بارش برف در ورزقان؛ مردم در حال یخ زدن هستند

بارش‌ نخستین برف و هوای سرد حضور خود را از اطراف کوه‌های شهر زلزله‌زده ورزقان به رخ بچه‌ها و مردم بی‌پناه در زیر چادر ‌کشید.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، بارش باران که از روز پنج‌شنبه هفته گذشته در منطقه زلزله‌زده ورزقان آغاز شد، موجب آبگرفتگی چادرهای زلزله‌زدگان شهر و روستاهای ورزقان شد.

این روزها برف پاییزی بر سر کوه‌های اطراف ورزقان نشسته و به بچه‌های زیر چادر سفید هلال احمر نظاره می‌کند و اینکه چند روز مهلت به آنها خواهد داد، مشخص نیست.

از قدیم در ورزقان مردم با دیدن برف بر سر کوه‌ها کارهای خود را به اتمام می‌رساندند و منتظر باریدن آن بودند تا حضور این نعمت الهی نویدبخش سالی پرمحصول برای آنها باشد.

اما امسال با زلزله بیست و یکم مرداد ورزقان تمام کارهای مردم که حساس‌ترین آن زیر سقف است، هنوز کلید نخورده و سردی هوای پاییزی که از بالای کوه‌های برف می‌آید، چادر پارچه‌ای سفید رنگ را مورد هجوم قرار داده و این چادرها دیگر طاقت نگهداری بچه‌ها را ندارند.

هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی کم‌ترین دمای هوای ورزقان را دو درجه بالای صفر گزارش می‌کند.

بر اساس این گزارش، کم‌ترین دمای مناطق زلزله‌زده شب‌ها به پنج درجه بالای صفر می‌رسد، هوایی که مردم کلانشهرها از جمله تهران زمستان‌ها بعد از بارش برف تجربه می‌کنند و آن را هوای سرد می‌دانند.

61 روز از زلزله بیست و یکم مرداد اهر و ورزقان می‌گذرد، ساکنان چادرهای سفید در مناطق زلزله‌زده ورزقان، اهر، هریس و 418 روستای این مناطق این روزها شب‌های سردی را همراه با لرزه‌های سرما و پس‌لرزه‌ها می‌گذرانند اما سوز این سرما به علت کوهستانی بودن به روزها نیز منتقل شده است.

اما بیشتر مردم این مناطق همچنان در چادرها زندگی می‌کنند و امیدواریم مسئولان هرچه سریع‌تر چاره‌ای بیاندیشند چون دیگر چادرهای سفید با زلزله‌زدگان نمی‌توانند مهربان باشند و آنان را در برابر سرما حفظ کنند.

