هورمون مردانه تستوسترون باعث راستگویی می شود

پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت وب‌دا، به نقل از نشریه LOSONE‌ محققان مرکز اقتصاد و علوم اعصاب دانشگاه بن با بررسی تجربه رفتاری در 91 مرد سالم با استفاده از تجویز تستوسترون در گروهی از آنها دریافتند افرادی که تستوسترون دریافت کردند با قرار گرفتن در موقعیت یک بازی طراحی شده که به راحتی قادر به دروغ گفتن بودند نسبت به بقیه به وضوح به دروغگویی کمتری متوسل شدند.
 
نتایج حاصل از این گزارش با اعمال ژل تستوسترون به پوست 45 نفر از گروه مورد مطالعه و اعمال ژل پلاسبو (دارونما) به 46 نفر باقیمانده و بررسی سطوح تستوسترون خون آنها همچنین می‌افزاید که این هورمون که باعث افزایش میل جنسی و عضله‌سازی در مردان می‌شود، می‌تواند رفتار اجتماعی آنها را هم تحت تأثیر قرار داده و باعث کاهش بروز دروغگویی در آنها شود.
 
نتایج دیگر این مطالعه نشان داد که در طول آزمایش برای جلوگیری از بروز رفتارهای بالقوه، نه محققان و نه افراد هیچ کدام نمی‌دانستند که چه کسانی ژل پلاسبو و چه کسانی ژل تستوسترون دریافت کرده بودند و افراد در وارد کردن امتیازات خود به کامپیوتر به راحتی می‌توانستند تقلب کنند ولی دانشمندان در پایان آزمایش با انجام آزمون‌های مختلف قادر به تعیین تقلب و میزان دروغگویی افراد بودند.
 
به گفته محققان با توجه به اینکه دروغ نقش زیادی در کسب و کار و زندگی شخصی افراد دارد، این رفتار و اثرات اجتماعی و اقتصادی آن اغلب مورد مطالعه قرار گرفته است ولی مطالعات بسیار کمی در خصوص عوامل بیولوژیکی دروغگویی وجود دارد که این مطالعه می‌تواند در برداشتن یک گام بزرگ به جلو در این رابطه مؤثر باشد.

+65
رأی دهید
-31

ekman - شیراز - ‫ایران
پس اگر به بعضی‌ از خانم‌ها اندکی‌ تستوسترون تزریق نمایند و یا از ژل به تنشان بمالند،کمتر به همسرانشان دروغ‌ می‌گویند،طفلی‌ها تقصیری ندارند،مقصر کمبود ترشح تستوسترون است.
یکشنبه 23 مهر 1391 - 23:53
razmandeh - استکهلم - سوئد
پس باید به احمدی نژاد روزانه ۲۵۰میلی‌ تستسترون تزریق کرد تا دیگه دروغ نگه ؟
دوشنبه 24 مهر 1391 - 01:16
sharafYabi - بیمبه - انگولا
پس نتیجه این است که اکثر دولتمردان ایران کمبود مردیت دارند. چند پرس, تستوسترون پلو, بهشون بدید شاید آینده ایران بهتر بشه.
دوشنبه 24 مهر 1391 - 01:42
kitaro - تهران - ایران
اینجاست که باید گفت:. مردونه؟؟
دوشنبه 24 مهر 1391 - 05:53
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
دست دروغگوها رو شد. از این ببعد میتونید وقتی همسرتون خوابه بهش تستسترون بمالید و صبح برید پیش وکیل واسه تقاضای طلاق.اما اینا همه کشکه ، من آدم میشناسم روزی دو کیلو از این بخوردش بده و صد سی سی بهش تزریق بکن و چند کیلو هم بکن توی کیسه و بذار رو دوشش و چند صد گرم هم ببند رو شکمش آخرش دروغ بهت میگه از راست سالم تر و قابل توجیه.
دوشنبه 24 مهر 1391 - 09:12
sepherdad - سیدنی - استرالیا
ز نیرو بود مرد را راستی‌,, ز سستی کجی زاید و کاستی!
دوشنبه 24 مهر 1391 - 13:35
سورنا صارمی - تهران - ایران
a.ahooraei نوشتتون خیلی جالب بود
‌سه شنبه 25 مهر 1391 - 07:23
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.