آلمان خواستار تشدید تحریم های ایران شد

گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان، روز یکشنبه از اتحادیه اروپا خواسته است تا تحریم هایى شدیدترى علیه ایران وضع کند.
 
به گزارش خبرگزارى آسوشیتدپرس، گیدو وستروله گفته است: «ما باید با تشدید تحریم ها، فشار بر (ایران) را افزایش دهیم» چرا که این کشور در مذاکرات ماه هاى گذشته اقدامى براى رفع نگرانى هاى بین المللى انجام نداده است.
 
آقاى وستروله در حالى بر ضرورت تشدید تحریم هاى ایران تاکید کرده است که قرار است روز دوشنبه (فردا) در نشست وزیران امور خارجه  اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ  مساله تشدید تحریم ها علیه ایران مطرح شود.
 
وزیر خارجه آلمان ضمن تاکید بر تمایل کشورش براى تشدید تحریم ها علیه ایران با این حال گفته است که گروه ۱+۵ همچنان به حل  مناقشه هسته اى ایران از طریق دیپلماتیک پایبند است.
 
آمریکا، فرانسه، بریتانیا، چین، و روسیه به همراه آلمان، کشورهاى موسوم به گروه ۱+۵،‌ طى سال هاى اخیر مذاکراتى را با ایران براى ترغیب این کشور براى حل مناقشه  بر سر برنامه هسته ایش انجام داده اند، ولی  تاکنون  این مذاکرات نتیجه اى در بر نداشته است.
 
پیشتر دپیلمات هاى غربى از توافق اولیه اتحادیه اروپا براى تشدید تحریم ها ی ایران خبر داده بودند. مقام هاى اتحادیه اروپا در نشست خود در بروکسل در ۱۲ اکتبر  بر سر پیش نویس طرح گسترش نهادهاى ایرانى مورد تحریم اتحادیه اروپا توافق کردند.
 
قرار است در نشست وزیران خارجه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در ۱۵ اکتبر در لوکزامبورگ اینطرح مورد بحث و بررسى قرار گیرد.
 
به گزارش خبرگزارى رویترز، تحریم هاى یکجانبه آمریکا و به ویژه تحریم هاى نفتى اتحادیه اروپا  بر اقتصاد ایران تاثیر گذاشته است. طبق این گزارش از زمان تحریم هاى اتحادیه اروپا از تابستان سال جارى تاکنون میزان تولید نفت ایران یک میلیون بشکه در روز کاهش داشته است.
 
آمریکا و کشورهاى غربى ایران را متهم مى کنند که در پوشش برنامه هسته اى خود در صدد دستیابى به تکنولوژی ساخت سلاح های هسته ای است . ایران این اتهام را  رد می کند.

