابسته به رادیو و تلویزیون دولتی ایران در اطلاعیه ای اعلام کرده اند که شرکت آرکیوا، سرویس‌دهنده پخش ماهواره‌ای هاتبرد از روز دوشنبه ۲۴ مهر فرکانسی که شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی برون مرزی جمهوری اسلامی بر روی آن پخش می‌شدند را قطع کرده است.
 
براساس این اطلاعیه،‌ شبکه‌های پرس تی‌وی، العالم، سحر ۱ و ۲، الکوثر، جام جم ۱ و ۲، شبکه خبر و تلویزیون قرآن از جمله شبکه‌هایی تلویزیونی ایران هستند که پخش آنها بر روی ماهواره هاتبرد متوقف شده است.
 
در اطلاعیه‌ای که روی سایت شبکه‌های پرس تی وی و العالم قرار گرفته، ‌«توقف پخش ماهواره‌ای این شبکه‌های تلویزیونی، ‌پس از ماهها ایجاد اختلال و انداختن پارازیت بر روی امواج ماهواره‌ای این شبکه‌ها اتفاق افتاده است.»
 
به نظر می رسد توقف ارایه خدمات ماهواره ای به شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی جمهوری اسلامی ایران،‌ واکنشی به ارسال پارازیت بر روی شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان خارج از ایران باشد که گفته می شود از داخل ایران ارسال می شوند.
 
شرکت ماهواره‌ای فرانسوی «یوتل‌سَت» در آذرماه سال۹۰ با انتشار اطلاعیه‌ای، ضمن رد اتهام همکاری با ایران در ایجاد مانع در مسیر پخش برنامه‌های فارسی زبان از طریق این ماهواره تاکید کرده بود که «محل ارسال پارازیت‌ بر روی این ماهواره را در داخل ایران شناسایی کرده است.»
 
یوتل‌سَت در آن اطلاعیه رسمی تاکید کرده بود که «از بهار ۱۳۸۸ بارها در این خصوص نزد مقام‌های نظارتی فرانسوی و بین‌المللی، از جمله اتحادیه بین‌المللی ارتباطات از راه دور، شکایت برده و خواستار محکوم شدن این اقدامات از سوی این مراجع شده است.»
 
در بهمن ماه پارسال،‌ «کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران» نیز از اتحادیۀ بین المللی مخابرات (ITU) وابسته به سازمان ملل خواسته بود تا برای بازداشتن جمهوری اسلامی ایران از سانسور شبکه های ماهواره ای و ارسال پارازیت بر روی شبکه های تلویزیونی و محدودیت اینترنت، گام های قاطعی بردارد.
 
شورای اطلاع رسانی آمریکا، نهاد ناظر بر شبکه های رادیو و تلویزیونی این کشور نیز بارها، ایجاد اختلال در پخش برنامه های ماهواره‌ای به ایران را محکوم کرده بود.
 
در سال‌های گذشته ارسال پارازیت بر شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی فارسی زبان خارج از ایران همچون رادیو فردا،‌ بی بی سی فارسی و صدای آمریکا چنان بوده که گاه این شبکه ها مجبور به توقف پخش ماهواره ای خود شده‌اند که آخرین بار آن، به اعتراض بازاریان تهران در هفته دوم مهرماه باز می گردد.