+49
رأی دهید
-168

time-to-say-goodbye - تورنتو - کانادا
مهم اینه که رئیس جمهور محبوب مون بره نیویورک با ۱۰۰ نفر همراه و دو طبقه هتل رو اجاره‌ کنه.. حالا چهار تا دهاتی اون ور کشور یخ بزنن که چیز مهمی‌ نیست. اسلام زنده باشه، این همه مزدور و ساندیس خور خرج دارن...
یکشنبه 23 مهر 1391 - 01:00
be_pa_khaste - هارلم - هلند
ما جایی گرم نشستیم نمی‌دونیم این بد بخت‌ها چه وازی دارن بعد بعضی‌ به اصطلاح روشن فکر میان تو سایت نظر میدان که خلایق هرچه لایق
یکشنبه 23 مهر 1391 - 01:26
golden ari - ایران - تهران
این است عظمت ایران و ایرانی‌ ! حاضرند حتی در گل و باتلاق و لجن زندگی‌ کنند ولی‌ صورت و گونه‌ای سرخ و قامتی برافراشته جلوی میهمانان عربشان داشته باشند. و میهمانانشان در کاخ‌های ریاست جمهوری و بیت رهبری و ... کوچکترین ملالی نداشته باشند !!؟
یکشنبه 23 مهر 1391 - 01:41
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
روی مسئولین حکومت و خامنه‌ای و دولت و مجلس و همه ماله کشهایی اسلامی سیاه بخصوص اونیه که گفت قول میدم تا ۲ ماهه دیگه برای همی‌ اینها خانه‌های مدرن ساخته بشه.الان همه لال شدن آهای کجاید مال کش‌ها اعلان وقت اضافه کاری است.
یکشنبه 23 مهر 1391 - 02:23
be_pa_khaste - هارلم - هلند
آخ خدایا اگه هستی‌ خودت یه تکلیف مارو با این حکومت کثیف اسلامی آخوندی روشن کن .اگه نیستی‌ که دیگه هیچی‌
یکشنبه 23 مهر 1391 - 01:30
kaweh2009 - تورنتو - کانادا
مموتی سرش سلامت نظام پا بر جا،، مردم سیری چند؟!
یکشنبه 23 مهر 1391 - 03:40
bita tehrani - ونکوور - کانادا
فکر میکنم بهترین راه برای هموطنان آذربایجانی اینست که شناسنامه لبنانی یا فلسطینی بگیرند تا در اولویت و آماج سیل دلارها قرار بگیرند.
یکشنبه 23 مهر 1391 - 06:25
amooojoghdeshakhdar - ونیز - ایتالیا
از دوستان عزیز "برادر انگلستان" و "بآور۸۸ هلند" و....که دارن بر علیه استکبار جهانی میجنگن خواهش میکنم بفرمایین اظهار نظر کنین . با پیغام های زیباتون ضمن خرد کردن چک چال استکبار جهانی عرض ادب خدمت عاغا کنید
یکشنبه 23 مهر 1391 - 06:25
parvaz 1 - پلیموس - انگلیس
این حکومت ننگین اسلام با اون سپاه نامردان اسلامیش جز نکبت و بدبختی چیز دیگری برای مردم ایران نداشته. وای بر ما که در قرن ۲۱ این قوم الظالمین همه ما را زندانی خرافات کرده و همه ثروت ایران را تاراج میکنند. ایران یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیاست و ایرانی جزع بدبخت ترینها٬ ثروت مملکت را میدزدند و دروغ تحویلمان میدن و به ریشمان میخندند٬ تروریست پرورش میدهند و دوباره هِر هِر به ریشمان میخندند.
یکشنبه 23 مهر 1391 - 06:32
صادق نظر - تهران - ایران
من زمستون تو چادر خوابیدم، صبح که از خواب بلند میشی احساس می کنی تمام استخوانهات از سرما یخ زده، گردنت خشک شده، و قدرت هیچ حرکتی رو نداری. خدایا، این دولت و ملت که از تو غافل شدن، خودت به داد این افراد برس.
یکشنبه 23 مهر 1391 - 07:11
طالب حق - تهران - ایران
نمیدونم از بین مردم این روستا ، چند تاشون به احمدی نژاد رای دادن ، ولی هر کی رای داده احتمالا الان از خوشحالی اشک تو چشماش جمع شده .
یکشنبه 23 مهر 1391 - 07:25
yashainiran - ایران - ایران
از قدیم گفته اند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است! پول مملکت در کجاها صرف می شود؟آیا بهتر نیست به جای اینکه برای سوریه خرج شود و یا ضریح آنچنانی برای قبر امام حسین ساخته شود (14 میلیلرد تومان) و برای لبنان و غزه صرف شود، فکری هم برای مردم شریف و درمانده آذربایجان عزیز کرد؟ همه ایران سرای من است. نمی توان شاهد درد کشیدن مردم عزیزمان در جای جای ایران شد! خدا به دادمان برسد
یکشنبه 23 مهر 1391 - 08:13
arashbehdin - اتلانتا - امریکا
مردم ایران یخ بزنند یا زیر آوار بمیرند مهم نیست، مهم اینست که تروریستهای فلستینی و لبنانی آبجو و کبابشان را کوفت کنند و کودکان شستشو مغزی شده شان را به بهترین مدرسه های ساخت ایران بفرستند و جهیزیه دخترانشان را تامین کنند و بهترین ماشین ها را سوار شوند و به ریش ایرانیان بخندند. هر از گاهی هم یک مرگ بر این و ان بگویند تا دل رژیم شاد شود.
یکشنبه 23 مهر 1391 - 11:14
ديگه وقتشه_1982 - ایران - ایران
من نمیدونم این جور موقع ها بروتهر؛لندن و شهادت تهران کجا غیبشون میزنه چرا حرفی ندارن؛الان میان میگن مرگ بر وطن فروش و....خوب بعد از این حرفها میخواین چی بگید?
یکشنبه 23 مهر 1391 - 15:55
porharfi - آرنم - هلند
اونایی که همراه خواننده ها و بازیگر ها برای تبلیغ هنر خود ..در تلویزیون تصویر ایران .لس آنجلس .با همکاری مدیر امیر میر چی پولها را از مردُم .بنام زلزله. زده آذربایجانی گرفتند!! کجایند؟؟
یکشنبه 23 مهر 1391 - 18:01
علیرضا دوستدار - شیراز - ایران
دولتیها کجائید ننگتان باد
یکشنبه 23 مهر 1391 - 18:31
ازرده دل - تهران - ایران
حالا این هنرمندان ورزشکاران و یا ساندیس خورها کجا هستند تا باز دوباره جلوی دوربین ها خودشان را نشان بدهند و کمی خودنمائی کنند
دوشنبه 24 مهر 1391 - 12:02
iirani - تهران - ایران
مردم ایران نتیجه ناآگاهیشون رو میبینن و این طور زندگی کردن سزاوار هیچ انسانی نیست چقدر درد داره آدم این صحنه ها رو ببینه و کاری از دستش برنیاد - امید ب روزی ک مردم کشور حداقل ب اندازه نیازشون آگاهی داشته باشن و بتونن مطالبه کنن
دوشنبه 24 مهر 1391 - 17:27
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.