+77
رأی دهید
-64

MartinT - هایدلبرگ - آلمان
آلمان در رادیو و تلوزیون و مطبوعات، جمهوری اسلامی رو تحریم می‌کنه ولی‌ بیشترین معاملهٔ اقتصادی رو با سران رژیم داره.
دوشنبه 24 مهر 1391 - 08:52
amirbidgoli - رشت - ایران
حقوق بشر غربی را هم فهمیدیم. اسرائیل 100 کلاهک هسته ای دارد اما دریغ از یک سوال اما ایران برای داشتن انرزی هسته ای صلح امیز هم باید تحریم شود
دوشنبه 24 مهر 1391 - 09:14
alavi2000ca - استکهلم - سوئد
حکومت آخوندها در این ۳۳ سال ایران را صد سال عقب برد. حالا با این تحریم ها، که نتیجه‌ حماقت یک بیمار روانی‌ و عقده‌ای بنام خامنه‌ای است، اقتصاد و جامعه ایران واقعا در معرض فروپاشی قرار گرفته است. آیا در میان کسانی‌ که با این مجنون در ارتباط هستند کسی‌ نیست که این را درک کند و بتواند کاری انجام دهد؟!!
دوشنبه 24 مهر 1391 - 09:30
ghafas - مشهد - ایران
همینه که هیشکی باورتون نمی کنه ...احمقهای بی رحم ملت ما از بین رفت.چرا این هموطنامون تو آلمان ساکتند ؟
دوشنبه 24 مهر 1391 - 10:53
jahanara - لاهتی - فنلاند
دستتون درد نکنه اینقدر فشار بیارید که ملّت ایران شاید شاید شاید شاید جرات کنند آهسته بگن .........
دوشنبه 24 مهر 1391 - 11:57
invisible kid - ریو دو ژانیرو - برزیل
amirbidgoli - رشت - ایران- ای بابا، شما‌ها که هنوز تو همون حل و هوا‌ای جهالت هستین. چی‌ میگی‌ ؟ انرژی هسته‌ای صلح آمیز؟ ایران؟ آخوند؟ بیدار شو عمو!!!
دوشنبه 24 مهر 1391 - 11:47
shahab46 - هانوفر - المان
amirbidgoli - رشت - ایران - تا چشم طرفداران باج بگیر حقوق ضّد بشری اسلامی در بیاد با تو
دوشنبه 24 مهر 1391 - 12:06
alavi2000ca - استکهلم - سوئد
ghafas - مشهد - ایران. ایرانیانی که در خارج هستند بیشترشون تو جامعه جدید بگونه‌ای درگیر شدن که حتی اگر بخوان هم نمی‌تونن کار چندانی واسه ایران بکنن. مهمتر از اون اینه که شماها غرب رو متهم می‌کنید در حالیکه مگه غرب پیشنهاد نکرد که در مقابل توقف غنی سازی عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی‌ رو هم قبول کنه!! مگه همون موقع آخوندهای نادان نگفتند مروارید نمیدیم جاش آب نبات بگیریم؟! مگه در دوران خاتمی ایران رو تحریم کردند؟! پس متوجه باشید که این آخوندها هستند که کار رو به ایناندند و این مردم داخل ایران هستند که باید شر این آخوندهای کثیف رو از سر خودشون کم کنند!
دوشنبه 24 مهر 1391 - 12:26
jahanara - لاهتی - فنلاند
امیربیدگلی - رشت - ایران رژیم تاپاله ایران لیاقت داشتن کلاهک هسته‌ای را ندارد چون تهدیدی بالقوه برای کلّ جهان می‌شه مگر به رژیم آخوندی می‌شه اعتماد کرد؟؟ هرگز رژیم ریاکار دروغگو که از همان اول خمینی پوفییوز با دروغ جنایت این رژیم پشکلی را پایه‌گذاری کرد نابود باد رژیم اشغال ایران
دوشنبه 24 مهر 1391 - 11:51
اواره وطن - نیکوزیا - قبرس
amirbidgoli - رشت - ایران اسرائیل 100 کلاهک هسته ای داره ولی تروریست نیست اسرائیل حد اقل به مردم کشور خودش رحم میکنه و فقط در حمله اعراب و فلسطینیهای موش خور کثیف از خودش دفاع و مقابله به مثل میکنه ولی جمهوری ننگین اخوندی !حتی به مردم کشور خودشم رحم نیمکنه انتخابات سال 88 را که یادتونه؟چه فجایعی انجام داد
دوشنبه 24 مهر 1391 - 17:16
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
( ! )-- فشارهای پی‌ در پی‌ ما ایرانیان مقیم آلمان و رساندن صدای ملت مظلوم ایران به گوش مقامات بلند پایه کشور آلمان دارد کار خودش را می‌کند !، همه ایرانیان مقیم خارج از کشور باید دست در دست یکدیگر داده و رژیم سرکوبگر و منفور آخوندی را باید در جهان رسوا کنیم و صدای ملت مظلوم و ستمدیده ایران را به گوش جهانیان برسانیم !،، ملت ایران باید خود را برای بهار ایرانی آماده کند که جمهوری استفراغی دارد نفس‌های آخرش را می‌کشد ؛ نه مشروعیت داخلی دارد و نه بین المللی !،، دیکتاتوری آخوندی نابود است !، آن روز نزدیک است !
دوشنبه 24 مهر 1391 - 23:37
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.