+212
رأی دهید
-34

pinokyo - بیرمنگام - انگلستان
دمتون گرم که یکبارعرضه به خرج دادیدبایدکل عربست هم قطع بشه؟؟
دوشنبه 24 مهر 1391 - 11:45
OnLine. - تهران - ايران
آاخ که دستتون درد نکنه این یه خبره خوب واسه من بود،حالا بشینن سماق بمکن فاشیست‌های ساندیس خوره بد بخت.
دوشنبه 24 مهر 1391 - 11:42
hajmehran - شیراز - ایران
جهت اطلاع بازاریان تهران هیچگاه بخاطر پارازیت روی ماهواره اعتراض نکرده و نمیکنن اونها اعتراضاتشون به بی ثباتی بازار و ارز بود.
دوشنبه 24 مهر 1391 - 11:56
mohammaditn12 - تهران - ایران
من قبلا هم گفتم الان هم میگم بجای منهدم کردن تاسیسات اتمی ایران - اگه بتوانید صدا و سیما را با بمب نابود کنید و فقط یک ماه تلویزیون جمهوری اسلامی قطع بشه مردم از داخل ایران قول 100 درصد میدهم حکومت را ساقط خواهند کرد
دوشنبه 24 مهر 1391 - 12:59
داماهی - بندرعباس - ایران
دم هاتبرد گرم جواب این آشغالهای پارازیت پخش کن راخوب کف دست کثیفشان گذاشت.
دوشنبه 24 مهر 1391 - 12:48
dokhtareariai - رشت - ایران
باریکلا
دوشنبه 24 مهر 1391 - 15:19
morid - بوشهر - ایران
ممانعت از انتشار دیدگاه ها و نظرات مخالف با جریانهای صهیونیستی و غربی، پیشتر نیز همواره ادامه داشته، به صورتیکه حتی قبل از آغاز انقلابهای عربی در منطقه و اوج گرفتن بیداری اسلامی، ارسال پارازیت روی فرکانسهای شبکه العالم و پرس تی وی وجود داشته، و این امر همچنان ادامه دارد.برخلاف ادعاهای غرب در خصوص وجود جریان اطلاعات آزاد در کشورهای غربی هیچ رسانه ایرانی حق افشائ عملکرد امریکا و اروپا و دوستان دیکتاتور عربشان را ندارد.همچنانکه ایران را از ورود به high tech بقول خودشان ممنوع کرده اند!!!!!؟؟؟؟؟
دوشنبه 24 مهر 1391 - 15:02
azadmard433 - شیراز - ایران
واقعا خدا خیرتون بده که جلوی دروغ پراکنی و صدور انقلاب این حرومزا..ها رو گرفتین.بقیه ماهوارهها هم باید همین کارو کنن.
دوشنبه 24 مهر 1391 - 17:56
sourena.de - اشتوتگارت - آلمان
خوب کاری کردند. من که فقط فوتبال نگاه میکردم ولی اصلا مهم نیست. این حرکت به نفع مردم داخل ایرانه که در صورت عقب نشینی حکومت ولی وقیح در ارسال پارازیت بر روی کانال های فارسی زبان از اخبار واقعی ایران مطلع بشند.
دوشنبه 24 مهر 1391 - 18:14
ariya777 - تهران - تهران
آفرین
دوشنبه 24 مهر 1391 - 20:03
فراز_نروژ - تونسبرگ - نروژ
یعنی از عذاب دیدن بازیهای پرسپولیس راحت شدیم؟!
دوشنبه 24 مهر 1391 - 21:12
danial nabi - استكهلم - سوئد
مثل سگ از ایران ترسیدند، بی‌ ناموس ها.
‌سه شنبه 25 مهر 1391 - 07:39
kobalt - تهران - ایران
مگر بجز تعدادی برودر کس دیگه ای هم این بشکه هارو میدیده.بهر حال شبکه های وابسته دیگه ای هست که برودران میتونن ببینن مثل المنار -الخیار-الچنار وغیره
‌سه شنبه 25 مهر 1391 - 20:22
سرلشکر فیروزابادی - تبریز - ایران
احسنت...بسیار خوشحال شدم از این کار. خیلی وقت پیش باید این کار رو میکردن. امیدوارم همه شرکتها این کار رو بکنن و نزارن شبکه های ایران از ماهواره پخش بشه. درود بر ماهواره هاتبرد.
‌سه شنبه 25 مهر 1391 - 20:22
مهران خان - تهران - ایران
زودتر از اینها باید این کار رو می کردند!
‌چهارشنبه 26 مهر 1391 - 08:06
shadan shirin sokhan - هایدلبرگ - آلمان
( ?! )-- ای بابا !!، پس چی‌ شد آن ماهواره‌هایی‌ که ایران میگفت خودمان به هوا فرستادیم ؟؟!!،،، یعنی آن هم دروغ بود ؟؟؟!!!،،،، عجب حکومت شیاد و دروغگویی است این جمهوری استفراغی !!!
‌چهارشنبه 26 مهر 1391 - 10:59
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.